Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 04/12/25 uwzględniając wszystkie działy
-
Część z Was pyta na forum o numer części lub jakieś inne informacje dotyczące oryginalnych numerów części, o ich dostępności, o zamienniki czy wycofania danej części z produkcji co wiąże się z brakiem możliwości zamówienia jej w ASO. W związku z tym postanowiłem podzielić się swoim sposobem na radzenie sobie w tym temacie. Ceny i dostępność części u polskich dystrybutorów możemy sprawdzać na przynajmniej dwóch stronach internetowych polskich dealerów: Dobieranie części po numerze VIN. Wyszukiwanie oraz sprawdzanie wycofanych części w katalogu Nie mamy pewności czy dana część jest jeszcze produkowana, wtedy warto posłużyć się wersją online ETKA (Elektronicznego katalogu części zamiennych). Część z Was na pewno korzysta z ETKA na swoich komputerach jednak nie macie dostępu do najnowszych aktualizacji, a są one kluczowe przy sprawdzaniu dostępności, niestety wiele części do naszych A4 B6 czy B7 zostało w tym roku (2020) wycofanych z produkcji i będzie coraz to trudniej o wszelkie modyfikacje na nowych częściach. Ja dla potrzeby sprawdzenia dostępności korzystam z tej strony IFInterface IFINTERFACE.COM Uważam że jest to najbardziej przejrzysta wersja online katalogu części. Jeśli ktoś zna coś lepszego proszę o informacje. Aby uruchomić katalog trzeba wejść na powyższą stronę, kliknąć „WELCOME” Następnie „FREE SERVICES” Następnie „carprog2” Po wszystkim pojawi się okno z wiadomością, zamykamy je i mamy dostęp do katalogu części dla VW, Seata, Skody i Audi Tak wygląda okno programu: Wybieramy kolejno z rozwijanych list: - język (dla większości Polski będzie najlepszym rozwiązaniem) - markę (jeśli szukamy części dla A4, wiadomo wybieramy AUDI) - Rynek (w zależności czy mamy auto z rynku europejskiego czy np. Z USA wtedy warto wybrać odpowiednio do naszego auta, niektóre części się różnią pomimo tego że niby jest to samo auto) Po tym wszystkim zostanie wybrać Model, rocznik i ewentualnie przedział VIN do którego pasuje nasz samochód. W tym przypadku mamy możliwość wybrać model A4 B6 jak i B7 (wybieramy rok modelowy, który nie zawsze pokrywa się z rokiem produkcji, najczęściej jest tak że od września czy nawet wcześniej danego roku koncern VAG produkuje auta z roku modelowego następnego ( tak jest w moim przypadku mam A4 B6 z 2004 jednak rok modelowy to 2005), warto zwracać uwagę na opis dla jakich numerów VIN jest dany przedział i w niego wchodzimy. (klikamy 2 razy) Podstawowe okno programu po wybraniu modelu auta wygląda tak: Gdzie: 1 – są to podstawowe grupy główne, po ich wybraniu pojawia się nam po prawej stronie lista podgrup 2 – numer podgrupy – po kliknięciu w ten numer pojawi się rysunek z częściami 3 – jest to opis danej podgrupy oraz dodatkowe informacji np. Że dotyczy silnika ALT, albo silników diesla, itp. Przykładowa podgrupa wygląda tak: Mamy tutaj rysunek danej części czy zespołu, po prawej są numer części, opis, dodatkowe informacje, kody PR lub informacja o przeznaczeniu części na dany rynek. Na przykładowym rysunku dotyczącym reflektora mamy kody PR 8EC lub 8ED (co oznacza lampę dla ruchu prawostronnego lub lewostronnego, warto mieć rozkodowany swój VIN gdzie dostaniecie listę wszystkich kodów wyposażenia (PR) jeśli nie macie i nie chce Wam się tego ogarniać to polecam stronę PlanetVAG.com - VW & Audi PR Code Search PRSEARCH.PLANETVAG.COM po wpisaniu kodów PR dostajemy informację co one oznaczają (bywają błędy ale da się dojść co jest czym) Po wyszukaniu interesującej nas części klikamy na jej numer, pokaże nam się okno jak niżej: Jeśli nasza część jest dostępna i nie została zastąpiona żadnym zamiennikiem otrzymamy informację o jej numerze części i cenie (w tym przypadku w EUR i przybliżonej) (będzie widoczna tylko górna część opisów z tego okna bez informacji z różowego paska) Jeśli nasza część została zastąpiona inną o innym numerze to zobaczymy