karol2984 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Witam, wymieniłem kolanko odmy ostatnio i po tym dziwnie się zachowuje tzn na 1szym biegu najlepiej to się odczuwa do 3000obr nie ma kopa żadnego prawie potem już lepiej miałem odłączony aqu przez noc jeśli to ma znaczenie adoptowałem przepustnicę vagiem ale i tak za każdym razem piszczy przed odpaleniem czy może to być wina przepływomierza i jak go odepnę i przejdę to bedzię wiadomo że to on?
wojtek26 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Ale co piszczy i czy przeprowadziłes do końca adaptacje, oraz sprawdzałes błedy i robiłes logi
Barn1 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Tak może to być wina przepływki. Sprawdź czy masz jakieś błędy, zrób jeszcze raz adaptację przepustnicy do końca. Jeśli wyskoczą Ci jakieś błędy to daj znać jakie.
karol2984 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2010 piszczy coś koło przepustnicy około 30 sekund zawsze po przekręceniu kluczyk błędy były te z mieszanką ale skasowałem i nie pojawiają się a logów puki co nie zrobię bo na kolego laptopie nie chce kabla zainstalować, przepustnice adaptowałem vagiem i nic dalej piszczy, chyba bez logów się nie obejdzie
motor144 Opublikowano 5 Września 2010 Opublikowano 5 Września 2010 To jest prawidłowo, że sterownik przepustnicy piszczy przez ok.30 s po przekręceniu kluczyka(bez odpalania)-w tym czasie następuje autoadaptacja przepustnicy(do momentu charakterystycznego kliknięcia i wtedy przestaje piszczeć) A dlaczego wymieniałeś kolanko odmy (czy przed wymianą były jakieś niedomagania w pracy silnika)? Na spokojnie przeanalizuj: W jaki sposób dokładnie wymieniałeś odmę, to znaczy co przy tym zabiegu demontowałeś i które wtyczki wypinałeś celowo (albo mogłeś rozłączyć przypadkiem). Z moich eksperymentów przy ADR-e : takie objawy jak napisałeś mogą być przy wypiętej wtyczce czujnika Halla ( czujnik G40 położenia wałka rozrządu) jeśli przepływka była by uszkodzona, to jak ją wypniesz silnik będzie miał dynamikę prawidłową ale przejdzie w stan awaryjnej pracy co tylko spowoduje duże spalanie Nie mam gazu więc to co piszę dotyczy wyłącznie pracy silnika na benzynie.
karol2984 Opublikowano 6 Września 2010 Autor Opublikowano 6 Września 2010 Kolanko wymieniłem gdyż pękło połączenie z gumowym przewodem i przez nie ubywał mi olej, wtyczek żadnych nie odłączałem jedynie klemy z aqu na parę dobrych godzin, kolanko wymieniałem przez zdjęcie chłodnicy i przesunięcie alternatora po złożeniu wszystkiego pojawił się problem, na 1ce ledwo rusza a potem przy około 3000 czy 3500obr. dostaje kopa bardziej to czuć na ciepłym silniku.
