Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 04/06/24 uwzględniając wszystkie działy
-
proponuje poczytac stare opracowania na temat silników spalinowych silnik 2-suwowy musi miec tlumienie na wydechu inaczej jest slaby (istotny jest rezonans spalin) (pierwsi ogarneli to Niemcy z DDR i dlatego MZ-ki w latach 60-ych ruchaly na wyscigach wszystkie hondy, suzuki i włoszczyzne) silnik 4-suwowy tez powinien miec lekkie tłumienie na wydechu (zwykłe auta pomijamy) (czesto widac to w motocyklach (EXUP) i nawet na wydechach szybkich aut) jedynym odstepstwem tutaj jest silnik diesla który powinien miec wolny wydech straty wynikajace z obciazenia silnika poprzez powolny przepływ gazów spalinowych znacznie obniza sprawnosc tego silnika czyli wniosek jest taki: im bardziej swobodny masz wydech tym lepsze parametry ma silnik o turbo nie ma sie co martwic, tym zajmuje sie ECU1 punkt
-
No dobra nadszedł czas założyć nowy temat dla nowej furmanki Historia zakupu (z pamiętnika Darka...) środa 21.02.2024 - późne godziny wieczorne... żona ni z gruchy ni z pietruchy staje na przeciwko mnie, patrzy na mnie swoimi dużymi oczami jak kot na widok bombki na choince i mówi "stary zmieniamy samochód" - ja lekko w szoku, pierwsza myśl, zdradza mnie - chce mi oczy zamydlić... ale nie no jak... zmieszany i wstrząśnięty także, lekko się jąkając pytam ale jak to? co z lalunią? przecież tyle modów jeszcze w planach... a ona mówi, że przecież o tym marzyłeś... o A6 C7 a ona oglądała kilka, patrzyła na ceny na nasz budżet i mówi to ten czas, zaszalejmy... no i zaszalałem xD Więc 27.02.2024 w mojej stajni zawitało A6 C7 3.0 BiTurbo 313KM spod łapek Motoren Technik Mayer przebieg w dniu zakupu 309 700 km Rok 2012 (modelowo 2013) Kolor: T9/Y9C Kod silnika: CGQB Skrzynia: Tiptronic 8HP Napęd: Quattro Z ciekawszego wyposażenia: - pneumatyczne zawieszenie, - s-line wewnętrzny i zewnętrzny, - wydech MTM, - sportowy mechanizm różnicowy, - czarny sufit, - kierownica s-line, - siedzenia kubełki alcantara pełna elektryka, - pamięć foteli, - 4 strefowa klima, - grzane dupki, - szyber, - klimatyzowany schowek, - fotochrom, - detekcja martwego pola, - asystent parkowania, - kamera cofania, - czujniki parkowania przód / tył, - adaptacyjny tempomat, - asystent jazdy w liniach, - head up, - przyciemniane szyby, - bagażnik "na kopa" - ful Led przód / tył, - ambient wewnątrz i na zawnatrz, - webasto, Z historii auta: Jestem 2gim właścicielem w kraju, w sumie 3 właściciel od początku, pierwsza zmiana właściciela miała miejsce w 2014 roku (samochód sprzedany pomiędzy przyjaciółmi - przerejestrowany w grudniu 2016). Przy przebiegu 142 500 km w 2016 roku przeszczep silnika na silnik z potwierdzonym przebiegiem 23 000km więc motolotnia ma około 190 000 przebiegu. Serwis olejowy według poprzedniego właściciela robiony w interwałach co max 12 000 km. Serwis skrzyni robiony w interwałach max 50 000 km ostatni w 2023 przy przebiegu 290 700 km. Serwis olejowy w 2023 przy przebiegu 300 000 km. W 2023 rok wymienione: dwa tylne miechy zawieszenia pneumatycznego, kompresor zawieszenia (jest na gwarancji), obie turbiny (są na gwarancji). W dniu zakupu samochód przelogowany w VAG Performance w Redzie, gdzie po zgarnięciu pozytywnych opinii zdecydowałem się na zakup Oczywiście samochód miał i ma klika rzeczy do ogarnięcia: - heble (ogarnięte) - łączniki stabilizatorów naku***ały (ogarnięte) - nie otwierała się klapa bagażnika z przycisku w klapie (ogarnięte) - nieryglujący się wlew paliwa (ogarnięte) - nie otwiera się na kopa (ogarnięte) - oczywiście miał jakieś tam drobne kolizje - otrzymałem zdjęcia - i na jednym robionym błotniku ruda się pojawia - do ogarnięcia (częściowo ogarnięte) - webasto (ogarnięte) - jeden czujnik parkowania z przodu nie działa (ogarnięte) - prawy spryskiwacz - ułamany króciec (ogarnięte) Serwisy: Olej: - 07.03.2024 przy przebiegu: 310 040 km: Oryginalny G S55 545 M4 EUR 0W-30 504.00/507.00 + płukanka Archoil AR2820 + dodatek Mannol Ceramo Ester - 05.08.2024 przy przebiegu: 320 200 km: Oryginalny G S55 