Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6/B7] Obniżenie zawieszenia sprężynami -> jak dobierać (zakres mas osi)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

szukałbym na Twoim miejscu dwie kat.wag niżej niż masz czyli przód 5

nie wiem jaką kat. masz z tyłu

Opublikowano

Ale mówisz o kategorii dla 1BE/1BV czyli niebieski, pomarańczowy, zielony, zielony ? Zobaczę co będzie łatwiejsze do zdobycia czy spring czy amorki gwintowane na sam przód... Myślałem jeszcze nad sprężynami Sparco na alledrogo są po 349zł cały komplet. Ale to też loteria... Bo tam znowu piszą że do 1.8T są takie jak do wszystkich TDI. Można od 1.6 założyć ale nie wiem wtedy czy to nie zabije amora...

Szybkie przypomnienie na wlepie mam:

1BA

0JG oś przednia

0YH oś tylna

Opublikowano

Tak piszę o 1BE/1BV

przód bym dał klasa 5. 8E0 411 105CD niebieski pomarańczowy zielony zielony

tył klasa 6. 8E0 511 115DG 3x niebieski

To co piszę nie gwarantuję, że ładnie siądzie:wink:

Opublikowano

Wez pod uwage ze jak obniżysz kategorie wagową, to ładnie ci usiądzie ale miej na uwadze ze będziesz miał niżej jak dociążysz. Amorki jajak zdrowe to -30 zniosą bez bólu. Ponizej tego z moich doswiadczen i informacji moze byc problem po jakims czasie. Rowniez to ze jak schodzisz np na -40 to zawias robi sie podskakujacy... Troche jak pilka sie zachowuje, meczace na kiepskiej drodze. Juz,wowczas gwint jest ciekawszy i lepiej sie prowadzi. Zreszta,wogole gwint,np kw 2 inox to inna liga. Jesli trafi mi sie kiedys b7 jeszcze raz to pierwsze co to gwint:-) prowadzenie wynagradza dyskomfort.

Opublikowano
Wez pod uwage ze jak obniżysz kategorie wagową, to ładnie ci usiądzie ale miej na uwadze ze będziesz miał niżej jak dociążysz. Amorki jajak zdrowe to -30 zniosą bez bólu. Ponizej tego z moich doswiadczen i informacji moze byc problem po jakims czasie. Rowniez to ze jak schodzisz np na -40 to zawias robi sie podskakujacy... Troche jak pilka sie zachowuje, meczace na kiepskiej drodze. Juz,wowczas gwint jest ciekawszy i lepiej sie prowadzi. Zreszta,wogole gwint,np kw 2 inox to inna liga. Jesli trafi mi sie kiedys b7 jeszcze raz to pierwsze co to gwint:-) prowadzenie wynagradza dyskomfort.

mgtan jaka jest różnica między 1BV a gwintem tym, który miałeś?

Chodzi mi o twardość, bo wiesz jak ktoś ma dzieci, rodzinę....czy nie jest za twardo?

Opublikowano

Przy KW 2 INOX. Jest jak dobrze pamiętam łącznie 16 zapadek (z pozycjami końcowymi i poczatkowymi) ja miałem ustaione odpoeidznio:

przód na połowe 50% a tył na 11czy 12 zapadce czyli jakieś 70-75%. Auto dobrze pokonywało przodem nierówności, tył był twardszy (nie można przesadzić bo będzie podskakiwał) więc dobrze dociskał. Jesli chodzi o 1BV vs. Gwint to moim zdaniem KW 2 na 50% na osiach to jest to samo na małych nierównościach co 1BV na duzych uskokach czy zapadnięcach w ulicy czuć było że był jeszcze twardszy od 1BV - ale tutaj było jeszcze 7 zapadek w kierunku "miękkości".

Ja lubię twarde samochody - ale powiem ci że prowadzenie 1BV vs KW... to wogóle inna liga... nie da się tego porównać.

Wazne oczywiście są opony i felgi ja przy KW miałem 235/40/18 co jak pewnie się do myślasz same felgi nie dają komfortu jak 16stki :).

W zime jak miałem 205/55/16 + KW 50/70% dla mnie było b.przyzwoicie. Nie męczyło to w mieście czy w trasie.

Jeśli miałbym polecić coś "dla dzieci" zakładając że na lato mam 18 cali felgę to pewnie bym wszedł w 235/40/18 i zawias na 40% przód i 50% tył.

Przyznam ci się że raz jechałem samochodem z KW 2 co podobno miał 30/40% i prawde mówiąc żeby mi właściciel nie powiedział że gwint to bym się nie domyslił.

Na twardość wpływa tez stopień obniżenia zawieszenia... im niżej posadzisz auto tym zawias jest miększy. jesli podniesiesz na max do góry gwint czyli u mnie -30mm w stosunku do 1BA, to przy tym samym ustawieniu twardości na śrubiew amorze, auto jet twardsze odczuwalnie niż przy -45mm.

