sebul 6 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Mogłby mi ktos napisac co pokolei robic ? Bo chcialbym sie za to sam zabrac, ale nie chcialbym tez czegos pominac i meczyc sie z czyms niepotrzebnie. Zrobilem fotki wiec jakby ktos molg tez jakas strzalke z uwaga wrzucic by bylo super Bo obecnie moje tarcze wygladaja tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trzesio 3 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 odkrecasz jarzmo i jazda , znaczy wymieniasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
COXymoX 2 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 tylna tarcza zejdzie bez problemu po zdjęciu zacisku i klocków. Musisz ją tylko młoteczkiem oklepać z syfu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebul 6 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 A tłoczek tylko wcisnąć trzeba, czy trzeba kręcić i wciskać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
COXymoX 2 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 A tłoczek tylko wcisnąć trzeba, czy trzeba kręcić i wciskać? przód wciskasz a tył kręcisz w prawo wciskając 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceko 0 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Tłoczki przód wciskasz tył wkręcasz i jednocześnie wkręcając. Tylnie jarzmo masz na dwie śruby imbusowe mogą ciężko iść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebul 6 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Czyli tak, na tyle sa dwie sruby, je odkrece i zacisk zejdzie, a na przodzie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jospethe 2 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Tłoczek w tyle możesz wkręcić kluczem od kątówki. Z przodu odkręcasz zacisk 2 śrubami i jeszcze jarzm kluczem nasadowym najlepiej , ale może być problem z odkręceniem srub. Po tym możesz zdjąć tarcze dopiero Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebul 6 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 A widać na którymś zdjęciu te śruby i gdzie jarzmo mam odrkęcić ? Bo tarcze i klocki zamówiłem i w weekend prawdopodobnie się za to zabiorę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jospethe 2 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Tak na szybko. Najpierw ściągasz korek gumowy ze śruby oznaczonej na zdjęciu jako 1. Jak ściągniesz korek to będzie tam śruba na impus. Musisz mieć odpowiednio dłuższy imbus. Zobaczysz jak ściągniesz ten korek. Takie śruby są dwie. JEdna górna i druga dolna. Jak je odkręcisz to zacisk zejdzie sam. Musisz jeszcze ściągnąć ten drucik co łączy zacisk z jarzmem. Po zdjęciu zacisku odkręczasz kluczem śruby oznaczone na zdjęciu jako 2. Może być z nimi problem bo mogą być zapieczone. Lepiej popsikać jakimś WD i poczekać trochę. Jak odkręcisz te 2 śruby to tarcza spadnie na glebe sama. Po ściągnieciu zacisku weż kawałek jakiegoś sznurka i podwieś sobie zacisk do wahacza żeby nie wisiał na przewodzie hamulcowym. Nakładasz nową tarcze , zakałdasz jarzmo i przykręcasz je 2 śrubami na klucz (16 chyba) . NAstępny krok to założenie zacisku. Musisz wcisnąć tłoczek i przesmarować smarem miedzianym te 2 prowadnice co są na imbusowy klucz . Zakręcasz mocno i zakładasz korek gumowy. NA koniec zakładasz ten drucik od czoła co łączy jarzmo z zaciskiem. Jak coś źle napisałem to poprawcie mnie. Ja tak zmieniałem i jest Ok . Foto do opisu : http://obrazki.elektroda.pl/7053240400_1408386873.jpg Tam masz jeszcze czujnik zużycia klocków. Musisz mieć klocki z czujnikiem zużycia. Przy zmianie wypinasz "wtyczkę" i wpinasz do nowych klocków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1476 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 piasty trzeba dokładnie oczyscic, tylko i wyłacznie szczotą czołową na szlifierce kątowej, na lustro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebul 6 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 (edytowane) To ze trzeba piaste wyczyscic to wiem, tak samo tarcze ze srodka konserwujacego. Dzieki jospethe, a masz jakies rady odnosnie tylnych hamulcow ? Sam chce probowac bo mechany zycza sobie 200 zl za takie cos Edytowane 18 Sierpnia 2014 przez sebul Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jospethe 2 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 (edytowane) 200 zł to sporo :/ Co do tyłu to jest mniej roboty w tym przypadku bo nie trzeba ściągać tarczy/ bębna z łożysk jak dobrze widzę..Odkręcasz dwie śruby na zacisku. Musisz mieć dwa klucze bo jak będziesz kręcił jednym to śruba będzie się obracać. Jak je odkręcisz to ściągasz zacisk i ściągasz tarcze hamulcową..........Wkręcasz tłoczek.