AndyN Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Może został komuś MCE A, B lub D z obsługą spryskiwaczy ? Chętnie odkupie w bardzo rozsądnych pieniądzach Ja za jakiś czas będę sprzedawał 8E0 907 279 F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domin79 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Może został komuś MCE A, B lub D z obsługą spryskiwaczy ? Chętnie odkupie w bardzo rozsądnych pieniądzach ..B do Ciebie nie podejdzie bo jest pod instalke HIGH ,gdzieś widziałem A na aledro za 120-150 zeta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A4_Dominik_WAW Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Może został komuś MCE A, B lub D z obsługą spryskiwaczy ? Chętnie odkupie w bardzo rozsądnych pieniądzach ..B do Ciebie nie podejdzie bo jest pod instalke HIGH ,gdzieś widziałem A na aledro za 120-150 zeta Więc kierując się Twoją sugestią poszukuje modułu A lub D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
virus31 Opublikowano 22 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 OK. To temat przełącznika zwalczony. Wymieniłem z B na D i działa git. no może oprócz jednej funkcji - nie podświetla diody auto. Czy wiecie do którego to zmostkować. Akurat w kostce nie mam pinu 16. Kolejny projekt to uruchomienie CLH. przełącznik już mam teraz potrzebuje pomocy jak to odpalić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 22 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 MCE zasila pozycję AUTO (pin 7) i z tego pinu leci mostek do pinu 16 (zasilanie diody AUTO). Jeśli podpinasz zgodnie z fabryką to leć do MCE (wszystko masz na pierwszej stronie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
virus31 Opublikowano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 Bart. Ale jak polecę tym pinem do MCU i aktywuje go to nie muszę mieć czujnika światła? lusterko mam zwykłe. Teraz jak dam na auto do się po przekręceniu kluczyka światłą włączają. Co do CLH no to przestudiowałem wątek i już widzę ze nie będzie to takie proste. A wszystko przez to lusterko a raczej jego brak. kupiłem na alle przełącznik z regulacją wysokości świateł + clh. na razie działa tylko regulacja . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 25 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Przełącznika CLH nie wystarczy tylko zasilić (samo w sobie to nic nie da) - gdybyś tak zrobił to skąd MCE ma wiedzieć, że ma odpalić przecimgielne w trybie "doświetlania"? Po to właśnie kodujesz moduł MCE - aby gdy otrzyma określony sygnał od przełącznika włączył (lub nie) halogeny... Po odpowiednim zakodowaniu MCE, układ zadziała bez lusterka (czujnika światła) - tyle, że będzie to pracować niezależnie od pory dnia (czujnik odpowiada za to aby doświetlanie odpaliło dopiero po zmroku). No i dodatkowo podświetlenie CLH będzie Ci mrugać (system nie widzi czujnika światła - w ten sposób sygnalizowana jest usterka) - na koniec dochodzi bład na FIS. ...dlatego najlepiej kompletować wszystkie potrzebne graty i dopiero zakładać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uciniak Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Hm co do lusterka z czujnikiem światła to jak szukałem miesiąc temu do siebie na allegro to dostałem sms-a od 2 gości że mają takowe lusterko .Kupiłem lusterko od jednego z nich a do drugiego nadal mam kontakt :.Jak by ktoś był zainteresowany :gwizdanie:. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyN Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 (...) Po odpowiednim zakodowaniu MCE, układ zadziała bez lusterka (czujnika światła) - tyle, że będzie to pracować niezależnie od pory dnia (czujnik odpowiada za to aby doświetlanie odpaliło dopiero po zmroku). No i dodatkowo podświetlenie CLH będzie Ci mrugać (system nie widzi czujnika światła - w ten sposób sygnalizowana jest usterka) - na koniec dochodzi bład na FIS. (...) Podłączyłem włącznik CLH, mam włącznik z 'auto' [podłączony-dodane brakujące pierwotnie połączenia (pin11, pin6 i pin17)], nie podłączyłem czujnika światła. Do MCE (jeszcze to od B6) podłączyłem pin24 (i pin29), nie podłączyłem jeszcze pin20 Po aktywacji CLH układ zachowuje się odrobinę inaczej: nie miga podświetlenie (choć to przypuszczam wynika z faktu, że pin20 jest niepodłączony), nie mam błędu na FIS, jest błąd czujnika w pamięci kontrolera. Zaraz po przekręceniu kluczyka [niezależnie od pozycji włącznika CLH] na krótką chwilę zapalają się xenony [ ] - gdy czujnik jest podłączony też tak jest? Mam nadzieję, że nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