Jedyna wada KW w Audi to to że aby dostać się do regulacji twardości trzeba:

- z tył zdjęć nadkole i albo polózowac 2 śruby trzymające amor do podwozia, albo włożyć kluczyk i kręcić na ślepo licząc zapadki.

- z przodu trzeb odkręcić/poluzować całą nogę (amor/spring/łoże) na wózku.

Możesz się rozejrzeć np. za Bilsteinem jesli dobrze pamiętam to on ma regulację twardości z boku - czyli rekawiczki na ręcze, i sam regulujesz bez komplkacji.

Pytaj zawsze producenta gdzie jet regulacja. To że np KW 2 Inox ma w jednym aucie regulację z boku to np w A4 b7 ma na górze

Opublikowano
Przy KW 2 INOX. Jest jak dobrze pamiętam łącznie 16 zapadek (z pozycjami końcowymi i poczatkowymi) ja miałem ustaione odpoeidznio:

przód na połowe 50% a tył na 11czy 12 zapadce czyli jakieś 70-75%. Auto dobrze pokonywało przodem nierówności, tył był twardszy (nie można przesadzić bo będzie podskakiwał) więc dobrze dociskał. Jesli chodzi o 1BV vs. Gwint to moim zdaniem KW 2 na 50% na osiach to jest to samo na małych nierównościach co 1BV na duzych uskokach czy zapadnięcach w ulicy czuć było że był jeszcze twardszy od 1BV - ale tutaj było jeszcze 7 zapadek w kierunku "miękkości".

Ja lubię twarde samochody - ale powiem ci że prowadzenie 1BV vs KW... to wogóle inna liga... nie da się tego porównać.

Wazne oczywiście są opony i felgi ja przy KW miałem 235/40/18 co jak pewnie się do myślasz same felgi nie dają komfortu jak 16stki :).

W zime jak miałem 205/55/16 + KW 50/70% dla mnie było b.przyzwoicie. Nie męczyło to w mieście czy w trasie.

Jeśli miałbym polecić coś "dla dzieci" zakładając że na lato mam 18 cali felgę to pewnie bym wszedł w 235/40/18 i zawias na 40% przód i 50% tył.

Przyznam ci się że raz jechałem samochodem z KW 2 co podobno miał 30/40% i prawde mówiąc żeby mi właściciel nie powiedział że gwint to bym się nie domyslił.

Na twardość wpływa tez stopień obniżenia zawieszenia... im niżej posadzisz auto tym zawias jest miększy. jesli podniesiesz na max do góry gwint czyli u mnie -30mm w stosunku do 1BA, to przy tym samym ustawieniu twardości na śrubiew amorze, auto jet twardsze odczuwalnie niż przy -45mm.

Jedyna wada KW w Audi to to że aby dostać się do regulacji twardości trzeba:

- z tył zdjęć nadkole i albo polózowac 2 śruby trzymające amor do podwozia, albo włożyć kluczyk i kręcić na ślepo licząc zapadki.

- z przodu trzeb odkręcić/poluzować całą nogę (amor/spring/łoże) na wózku.

Możesz się rozejrzeć np. za Bilsteinem jesli dobrze pamiętam to on ma regulację twardości z boku - czyli rekawiczki na ręcze, i sam regulujesz bez komplkacji.

Pytaj zawsze producenta gdzie jet regulacja. To że np KW 2 Inox ma w jednym aucie regulację z boku to np w A4 b7 ma na górze

spoko dzięki za info, zawsze człowiek będzie mądrzejszy :hi:

Opublikowano

Co sądzicie o tym ? http://allegro.pl/show_item.php?item=2273369918

Bo z sprężynami to będzie problem nigdzie nie ma a jak kupię i znowu się okaże że nie siadło to się zdenerwuje...

Sprzedać przodu nie chce ale może coś zejdzie z ceny ...

Jak z komfortem jazdy na gwincie tak ogólnie w porównaniu do serii ?

Opublikowano

Kolego czy Ty naprawde liczysz na to że kupisz dobre zawieszenie gwintowane za 700PLN? ehs... oryginalne nowe spręzyny Audi kosztują 1400 PLN.

Jeszcze bardziej się tylko możesz zrazić do gwintu, będzie cię męczyło i denerwowało jak coś będzie nie tak i skończy się na tym że wydasz 3razy więcej niż potrzeba.

Robocizna też kosztuje i geometria.

Zobacz sobie na KW 1 ile kosztuje nowe - nie ma coprawda regulacji twardości.

Opublikowano

Kombinuje jak najmniejszym kosztem to obniżyć... driftu tym robić nie będę...

Nie o to chodzi żeby wydać 2,3,4 tyś zł po to żeby mieć 4 cm niżej nadkole bo to bez sensu.

Dobra poczytałem trochę różne opinie są na temat gwintu tego taniego. Już nie wiem... może taniej będzie po prostu zmienić te wahacze na takie jakie powinny być...

