Skocz do zawartości

Ranking

  1. mateusztbg

    mateusztbg

    Pasjonat


    • Punkty

      3

    • Postów

      407


  2. kamil-vag

    kamil-vag

    Pasjonat.


    • Punkty

      2

    • Postów

      5816


  3. wrclaguna

    wrclaguna

    Moderator


    • Punkty

      1

    • Postów

      18697


  4. zadzik

    zadzik

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      89


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 10/19/17 uwzględniając wszystkie działy

  1. Jakie grupy logować w TDI PD ? 1. Logi najlepiej umieszczać na forum w postaci linków, ułatwi to użytkownikom pracę i przeglądanie ich. Wskazane korzystać z tej strony: http://vaglog.pl/. Program VAG-COM czy VCDS zapisuje logi w postaci plików .csv. Logi zapisują się domyślnie w folderze Logs w katalogu programu czyli np. Dysk C > Ross Tech > VCDS Lite > Logs lub Dysk C > Ross Tech > VAG-COM > Logs 2. Logi wykonujemy na rozgrzanym silniku temp. minimalna 80C, czyli 90C na wskaźniku w aucie. Powyłączane zbędne odbiorniki (Radio,Podgrzewanie szyby itp) 3. Przed rozpoczęciem logów zapisujemy błędy jakie są w sterowniku i kasujemy je. Dodatkowo jeśli podczas wykonywania logów dynamicznych auto przejdzie w tryb awaryjny (straci odczuwalnie na mocy / Notlauf / Check - ikonka silnika i spirala) będzie konieczne zgaszenie i uruchomienie ponownie silnika (lub skasowanie błędów), w innym wypadku logi wykonane w trybie awaryjnym będą bezużyteczne. LOGI STATYCZNE (08 - Measuring Blocks/Bloki Pomiarowe) - Wykonujemy na rozgrzanym silniku przez ok 60s dla każdej z grup. Bez dotykania pedału gazu. LOGI BASIC SETTINGS (04 - Basic Settings/Nastawy Podstawowe) - Wykonujemy na rozgrzanym silniku przez ok 60s dla każdej z grup. Bez dotykania pedału gazu. LOGI DYNAMICZNE (08 - Measuring Blocks/Bloki Pomiarowe) - Wykonujemy na rozgrzanym silniku na trzecim/czwartym biegu od 1400-4000 obr/min trzymając gaz wciśnięty cały czas na 100% (w podłodze) w podanym zakresie obrotów. Należy bezwzględnie pamiętać, przy próbie, o bezpieczeństwie w ruchu drogowym waszym oraz innych uczestników ruchu. Użytkownicy skrzyni automatycznej muszą się pilnować by skrzynia nie zredukowała biegu podczas wykonywania pomiaru (kickdown). Statycznie Logujemy Grupy (Pojedynczo): 001 004 013 018 023 Dodatkowo, można na zimnym silniku, po nocy zalogować statycznie grupę 007 - odnośnie wskazań z czujników temperatury. Nastawy Podstawowe Grupy (Pojedynczo): 003 011 W Basic Settings - silnik może sam zwiększać obroty oraz będzie migać kontrolka świec żarowych. Dynamicznie Logujemy Grupy (Pojedynczo): 001 003 004 008 010 011 Dynamicznie Logujemy Grupy (Razem): 001 + 004 003 + 011 011 + 010 003 + 008 + 011 OD POPRAWNOŚCI WYKONANIA LOGÓW BĘDZIE ZALEŻEĆ DIAGNOZA WASZEGO PROBLEMU - TAKŻE STARAJCIE SIĘ ZROBIĆ TO JAK NAJDOKŁADNIEJ. Obejrzyjcie te filmiki w celu oswojenia się z wykonywaniem logów: Opis kolegi Sztomel odnośnie wykonania logów dynamicznych: "...logi dynamiczne przeprowadza się pod pełnym obciążeniem silnika czyli wbijasz 3 bieg i stabilizujesz obroty na poziomie 1500 RPM a następnie będąc na półkilometrowym odcinku prostej, płaskiej drogi wciskasz energicznie pedał gazu całkowicie do podłogi i jednocześnie klikasz na ikonkę "start" by rozpocząć logowanie. Ciągniesz cały czas na tym 3 biegu z pedałem w podłodze aż silnik osiągnie 4200 obrotów i wtedy klikasz na "stop" a następnie "Done/Close" by zamknąć log dynamiczny wybranej grupy. Jeśli w trakcie logowania poczujesz zamulenie silnika to nie ciągnij dalej tylko zakończ log bo i tak nie osiągniesz tych 4200 obrotów z powodu aktywnego trybu awaryjnego. Taki log będzie i tak wartościowy ale przed logowaniem następnej grupy musisz zgasić i ponownie uruchomić silnik aby obecny tryb awaryjny zresetować. Wejdź sobie na stronę http://vaglog.rtnet.pli tam podając swój adres e-mail utworzysz sobie własne konto i na to konto wklejaj sobie Twoje logi w takim formacie w jakim zapisał go VAG-COM a logi zostaną automatycznie przekonwertowane do ładnych czytelnych wartości w rameczkach a następnie linki z tych logów wklejaj na forum." Możecie sobie sami wstępnie przeanalizować zapisane odczyty korzystając z tego tematu: https://a4-klub.pl/index.php?/topic/382269-wymagane-wartosci-w-blokach-pomiarowych-dla-19-tdi-pd/ Tu odnośnie diagnostyki pompowtryskiwaczy: https://a4-klub.pl/index.php?/topic/382742-diagnostyka-pompowtryskow-vag-comvcds/
