adam3009 Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 Witam,mam pytanie odnośnie pompy oleju.Wróciłem właśnie z warsztatu z pomiaru ciśnienia oleju,pomiar-0,8 na wolnych obrotach (90 st C).Moje pytanie - czy powinienem się martwić i szukać nowej pompy,dodam że silnik chodzi dobrze, ale wynik nie bardzo mieści się w przedziale 1,0-3,5
M_ILES Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 Trudno powiedziec, slyszalem, ze czasami ludzie robia czyszczenie (lub wymiane) smoka + wymiana oleju. Moze jednak ktos wtajemniczony sie wypowie. Odkrecales miske, zagladales jak tam sytuacja wyglada? 95' rok, pompa moze byc do wymiany... Powodzenia
adam3009 Opublikowano 1 Września 2010 Autor Opublikowano 1 Września 2010 niestety do miski nie zaglądałem,ale mam przeczucie że chyba kończy się pompa.Ach,te nasze niunie,potrafią nas uczyć pokory..... :gwizdanie: może ktoś ma jakieś inne pomysły :hi:
sołtys85 Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 A jak mierzone było ciśnienie? Może manometr źle pokazuje. Przy tak niskim ciśnieniu szklanki powinny walić jak dzwony. A jakie ciśnienie było na wysokich obrotach o ile sie podniosło?
adam3009 Opublikowano 1 Września 2010 Autor Opublikowano 1 Września 2010 mechanior wkręcił specjalny przyrząd w miejsce czujnika oleju i tak -na jałowym-0,8 -3000 obr-6,8 zastanawiam się czy w pierwszej kolejności nie sprawdzić cz przypadkiem w misce nie narobiło się jakieś bagno,może przytkany smok :wallbash:
robert22ff Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 tak zrob.ja mialem 98 adr i w misce byl syf i 3/2 sitka zatkane.czyszczenie pomoglo
grzesiek88 Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 ja zmieniałem pompę i wszystko gra
adam3009 Opublikowano 1 Września 2010 Autor Opublikowano 1 Września 2010 grzesiek88 a miałeś jakieś objawy tzn coś nie domagało,klekotało
grzesiek88 Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 klekotało jak cholera ale to też nie zawsze i kontrolka od oleju czasem swieciła
adam3009 Opublikowano 1 Września 2010 Autor Opublikowano 1 Września 2010 widzę że jest jeszcze ''jakaś szansa'' muszę koniecznie ściągnąć miskę a powiedzcie mi drodzy koledzy czy trzeba mieć pod ręką nową uszczelkę miski czy nie ma potrzeby wymieniać na nową za każdym razem?
grzesiek88 Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 to zależy czy ci cała zejdzie ja dałem nowa
M_ILES Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 Sa teraz specjlne silikony zamiast uszczelek, ale sprawdz czy nadaje sie do twojego modelu.
