Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Pompa oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,mam pytanie odnośnie pompy oleju.Wróciłem właśnie z warsztatu z pomiaru ciśnienia oleju,pomiar-0,8 na wolnych obrotach (90 st C).Moje pytanie - czy powinienem się martwić i szukać nowej pompy,dodam że silnik chodzi dobrze, ale wynik nie bardzo mieści się w przedziale 1,0-3,5

Opublikowano

Trudno powiedziec, slyszalem, ze czasami ludzie robia czyszczenie (lub wymiane) smoka + wymiana oleju.

Moze jednak ktos wtajemniczony sie wypowie.

Odkrecales miske, zagladales jak tam sytuacja wyglada?

95' rok, pompa moze byc do wymiany...

Powodzenia :)

Opublikowano

niestety do miski nie zaglądałem,ale mam przeczucie że chyba kończy się pompa.Ach,te nasze niunie,potrafią nas uczyć pokory..... :gwizdanie:

może ktoś ma jakieś inne pomysły :hi: :hi: :hi:

Opublikowano

A jak mierzone było ciśnienie?

Może manometr źle pokazuje. Przy tak niskim ciśnieniu szklanki powinny walić jak dzwony.

A jakie ciśnienie było na wysokich obrotach o ile sie podniosło?

Opublikowano

mechanior wkręcił specjalny przyrząd w miejsce czujnika oleju i tak

-na jałowym-0,8

-3000 obr-6,8

zastanawiam się czy w pierwszej kolejności nie sprawdzić cz przypadkiem w misce nie narobiło się jakieś bagno,może przytkany smok :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Opublikowano

widzę że jest jeszcze ''jakaś szansa'' muszę koniecznie ściągnąć miskę

a powiedzcie mi drodzy koledzy czy trzeba mieć pod ręką nową uszczelkę miski czy nie ma potrzeby wymieniać na nową za każdym razem? :hi:

Opublikowano

u mnie jak czyściłem to wykorzystałem silikon w sprayu bardzo dobra rzecz nakłada niewielką ilość i równomiernie także polecam to zamiast uszczelki

Opublikowano

Witam panowie właśnie wróciłem z warsztatu i mówię co następuje;

miska zdjęta,pompa oleju wyciągnięta i co? smok czyściuteńki ,żadnego szlamu ani nagaru

pompa czyściutka.

Odpowiedż nasówa się sama(że trzeba wymienić pompę 0,8 na wolnych obrotach)

ale proszę o wypowiedż tych którzy mają to już za sobą

Opublikowano

mój brat miał to w swoim adr... mechanik mowił że jakiś zaworek się przycinał na pompie... wymienili pompę poskładali i co nadal problemy okazało się żę napinacz hydrauliczny łańcucha wałków rozrządu nie domaga,,, wyjeli oczyścili poskładali i auto Hula jak nowe koszt 900zł 9pompa olej robocizna) sama pompa 600zł (febi) :hi:

Opublikowano

u mnie to samo ciśnienie , 3000obr. i 3800-4000 mało coś, w następnym tygodniu jadę do mechanika ,ma najpierw sprawdzić smok bo już miał dwa przepadki w adr że były zatkane w jednym nawet musieli wypalać palnikiem bo nie szło inaczej , ewentualnie pompa ? szklanki zaczęły walić jak cholera , dziwne tylko że czujnik nie reagował

Opublikowano

u mnie to samo ciśnienie , 3000obr. i 3800-4000 mało coś, w następnym tygodniu jadę do mechanika ,ma najpierw sprawdzić smok bo już miał dwa przepadki w adr że były zatkane w jednym nawet musieli wypalać palnikiem bo nie szło inaczej , ewentualnie pompa ? szklanki zaczęły walić jak cholera , dziwne tylko że czujnik nie reagował

no u mnie świeciło

Opublikowano

Witam koledzy.

Założyłem pompe ol. spowrotem a jutro rano biorę się za ściągnięcie pokrywy i sprawdzenie łańcucha i napinacza.

Jeżeli tam nic nie znajdę to chyba się ''zastrzelę mokrym sznurkiem'' :wallbash:

A przy okazji -szkoda że nie miałem aparatu bo mógłbym zapodać dużo fotek z każdej strony

(mam rozebrany cały przód w drobny mak :kwasny:)

Ale to nic jeszcze to ja będę -SPRIT-em :> :> :> :> :> :> :> :> :>

Opublikowano

witam miałem ten sam problem miesiąc temu kontrolka oleju mi się zaświecała na nagrzanym silniku jak powiedzmy przejechałem trochę ostrzej ( parę kilometrów do 6 tyś obrotów) a potem spokojnie jadąc zapalała się kontrolka oleju, albo jak pozostawiłem go na 10 minut na wolnych obrotach to samo. to były objawy.

Zmierzone ciśnienie oleju najniżej spadało do 1 bara

Zdjąłem miskę olejową pompa wyglądała ok niby nie zatkany smok trochę syfu było ale niby nic nie poprzetykane.

Znajomy mówi, że ciśnienie przez panewki może spierniczyć zdjąłem panewki korbowodowe, po wcześniejszym sprawdzeniu miały lekkie luzy, na początek nic się nie rzucało w oczy żadnych rys czy coś w tym stylu, po przetarciu panewki było widać że jest już zgrzyta porostu przetarta wierzchnia warstwa panewki do koloru coś jak miedź, po wymianie pompy panewek niby ok na razie musze jeszcze sprawdzić ciśnienie raz i wszystko będzie jasne ale kontrolka jużsię nie zaświeca, także radzę sprawdzić stan panewek jak już miska jest zdjęta.

puzdro

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

dzisiaj po wymianie panewek korbowodowych oraz pompy oleju i po przejechaniu 500kilometrów postanowiłem ponownie sprawdzić ciśnienie oleju i pokazało się co następuje:

bieg jałowy po rozgrzaniu silnik chodził z 40 minut na wolnych obrotach

jałowy- 2,1 bara

2 tyś obrotów- 4,8 bara

3 tyś obrotów 6,5 bara

czyli poprawiło się i to bardzo co sądzicie o tej naprawie myślę że takie ciśnienia są teraz w normie

Opublikowano

wymieniłem pompę oleju, i po tygodniu użytkowania cisza, zawory przestały stukać . zatkany był trochę smok , ale nie chciałem ryzykować włożenia starej pompy i założyłem nową.ciśnienie na 3000 obr. - 6500 na jałowym 2200

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...