pila24 Opublikowano 25 Lutego 2020 Opublikowano 25 Lutego 2020 Masz odpowiedź na schematach które wkleiłeś. Światła mijania-żółty kabelek z pin 11 wyłącznika który przepiąłeś wprowadzasz do mce pin 26 kostki 32 pinowej,a przewody do świateł mijania wychodzą z kostki 23 pinowej- prawe pin 23 lewe pin 22. Przeciwmgielne również masz opisane co i jak,spróbuj sam odczytać ze schematu i napisz co z tego zrozumiałeś.
pawelziom Opublikowano 25 Lutego 2020 Opublikowano 25 Lutego 2020 5 godzin temu, pila24 napisał: Masz odpowiedź na schematach które wkleiłeś. Światła mijania-żółty kabelek z pin 11 wyłącznika który przepiąłeś wprowadzasz do mce pin 26 kostki 32 pinowej,a przewody do świateł mijania wychodzą z kostki 23 pinowej- prawe pin 23 lewe pin 22. Przeciwmgielne również masz opisane co i jak,spróbuj sam odczytać ze schematu i napisz co z tego zrozumiałeś. Na logike myslalem aby odciąć zolte od bezpieczników i doprowadzic je do mce. Pinu 11 nie mozna ruszyć logicznie myslac bo jest wymagany we wlaczniku swiatel a pin c32/26 jest juz w mce. Co do przeciwmgielnych odcial bym kabelek os pinu 8 i 9 i doprowadzic do mce c32 a z kostek czarnych na slupkach a wyprowadzil bym reszte pinow so mce b23 pin. Wole sie dopytac niz pociac i polutowac instalacje nie tak jak trzeba. A robie przejscie z b6 low na b6 high i nastepnie do b7 high. Co do kierunkow to mostkowac pozostale po 1 kabelku do wyprowadzonych z mce czy tez nie?
pila24 Opublikowano 25 Lutego 2020 Opublikowano 25 Lutego 2020 (edytowane) A czekaj czekaj,masz przecież włącznik D wiec przepinasz pierw pin 11 do pinu 13 włącznika inaczej światła mijania nie ruszą. Kierunki masz zmostkowane przy mce 3 przewody w 1? Musisz je rozdzielić i każdy pod odpowiedni pin podłączyć mce według rozpiski b7 high, obsadzony pin c32/23 zostawiasz jak jest-jest on połączony juz z pinem 11 który masz umieścić w wolnym gnieździe włącznika pin 13. Trochę lipa zabierać się za elektrykę bez chociaż podstawowych umiejętności elektryki,jakiś multimetr masz i używasz? Edytowane 25 Lutego 2020 przez pila24
pawelziom Opublikowano 25 Lutego 2020 Opublikowano 25 Lutego 2020 9 minut temu, pila24 napisał: A czekaj czekaj,masz przecież włącznik D wiec przepinasz pierw pin 11 do pinu 13 włącznika inaczej światła mijania nie ruszą. Kierunki masz zmostkowane przy mce 3 przewody w 1? Musisz je rozdzielić i każdy pod odpowiedni pin podłączyć mce 6 godzin temu, pila24 napisał: Masz odpowiedź na schematach które wkleiłeś. Światła mijania-żółty kabelek z pin 11 wyłącznika który przepiąłeś wprowadzasz do mce pin 26 kostki 32 pinowej,a przewody do świateł mijania wychodzą z kostki 23 pinowej- prawe pin 23 lewe pin 22. Przeciwmgielne również masz opisane co i jak,spróbuj sam odczytać ze schematu i napisz co z tego zrozumiałeś. Otóż nie. Rozdzielasz swiatla wsteczne i postojowe. Kierunki sa w kostkach czerwonych A i tam sa rozdzielane. Tyle ze jak juz byly gotowe 2 kabelki w mce kostce b23 to przy kostkach w slupku A zostawilem po 1 luźnym bo nie wiedzialem czy to mostkowac z istniejacymi juz czy nie. A w spoilerze nie jest okreslone dokladnie co i jak, ciezko to przeczytac w logicznej calosci. Swiatla mijania to juz wogole zglupialem o ktore 2 zolte kable chodzi.
