mgtan Opublikowano 22 Maja 2014 Opublikowano 22 Maja 2014 może inaczej... 1ba ma amor przystosowany do pracy na wysokości około 68cm... spręzyny mu pomagają utrzymac tą wysokość. Jesli zmieniamy spręzyny - amor jest bardziej dobity i pracuje w innym zakresie. i teraz tak..z założenia auto na odpowiedniej wysokości trzyma spręzyna..ale... amor tez ma wiele do powiedzenia. jesli jego sprawność jest wysoka to podniesie on auto do góry... stąd np... u jednych montaż eibacha na 1ba kończy się na 66cm a u drugiego na 65cm/... bo mają inną sprawność zawieszenia, bardzije lub mniej wybite łoża spręzyn oraz co bardzo ważne mają inne wyposażenie auta. Wbrew pozorom, ta zmieniarka w bagazniku, ten bufer, koło zapasowa czy zestaw naprawczy itd... mają znaczenie bo masami auta się różnią stąd dwa auta z tym samym silnikiem moga miec różne WR spręzyn Audi. Co do obniżania teraz sprezynami i różnych amorów... założenie mówie 1ba - 30mm... czyli 65cm.. ale amor ma swoją siłe, stąd amor plus spręzyna dają finalnie tą wysokośc 65cm.. jak byśmy włożyli zużyty amortyzator to auto opadnie niżej jeszcze. Przy założeniu eibacha na 1be mamy startowo 66cm i zakres pracy amora jest około 66cm.. stąd jeśli założy się eibacha do 1be to amor będize trzymał też trochę nizej niż 1ba. dlatego auto z eibachem i 1be może... podkreslam może ...auto usiąśc niżej niż to z 1ba... bo amor jest inny. Teraz co do tego czy auto stoi prosto czy krzywo na Eibachach - tutaj mamy trzy tematy - dobór sprezyn (ale zakładamy że mamy własciwie dobrane) , stan łoży gumowych oraz stan amorów. Jesli przejeździliśmy autem którego tył przez ostatnie 35.000km lezał niżej niż przód np o 2 cm.. to zakładając Eibachy auto może stać krzywo..czemu? a no bo przedni amor we współpracy z nowym springiem może auto utrzymać wyżej (co nie oznacza że za wysoko a raczej to tył wóczas jest za nisko), niż ten który jest wyklepany z tyłu. Łoże amora - ta "mało" znaczac guma. Ona tez musi być w dobrym stanie - niewyklepana. Stąd wymieniajc springi zawsze to sprawdzajmy, bo koszt łoża znikomy a efkety widoczne. @roman_tyk... defacto twardość ma znaczenie, dlaczego? a no bo ten klasyczny 1ba ma dużo większy zakres opadania... tzn... pod wpływem auta i spręzyn, 1ba pozwoli opaśc około tych 30-35mm... ale jeśli będziesz miał twardy/niższy amor to wówczas jego zakres pracy jest niżej. Poprostu twój amor też się musi ugiąć przy niższych spręzynach tylko on opadł z 66 (1bv/1be) na 63,5 cm czyli 25mm... Przy takich zawieszeniach (niegwintowanych) takich małych zmianach, ogromnej uniwersalności, to nie długośc amora definiuje wysokośc auta nad ziemią a własnie jego twardość/skok + spręzyna. Kolejną rzeczą jest to, że podczas eksplotacji, twój twardszy amor dużo dłużej utrzyma auto na tej wysokości 63,5 niż zwyłky b4 + Eibach na tych 65cm.. dlatego tylko ze ten zwykły b4 z czasem siądzie niżej... po 10 może po 30.000. Jesli dziś zmieniamy springi do fabrycznych 1ba to auto nam opadnie o te 20-25mm... czyli 65,5-66.0(zakąłdam że amor zdorwy) ale po przejechaniu 50.000 auto będzie na wysokosci np 64mm... bo spring tez juz się ułożył i wypracował trochę a i amor tez jest bardziej zbity. Myslę że przy twoim twardszym amorze auto będzie mniej siadac z czasem... i mogą to byc juz ułamki centymetra niż pełne dziesątki mam nadziej eże coś wytłumaczyłem - bo mam wrażenie że przekaz może być nie spójny
roman_tyk Opublikowano 24 Maja 2014 Opublikowano 24 Maja 2014 dosc mądry wywód, przy czym u mni ejest jedna kwestia przód nowe amory, tył na razie zostawilem stare 1BA
sławek78 Opublikowano 25 Maja 2014 Opublikowano 25 Maja 2014 Witajcie- Pękła tylna sprężyna. Słyszałem że w takiej sytuacji trzeba wymienić obie. Przypomnę że mam : zawieszenie 1BV OYJ OJF. audi a4 b6 kombi s-line Gdzie kupić takie sprężyny- Jakiej firmy najlepsze? I czy w takiej sytuacji jest możliwość wybrania jak najmiększej sprężyny - Czy wszystkie będą tak samo twarde- Zależy mi na jak największym komforcie
matek55 Opublikowano 25 Maja 2014 Opublikowano 25 Maja 2014 Hej koledzy. Mam maly problem zalozylem na amory 1 be eibacha sportline do b6 kombi. na początku siadlo wszystko rowno. Ale teraz zauwazylem, ze jedno lewe tylne kolo jest o 1 cm wyzej względem prawego. Co moglo sie stac?:-( Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
mgtan Opublikowano 27 Maja 2014 Opublikowano 27 Maja 2014 roman-tyk - spodziewaj się że jak wsadzisz nowy tył to będzie dupka wyżej... ale i tak się wyrówna.\ sławek78 - jesli checsz miec największa pewność to komplet tył i przód Eibacha... jesli mniejsza pewność ale ori to komplet nowych springów Audi na oś. matek55 - sprawdź łoża amorów, stabilizator oraz gumy zawiasu.
