Skocz do zawartości

Ranking

  1. pimpam

    pimpam

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      148


  2. barrowiec1

    barrowiec1

    Klubowicze


    • Punkty

      1

    • Postów

      632


  3. KoJ@K

    KoJ@K

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      699


  4. Helga

    Helga

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      124


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 09/07/18 uwzględniając wszystkie działy

  1. Witam. Opiszę jak zdjąć, rozłożyć i wyczyścić kolektor ssący na przykładzie mojej A4 B8 2.0 tdi CAGC. Pacjent: Na poniższym zdjęciu zaznaczyłem co trzeba odłączyć/zdemontować: Na czerwono zaznaczyłem, śrubki, wtyczki nakrętki, przewody i wężyki jakie trzeba zdjąć/ odkręcić, a na zielono śruby których nie widać na fotce ale tam są. Te dwie gustowne czerwone linie to listwa paliwowa i przewód paliwowy które musimy zdemontować żeby móc wyjąć i odkręcić przede wszystkim kolektor. EGR i przepustnica mogą zostać je możemy zdjąć jak już sobie kolektor zrzucimy. Musimy rozłączyć też dwa przewody te z gumowymi końcówkami z pompy wtryskowej i poodkręcać uchwyty tych przewodów od kolektora. Odpinamy wszystkie wtyczki wtrysków, czujnika położenia klap, wtyczkę od EGR, przepustnicy - z niej także zdejmujemy dolot powietrza oczywista oczywistość. Dalej obie wtyczki z listwy wtryskowej, odłączamy także od niej wszystkie przewody paliwowe. Listwa siedzi na 2 śrubach torx z resztą jak i wszystkie inne śruby , które musimy odkręcić, każda torx nie pamiętam tylko rozmiaru. Po odpięciu wszystkich wtyczek możemy unieść swobodniej wiązkę do góry i wysunąć odkręconą listwę. I tu uwaga troszkę paliwa wyleci i z listwy i z przewodów paliwowych więc dobrze mieć jakąś szmatkę bądź mały pojemnik na zlewki. Wspomniane wyżej przewód paliwowy i listwa do zdemontowania. Jak pozbyliśmy się listwy to wyciągamy jeszcze wtyczki od świeć i możemy się śmiało zabierać za zdejmowanie kolektora bo wszystkie śruby mamy już na wierzchu a dokładnie 10 śrub i kolektor nam ładnie schodzi. Blok po zdjęciu kolektora: i sam kolektor: Dolna uszczelka - u mnie nadała się na ponowne założenie: Teraz rozpinamy kolektor z czujnikiem i siłownikiem: Trzymają go 3 śruby widać po otworach, ale najpierw zdejmujemy sprężynkę z cięgna siłownika i rozpinamy samo cięgno. To taki kulowy zawias ala plastikowy wystarczy wyciągnąć ramię z kulowego stawu i po sprawie. Sprężyna: A w tym miejscu jest mocowana, tak jak czerwona linia, tak samo biegnie sprężyna od jednego uchwytu do drugiego, gdyby komuś potem się zapomniało: A tu ramię które rozpinamy: Kolejny krok to odkręcenie kolejnych też bodajże 10ciu śrub i mamy osobno górę i dół z klapami: Na tym etapie zdejmujemy egr i przepustnicę i zabieramy się za czyszczenie. Dół odrazu do moczenia - ja używam mocnego czyściwa Kajflex kajman cleaner. Przypuszczam, że w Polsce też to idzie dostać albo zamówić. Góra natomiast najpierw skrobanie z sadzy, a potem kąpiel przecieranie czyszczenie i tak w kółko aż będzie czysto. Z dołem trzeba trochę delikatniej ze względu na te klapy. A oto niezbędne narzędzie do takiej roboty Trzeba się naszorować, bo o ile góra idzie szybko, bo to sama spalenizna, to dół jest o wiele wiele gorszy bo tam jest lepka smoła i idzie to jak krew z nosa.... I na koniec mam coś takiego: Względnie czysto więc możemy składać wszystko spowrotem. Przecieramy blok silnika i odtłuszczamy w miejscu łączenia z kolektorem i oczywiście to samo robimy z kolektorem i uszczelkami jeżeli nadają się do powtórnego montażu. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności co demontaż więc nie będę już tego opisywał. Trzeba pamiętać żeby nie przesadzić z dokręcaniem śrub kolektora żeby nie zerwać czasem. O ile dobrze pamiętam to górę z dołem łączymy z siłą 10Nm a kolektor z blokiem 20Nm. Po złożeniu całości zostaje odpowietrzyć układ paliwowy choć nie jest to konieczne, ale ja dla świętego spokoju zrobiłem i tu procedura VCDS Dla protokołu nie UDS: [01 - Silnik] [ustawienia podstawowe - 04] Wybierz grupę "035" [idź!] [ON/OFF/Dalej] Pompa załączona na 30 sek. [Gotowe, Wróć] Dla UDS: [01 - Silnik] [ustawienia podstawowe - 04] Wybieramy komendę Transfer fuel pump (FP) test Klikamy GO Albo bez VCDS, pootwierać parę razy i zamykać drzwi wtedy załącza się automatycznie pompa. Po tym, już na sam koniec ja jeszcze robiłem adaptacje przepustnicy, egr i klap kolektora, no a potem odpalenie autka i radość z misji zakończonej sukcesem. Całość zajęła mi 5 - 5,5 godziny z czyszczeniem. Mam nadzieję, że komuś przyda się mój poradnik. Powodzenia w czyszczeniu i pozdrawiam.
    1 punkt
  2. Zmienić w "car" jak wejdziesz w opcję opuszczania szyb to masz oddzielnie przód i tył.
    1 punkt
  3. Mogły być piękne fele, gwint, recaro, rsn-e itd.... ale jak raz sie posmakuje to już wciąga na maxa #Następna zabawka zakupiona ma tylko 18 "kuni" mniej niż Audi i waży 192kg hehe #co do Audi to dalej łamie stereotypy 2 litrówek, dzielnie wozi mnie do pracy już ponad 10k zrobione tfuuu tfuuu bezawaryjnie Pozdrawiam
    1 punkt
  4. Witam! W moim przypadku nie działo podgrzewanie obu siedzeń. Podpialem się vagiem i udało mi się znaleźć dwa kanały w klimatronicu 20 oraz 21. Wyświetlają informacje o procentowym ustawieniu pokręteł grzania temperaturze i stanie ON i OFF. Bawiac się pokrętłami zauważyłem że w pierwszych polach wskazuje od 0% do 4,5% i samo się zmienia. Wyciągnąłem więc panel klimazycji co nie było trudne bo przy radiu 1DIN wystarczy tylko mocno pociągnąć za chromowana listwę od spodu. Rozkręciłem panel, wyczyściłem z kurzu wiatraczek i czujnik który tam się znajduje i co najważniejsze ... Po lewej i prawej stronie znajdują się małe pokrętła na imbusa H3. Okazało się że łączą one pokrętła z potencjometrem. W moim przypadku te bolce były wciśnięte ale przez obudowę przez co nie dochodziły do końca i nie łączyly pokrętła z potencjometrem. Ściągnąłem więc obudowę jeszcze raz, mając płytkę w ręku wcisnąłem bolce i dopiero założyłem obudowę. Podgrzewanie obu siedzeń zaczęło działać
    1 punkt
  5. Doświadczenie,to nie oleje z lat 90-tych,znam samochody krajowe w mojej firmie z wymianami oleju co 30 tys i ich przebiegi to ponad pół miliona km,nie pochwalam wymian co 30tys ale co 15 tys 5w30 w zupełności wystarcza,kolega ma doświadczenia z samochodami z zagranicy,tam silniki diesla mają po dwóch latach 200-300tys km,wtedy samochód trafia do polski,przebieg ich wynosi do 300 tys km max ale mają 10lat i tu właśnie haha,środek jak nowy bo odnowiony.Koniec tematu.
    1 punkt
  6. Kup se panie SKFa, ~170zl dawałem nie dawno. Masz cały nowy, kompletny, no i ta osłona jest taka fajna gumowata jak w ori, a nie te plastikowate gónwa co zaraz strzelają ...
    1 punkt
  7. kurcze po wypowiedziach kolegów nastawiałem się na jakieś wielkie łał, i wolałbym żeby ktoś powiedział że coś pominąłem…
    1 punkt
  8. czy ktoś może zapodać nr lusterek składanych elektrycznie??
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...