Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ASN] Zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z zapalającą się kontrolką ciśnienia oleju :wallbash:.

Jak go trochę pomęcze wyskakuje mi czerwona kontrolka ciśnienia oleju z brzęczykiem.

Jak jeżdżę jak PEKAES to jest okey. Filtr oleju wymieniony na oryginalny z serwisu. Czujnik ciśnienia oleju też zmieniony - ciśnienie badane na ciepłym silniku koło 1 - 1.2 bara. Czy miał ktoś podobny problem ? Czy w pompie oleju jest jakiś zawór od wysokiego ciśnienia, jeśli tak to czy da się go wymienić czy chociaż przeczyścić. Czy ma ktoś numer pompy oleju do 3.0 A4 B6 2001 rok. i schemat jak ją rozebrać lub w której części miski się znajduje?

Proszę o pomoc - bo mnie ta kontrolka strasznie w.......a.

Pozdrawiam

Opublikowano

zmień olej na inny

Opublikowano

Już miałem Aral Longlive, Castrola 5w30 i teraz 10W40 i jeden pierun. Zmiana oleju nic nie daje. Gdzie indziej jest przyczyna.

Opublikowano

http://www.centrumpiek.boo.pl/a4/1.pdf

http://www.centrumpiek.boo.pl/a4/2.pdf

http://www.centrumpiek.boo.pl/a4/3.pdf

http://www.centrumpiek.boo.pl/a4/4.pdf

Sprawdz to powinno rozwiać wszelkie wątpliwosci :)

– Podłączyć próbnik ciśnienia oleju -V.A.G 1342- do otworu przełącznika ciśnienia oleju.

– Wkręcić przełącznik ciśnienia oleju -2- w próbnik ciśnienia oleju -V.A.G 1342-.

Sprawdzanie przełącznika ciśnienia oleju

– Przyłożyć brązowy przewód -1- próbnika ciśnienia oleju do masy (–).

– Podłączyć próbnik napięcia -V.A.G 1527 B- za pomocą przewodów pomocniczych z zestawu przewodów pomocniczych -V.A.G 1594 C- do przełącznika ciśnienia oleju i akumulatora plus (+).

l Dioda nie może się świecić.

Jeżeli dioda świeci się już teraz:

– Wymienić przełącznik ciśnienia oleju.

– Uruchomić silnik.

WskazówkaObserwować próbnik i diodę świetlną w trakcie uruchamiania, ponieważ punkt przełączania przełącznika ciśnienia oleju może zostać przekroczony już przy uruchomieniu.

l Przy 1,2 … 1,6 bar nadciśnienia dioda musi się zapalić.

Jeżeli dioda nie świeci się:

– Wymienić przełącznik ciśnienia oleju.

Sprawdzanie ciśnienia oleju

– Uruchomić silnik.

l Ciśnienie oleju na biegu jałowym: nadciśnienie co najmniej 1.5 bar.

l Ciśnienie oleju przy 2000/min: nadciśnienie co najmniej 3,0 bar.

Jeżeli wartości wymagane nie zostaną osiągnięte: zawór nadciśnieniowy lub pompa olejowa są uszkodzone.

[br]Dopisany: 03 Wrzesień 2010, 09:28_________________________________________________A ja wiem z doswiadczenia ,ze najlepiej moje auto chodzi na olejku 10w60 Castrol EDGE , polecam takze 5w50 NIE NALEZY STOSOWAC MINERALNYCH OLEJOW DO NASZYCH AUTEK!!!

Opublikowano

dziękuję

[br]Dopisany: 03 Wrzesień 2010, 21:09_________________________________________________chyba nie jest to to samo co czujnik ciśnienia - nad filtrem oleju?

[br]Dopisany: 03 Wrzesień 2010, 22:40_________________________________________________tego już wymieniłem

Opublikowano

witam słuchaj mi sie ostatnio pojawił taki problem i okazało sie ze jest zapchany smok musisz odkecic miske olejową i to wymienic tego smoka to jest w postaci filtra

Opublikowano

Dziękuję wszystkim za pomoc :notworthy:. Z autkiem jest już wszystko ok :good:, śmiga dobrze. - zmieniłem pompę oleju.

