przemek100 Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 Witam Od czasu do czasu moje autko potrafi zazgrzytać przy ruszaniu. Sytuacja objawia się na półsprzęgle i na 1wszym biegu. Po ruszeniu wszystko idzie normalnie. Jeśli ma ktoś jakiś pomysł co to może być, proszę o pomoc :>
GRazny Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 no cóż... pewnie zaraz się posypią teksty o dwumasie... i pewnie sporo racji...
manius_29 Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 no cóż... pewnie zaraz się posypią teksty o dwumasie... i pewnie sporo racji... niekoniecznie, mój post http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=153996.0 efekt z opisu podobny, dwumas i sprzęgło wymienione i efekt dalej jest ...... we wtorek odstawiam auto do magika od skrzyń ..... sam jestem ciekaw co? ile? i dlaczego tak drogo?
przemek100 Opublikowano 13 Września 2010 Autor Opublikowano 13 Września 2010 kolega manius_29 bardzo trafnie opisał to co się dzieje, tak wydaje mi się, także w moim autku, czekam na opinie jak będzie po wymianie skrzyni. Chociaż mam jeszcze jedno spostrzeżenie. Chrobotanie, żgrzytanie itp znikło po wymianie oleju w silniku. Przejechałem 4 tys., oleju ubyło kapkę, i chrobotanie pojawiło się ponownie, chociaż narazie sporadycznie
Flyer Opublikowano 13 Września 2010 Opublikowano 13 Września 2010 A czy to nie przypadkiem "test" abs przy starcie auta? Odpalasz, ruszasz i jest 1-2 sekundowe zgrzytniecie z dolu auta. Potem jest spokoj. Jesli tak - to kazde B6 to ma.
przemek100 Opublikowano 13 Września 2010 Autor Opublikowano 13 Września 2010 Nie wydaje mi się . To zgrzytanie (tarcie jakby elementy były bez oleju) występuje np w sytuacji gdy stoję w korku i podjeżdżam. Wrzucam wtedy 1dynkę wielokrotnie i tarcie się powtarza
Brysio Opublikowano 13 Września 2010 Opublikowano 13 Września 2010 Nie wydaje mi się . To zgrzytanie (tarcie jakby elementy były bez oleju) występuje np w sytuacji gdy stoję w korku i podjeżdżam. Wrzucam wtedy 1dynkę wielokrotnie i tarcie się powtarza taki zgrzyt jak by cos przeskakiwalo z oporem?? i jak jedziezs na wolnych obrotach robi chrup chrup? mialem tak kiedys i to byl przegub zewnetrzny -- a moj znajomy mial to przy przegubie wewnetrzym czyli tym co do skrzyni dochodzi koles mu wymienial sprzeglo skrzynie rozbierali a sie okazalo ze ten glupi przegub mial luzy i takie cuda robil to chrupanie jest tylko przy ruszaniu i jezdzie na luzie bo wtedy skrzynia nie obciaza walka i kulki sobie lataja jak chca jak maja luz oczywiscie
manius_29 Opublikowano 13 Września 2010 Opublikowano 13 Września 2010 A czy to nie przypadkiem "test" abs przy starcie auta? Odpalasz, ruszasz i jest 1-2 sekundowe zgrzytniecie z dolu auta. Potem jest spokoj. Jesli tak - to kazde B6 to ma. nie .....po odpaleniu jest cicho .... ten efekt występuję na półsprzęgle ... przy ruszaniu ... takie metaliczne chrobotanie (bądź Pan mądry i opisz dźwięki) Chrobotanie, żgrzytanie itp znikło po wymianie oleju w silniku efekt był przed wymianą i jest po wymianie ... stan oleju OK, olej motul do PD
Brysio Opublikowano 13 Września 2010 Opublikowano 13 Września 2010 A czy to nie przypadkiem "test" abs przy starcie auta? Odpalasz, ruszasz i jest 1-2 sekundowe zgrzytniecie z dolu auta. Potem jest spokoj. Jesli tak - to kazde B6 to ma. nie .....po odpaleniu jest cicho .... ten efekt występuję na półsprzęgle ... przy ruszaniu ... takie metaliczne chrobotanie (bądź Pan mądry i opisz dźwięki) Chrobotanie, żgrzytanie itp znikło po wymianie oleju w silniku efekt był przed wymianą i jest po wymianie ... stan oleju OK, olej motul do PD a sprawdz na skreconych kolach czy bedzie bardziej chrupalo jesli to przeguby zewnetrzne to bedzie to dobrze slychac jak bys przy jakims murze na wolnych obrotach jechal tak z 10 20 kmh wtedy robi najwiecej lomotu bo jest nie obciazone jeli robi taki glosny metaliczny klik to moze byc wahacz ale on bedzie robil klik tylko przy ruszaniu i hamowaniu bo przy ruszaniu przeskakuje w tylna pozycje a przy hamowaniu w przednia