    1 punkt
  2. https://a4-klub.pl/index.php?/topic/18758-Montaż-tempomatu Czego więcej oczekujesz?
    1 punkt
  3. Miałem podobny problem z tymi "falującymi obrotami" na zimnym silniku i smrodem z wydechu. Auto odstawiłem do pawelkiwi do warsztatu gdzie, wywalili mi dpf, zaślepili egr, wymieniłem rozrząd (synchro oczywiście na minus ustawione) I problem rozwiązany. Także polecam słuchać rad Pawelkiwi
    1 punkt
  4. Co do logów to może kiedyś wrzucę tylko nie weim czy to ma sens. Przed programem wstawała dużo wcześniej dopiero po programie tak jak u kolegi budzi się dopiero przy 2400 ale wtedy jest "rypnięcie" konkretne, dużo wyższe niż przed programem. Pewien mechanik znające te silniki napisał mi coś takiego: "Ano właśnie dopiero jak turbo zacznie działać to wtedy oprogramowanie wchodzi do działania. Mechanika musi zadziałać pierwsza. Turbo jest duże więc inercja jest duża. Jak turbo zacznie wreszcie pompować odpowiednie ciśnienie, czujniki to wykrywają, komputer to przelicza i daje dawkę paliwa. Dlatego po chipie w tych autach tzw. turo dziura staje się jeszcze większa. Tak działa fizyka i tego nie zmienimy chyba że zmiana turbiny na hybrydę, ale to już następny drogi stage. "
    1 punkt
  5. Jeśli chodzi o turbo to przeładowuje dość mocno w pewnym zakresie obrotów (stąd może te spadki mocy), na benzynie jest dość ubogo. Co do przepływki to ciężko ocenić bo ani razu nie pociągnąłeś chociaż do tych 6 tys. ale po odczytach na PB raczej mieści się w normie.
    1 punkt
  6. I wszystko jasne. U mnie w BPW z tego węża właśnie chłodzona była chłodniczka spalin przy Egr, przy usuwaniu jej złączylem poprostu węże. Teraz podepne tam chłodzenie vklr :-) Co do tematu Mateusztbg zrób logi dynamiczne grupy 1, 4 i 11 już coś będzie wiadomo :-)
    1 punkt
  7. Patrzyłem jak Gregor10 robił mapy do BRD to wg wykresów wcale tak strasznie późno nie wstają jak moja czy autora tematu. http://gregor10.pl/audi-a4-b7-2-0tdi-brd-170km-205km-435nm/
    1 punkt
  8. Może komuś się przyda, spolszczyłem plik 038-906-019-AVF.lbl do VAG/VCDS (tylko VCDS wspiera podpowiedzi). Dorzuciłem przydatne informacje odnośnie oczekiwanych wartości... Tutaj jeszcze paczka z opisem dla poszczególnych grup pomiarowych: https://drive.google.com/open?id=0B6RAh-KgiyrjOWFVSVFLYmM3X0U Wystarczy zastąpić poniższym kodem (rozwiń ukrytą zawartość) dane w waszym pliku 038-906-019-AVF.lbl (lub tym, z którego VCDS czyta etykietę, wystarczy wejść w bloki pomiarowe i w górnym lewym rogu jest napis Label: XXX-XXX-XXX-XXX.lbl i widać z jakiej etykiety są czytane bloki pomiarowe, potem tego pliku szukacie w folderze Label w katalogu programu i otwieracie za pomocą notatnika) Kiedyś robiłem takie coś do 2.4 ALF: Opis grup silnika dla 1.9 TDI PD Dla wersji silnika z DPF można dołożyć jeszcze takie grupy, które przygotowałem do swojego Polo 1.4 TDI: Przy okazji wrzucę paczkę z moimi plikami .lbl które tłumaczyłem (silniki 2.4 PB ALF, 1.9 TDI ALH, 1.4 TDI BMS/BWB, 1.9 TDI PD AVF/AWX): https://drive.google.com/open?id=0B6RAh-KgiyrjRHBqQzQzUk0xc2M Możecie sobie zobaczyć jak to się robi itp...
    1 punkt
  9. Ostatnio na forum nikt nie szuka tylko pyta a tematy wałkowane 100000razy.... Kolego poszukaj bo to nie boli mi zajeło to 5 min... http://a4-klub.pl/index.php?/topic/266927-odpowietrzanie-ukladu-hamulcowego/
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...