motor144 Opublikowano 6 Września 2010 Opublikowano 6 Września 2010 Jeśli nawet jesteś pewien, że cały osprzęt elektroniczny silnika jest prawidłowo podpięty i działa prawidłowo to trzeba by to sprawdzić w logach – przynajmniej statycznych, bo na wyczucie stwierdzić bez VAG-a można niewiele. Ogólnie to jest coś nie tak ze składem mieszanki.Jak odma była przedtem nieszczelna to musiała dawać lewe powietrze i zaburzać skład mieszanki ( na benzynie, bo na gazie nie wiem)-czy nie było falowania obrotów? Teraz zakładając, że uszczelnił się znacznie dolot powietrza można by jeszcze sprawdzić czy nie zaczęło się robić podciśnienie w baku – może dopiero teraz widać że zawór filtra węgla aktywowanego jest cały czas otwarty( w takim wypadku po nagrzaniu silnika na postoju, do pełnej temperatury 90 stopni, przy powolnym odkręcaniu korka paliwa powinno syczeć). Poza tym, czy te same objawy masz na benzynie i na gazie? Czy zanim zrobiłeś adaptację przepustnicy VAG-iem wyczyściłeś ją ?(bo jak nie, to adaptacja będzie nieprawidłowa)
karol2984 Opublikowano 7 Września 2010 Autor Opublikowano 7 Września 2010 Obroty falowały wcześniej teraz też ale mniej jakby. objawy te sam na tym i na tym ale oczywiście na gazie czuć bardziej, a przepustnicy nie czyściłem gdyż jakoś boje się to ruszać słabe dojście do odkręcenia
motor144 Opublikowano 7 Września 2010 Opublikowano 7 Września 2010 Niestety nie ma litości i dla uzyskania konkretnego efektu nie da się żadnej naprawy zrobić częściowo. Jeśli masz obawy co do tego czy z danym tematem sobie poradzisz sam to lepiej zdać się na siłę fachową czyli na mechanika .Tak będzie szybciej i niekoniecznie drożej. Samemu też można narobić dodatkowych kosztów przez nieumiejętne grzebanie w aucie – wiem coś o tym po sobie.Z drugiej strony wiedza musi kosztować więc czasami warto zaryzykować. Co do czyszczenia przepustnicy to można to zrobić bez jej demontowania po ściągnięciu rury między MAF a wlotem przepustnicy .Niezbędne jest do tego lusterko , preparat typu WD 40 lub benzyna ekstrakcyjna, patyczki z miękkimi elementami czyszczącymi (typu kosmetyczne patyczki z watkami-ale nie najlepsze bo wyłażą z niektórych kłaczki waty),trochę wolnego czasu i dużo cierpliwości. Żeby w ten sposób dokładnie wyczyścić przepustnicę trzeba w czasie czyszczenia umiejętnie (ostrożnie ) manipulować (obracać) tarczą linki tak aby uchylać przepustnicę od min. do max. położenia . Poza tym, ponieważ masz te same objawy na gazie jak i na benzynie oprócz czyszczenia przepustnicy, tak jak już pisałem wcześniej, najbardziej podejrzany jest czujnik Halla G40 (ja bym go w ciemno wymienił na nowy lub na sprawną używkę).Przepływkę zostawił bym w spokoju bo jest tu najmniej podejrzana.Potem koniecznie VAG.
Jarekt87 Opublikowano 8 Września 2010 Opublikowano 8 Września 2010 ja miałem to samo z obrotami VAG nic nie pokazywał.Ale jak rozebrałem przepustnice oczyściłem ją dokładnie to problemy znikły. To nic strasznego rozebrać przepustnice.Nigdy tego nie robiłem i zajęło mi to 2 godz. Ale efekty tego widać i na lpg i na benzynie obroty trzyma elegancko.
karol2984 Opublikowano 8 Września 2010 Autor Opublikowano 8 Września 2010 I tak chyba trzeba bedzię zrobić, jak czas znajdę w sobotę to rozkręce jakoś i wyczyszcze
Jarekt87 Opublikowano 8 Września 2010 Opublikowano 8 Września 2010 Dal mnie to pomogło a tez jeździłem na VAGa to tu to tam i nikt nic konkretnego nie powiedział a nawet byli tacy co mi kazali silniczek krokowy wymienić a wiadomo że ADR nie ma silniczka krokowego tylko przepustnice i sterownik przepustnicy. Jeden gość kazał mi nowa przepustnice kupić za 400zl. A ja kupiłem spray do czyszczenia gaźników motocyklowych za 16 zł i sam wyczyściłem. Słyszałem że za takie czyszcze nie to 100zl potrafią zgarnąć fachowcy
karol2984 Opublikowano 10 Października 2010 Autor Opublikowano 10 Października 2010 unormowało się samo widocznie źle adaptacje zrobiłem teraz rusza normalnie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się