Strasznie ciężko pracowały mi wycieraczki i stawały na środku cyklu pracy tzn na środku szyby, pierwsza myśl silnik wycieraczek mówi do widzenia. Kolega z forum Masato podpowiedział mi że może jednak mechanizm się zatarł, postanowiłem to sprawdzić.
1. Demontaż wycieraczek z ramionami, czyli podwadzamy płaskim wkrętakiem kapsle maskujące nakrętki ramion wycieraczek, a następnie odkręcamy te nakrętki. Zdejmujemy wycieraczki z ramionami.
2. Demontaż podszybia
3. Jak już mamy cały mechanizm na widoku to nastąpił moment sprawdzenia czy silnik czy zatarty mechanizm przysparza nam problemów z poprawną pracą wycieraczek
4. Jeśli wiemy już co jest przyczyną to musimy wykręcić mechanizm z silnikiem.
trochę trzeba się nagimnastykować żeby go wysunąć
5. Demontaż trzpienia z korpusu mechanizmu wycieraczek
Czyścimy zarówno powierzchnie trzpienia i "bieżnie" w której się trzpień obraca (ja użyłem drobnoziarnistego papieru ściernego, następnie oczyściłem te powierzchnie z pyłu powstałego na skutek czyszczenia papierem ściernym, nasmarowałem, zmieniłem oring na nowy i złożyłem w odwrotnej kolejności mechanizm. Z drugim trzpieniem mimo że obracał sie swobodnie poczyniłem to samo.
6. Montaż mechanizmu do samochodu (ramie na wielowpuście silnika ustawiamy w tym samym położeniu).
7. Montaż podszybia
8. Montaż ramion wycieraczek (ustawiamy je w dolnym położeniu)
9. Sprawdzenie poprawności pracy
10. NIGDY WYCIERACZKI NIE PRACOWAŁY MI CISZEJ I TAK "LECIUTKO"