olek4505 Opublikowano 2 Września 2010 Opublikowano 2 Września 2010 u mnie jak czyściłem to wykorzystałem silikon w sprayu bardzo dobra rzecz nakłada niewielką ilość i równomiernie także polecam to zamiast uszczelki
adam3009 Opublikowano 3 Września 2010 Autor Opublikowano 3 Września 2010 Witam panowie właśnie wróciłem z warsztatu i mówię co następuje; miska zdjęta,pompa oleju wyciągnięta i co? smok czyściuteńki ,żadnego szlamu ani nagaru pompa czyściutka. Odpowiedż nasówa się sama(że trzeba wymienić pompę 0,8 na wolnych obrotach) ale proszę o wypowiedż tych którzy mają to już za sobą
MATIUS Opublikowano 3 Września 2010 Opublikowano 3 Września 2010 mój brat miał to w swoim adr... mechanik mowił że jakiś zaworek się przycinał na pompie... wymienili pompę poskładali i co nadal problemy okazało się żę napinacz hydrauliczny łańcucha wałków rozrządu nie domaga,,, wyjeli oczyścili poskładali i auto Hula jak nowe koszt 900zł 9pompa olej robocizna) sama pompa 600zł (febi)
OSA Opublikowano 3 Września 2010 Opublikowano 3 Września 2010 u mnie to samo ciśnienie , 3000obr. i 3800-4000 mało coś, w następnym tygodniu jadę do mechanika ,ma najpierw sprawdzić smok bo już miał dwa przepadki w adr że były zatkane w jednym nawet musieli wypalać palnikiem bo nie szło inaczej , ewentualnie pompa ? szklanki zaczęły walić jak cholera , dziwne tylko że czujnik nie reagował
grzesiek88 Opublikowano 3 Września 2010 Opublikowano 3 Września 2010 u mnie to samo ciśnienie , 3000obr. i 3800-4000 mało coś, w następnym tygodniu jadę do mechanika ,ma najpierw sprawdzić smok bo już miał dwa przepadki w adr że były zatkane w jednym nawet musieli wypalać palnikiem bo nie szło inaczej , ewentualnie pompa ? szklanki zaczęły walić jak cholera , dziwne tylko że czujnik nie reagował no u mnie świeciło
adam3009 Opublikowano 4 Września 2010 Autor Opublikowano 4 Września 2010 Witam koledzy. Założyłem pompe ol. spowrotem a jutro rano biorę się za ściągnięcie pokrywy i sprawdzenie łańcucha i napinacza. Jeżeli tam nic nie znajdę to chyba się ''zastrzelę mokrym sznurkiem'' A przy okazji -szkoda że nie miałem aparatu bo mógłbym zapodać dużo fotek z każdej strony (mam rozebrany cały przód w drobny mak ) Ale to nic jeszcze to ja będę -SPRIT-em :> :> :> :> :> :> :> :> :>
ragnars Opublikowano 5 Września 2010 Opublikowano 5 Września 2010 witam miałem ten sam problem miesiąc temu kontrolka oleju mi się zaświecała na nagrzanym silniku jak powiedzmy przejechałem trochę ostrzej ( parę kilometrów do 6 tyś obrotów) a potem spokojnie jadąc zapalała się kontrolka oleju, albo jak pozostawiłem go na 10 minut na wolnych obrotach to samo. to były objawy. Zmierzone ciśnienie oleju najniżej spadało do 1 bara Zdjąłem miskę olejową pompa wyglądała ok niby nie zatkany smok trochę syfu było ale niby nic nie poprzetykane. Znajomy mówi, że ciśnienie przez panewki może spierniczyć zdjąłem panewki korbowodowe, po wcześniejszym sprawdzeniu miały lekkie luzy, na początek nic się nie rzucało w oczy żadnych rys czy coś w tym stylu, po przetarciu panewki było widać że jest już zgrzyta porostu przetarta wierzchnia warstwa panewki do koloru coś jak miedź, po wymianie pompy panewek niby ok na razie musze jeszcze sprawdzić ciśnienie raz i wszystko będzie jasne ale kontrolka jużsię nie zaświeca, także radzę sprawdzić stan panewek jak już miska jest zdjęta. puzdro -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- dzisiaj po wymianie panewek korbowodowych oraz pompy oleju i po przejechaniu 500kilometrów postanowiłem ponownie sprawdzić ciśnienie oleju i pokazało się co następuje: bieg jałowy po rozgrzaniu silnik chodził z 40 minut na wolnych obrotach jałowy- 2,1 bara 2 tyś obrotów- 4,8 bara 3 tyś obrotów 6,5 bara czyli poprawiło się i to bardzo co sądzicie o tej naprawie myślę że takie ciśnienia są teraz w normie
OSA Opublikowano 12 Września 2010 Opublikowano 12 Września 2010 wymieniłem pompę oleju, i po tygodniu użytkowania cisza, zawory przestały stukać . zatkany był trochę smok , ale nie chciałem ryzykować włożenia starej pompy i założyłem nową.ciśnienie na 3000 obr. - 6500 na jałowym 2200
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się