informację jak wyżej, wtedy klikamy na numer części zamiennika. Może się zdarzyć że część była zmieniana wielokrotnie na przestrzeni lat więc klikamy na kolejne numery części aż dojdziemy do ostatniego. Jeśli nasza część została wycofana już z produkcji bez zamiennika otrzymamy takie okno: Pod informacją o wycofaniu części nie pojawi się żaden dodatkowy numer, a na różowym tle będzie to wyraźnie napisane że nie występuje żaden zamiennik oraz data wycofania części z produkcji. Wielokrotnie się z tym spotkałem, jednak są jeszcze szanse że dana część jest jeszcze gdzieś w magazynie importera, producenta czy dealera. Trzeba szukać. W najgorszym wypadku zostają zamienniki jeśli są dostępne albo części używane. W przypadku gdy nie chcemy wertować katalogu możemy po wpisaniu numeru części nas interesującego sprawdzić od razu czy jest jeszcze produkowana. Klikamy przycisk MENU po prawej stronie okna (u góry), a następnie „Article Search” pojawi nam się okno gdzie wpisujemy numer części (bez żadnych spacji czy innych znaków), po wszystkim pojawi się nam takie samo okno jak w przypadku kliknięcia na numer części wybranej z katalogu. Mam nadzieję że komuś ta wiedza się przyda podczas poszukiwania części. W razie pytań piszcie. PS. Temat dotyczy praktycznie każdego modelu z grupy VW, jednak nie wiedziałem gdzie go zamieścić stąd padło na dział o poszukiwaniu części dla modelu B6.1 punkt
-
Dla potomnych, sprawę załatwiłem sam, finalnie wyciągnąłem z fotela USA moduł zajętości fotela i przełożyłem go do fotela Europa, moduł ten rejestruje zajętość fotela za pomocą pętli indukcyjnej wszytej w matę grzewczą fotela, bez zajętości wartość odczytu wynosi 100pF, gdy fotel jest zajęty wzrasta do około 150pF. Tak więc maty nie przekładałem bo raczej jest to nie mal nie do zrobienia a fotele USA mam bez przedłużenia podparcia ud zaś Europę mam z tą regulacją więc samych gąbek nie mogłem zamienić. Przy pomocy tego modułu można w prosty sposób wywołać stan zajętości używając kondensatora 150pF jeśli ktoś chce w prosty sposób zrobić to na stałe ja jednak użyłem małego układu który sygnał z czujnika w europejskim fotelu ( oporowy ) zamieniał na sygnał pojemnościowy i tak oto teraz wszystko działa jak w oryginale. Jeśli ktoś będzie zainteresowany jak dokładnie to zrobić proszę o info a opiszę to szczegółowo jak co po kolei zrobić bo teraz jak widzę zerowe zainteresowanie to w sumie nie ma większego sensu smarować referat nikomu nie potrzebny . Tak czy inaczej dałem radę ( z pomocą kolegi któremu bardzo dziękuję ) a dodatkowo zaoszczędziłem 800zł które musiał bym zapłacić za konwersję oraz zaoszczędziłem sporo nerwów bo jakoś tak mam pecha gdy ktoś zaczyna grzebać w moim aucie to potem mam tyle innych zniszczeń ( podrapane plastiki, połamane spinki itd. ) że krew człowieka może zalać. Pozdrawiam serdecznie. ps. oczywiście trzeba jeszcze zmienić zatrzaski do pasów bezpieczeństwa ( potrzebna jest mała modyfikacja mechaniczna ) poza tym fotel kierowcy jest w pełni kompatybilny z wersją fotela USA1 punkt
-
Powiem Ci tak, mam 2013 rok 2.0 tfsi quattro 211 koni CPMA i mam identyczny problem 1 do 1 jak Ty. Po zejściu z ssania wszystko wraca do normy, ale to nie jest na pewno normalne, bo mam drugą identyczną sztukę ten sam rok ten sam silnik i to samo oznaczenie, na ssaniu idealnie pracuje równiutko nie szarpnie nawet, schodzi ładnie z ssania i również nie jąknie . To nie jest normalne :/ jutro bedę obserwował czujniki temperatur. Odma ori nowa 2019, świece nowe, cewki podmieniałem, przepływke podmieniałem, jedynie jeszcze przepustnice podmienie. Póki ten drugi stoi to mam z czego przekładać części1 punkt
-