manius_29 Opublikowano 13 Września 2010 Opublikowano 13 Września 2010 a sprawdź na skręconych kolach czy będzie bardziej chrupalo jeśli to przeguby zewnętrzne to będzie to dobrze słychać jak byś przy jakimś murze na wolnych obrotach jechał tak z 10 20 kmh wtedy robi najwięcej łomotu bo jest nie obciążone jeśli robi taki głośny metaliczny klik to może być wahacz ale on będzie robil klik tylko przy ruszaniu i hamowaniu bo przy ruszaniu przeskakuje w tylna pozycje a przy hamowaniu w przednia efekt występuje na prostych kołach ... jak pisałem ... siedziałem w kanale z uchem w okolicach skrzyni a szwagier bujał auto na półsprzęgle i wtedy słychać właśnie takie .... chrrr. chrr ... Po wciśnięciu sprzęgła cisza itp. itd. Poziom oleju w skrzyni niby OK ... może to łożysko igiełkowe .. pomysłów brak
przemek100 Opublikowano 14 Września 2010 Autor Opublikowano 14 Września 2010 a więc aby doprecyzować dźwięk to spróbuje podać przykład najbliższy jaki przychodzi mi do głowy: np podczas wkręcania nakrętki na śrubę (oczywiście jakieś większe przekroje) słychać dźwięk typu metaliczne zgrzytnięcie/tarcie - bliżej się nie da. Owo zjawisko występuje podczas ruszania z 1dynki, na wciśniętym do połowy sprzęgle, później już go nie ma. Nie występuje ani na wolnych obrotach, ani przy zmianie biegów. Ot cała filozofia. Czy to skrzynia? Czy to sprzęgło? Czy może jeszcze coś innego?
GRazny Opublikowano 15 Września 2010 Opublikowano 15 Września 2010 A czy to nie przypadkiem "test" abs przy starcie auta? Odpalasz, ruszasz i jest 1-2 sekundowe zgrzytniecie z dolu auta. Potem jest spokoj. Jesli tak - to kazde B6 to ma. Flyer... trafiłeś...[br]Dopisany: 15 Wrzesień 2010, 10:49_________________________________________________ występuje np w sytuacji gdy stoję w korku i podjeżdżam. Wrzucam wtedy 1dynkę wielokrotnie i tarcie się powtarza tylko to dziwi trochę...
maciejski Opublikowano 16 Września 2010 Opublikowano 16 Września 2010 lozysko oporowe w skrzyni? ja mam to samo od kilku dni i za jakies 2 tygodnie jak mechanik wroci z wakacji to odstawiam fure.
r4fcio Opublikowano 16 Września 2010 Opublikowano 16 Września 2010 a czy podczas tego spada ci auto z obrotow i jak wroci na obroty to jest ok ?? bo ja cos takiego ma male neiwiem oco loto ;d
maciejski Opublikowano 16 Września 2010 Opublikowano 16 Września 2010 moze troche spada ale moim zdaniem niezauwazalnie, najgorszy jest ten zgrzyt, huk czy jak to nazwac.
daniel_mazurek Opublikowano 17 Września 2010 Opublikowano 17 Września 2010 Witam, Zgrzyt wydobywa się z koła pasowego (czy jakoś tak) klimatyzacji. Dzieje się tak przy wyrobionych łożyskach i nie obciążonej klimatyzacji. Też to u siebie zaobserwowałem i poszperałem troche na forum i wszystko sie zgadza. Jeśli dźwięk dopiero co się pojawił to można to sprawdzić tak: 1. uruchomić klimę i próbować ruszyć na pół sprzęgle powinno być cicho i to samo ale z wyłączoną klimą i znów zgrzyta. U mnie sprawdziło się w 100%.
maciejski Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 kompletnie nie trafiles, ja zmienialem z 5kkm temu rozrzad i wszystkie paski, byla cisza, teraz jest glosno, wydaje mi sie ze to lozysko o ktorym byla mowa
maar79 Opublikowano 6 Października 2010 Opublikowano 6 Października 2010 Mam chyba ten sam problem w moim B7 1.9TDI. Gdy wrzucam jedynke na połsprzęgle słychać jakby tarcie spod spodu auta ale ciezko to zlokalizować. Gdy już ruszę lub energiczniej puszcze sprzegło nie ma juz tego dźwięku. Głownie dzieje sie to w korkach gdy dojezdzam do auta przede mna. Podczas jazdy i hamowania zero problemów. Gdy ruszam na wstecznym tez to nie wystepuje tylko na jedynce.Sprawdzałem sprzegło "chlopskimi" sposobami tj na piatce przy zaciagnietym recznym i wszystko jest ok auto gasnie. Wiec co to może być ???
skrab Opublikowano 16 Października 2010 Opublikowano 16 Października 2010 Ja mam taki sam problem jak maar79 co to takiego dajcie znać jak zlokalizujecie pozdrawiam :good:
mapelastik Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 moim zdaniem łożysko oporowe miałem to samo właśnie stoi w warsztacie i po problemie do bezyniaka nawet niewielki koszt naprawy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się