pawelziom Opublikowano 25 Lutego 2020 Opublikowano 25 Lutego 2020 (edytowane) 44 minuty temu, pila24 napisał: A czekaj czekaj,masz przecież włącznik D wiec przepinasz pierw pin 11 do pinu 13 włącznika inaczej światła mijania nie ruszą. Kierunki masz zmostkowane przy mce 3 przewody w 1? Musisz je rozdzielić i każdy pod odpowiedni pin podłączyć mce według rozpiski b7 high, obsadzony pin c32/23 zostawiasz jak jest-jest on połączony juz z pinem 11 który masz umieścić w wolnym gnieździe włącznika pin 13. Trochę lipa zabierać się za elektrykę bez chociaż podstawowych umiejętności elektryki,jakiś multimetr masz i używasz? Oczywiście, ze posiadam multimetr. Wszystko dzięki niemu ogarnąłem do tej pory. Poki co nikt z uzytkownikow nie jest w stanie odpowiedzieć na podstawowe pytanie. Otóż skoro mialem mce w wersji d czyli low to musze przejść na mce high wersji f i dopiero z f moge przejść na wersje high l z b7. A stoje w miejscu przejscia z low na high b6 przy swiatlach. Znalazlem przy bezpiecznikach s20 i s21 dwa żółte kable. Pytanie teraz czy mam to obciac i puścić do mce czy co zrobić. Do reszty schematów byl bardziej obszerny opis dlatego nie miałem z tym najmniejszego problemu. Watpliwosci pojawily sie tam gdzie informacje byly dosyć znikome. Tak jak rozdziel kable przy wlaczniku swiatel. Ok rozdzielone (przepiete miejscami) ale sygnal jakos musi dotrzec do mce. I tu sie pojawia pytanie skad go puscic. Edytowane 25 Lutego 2020 przez pawelziom
pila24 Opublikowano 25 Lutego 2020 Opublikowano 25 Lutego 2020 3 minuty temu, pawelziom napisał: Otóż skoro mialem mce w wersji d czyli low to musze przejść na mce high wersji f i dopiero z f moge przejść na wersje high l z b7. A stoje w miejscu przejscia z low na high b6 przy swiatlach. Ale po co robić robić wersje high b6 i przerabiać ją na wersję high b7... dorzucasz sobie dodatkową pracę. Robisz od razu b7 high. W wersji high nie ma bezpieczników świateł mijania,ciągniesz te przewody zza s20 i s21 do mce. Ogólnie to schemat i opis pod nim wystarcza,opisy nie są konieczne.
pawelziom Opublikowano 25 Lutego 2020 Opublikowano 25 Lutego 2020 Czyli obcinam przy bezpiecznikach 2 zolte kable i ciagne do mce? A co z ucientymi koncowkami przy bezpiecznikach? Tak mi poradzil pan bart's i kfx. Zeby tak zrobic.
pila24 Opublikowano 25 Lutego 2020 Opublikowano 25 Lutego 2020 Za bezpiecznikami tniesz(czyli już na wyjściu na lampy), te bezpieczniki nie będą używane. Można je usunąć. Ciągniesz do mce Cytat Gniazdo A (23-pin): ....Pin 22 – Zasilanie prawego światła mijania [żółto/biały]Pin 23 – Zasilanie lewego światła mijania [żółto/czarny]
pawelziom Opublikowano 25 Lutego 2020 Opublikowano 25 Lutego 2020 Rozcialem parciana tasme w okolicy za wlacznikiem swiatel. Znalazlem tam zlaczke oryginalna 5 zoltych kabli z ktorej wzialem 2 zolte kable od swiatel i puszczę je do mce.
