Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVB] Pokrywa zaworów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

od pewnego czasu obserwuję nierówną pracę silnika (chwilowe "zrywanie" na biegu jałowym). Problem pojawia się tylko na zimnym silniku i przeważnie w wilgotne dni. Wczoraj komputer wyrzucił błąd 18076 dotyczący pomopwtryskiwacza w 3 cylindrze, i silnik chodził tak jakby pracowały tylko 3 cylindry. Czytając forum, wydaje się że moga to być luźne kostki przy pompowtryskiwaczach. Jak zdjąć a potem ponownie zamontowac osłonę zaworów tzn. czy jest jakaś kolejność i moment dokręcania śrub? W których miejscach instalacji należałoby by sprawdzić jeszcze połączenia?

Pozdrawiam,

Opublikowano

Ogólnie sam to zrobisz, ja jednak drugi raz się za to nie wezmę sam. Powód? Problem z poskładaniem pokrywy i uszczelki tak, żeby nie ciekł olej. Ostatecznie dałem do SKODY, bo dali gwarancję na robotę. Wcześniej dwa razy w innym warsztacie uszczelniali i ciekło... Reasumując. Wtyczkę poprawiłem i pomogło. Warsztat zmieniłem i też pomogło ;)

Przydaje się dobry zestaw kluczy na przegubach, bo niektóre śruby ciasno siedzą.

Opublikowano

Dzięki za info. Śruby pokrywy dokręcałeś w jakiejś konkretnej kolejności? Poprawienie kostek na pompowtryskach sprawia jakieś problemy?

Pozdrawiam,

Opublikowano

Kostki wyjąłem, poczyściłem styki (możesz dmuchnąć spr. powietrzem i je wytrzeć tak, żeby poprawić powierzchnię styku).

Śruby przykręciłem tak jak w kołach, na przemian prawa i lewa, najpierw podłapałem sobie na rogach pokrywy.

Kup nową uszczelkę oraz szczeliwo (chyba Wurth).

Opublikowano

a może ktoś ma jakieś zdjęcie, gdzie owe kostki się znajdują? Też bym z chęcią przeczyścił. :)

Opublikowano

Dzięki za info. Czas brać sie do roboty. Co do zdjątek, to widziałem takie fotostory gdzieś w necie. Niestety, teraz nie mogę tego znaleźć. Pozdrawiam.

Opublikowano

Sruby pokrywy zaworow nalezy dokrecac w odpowiedniej kolejnosci. Kolejnosc i moment dokrecania znajdziesz w elsie. Koniecznie zaloz nowa uszczelke

Opublikowano

Dzięki za info. Czas brać sie do roboty. Co do zdjątek, to widziałem takie fotostory gdzieś w necie. Niestety, teraz nie mogę tego znaleźć. Pozdrawiam.

Zrob foto-story zatem. Paru osobom napewno sie przyda :)

pozdr

Opublikowano

Może to nie jest fotostory, ale coś tam widać. Lepszych fotek nie mam, robiłem sam i trochę mnie "ręcami częsło".

Wtyczki na PD, to te gdzie dochodzą kabelki.

DSC01013.jpg

DSC01012.jpg

DSC01011.jpg

DSC01010.jpg

DSC01009.jpg

DSC01008.jpg

DSC01007.jpg

Tylko uważaj, żeby coś Ci nie wpadło do środka :no:

Opublikowano

No i co pomoglo? Czym czysciles te styki? Contact-cleanerem? Byly jakies luźne wtyczki? Zaobserwowales jakies wycieki po zalozeniu pokrywy? Zalozyles nowa uszczelke?

Daj znac jak rezultaty :cool1:

No i dzieki za fotki - będa dla potomnych

pozdr

Opublikowano

No i co pomoglo? Czym czysciles te styki? Contact-cleanerem? Byly jakies luźne wtyczki? Zaobserwowales jakies wycieki po zalozeniu pokrywy? Zalozyles nowa uszczelke?

Daj znac jak rezultaty :cool1:

No i dzieki za fotki - będa dla potomnych

pozdr

Pisałem już o tym w kilku postach, a nawet wyżej :wink4:

Reasumując:

- Pomogło zdecydowanie. Zimą silnik szarpał zawsze przy tem. 75' na blacie. Z czasem (po tygodniu od pierwszych objawów) w tej temp. gasł jeden cylinder.

- Nie używałem niczego prócz powietrza, kombinerek i śrubokręta. Ogólnie nie było nalotu na wtyczkach, więc poprawiłem jedynie ich dopasowanie, tak aby ściślej przylegały.

- Pokrywa po skręceniu ciekła. 1 raz sam to poprawiałem. Skończyło się na nowej uszczelce (tylko ORI), komplecie nowych śrubek (chyba ze 250pln za komplet!!!) bo taka była diagnoza, że kołnierze pod śrubami się już wyrobiły.

- Ostatecznie ASO Skoda z użyciem wcześniej już wymienionych śrub i nowej uszczelki wzięli trochę szczeliwa nałożyli i jest git.

- Jak widać po zdjęciach, od stycznia 2009 jeżdżę i w moim wypadku pomogło.

Ostanie słowo odnośnie uszczelki i przecieków. Ja nie jestem mechanikiem. Dla kogoś, kto miał więcej do czynienia z takim dłubaniem przy silniku, uszczelnienie pokrywy nie sprawi żadnego problemu. ASO zrobiło to w 30 minut. To nie jest żadna filozofia.

Polecam zabieg. Jeśli PD Wam szarpie a korekcje są w normie, to może być to wtyczka lub listwa pod pokrywą. Warto zacząć od wtyczki. Jak nie pomoże, to szukajcie dalej. Sprawa jest stosunkowo prosta do zrobienia.

Opublikowano

Czyli jesli korekcje sa ok, a sa jakies szarpania i bledy pompek na vagu - beda to konektory. :cool1:

Podziekowal.

Opublikowano

z tego co wiem to uszczelki nie trzeba wymieniac ( jest gumowa, wielokrotnego użytku) jeśli nie jest uszkodzona. Raz już odkręcałem pokrywę i zaraz założyłem z powrotem - wycieków nie ma.

Opublikowano

Witam,

problem rozwiązany, więc wątek do zamknięcia. Konektory pompek poprawione i silniczek hula już równiutko. Z pokrywą trochę zabawy, ale przy nowej uszczelce i drugim podejściu usunięcie wycieków zakończone sukcesem.

Pozdrawiam,

Opublikowano

i jak je poprawiłeś? jakie czynności?

Opublikowano

Odgrzeję kotleta.

W AJM mam te same objawy ( na pierwszym cylindrze)

Byłem przygotowany na wymianę całej listwy, jednak zrezygnowałem z uwagi na utrudniony dostęp i póki co przeczyściłem wtyczki - jutro sprawdzę czy pomogło.

Czy zna ktoś jakiś myk aby bezpiecznie włożyć nową listwę ? Jak widać jest ona częściowo plastikowa ( nie wiem na ile mogę sobie pozwolić na wygięcie jej aby nie pękła)

Można by odkręcić wąż który idzie od kolektora, ale to niewiele pomoże ( głowica jest niżej i dosyć blisko ściany grodziowej :kwasny: )

DSCN2178j_xxshppe.jpg

2751762464

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...