545 M4 EUR 0W-30 504.00/507.00 + płukanka LIQUI MOLY PRO-LINE + dodatek CERARTEC Data / przebieg / powietrza / pyłkowy / pyłkowy wstępny / oleju / paliwa 07.03.2024 przy przebiegu 310 040 km / KNECHT LX2049/4 / KNECHT LAK 667 / 4GD 819 429A / KNECHT OX 420D / KNECHT KL 596 05.08.2024 przy przebiegu 320 200 km / KNECHT LX2049/4 / KNECHT LAK 667 / 4GD 819 429A / KNECHT OX 420D / KNECHT KL 596 Skrzynia: 15.05.2024 przy przebiegu 314 000 km: olej w przednim dyfrze: Ravenol AWD-TOR Fluid - 1l olej w tylnym dyfrze: G 055 190 A2 - 1l olej w torsenie: Ravenol AWD-TOR Fluid - 1l olej i filtr w skrzyni: ZF 1087.298.369 (uszczelka, filtr, korki spustowe, śruby 7l oleju) + dodatkowo zamówione 6l oleju ZF Lifeguard Fluid 8 - w sumie 13l - wymiana dynamiczna Naprawy: - 07.03.2024 przy przebiegu 310 040 km: czujnik jakości powietrza 4H0907658D siłownik klapki wlewu paliwa 8V0862153A wieszak tłumika 4H0253099A czujnik zawieszenia prawy tył 4H0941310C klocki hamulcowe przód ATE Ceramic 13.0470-7334.2 tarcze hamulcowe przód Zimmermann Sport Z 100.3357.52 klocki hamulcowe tył ATE Ceramic 13.0470-2770.2 tarcze hamulcowe tył Zimmermann Sport Z 100.3358.52 prowadnice zacisków hamulcowych przód, blaszki, sprężynki osłony tarcz hamulcowych tył - SKV przewody hamulcowe przód - Brembo regeneracja kompletu zacisków, łączniku stabilizatora + gumy stabilizatora - Lemforder - 19.03.2024 przy przebiegu 310 640 km: antena dachowa GPS/GSM/WEBASTO - ORI VW 5Q0 035 507S 5FQ - czyli wpadł ogonek w czarnym połysku - 26.03.2024 przy przebiegu 311 050 km: naprawa wiązki webasto, Nowa wiązka zderzaka 4G5 971 095A Nowy prawy spryskiwacz 4G0 955 102B - 01.09.2024 przy przebiegu 319 320 km: wymiana silników składanych luster wymiana przełącznika szyberdachu 4G0 959 613 6PS wymiana pieca i sterownika webasto (4H0 265 105J + N10180901 + 8K0261225A + N10607601 + N90561801) naprawa aktywnego wydechu S-Cantronic MTM + komplet nowych łączników wydechu (4x 1K0253141N) wymiana odboju tylnych amortyzatorów + nowe osłony (2x 4G0512131D + 2x 8K0512137A) wymiana wiązki czujników temp za katalizatorami - 4G0 972 331 Mody: 03.2024 - odblokowanie zielonego Menu, 03.2024 - zakodowanie czytania znaków - dzięki pomocy @MaTeo85 03.2024 - aktualizacja softu MMI - K0942_4 i mapy 8R0060884KL ECE 6.36.0 - dzięki pomocy @MaTeo85 08.2024 - malowanie dachu i tylnego dyfuzora w czarny połysk + malowanie przedniego zderzaka Auto czeka dogłędbne odgruzowanie - ale kilka dni po zakupie wyglądało tak:0 punktów
-
Pogoda za oknem więc trzeba było wziąć się za listwy drzwiowe, które zaczynały odlatywać i wyglądały paskudnie, więc zamiast pakować 300zł za kolejne używki stwierdziłem, że może akurat uda się to uratować Po zdemontowaniu rozłożyłem je na części pierwsze i zobaczyłem dopiero wtedy jak tragicznie jest... Po ściągnięciu szyny prowadzącej i odgięciu gumy moim oczom ukazało się jedno wielkie skupisko rudej, dlatego od razu w rękę śrubokręt i targanie tego do praktycznego zera Po usunięciu tego i wyczyszczeniu dokładnie założyłem szynę prowadzącą i złapałem ją w 4 miejscach nitami bo była dość mocno wybrzuszona Potem wleciał klej do szyb samochodowych z WURTH'a Domowymi sposobami zrobiłem rozpórkę co by lepiej to złapało i na pewno się nie odkształciło I mamy efekt przed i po, który jak dla mnie jest wystarczający patrząc, że jedynie zapłaciłem za klej do szyb ?0 punktów
-
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem z Rzeszowa i w następnym tygodniu odbieram polisingowe auto z salonu.0 punktów
-
System zarządzania energia się uruchomił. Wyczerpałeś aku w czasie kodowań i gdy napięcie aku spadnie poniżej pewnej wartości uruchamia się system zarządzania energia. Naładuj akumumulator.0 punktów
-
Nie jest konieczna ale jak chcesz aby nie skasowały się wartości zapisane w komputerze pokładowym (zużycie paliwa i przebiegi), to dobrze jest podłączyć napięcie podtrzymania.0 punktów
-
G 060 162 A2 - 7 litrów 0BK 398 009 A - uszczelka plus filtr G 055 190 A2 - 1 litr dyfer tył0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00