( Zakładam, że nie masz do tego specjalnego klucza do wciskania tłoczków ) Klucz od kątówki może też być. Wkręcasz go do oporu. Sprawdź w jakim stanie jest gumowa osłona tłoczka. Jeśli jest popękana lub dziurawa to trzeba rozebrać zacisk i to wymienić bo napcha się tam piachu i zblokuje tłoczek. . Zakładasz nową tarczę, klocki. Tam jeszcze powinien być do wymiany albo przełożenia pierścień ABS na tarczy hamulcowej . Nie jestem pewien bo nie zmieniałem tarcz jeszcze u siebie. Musisz o to dopytać. Po założeniu tarczy zakładasz zacisk z nowymi klockami, smarujesz dwie prowadnice smarem miedzianym i skręcasz dwoma kluczami. Zobacz też w jakim stanie są gumowe osłony prowadnic. JAk będą popękane albo dziurawe to też trzeba je wymieć. Są takie zestawy naprawcze do zacisków. Po zmianie tarcz wsiądź do samochodu odpal i pociskaj pedał hamulca kilka razy żeby klocki się ułożyły na tarczach. Po wymianie nie hamuj gwałtownie aż tarcze i klocki sie nie dotrą. Edytowane 18 Sierpnia 2014 przez jospethe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebul 6 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Klucz do wciskania tloczkow mam, ale on tylko wciska a nie wciska i skreca, ale taki co tez skreca chyba ma kolega wiec pozycze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jospethe 2 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Ja przednie tłoczki wciskałem ściskiem stolarskim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebul 6 Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Ja mam zrobiony samodzielnie wciskacz, na imbusa Uzywalem go jak jeszcze punto mialem I jeszcze takie pytanko, jakie klucze będą potrzebne? Tak żebym mógł zabrać wszystkie potrzebne, bo wciskacz do tłoczków będę miał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wandej 211 Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Klucz do wciskania tloczkow mam, ale on tylko wciska a nie wciska i skreca, ale taki co tez skreca chyba ma kolega wiec pozyczeTo z tyłem będziesz miał problem. Ogolnie nawet z kluczem jest ciężko bo one strasznie ujowo się wkrecaja:kwasny:Może się skończyć na zabie. I od razu zestaw naprawczy zacisku na tył by się przydał w razie czego:wink:Wysyłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebul 6 Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Wciskac ktory wciska i skreca bede mial, bo kolega posiada i mi pozyczy wiec o to nie ma obaw, tylko jeszcze jakie klucze ? Bo chcialbmy sprawdzic czy wszystko mam czy jeszcze czegos bym nie musial pozyczyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SMS 1 Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 na tył do odkręcenia prowadnicy imbus 8, do zacisku klucz 13 i 15. przodu nie pamiętam dokładnie ale chyba imbus 7. Tył sprawdzałem u siebie i napewno takie klucze jak napisałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol18183 0 Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 (edytowane) pamietaj zeby dokłdanie włożyc klucze na sruby od jarzm bo jak zle krzywo włożysz to zajedziesz sruby a potem bedziesz płakał pamietaj ze tam trzeba duzej siły uzyc zaopatrz sie w przedłużke jakas wd-40 i szczotke druciana obczysc sruby spryskaj wd-40 i tak pare razy podejscie masz tylko jedno pamietaj bo sruby zjedziesz z tyłu imbus dobrze jest wbic młoteczkiem zeby byc pewnym ze wszedl do konca (wieksza powierzchnia która odbierze siłe) pozdrawiam Edytowane 19 Sierpnia 2014 przez karol18183 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się