Update

Udało mi się kupić te springi kat 5. 8E0 411 105CD niebieski pomarańczowy zielony zielony za 65zł ^^ Jak te będą złe to pierniczę i wkładam cegłówki do budy :)

Opublikowano

Słuchaj masz Audi a nie Fiata, więc kupując go oczekwiałeś pewnego poziomu jakości. Wkładając taki syf jak ten pseudo gwint z aukcji to tak jakbyś zamiast felgi Audi włożył felgę od łady... czy dalej mam ci tłumaczyć?

Jesli wymagasz jakości musisz trzymac poziom.

Nie ma tanich i świetnych rozwiązań...

Jak ci się nie uda z tym springiem - choć może usiądzie jeszcze w miare tylko gorzej amory po d*pie dostaną...albo miska olejowa na policjancie leżącym... chcesz obniżać? niestety nie jest to tania operacja - zawierasz w niej jakośc prowadzenia, hamowania... bezpieczeństwo rodziny i komfort.

---------- Post dopisany at 20:21 ---------- Poprzedni post napisany at 20:21 ----------

Słuchaj masz Audi a nie Fiata, więc kupując go oczekwiałeś pewnego poziomu jakości. Wkładając taki syf jak ten pseudo gwint z aukcji to tak jakbyś zamiast felgi Audi włożył felgę od łady... czy dalej mam ci tłumaczyć?

Jesli wymagasz jakości musisz trzymac poziom.

Nie ma tanich i świetnych rozwiązań...

Jak ci się nie uda z tym springiem - choć może usiądzie jeszcze w miare tylko gorzej amory po d*pie dostaną...albo miska olejowa na policjancie leżącym... chcesz obniżać? niestety nie jest to tania operacja - zawierasz w niej jakośc prowadzenia, hamowania... bezpieczeństwo rodziny i komfort.

kuźwa co jest z forum że dubluje szybkie odpowiedzi sam.

Opublikowano

Dzieki panowie za pomoc springi przyjda w przyszlym tygodniu. Zaloze po majowce. Dam znac. Pzdr

---------- Post dopisany 08-05-2012 at 17:21 ---------- Poprzedni post napisany 26-04-2012 at 22:26 ----------

Po wymianie sprężyn siadło tyle ile miało siąść. Ale pojawił się kolejny problem mianowicie na wybojach słychać amorki - pukają... Na jakie wymienić ?

Opublikowano
Dzieki panowie za pomoc springi przyjda w przyszlym tygodniu. Zaloze po majowce. Dam znac. Pzdr

---------- Post dopisany 08-05-2012 at 17:21 ---------- Poprzedni post napisany 26-04-2012 at 22:26 ----------

Po wymianie sprężyn siadło tyle ile miało siąść. Ale pojawił się kolejny problem mianowicie na wybojach słychać amorki - pukają... Na jakie wymienić ?

Mierzyłeś może ile mm siadło?

Opublikowano

Jutro zrobie pomiary... sa amorki od s4 u nas do kupienia tak sie zastanawiam czy zdadza egzamin.

Opublikowano
Jutro zrobie pomiary... sa amorki od s4 u nas do kupienia tak sie zastanawiam czy zdadza egzamin.

na przód i tył szukasz? nowe czy używki będziesz wkładał?

Opublikowano

Tylko przod tylu nie ruszam bo jest ok. Uzywki.

Opublikowano
Tylko przod tylu nie ruszam bo jest ok. Uzywki.

Jak będziesz miał chwile daj foto jak siedzi, bo jestem ciekaw:kox:

Opublikowano

Jutro dam fotki:) Które amory 8E0 413 031 CN czy 8E0 413 031 CP ? I pytanie czy rozwiążą problem z pukaniem skok w nich powinien być inny... ale to znowu loteria...

Albo 8E0 413 031 CK ale tych nie mam możliwości kupienia według tabelki z forum przedział wagowy to 2-7. A do powyższych nie ma oznaczenia.

Opublikowano

myśle że niestety będziesz miał kiepski efekt... bo zawias z przodu w S4 ma do przeniesienia mase silnika 4.2 V8 a nie 1.8T.

Zawias w S4 jest inny, co zreszta masz napisane nawet na podpietym fragmencie.

Co ci mają dac amorki same?

---------- Post dopisany at 23:57 ---------- Poprzedni post napisany at 23:57 ----------

myśle że niestety będziesz miał kiepski efekt... bo zawias z przodu w S4 ma do przeniesienia mase silnika 4.2 V8 a nie 1.8T.

Zawias w S4 jest inny, co zreszta masz napisane nawet na podpietym fragmencie.

Co ci mają dac amorki same?

Opublikowano

Myślę że zeszło ponad 40mm dlatego amorki seryjne zaczęły pukać... Dlatego się zastanawiam czy amorek czerwony z s-line ze względu na inny skok da radę?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...