Opublikowano

Dziękuję wszystkim za pomoc :notworthy:. Z autkiem jest już wszystko ok :good:, śmiga dobrze. - zmieniłem pompę oleju.

ile Cie kosztowała ta przyjemnosc?? Co było przyczyną awarii starej pompy ? Jaki masz przebieg ??

pozdrawiam

Opublikowano

cos nie tak w nich niesiadaja pompy oleju, napisz ile cie to kosztowało niech ludzie wiedza ile taka przyjemnosc

Opublikowano

Pompę oleju kupiłem używaną 750 zł. :wallbash:

Robocizna - swoja (kolega i ja do pomocy).

W czasie rozbierania starej okazało się że helmuty też tam zaglądali wcześniej ode mnie - ślady na pompie (nie umiejętnie zdejmowali - porysana) i śrubach ( rozkręcali ją do środka - ślady - dlatego mam podejrzenie że może i z pompą coś nie tak było). Uszkodzone też były oringi na metalowych 2 rurkach (przerwane) i do tego źle dokręcone - pracowały góra - dół - czyli mogło to też być przyczyną gubienia ciśnienia i zapalania kontrolki oleju o braku ciśnienia, ale kupiłem pompę dla świętego spokoju, żeby drugi raz nie rozbierać - trochę dużo roboty. Jeszcze nastraszył mnie mechanik z Łodzi co robi tylko Audi, że jak auto stało trochę to na pewno jest to pompa - siadają jakieś zaworki od wysokiego ciśnienia, i że jest to standard w tych autach (a moja stała 3 miechy) i tym sposobem zmieniłem sobie pompę. Auto ma przebieg udokumentowany - sprawdzałem a ASO - 157 000 km. - Ale wszystko idzie zakombinować - czyli teraz na liczniku ma tyle.

Czyli na dzień dzisiejszy może to była pompa a może oringi i źle dokręcone te dwie powyginane rurki - trudno wyczuć - nie jestem aż taki oblatany w audi - moje pierwsze.[br]Dopisany: 11 Wrzesień 2010, 10:53_________________________________________________ :wallbash:

Porażka - to samo się zrobiło - p......e ciśnienie - czyli nie pompa i nie oringi?

To co to może być ???????????????????????

Opublikowano

mobila zalej gestrzego

Opublikowano

sprawdzałeś czujnik oleju w misce olejowej ??? Jakie auto ma teraz cisnienie na wolnych obrotach ?? :chytry:

Opublikowano

Już jest zalany 10W40 - miał 5W30 - czujnik nówka blaszka z serwisu - ten co jest nad filtrem oleju (06A 919 081 J) - filtr oleju nówka też z serwisu - jedynie oringi zwykłe dobierane w sklepie bo Audi nie mieli - jutro jadę do serwisu zakupić orginalne - mam nadzieję że te wydmuchało - bo jeden dzień było OK a też go wkręcałem na obroty. A wczoraj go wkręciłem na 4.5 - 5 tyś obrotów i :wallbash:.

Jeden oring dałem grubszy bo nie mieli identycznego - ten cieniutki - i go nie wklejałem bo ciasno wszedł - stary był wklejony, a 4 szt. identyczne były, chyba że się różniły wytrzymałością. I nie wiem jak powinna być podkładka- czy w ogóle powinna być pod śrubę trzymającą te dwie metalowe rurki które podają olej do góry. Ja zastosowałem bo nie było. Ciśnienie sprawdzę jutro, jak coś to zaraz wymienię oringi jak je kupię.[br]Dopisany: 12 Wrzesień 2010, 13:22_________________________________________________Ciśnienie przy 2000 obrotach 3 bary, na wolnych obrotach koło 1.1 bar.