TheJakJak72 Opublikowano 25 Lutego 2020 Opublikowano 25 Lutego 2020 (edytowane) Witam, Panowie w swoim b7 posiadam bixenony skrętne (ori) oraz moduł drl, włącznik bez auto. Chciałbym doposażyć moje auto w funkcję clh. Co muszę dołożyć lub na początek sprawdzić ? lustro zwykłe bez żadnych czujników. Pozdrawiam Edytowane 25 Lutego 2020 przez TheJakJak72
pila24 Opublikowano 25 Lutego 2020 Opublikowano 25 Lutego 2020 (edytowane) Sprawdź jaki masz moduł kompem ,potrzebne minimum to lusterko z czujnikami oraz przełącznik clh lub drl/clh jak chcesz dzienne fabryczne. Włącznik z auto przyda tez się bo automatyczne światła są bardzo przydatne. Mam clh i drl,ale szczerze clh to może się komuś przyda kto mieszka gdzieś w ciemnicy i wysiada z auta świecąc sobie telefonem by nie wpaść do biedaszybu Edytowane 25 Lutego 2020 przez pila24
TheJakJak72 Opublikowano 25 Lutego 2020 Opublikowano 25 Lutego 2020 ok dzięki w takim razie muszę sprawdzić mam moduł, i wtedy dalej myśleć. Myślę że będzie to wersja HIGH ponieważ mam fabryczny bixenon z samopoziomowaniem spryskami skrętnym oraz ten moduł drl. Pytanie tylko czy oprócz lusterka z czujnikami nowego przełącznika drl/clh i wiadomo podłączenie i aktywacja czy będę musiał robić coś jeszcze. Ale to jak rozumiem dopiero po odczytaniu jaki MCE posiadam
pila24 Opublikowano 25 Lutego 2020 Opublikowano 25 Lutego 2020 22 minuty temu, TheJakJak72 napisał: ok dzięki w takim razie muszę sprawdzić mam moduł, i wtedy dalej myśleć. Myślę że będzie to wersja HIGH ponieważ mam fabryczny bixenon z samopoziomowaniem spryskami skrętnym oraz ten moduł drl. Pytanie tylko czy oprócz lusterka z czujnikami nowego przełącznika drl/clh i wiadomo podłączenie i aktywacja czy będę musiał robić coś jeszcze. Ale to jak rozumiem dopiero po odczytaniu jaki MCE posiadam Ten drl masz dokładany? Fabrycznie to mce w b7 obsługuje drl. Przy instalacji high to zakres prac nie jest duży
pawelziom Opublikowano 25 Lutego 2020 Opublikowano 25 Lutego 2020 (edytowane) Z suksecem poradzilem sobie z przerobka low na high b6 i nastepnie na high b7. Pozostal mi problem nie dzialajacych postojowek przednich i świateł drogowych. W aucie mryga kontrolka świec żarowych i na vagu pokazuje sie blad brake light switch-F Edytowane 26 Lutego 2020 przez pawelziom
Lukasz_mk2 Opublikowano 23 Marca 2020 Opublikowano 23 Marca 2020 Panowie jak "na stole" we włącznik świateł 8E0 941 531 D do pinu 10 podłącze masę, a do pinu 17 podłącze 12v to uda mi się sprawdzić czy działają diody we włączniki??
pawelziom Opublikowano 23 Marca 2020 Opublikowano 23 Marca 2020 Godzinę temu, Lukasz_mk2 napisał: Panowie jak "na stole" we włącznik świateł 8E0 941 531 D do pinu 10 podłącze masę, a do pinu 17 podłącze 12v to uda mi się sprawdzić czy działają diody we włączniki?? Nie prościej spróbować podpiąć do auta? W załączniku masz rozpiskę dla przelacznika w wersji Auto "D" Powodzenia
Lukasz_mk2 Opublikowano 24 Marca 2020 Opublikowano 24 Marca 2020 18 godzin temu, pawelziom napisał: Nie prościej spróbować podpiąć do auta? W załączniku masz rozpiskę dla przelacznika w wersji Auto "D" Powodzenia Napewno prościej, ale u mnie właśnie dwie diody nie świecą i chciał bym je naprawić, po czym sprawdzić czy wszystko jest ok jeszcze w domu
pawelziom Opublikowano 24 Marca 2020 Opublikowano 24 Marca 2020 Rozbierałem akurat taki przełącznik niedawno i tam we wnetrzu jest wlasnie kilka diod. Jesli masz spalona diode to moze uda Ci się wymienić. Aczkolwiek miejsca jest malo i trzeba delikatnie otwierać aby nie połamać środkowego pretu pozycyjnego. Ja akurat mam nówke zamiennik za 20zl plus wysylka zakladalem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się