Hejka.
Na wiosnę przymierzam się do małej przebudowy wydechu, bo obecny już powoli zaczyna niedomagać (przepalenia i rdza), ale mam nadzieję, że zimę jeszcze na nim prześmigam.
Długo się zastanawiałem jak ten temat ogarnąć i zdecydowałem sie na customowy wydech (dedykowane i gotowe zestawy są zbyt drogie).
Ogólnie koncepcja jest taka: chciałbym, aby wydech brzmiał przyjemnie, lekko mruczał, ale nie był męczący podczas codziennego użytkowania (dzień w dzień robię ok 70-80km z prędkością 120km\h [trasa S7]). Do tego dziecko w drodze (początek lutego), więc jakiś buczący i bardzo basowy wydech odpada. Nie chcę żeby mi rozsadzało głowę.
Osobiście mam za sobą takie "projekty":
- Renault 19, silnik 1.4 (monowtrysk, 58KM), kompletny przelot 55mm, wydech końcowy WM Sport (model nieznany, bez silencer'a):
efekt: zdecydowanie za głośno, rezonans blach podczas jazdy w przedziale 2-3k rpm. Zamontowany w sobotę, w poniedziałek powrót do serii.
- Renault 19, silnik 1.8 (pełny wtrysk, 110KM), rura 55mm, oryginalny środkowy + dwururka nieznanego producenta (kupiony od znajomego z forum R19):
efekt: ja tam byłem zadowolony, gorzej z pasażerami z tyłu (na dłuższą trasę było za głośno)
Co do wykonania w Audi:
planuję użyć rury 2,25" - 2,5"
koniecznie 2 wydechy końcowe (jak to jest teraz)
tłumik końcowy - 2x WM Sport R40 90mm
Zastanawiam się nad środkowym. Oryginalny jest w nieciekawym stanie i raczej nie da się go odzyskać. Myślę żeby wstawić polecony już tutaj RM Motors RM01, ale jest to tłumik pojedynczy i nie wiem, czy będzie się spisywał tak dobrze jak oryginalny, który jest podwójny.
Nie uśmiecha mi się zaś wstawianie 3 przelotowych (1 przelotowy, Y-pipe, 2 przelotowe, 2 końcowe), bo to trochę przerost formy nad treścią i strasznie dużo babraniny.
Do tego pytanie do osób, które same robiły wydech - ile i jakich materiałów potrzeba? Ile metrów rury, ile i jakie kolanka (tak "pi razy oko") kupić \ załatwić żeby nie zbrakło?
Z góry dzięki za pomoc.