Po odłączeniu czujnika ciśnienia i odpaleniu samochodu nie pokazywał czerwonej kontrolki ciśnienia, dopiero jak przekroczył 1800 obrotów zaczął krzyczeć że nie ma ciśnienia mimo że nie miał podłączonego czujnika. [br]Dopisany: 13 Wrzesień 2010, 17:02_________________________________________________według mnie powinien krzyczeć od razu że nie ma czujnika

Opublikowano

Koledzy wyjaśnijmy sobie jedno... To auto nie ma czujnika cisnienia... posiada w misce czujnik temperatury i poziomu oleju

oraz w okolicy podstawki od filtra oleju PRZEŁĄCZNIK który "robi za czujnik ciśnienia" i własnie w okolicach 1.2-1.6 bara / 1800rpm , jeśli to ciśnienie nie zostanie osiągniete wtedy powoduje zapalenie sie kontrolki oleju ... czy ta kontrolka zapala Ci się na chwile czy świeci cały czas ??

Opublikowano

zapala się na chwile - gaszę samochód i jest ok - do następnego zapalenia się oliwiarki na czerwono i z brzęczykiem[br]Dopisany: 14 Wrzesień 2010, 15:22_________________________________________________Witam.

Awaria jak na razie usunięta :notworthy: - wymiana wszystkich oringów na orginalne niemieckie (2 tygodnie szły) dała rezultat - nie zapala się jak na razie kontrolka oleju mimo że wkręcam ją wysoko - zobaczymy. Nie wiem dlaczego po rozebraniu nie było ich wszystkich - w cieło jednego z rurki - nie znaleźliśmy go i ten najciększy całkowicie zmasakrowany (za pierwszym razem założyliśmy grubszego, bo nie było identycznego)

Opublikowano

Witam, dołącze sie do tematu. A wiec tydz temu kupiłem audi a4 b6 2.0 benzyna 131km. przebieg 125k Dziś chciałem ją troche sprawdzić i depnąłem do 230km/h, wyskoczył mi jakiś baran z prawego pasa i gwałtownie zacząłem hamowac, wtedy zapaliła sie czerwona kontrolka oleju wraz z mało przyjemnym piszczeniem. zjechałem odrazu zgasiłem auto na jakies 15min, odpaliłem i cisza. dojechałemn do domu 30km i nic sie juz po drodze nie działo. Zastanawia mnie ze silnik pracuje głośniej, tak jak by zawory albo coś pod pokrywą. moge porównać jego prace teraz do diesla:kwasny: wie ktos co to moze być???? prosił bym o jakies rady bo jestem w niemczech i za 4 dni zjazdna świeta do kraju, a w takiej sytuacji troche strach

pozdrawiam

Opublikowano

za niski stan oleju i podejrzewam że jego jakosc pozostawia wiele do zyczenia

przy ostrym hamowaniu wszystko poszło do przodu

Opublikowano

ale zjechałem na parking i zaraz odpaliłem i dalej to samo, dopiero jak postała z 15 min to objawy jej przeszły, oleju jest dosc, sprawdzałem na zimnym i na ciepłym to jest przy górnej granicy albo minimalnie nad. a co moze być przyczyną głośniejszej pracy silnika, moze to miec cos wspólnego z tym olejem??

Opublikowano

za mocno go przypaliłeś

olej miał bardzo wysoką temperaturę i tym samym w układzie było za niskie cisnienie

masz zalany jakies szajsowate semi i dlatego dzieja sie cyrki

Opublikowano

a mogę tak zjechac do kraju?(trasa ok. 1100km) dotej pory sie nic nie działo tylko dzis ten jeden raz. Bo nie chce tu w niemczech nic robić bo raz ze koszty wieksze a dwa ze znajomy mechanik juz mi zamówił wszystko. odrazu po powrocie idzie na warsztat i po kolei : rozrząd kompletny z pompą, wszystkie płyny i filtry łącznie z olejem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...