sławek78 Opublikowano 27 Maja 2014 Opublikowano 27 Maja 2014 Dzisiaj w sklepie gość znalazł zamiennik firmy KYB ale powiedział żeto do 1BE . Że do 1BV jest inna.Wysłałem mu nawet tabelkę z forum gdzie OYJ to 8E0 511 115 DK/FK dotyczy 1BE/BV. POwiedział że z tej tabelki nie wynika że to ta sama sprężyna. Ja już zgłupiałem. Proszę wszystkich posiadjących Oznaczenie tyłu OYJ -Ci co zmieniali - jakiej firmy kupili zamiennik i ile może kosztować w Aso taka sprężyna. Nie chce kupować Eibacha- Chce wymienić na sprężynę o takich samych parametrach . chyba że kupić używaną POmocy
sławek78 Opublikowano 28 Maja 2014 Opublikowano 28 Maja 2014 sławek za dużo kombinujesz... jak kombinuję ? Chcę wymienić tylne sprężyny gdyż jedna pękła.Nie mogę tak jeździć Czy pozostaje tylko Aso?
melon31 Opublikowano 28 Maja 2014 Opublikowano 28 Maja 2014 Co powiecie o sprężynach do A4 B8 35-40mm FK - Automotive nadadzą się ? Mam zawieszenie 1 BE czyli już obniżone fabrycznie pozdro
sławek78 Opublikowano 28 Maja 2014 Opublikowano 28 Maja 2014 sławek za dużo kombinujesz... jak kombinuję ? Chcę wymienić tylne sprężyny gdyż jedna pękła.Nie mogę tak jeździć Czy pozostaje tylko Aso? sprawdziłem w ASO 430 PLN jedna sprężyna . SZOK !
mateusz16 Opublikowano 28 Maja 2014 Opublikowano 28 Maja 2014 Witam, w ojca Audi A4 B7 1.9 TDI pękła sprężyna z przodu. Na wlepce ma 1BA przód: 0JH oraz tył: 0YK. Problem jest taki, że nie wiem co to jest za oznaczenie sprężyny. W rozpisce sprężyn nie widzę takich kolorów........
gabriel_bar Opublikowano 30 Maja 2014 Opublikowano 30 Maja 2014 powinny być: 8E0411105DG numer OE sprężyny, dla kolorów różowy fiolet fiolet zawieszenia 1BA, już sam nie wiem, zdjęciu te dwa paski jak różowe, a pierwszy jasny róż, bo nie jest biały, czy się mylę?
mateusz16 Opublikowano 30 Maja 2014 Opublikowano 30 Maja 2014 No właśnie nie wiem co jest z tymi kolorami.