virus31 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Hm co do lusterka z czujnikiem światła to jak szukałem miesiąc temu do siebie na allegro to dostałem sms-a od 2 gości że mają takowe lusterko wink4.Kupiłem lusterko od jednego z nich a do drugiego nadal mam kontakt kox:.Jak by ktoś był zainteresowany gwizdanie. A ile Cię to lustro kosztowało ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A4TDI Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Witam, Chciałbym dołożyć pewien gadźet, a dokładnie DRL - oszczednosc xenonów:) Mam A4 B7 z fabrycznym czujnikem deszczu, zmierzchu i przełącznikiem AUTO, przełącznikiem CLH wraz z regulacją świateł który jest nie aktywny bo mam dołożone bi-xenony( przez poprzedniego właściciela). W tej chwili zapalając auto i lub mijania zapalają mi się xenony. A swiatła obok xenonów (zwykłe żarówki) są nie aktywne. Jedynie zauważyłem, że są odcięte dwa przewody w MCE 23 pin 18 i 16 i dołączone do odcietych dwóch przewodów żółtych z MCE 32 (musze jeszcze dokładnie sprawdzić jakie piny). Ogólnie działa ok (auto, pozycyjne, mijania=xenon). Mam kilka pytań odnośnie podłączenia przełącznika DRL/CLH, a dokładnie zamiany przęłącznika regulacji świateł i CLH. Czy wystarczy zmiana pinów w MCE (8EO 907 279L). Czy bedzie potrzeba dołożenia dodatkowej wiazki do tego przełącznika? Czy bedzie potrzeba ciagniecia dodatkowej wiązki do świateł, żeby podłaczyć DRL. Bardzo proszę o pomoc bo nie wiem od czego mam zacząć. Poprzedni właściciel zamienił zywkłe światła na xenowy, ale nie zrobił auto poziomowania i spryskiwaczy. Chciałbym to zrobić tylko potrzebuje kilka wskazówek. Pozdrawiam Co mogę zrobić jesli Przełącznika CLH nie wystarczy tylko zasilić (samo w sobie to nic nie da) - gdybyś tak zrobił to skąd MCE ma wiedzieć, że ma odpalić przecimgielne w trybie "doświetlania"? Po to właśnie kodujesz moduł MCE - aby gdy otrzyma określony sygnał od przełącznika włączył (lub nie) halogeny... Po odpowiednim zakodowaniu MCE, układ zadziała bez lusterka (czujnika światła) - tyle, że będzie to pracować niezależnie od pory dnia (czujnik odpowiada za to aby doświetlanie odpaliło dopiero po zmroku). No i dodatkowo podświetlenie CLH będzie Ci mrugać (system nie widzi czujnika światła - w ten sposób sygnalizowana jest usterka) - na koniec dochodzi bład na FIS. ...dlatego najlepiej kompletować wszystkie potrzebne graty i dopiero zakładać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 25 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Witam, Chciałbym dołożyć pewien gadźet, a dokładnie DRL - oszczednosc xenonów:) Mam A4 B7 z fabrycznym czujnikem deszczu, zmierzchu i przełącznikiem AUTO, przełącznikiem CLH wraz z regulacją świateł który jest nie aktywny bo mam dołożone bi-xenony( przez poprzedniego właściciela). W tej chwili zapalając auto i lub mijania zapalają mi się xenony. A swiatła obok xenonów (zwykłe żarówki) są nie aktywne. Jedynie zauważyłem, że są odcięte dwa przewody w MCE 23 pin 18 i 16 i dołączone do odcietych dwóch przewodów żółtych z MCE 32 (musze jeszcze dokładnie sprawdzić jakie piny). Ogólnie działa ok (auto, pozycyjne, mijania=xenon). Mam kilka pytań odnośnie podłączenia przełącznika DRL/CLH, a dokładnie zamiany przęłącznika regulacji świateł i CLH. Czy wystarczy zmiana pinów w MCE (8EO 907 279L). Czy bedzie potrzeba dołożenia dodatkowej wiazki do tego przełącznika? Czy bedzie potrzeba ciagniecia dodatkowej wiązki do świateł, żeby podłaczyć DRL. Bardzo proszę o pomoc bo nie wiem od czego mam zacząć. Poprzedni właściciel