Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Niepokojący dźwięk


DareQ

Rekomendowane odpowiedzi

Ale G71 informuje sterownik o ciśnieniu dolotowym w kolektorze ssącym za intercoolerem. Jeżeli byłby on zasyfiony olejem to informacja o spadku ciśnienia z powodu odjęcia gazu może dotrzeć zbyt późno do zaworu N75, a ten z kolei zbyt późno opuści sztangę w celu zmniejszenia ciśnienia doładowania i tym samym obrotów turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Powiem tak mam ten sam problem gdzies od pol roku raz jest mocny ten dzwiek raz slabszy na cieplym slabszy nie denerwowalo mnie to obserwowalem post prawie od samego poczatku myslalem ten typ tak ma , ale od pewnego czasu zlapalem dwa notlaufy . EGR wymieniony puszczal olej autko mialem na gwaracji w audi wymienili bez problemu dzwiek pozostal wiec pojechalem do audi zeby sprawdzili te notlaufy i zero bledu diagnoza salon w nieczech w najgorszym przypadku turbo do wymiany lub ten N75 . za turbo nowe zaspiewali 1200 eu jako ze mam gwaracje musial bym zaplacic 600 eu odmuwilem bo to wymieniacze a nie mechanicy i by napewno turbo wymienili czekam na urlop w kraju znajomy mechanik zrobi mi za 700 zl zrgeneruje N75 moge samemu wymienic ale nie jestem pewny czy to on 70 eu w audi . Po scagniecu wezyka z gruszki dzwiek znikl autko szlo troszke slabiej ale dzwieku zero przebieg 137 tys 100% orginalny na co stawiacie turbo czy kupic i wymienic ten N75 troche szkoda tych 70 eu jak to nie to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej sprawdz czy sztanga opada na sam dół tylko najlepiej wyciągnąc turboi rozkrecic wtedy zobaczysz najlepiej zciąg wężyk z gruszki na turbinie i sprawdz jak auto zachowuje sie na wyzszych obrotach jesli zaczyna jechac powyżej 3000tys to znaczy ze kierownice sie nie domkły i turbo nadal pompuje a nie powinno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

pojawil sie u mnie ten sam dzwiek,wczesniej bylo tzw szuranie podczas ruszania,teraz doszlo jak schodzi z obrotow,papraki stwierdzili,napinacz,alternator lub pompa wspomagania,zauwazylem ze leci mi z egr,byc moze ma on jakis wplyw na te chore dzwieki,sprobuje go zaslepic lub wymienic,dam znac czy to pomoglo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję przyjrzeć się "filterkowi" w wejściu "ATMO" zaworu N75 , z czasem zapycha się i ma problemy w zasysaniu ( odpuszczaniu podciśnienia )

64599152.jpg

w moim przypadku pomogło czyszczenie N75 . (pod plastikową kostką jest filtr który się zatyka ) jak ręką odjął minęło szuranie i notlauf od 2000 rpm nawet turbawki nie trzeba było ruszać :)

W troszkę "starszych" N75 wejście "ATMO" było połączone bezpośrednio z puszką filtra powietrza i problem nie pojawiał się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję przyjrzeć się "filterkowi" w wejściu "ATMO" zaworu N75 ' date=' z czasem zapycha się i ma problemy w zasysaniu ( odpuszczaniu podciśnienia )

64599152.jpg

w moim przypadku pomogło czyszczenie N75 . (pod plastikową kostką jest filtr który się zatyka ) jak ręką odjął minęło szuranie i notlauf od 2000 rpm nawet turbawki nie trzeba było ruszać :)

W troszkę "starszych" N75 wejście "ATMO" było połączone bezpośrednio z puszką filtra powietrza i problem nie pojawiał się

mówiłem :decayed: ( ps. naucz się jeszcze cytować :wink4: ) ... czasami podobnie jest z zaworkiem N18 gdy EGR szwankuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

038 145 702 N wg. ETKA ~ 1326 € , u Gajosa 5863 PLN ( ta część została wycofana 1.10.2009 r. )

038 145 702 NX ( jest to regenerowana , po oddaniu swojej "starej" ) wg. ETKA 827 € , u Gajosa 3539 PLN

PS. Piszę cały czas o ORI turbinach prosto z ASO ( zapewne można znaleźć taniej ) :wink4: to ta sama co w [AVF] , [AWX] gdzie miała nr. 038 145 702 J

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

038 145 702 N wg. ETKA ~ 1326 € , u Gajosa 5863 PLN ( ta część została wycofana 1.10.2009 r. )

038 145 702 NX ( jest to regenerowana , po oddaniu swojej "starej" ) wg. ETKA 827 € , u Gajosa 3539 PLN

PS. Piszę cały czas o ORI turbinach prosto z ASO ( zapewne można znaleźć taniej ) :wink4: to ta sama co w [AVF] , [AWX] gdzie miała nr. 038 145 702 J

No to ceny ładne :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie dowiedziałem się że w DE zrobili bi mi to za 1200 euro-nowa ale na allegro widziałem używane tylko zastanawiam sie czy warto :mysli:

według mnie nie , lepiej już w jakimś dobrym zakładzie swoją zregenerować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie orięntuję się ktoś ile może kosztować nowe turbo do Audi A4 2.0 TDI 140 KM 2005r. ??

Bo ostatnio co do ceny to dowiedziałem się że coś o koło 4500 zł.Pozdrawiam.

Co to ma wspólnego z tematem? :shocked: Szukaj albo załóż nowy wątek. Jak tak dalej pójdzie, to do niczego nie dojdziemy w tym wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie ... a turbiny kupuje się tylko tutaj http://www.motoarena.pl/index.php?go=program_wymiany

To z tego co wiem jedyny autoryzowany przedstawiciel Garreta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję przyjrzeć się "filterkowi" w wejściu "ATMO" zaworu N75 , z czasem zapycha się i ma problemy w zasysaniu ( odpuszczaniu podciśnienia )

64599152.jpg

w moim przypadku pomogło czyszczenie N75 . (pod plastikową kostką jest filtr który się zatyka ) jak ręką odjął minęło szuranie i notlauf od 2000 rpm nawet turbawki nie trzeba było ruszać :)

W troszkę "starszych" N75 wejście "ATMO" było połączone bezpośrednio z puszką filtra powietrza i problem nie pojawiał się

Panowie a gdzie znajdę ten zawór N75 w silniku? Możecie dać jakąś fotkę z zaznaczonym zaworem N75?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi gottfried-schultz - Düsseldorfer Straße 189, Mettmann

Chopcy jak tylko uslyszeli charatanie powiedzieli ze martwic to sie nie ma czym ,bo to podobno cisnienie schodzi z turba i sobie tak charata w filtrze powietrza, w jednych bardziej, w drugich mniej ale nie ma sie czym przejmować. I taka moja dobra rada-> najlepiej podbic to jakiegos mlodego serwistana bo ci starzy to dobrzy sa do wymiany oleju w audi 80. Ja ten problem olalem, mam zamiar po gwarancji wywalic dpf to moze te powietrze pojdzie sobie druga strona :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie bagatelizowal tego problemu, u mnie wystepowal od 2 tygodni, wczoraj nagle na swiatlach probowalem wystartowac i... nic, auto przyspiesza jak fiat punto z silnikiem 1.0 ... nie slychac w ogole turbiny, wszystko chodzi idealnie przestalo charczec, ale turbina nie chodzi... czy gaz wciskam w podloge czy stopniowo, przyspieszenia nie ma w ogole... Czy znacie moze jakis serwis na dolnymslasku gdzie mozna pojechac zdiagnozowac problem z turbina?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...