baarszczu Opublikowano 11 Czerwca 2014 Opublikowano 11 Czerwca 2014 Witajcie, Mam taki problem i proszę o pomoc bo już sam nie wiem. Mam Audi A4 B6 1,9 TDI sedan, zawiecha 1BE. W ASO powiedzieli mi, że moje fabryczne sprężyny na przód mają kod 8E0 411 105 EG, czyli paski: 1 x zielony, 1 x biały. Według rozpiski na forum i katalogu vagcat.com sprężyny powiny mieć końcówkę CG (niebieski, biały zielony), a nie EG jak podaje ASO. Pytanie jest takie: czy te sprężyny są zamienne? Według rozpiski w tym wątku, są zamienne ale dla wersji B7. Sprawę komplikuje fakt, że ASO powiedziało mi że nie ma sprężyn z dwoma paskami zielony, biały (tylko kurde już mi przyszły używki z niemiec i mam je w ręku ). Mało tego, twierdzą, że sprężyny na kodzie z końcówką EG mają paski niebieski, biały zielony, czyli jak CG. Gdzie tu logika? Pomocy, bo nie wiem czy zamówiłem dobre sprężyny. Muszę wiedzieć czy je montować. Dzięki
soul87 Opublikowano 27 Czerwca 2014 Opublikowano 27 Czerwca 2014 Witam, mam klasy wagowe 0YK i 0JK , klasa wagowa 10 zawieszenie standard 1BA , silnik 2.4 avant Co sie stanie, jezeli zalozylbym zawieszenie 1BE o klasie wagowej 7? Auto siadzie nizej niz -20mm?
kqba Opublikowano 27 Czerwca 2014 Opublikowano 27 Czerwca 2014 O ile siądzie niżej, to nie wiadomo (prawdopodobnie więcej niż -20mm), ale do tego jeszcze amortyzatory trzeba inne.
mgtan Opublikowano 27 Czerwca 2014 Opublikowano 27 Czerwca 2014 Panowie przestańcie kombinować z zamianą sprężyn 1ba na ori 1be/1bv - na prawdę to nie działa za dobrze. W 99% ludu się nie udaje. Rozumiem że gdzieś sprzedają po 100 pln springi używane i jest okazja ale... nie wiecie jaki mają przebieg, czy "Niemiec" nie woził nimi kartofli przez 500.000 km i są wyklepane że auto leżało na ziemi itp... wbrew pozorom to ma znaczenie, a b6/b7 mają już swój wiek i przebiegi spore Szkoda waszych pieniędzy i czasu na zmianę (i być może znowu pieniędzy za zmianę). Patrzcie na doświadczenia innych Jeśli chcecie mieć jak w fabryce kupujecie to co mieliście...chcecie mieć nisko i fajnie to gwint... chcecie kompromis to NOWE Eibachy czy HR. Dajcie sobie spokój ze springami Audi a już szczególnie używanymi czy z różnych klas bo nie da się ocenić springów zanim nie założysz.. a potem co? źle siedzi i wkurw że robota i kasa. Szkoda życia na to
soul87 Opublikowano 27 Czerwca 2014 Opublikowano 27 Czerwca 2014 nawet w przypadku gdy mam caly zestaw 1 BE , sprezyny z amorami do zalozenia ? nie chce miec za nisko itp, chce poprostu zawieszenie Sline - 20mm dla mnie to optiumum obnizenia 20mm
mgtan Opublikowano 27 Czerwca 2014 Opublikowano 27 Czerwca 2014 Jeśli masz odpowiednio dobrane masy i amory - są identyczne jak twoich i MIAŁEŚ 1BE to jest chyba najmniejsze ryzyko ale nawet w takiej sytuacji nie masz gwarancji jak auto usiądzie. Czemu? ponieważ... - amory/springi mogą być zjeżdżone i np auto siedziało już u dawcy źle - dawca miał inaczej zużyte łoża amorów - gumy - dawca jest po 300.000 rzeczywistego przebiegu Jeśli natomiast posiadasz 1ba a możesz kupić 1be to dałbym sobie spokój, jeśli one są jeszcze innych klas wagowych to bym w ogóle nie zabierał sobie czasu na to... jeśli od innego silnika/kombi/sedana to wogóle omijaj szerokim łukiem bo to się nie uda na 99,99999999....%. choć zawsze masz 0,00000000000000001% że ujdzie Jeśli chcesz taniej niż oryginalne, ale w miarę dobre to kup Eibach + Bilstein nawet b4 i masz zestawik, jeśli chcesz wydać ale nie aż tyle co na ori ale obniżyć auto to masz KW Var 2 albo Tein SS (choć ten lubi trochę postukać). Naprawdę Panowie - nie wyważajcie otwartych drzwi... szkoda waszej kasy i stresu... a wkurw może być..bo narobicie się założycie posadzicie auto a będzie ujnia z grzybnią.
kqba Opublikowano 27 Czerwca 2014 Opublikowano 27 Czerwca 2014 Zgodzę się z kolegą powyżej. Jeżeli chcemy mieć pewność i nie mieć zbędnych kłopotów/wydatków, to albo kupować nowe dobrze dobrane albo używany gwint i zakładać u mechanika.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się