Witam wszystkich, po powrocie z Bukowiny oraz jako, że posiadam konto na forum od dłuższego czasu, postanowiłem założyć swój pierwszy wątek dotyczący Audi. Marką zaraził mnie znajomy, który swojego czasu posiadał b6 1.8t avant. W tym samym czasie córka już była w drodze, więc szukałem czegoś rodzinnego z nutką sportowego zacięcia Po około pół roku szukania trafiła się na olx b7 1.8t avant quattro w kolorze czerwonym. Szybki telefon, rezerwacja i auto przyjechało do mnie pod dom z Szwecji, ponieważ były właściciel był z moich stron, mieszka i żyje w Szwecji ale akurat przyjechał na urlop i chciał sprzedać auto. Oględziny, weryfikacja i pod koniec dnia zostałem szczęśliwym posiadaczem Audi Biedna wersja ale stan techniczny był idealny. Nie można mieć wszystkiego ale apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc na spokojnie robię auto „pod siebie” ? Audi w moim posiadaniu od ponad 6 lat, parę rzeczy zmieniłem, poprawiłem i na chwilę obecną spełnia moje oczekiwania dotyczące auta … ale lista modyfikacji jeszcze spora przed mną ? Postaram się na bieżąco aktualizować temat auta ? Poniżej lista wyposażenia i modyfikacji jakie poczyniłem: - silnik 1.8T oznaczenie BFB - 163 km/ obecnie około 230 km (mierzone po logach) - quattro - avant kolor nadwozia LY3J - Brillant Red - ori sline zewnętrzny - dokładka cupra - 2007 rok produkcji - instalacja LPG Stag Q-NEXT Plus/ reduktor Magic III Power/ wtryskiwacze lpg-tech yeti + - turbo hybryda k03 - wtryskiwacze benzynowe 420cc - wyrzucona cała ekologia eżektory, pompy sai, n-ki, evap i cały zbędny makaron - centralny intercooler 550x230x63 - dolot 63 mm, tip z kwasówki - downpipe 2,75 -> 2,5 długi kwasówka - maglownica servotronic z chłodniczka wspomagania 4 -rzędowa. - wydech 2,5 -> 2 x tłumik środkowy przelotowy RM Motors -> 2,25 -> 2 x tłumik końcowy przelotowy RM Motors -> końcówki buzzer 100 mm. - hamulce przód Brembo z18 tarcza 350 mm z mercedesa w176 amg - hamulce tył 321 mm jarzmo rs6 c5 - zawieszenie 1be zmienione na gwint DTS Line - przód zawieszenia cały w poliuretanach łącznie z ławą silnika o różnych twardościach. - przedni odbij silnika, skrzynia biegów i dyfer poliuretan. - tylny stabilizator gumy poliuretan. -podłoga zakonserwowana Cobrą - dach, klapa bagażnika i część bagażnika wyklejone matami bitumicznymi - podsufitka czarna alcantara z elementami czarnymi sline - kierownica trójramienna sline zmienioną na okrągła z ściętym dołem skóra/alcantara z żółtą nicią. - rnse z kamerą cofania. - mieszek od drążka skrzyni biegów i ręczny w alcantarze z żółtą nicią - pasy bezpieczeństwa żółte - elektryczne składane lusterka z pilota oraz prawe opuszczane na wstecznym. - wsteczne lusterko z kompasem i fotochromatyczne łącznie z bocznymi zewnętrznymi. - usunięta tylna wycieraczka - lotka na klapie bagażnika z golfa 7r - lampy przednie bixenon przerobione na biled 3,0” z czarnym środkiem. - przednie szyby w prądzie, tył korbotronik przerobiony na 4 w prądzie. - felgi wheelworld wh37 czarne 8,5 x 19 et 40 + dystans 10 mm + opona 225/35/19 - listwy chrom wokół szyb w czarny połysk - folia. - grzane fotele przednie sline - tempomat Pewnie o czymś zapomniałem ale to też nie koniec tego Audi … Stay tuned ??0 punktów
-
0 punktów
-
LP 8W0853717 PP 8W0853718 LT 8W0853827B PT 8W0853828B0 punktów
-
Na efekt chwilę trzeba będzie poczekać, chce je na nowo obszyć skóra/alcantara z żółtą nicią żeby pasowało do reszty wnętrza ale na pewno znajdzie się w wątku0 punktów
-
Znam chłopaka i jestem w stałym kontakcie z nim w tej kwestii i innych też Kompletnie nic nie pasuje ale im trudniej tym efekt finalny będzie bardziej cieszył Plug&play - potnij i pospawaj ?0 punktów
-
0 punktów
-
0 punktów
-
Na marginesie polecam STP Flex z Novola. Kryje jak papiez pedofilie. Jedziesz tym ranty blotnikow i miejsca gdzie zbiera sie piasek / brud. To taka natryskowa masa uszczelniajaca. Oczywiscie pod spodem blacha musi byc tip top.0 punktów
-
trzeba przyznać że ładne auta mamy w klubie ? compose_video_1743944846807.mp40 punktów
-
0 punktów
-
witam wszystkich na forum od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem audi a4 b9?0 punktów
-
0 punktów
-
0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00