zamienił zywkłe światła na xenowy, ale nie zrobił auto poziomowania i spryskiwaczy. Chciałbym to zrobić tylko potrzebuje kilka wskazówek. Pozdrawiam Co mogę zrobić jesli Przełącznika CLH nie wystarczy tylko zasilić (samo w sobie to nic nie da) - gdybyś tak zrobił to skąd MCE ma wiedzieć, że ma odpalić przecimgielne w trybie "doświetlania"? Po to właśnie kodujesz moduł MCE - aby gdy otrzyma określony sygnał od przełącznika włączył (lub nie) halogeny... Po odpowiednim zakodowaniu MCE, układ zadziała bez lusterka (czujnika światła) - tyle, że będzie to pracować niezależnie od pory dnia (czujnik odpowiada za to aby doświetlanie odpaliło dopiero po zmroku). No i dodatkowo podświetlenie CLH będzie Ci mrugać (system nie widzi czujnika światła - w ten sposób sygnalizowana jest usterka) - na koniec dochodzi bład na FIS. ...dlatego najlepiej kompletować wszystkie potrzebne graty i dopiero zakładać. Skoro już dołożyłeś Ksenon plus i reflektory działają to teraz wystarczy tylko podmienić włacznik CLH/regulacja na CLH/DRL i dołożyć jeden brakujący kabelek między pinem 3 tego włącznika a pinem 30 w kostce 32 MCE. Wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A4TDI Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 A nie bedzie problemów z przeciętymi kablami MCE23 / 16 i 18 (z tego co pisaliscie to sa od DRL) i podłączonymi do MCE32 tylko musze sprawdzić do jakich konkretnie pinów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 25 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Tak to też trzeba będzie podłączyć do reflektorów. Kieruj się opisem przeznaczonego dla B7 z pierwszego postu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 25 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Dokładnie będzie tak... Aby odpalić włączanie DRL, po zmianie włacznika na wersję CLH/DRL - pin 3 w przełączniku podłączasz do pinu 30 kostki 32-pin w MCE. Natomiast co do uciętych przewodów... Zdejmij dolną osłonę słupka A po stronie kierowcy i pasażera. Po obu stronach są panele w których siedzą kostki - Ciebie interesuje czerwona 17-pin (konkretnie to pin nr 15 - zarówno po jednej jak i drugiej stronie). Po lewej będzie to biało-czarny kabelek a po prawej biało-żółty (takie same kolory mają kable ucięte w MCE). Generalnie łączysz 16 w kostce 23-pin z pinem 15 w czerwonej na lewym słupku A i analogicznie 18 w kostce 23-pin z pinem 15 w czerwonej kostce na prawym słupku A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A4TDI Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 no to znaczy ze bede musiał rozłaczyć i podłączyć tak jak oryginał. To po co ktoś łączył dwa przewody 16 i 18 z MCE 23 do MCE32? Ma to jakiś sens. Z tego co sie jeszcze rozejrzałem to wlampach nie są podłączone wszystkie przewody. Z tego co sprawdziłem to kabel od żarówki chyba 21W jest nie podłączony (żółty kabel). Tak to też trzeba będzie podłączyć do reflektorów. Kieruj się opisem przeznaczonego dla B7 z pierwszego postu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 25 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 no to znaczy ze bede musiał rozłaczyć i podłączyć tak jak oryginał. To po co ktoś łączył dwa przewody 16 i 18 z MCE 23 do MCE32? Ma to jakiś sens. Sprawdź do których pinów w kostce 32 są podłaczone przewody z 23. Z tego co sie jeszcze rozejrzałem to wlampach nie są podłączone wszystkie przewody. Z tego co sprawdziłem to kabel od żarówki chyba 21W jest nie podłączony (żółty kabel). Żółty czy żółty z innym kolorem? Które piny w kostce reflektora są wolne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A4TDI Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Dokładnie będzie tak... Aby odpalić włączanie DRL, po zmianie włacznika na wersję CLH/DRL - pin 3 w przełączniku podłączasz do pinu 30 kostki 32-pin w MCE. Rozumiem, że reszty pinów z przełącznika nie bede musiał ruszać? A czy jest możliwość, że cała wiązka jest juz gotowa tylko trzeba zmienić przełącznik i kodowanie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 25 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Dokładnie będzie tak... Aby odpalić włączanie DRL, po zmianie włacznika na wersję CLH/DRL - pin 3 w przełączniku podłączasz do pinu 30 kostki 32-pin w MCE. Rozumiem, że reszty pinów z przełącznika nie bede musiał ruszać? A czy jest możliwość, że cała wiązka jest juz gotowa tylko trzeba zmienić przełącznik i kodowanie ? Skoro reflektor ksenonowy, lusterko i CLH działają - wszystko na to wskazuje. Jednak masz jakiś bajzel z DRL - tego co opisywałem powyżej najprawdopodobniej nie ma (musisz to sprawdzić). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A4TDI Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 Dokładnie będzie tak... Aby odpalić włączanie DRL, po zmianie włacznika na wersję CLH/DRL - pin 3 w przełączniku podłączasz do pinu 30 kostki 32-pin w MCE. Rozumiem, że reszty pinów z przełącznika nie bede musiał ruszać? A czy jest możliwość, że cała wiązka jest juz gotowa tylko trzeba zmienić przełącznik i kodowanie ? Skoro reflektor ksenonowy, lusterko i CLH działają - wszystko na to wskazuje. Jednak masz jakiś bajzel z DRL - tego co opisywałem powyżej najprawdopodobniej nie ma (musisz to sprawdzić). Sprawdze dokładnie z jakimi pinami jest podłoczony kabel [biało/żółty i biało/czarny z kostki MCE23 do MCE32]. Co do reflektorów to bede musiał jeszcze raz dokładnie sprawdzić i napisze. Czy masz schemat lampy bixenonowej? [br]Dopisany: 25 Czerwiec 2011, 23:35_________________________________________________Bartek, Znalazłem problem, ale pojawił sie nieco inny. MCE 23 pin 16 - był połączony z pinem 22 MCE 32 MCE 23 pin 18 - był połączony z pinem 21 MCE 32. Te piny były juz przerobione prze kogoś. Dlatego szukałem kolorów fioletowo/zielony (pin 22) i fioletowo/niebieski (pin 21) - ktos zamienił na dwa żółte Doszedłem do tego po co ktoś przerobił to tak. W lampie te kable były odpowiednio na stronę połączone z biało czarnym który jest od przysłony bixenonu. A swiatła DRL /żarówki zostały odciete - wszystko to sie dzieje w lampie . Mam pytanko - jak powinien być prawidłowo podłączony bi-xenon ? Zrobiłem małą modyfikację. Te piny które w/w oraz kable w lampie połączyłem tak jak powinny być, ale pojawia sie problem z przełaczeniem na długie ponieważ kabel biało czarny w lampie musi otrzymywać sygnał - napiecie, żeby podnieść osłonę i tu pomyślałem, że dobrym rozwiązaniem było by wykorzystanie kabli które idą z kostki przłącznika regulacja świateł/CLH. Bedę go zmieniał na DRL/CLH, ale to za chwile. Czy bedą musiał urzyć dwóch kabli. Bo z MCE 32 piny 21 i 22 służą chyba do tego. Prawy i lewy który jest który bo w opisie jest Pin 21 – Przełącznik lewego światła mijania/drogowego (WY) [fioletowo/nebieski] Pin 22 – Przełącznik lewego światła mijania/drogowego (WY) [fioletowo/zielony] DAREK [br]Dopisany: 26 Czerwiec 2011, 22:47_________________________________________________i jeszcze nasówa sie kolejny problem z kostka do przełącznika reg. św/CLH. W tej chwili mam: pin 1 - szaro/niebieski pin 2 - szaro/fioletowy pin 3 - szaro/żółty pin 4 - czarno/niebieski - powinien być zgodnie z opisem połączony z pinem 18 MCE32, a jest z 20. pin 5 - brązowy pin 6 - pusty pin 7 - biały pin 8 - szaro/niebieski - powinien być zgodnie z opisem czarno/niebieski, a także połączony z pinem 18 MCE32 - a tu zonk nie jest połączony w MCE32, a zauważyłem ze na włączniku świateł jest taki kolor i po sprawdzeniu przejścia łączy sie z nim pin 17 oraz z podświetleniem nawiewu. Oczywiście pin 3 bedzie połączony w pinem 30 MCE32, ale to jak dostane pin. I tu robi sie luka z tym kablem poniewąż on jest podpiety pod swiatła prawe i lewe. Czy bedę mógł wykorzystać go do podłączenie sygnały podniesienia przysłon - tylko że wtedy sygnał z pinów 21 i 221 MCE32 bedzie połączony ze sobą. Do świateł idzie jeszcze pin 2 szaro/fioletowy, ale pojawia sie na nim napiecie i nie nadaje sie do wykorzystania bo podnosi przysłone przy przekreceniu zapłonu. Bardzo prosił bym o pomoc bo mam problem z jak podłączyć drogowe. DAREK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się