MarcinRoz Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Tak z ciekawości. Co to jest ten tłumik powietrza? Właśnie szto e to?
Aydaho Opublikowano 16 Listopada 2010 Opublikowano 16 Listopada 2010 Tak z ciekawości. Co to jest ten tłumik powietrza? Właśnie szto e to? włąsciwie to nie tłumik a bardziej kompensator czy rezonator .. jest po prawej stronie obok sprężarki klimy (konstrukcja AWX) - na dolocie .. juz za trubina
Martin_Speed Opublikowano 16 Listopada 2010 Opublikowano 16 Listopada 2010 Ogolnie przeciagniecie auta pomoglo jak narazie.... ALe temat strasznie duzy.. Czytalem go na 3 razy i chyba do teraz nikt nic niewie....Dziwnie...
Konrad999 Opublikowano 18 Listopada 2010 Opublikowano 18 Listopada 2010 Panowie nie wiem czy chodzi o takie same objawy jakie ja mam, ale zakładałem dziś wątek http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=170818.0 odp. mech. filtr powietrza może mieć złą przepuszczalność. Pare dni wcześniej zakładałem Filtron i wtedy pojawił się właśnie ten dzwięk. Jutro zmienie na jakiś inny to zobaczymy oby to było to.Dam wam znać. A tak na marginesie jaki polecacie filtr powietrza
casavio Opublikowano 18 Listopada 2010 Opublikowano 18 Listopada 2010 Witam Myślę że to dobry trop. U mnie właśnie powymianie filtra powietrza na Bosch pojawił sie ten dzwięk
Konrad999 Opublikowano 18 Listopada 2010 Opublikowano 18 Listopada 2010 mi właśnie też ale na Filtron....a wcześniej było ok. Dziś gadałem z mechaniorem też o Boschu i miał negatywne zdanie o częściach od nich(zjechali na psy i jadą na marce), a że jestem przed wymianą paska to gadaliśmy też o Boschu Tak na marginesie w serwisie wymiana komplet w Radomiu 1200pln a u niego 200 zł robocizna + graty powiedział że ok 600-700pln Pozdrawiam jutro dam znać czy ten denerwujący dźwięk ustał.....
Ponio1767 Opublikowano 18 Listopada 2010 Opublikowano 18 Listopada 2010 Ja ostatnio powymienialem wszystkie filtry Bosha na oryginalne OOOO, i nic to nie dalo;) 2 stowki w plecy tylko ;p To nie wina filtrow,niestety
Konrad999 Opublikowano 19 Listopada 2010 Opublikowano 19 Listopada 2010 Filtr wymieniony w ASO a dźwięk dalej jest czyli napewno nie jest to Filtr proponuje wypisać nasze naprawy,wymiany i inne mody które nie wyeliminowały tego dźwięku będzie łatwiej nowym posiadaczom "kwiczenia" w poszukiwaniu przyczyn.....ma ktoś w głowie wszystkie opisane wcześniej tu i na innych forach naprawy które pomogły i nie pomogły ??
quartz Opublikowano 19 Listopada 2010 Opublikowano 19 Listopada 2010 Też to mam od ok. 1,5 roku, hałasuje tak przy ok 1600 - 1800 o/min. Mechanik posprawdzał, osłuchał i powiedział że to wałek rozrządu i popychacze dają już ciała. Podobno wytarte są już krzywki a zwłaszcza dotyczy to zaworów ssących. Tłumaczył mi coś o cofającym się powietrzu i złym otwarciu zaworów - czy coś takiego - nie wiem nie znam się. Podobno jest to częste w silnikach TDI przy przebiegach ok. 200tkm zwłaszcza tych najmniejszych, parę razy już to robił. Mówi ze można jeździć, później dojdzie do tego to że na biegu jałowym będzie delikatnie bujać, wstrząsać silnikiem. Coś w tym może być zwazywszy na to, iż niektórzy wymieniałi turbiny, wycinali kat itd. i nic to nie dało, ponadto u części osób zaczęło się to po wymianie oleju na inny. Może ktoś już o tym pisał wcześniej a za duzo jest tu wpisów żeby to ogarnąć jeśli tak to sorry że się powtarzam.
MarcinRoz Opublikowano 19 Listopada 2010 Opublikowano 19 Listopada 2010 Też to mam od ok. 1,5 roku, hałasuje tak przy ok 1600 - 1800 o/min. Mechanik posprawdzał, osłuchał i powiedział że to wałek rozrządu i popychacze dają już ciała. Podobno wytarte są już krzywki a zwłaszcza dotyczy to zaworów ssących. Tłumaczył mi coś o cofającym się powietrzu i złym otwarciu zaworów - czy coś takiego - nie wiem nie znam się. Podobno jest to częste w silnikach TDI przy przebiegach ok. 200tkm zwłaszcza tych najmniejszych, parę razy już to robił. Mówi ze można jeździć, później dojdzie do tego to że na biegu jałowym będzie delikatnie bujać, wstrząsać silnikiem. Coś w tym może być zwazywszy na to, iż niektórzy wymieniałi turbiny, wycinali kat itd. i nic to nie dało, ponadto u części osób zaczęło się to po wymianie oleju na inny. Może ktoś już o tym pisał wcześniej a za duzo jest tu wpisów żeby to ogarnąć jeśli tak to sorry że się powtarzam. Potwierdzam. Mój mechanik powiedział to samo, z tą różnicą, że objaw ten częściej występuje w autach o przebiegu grubo ponad 300kkm, a wiadomo nasze auta mają różny "prawdziwy" przebieg! Można śmiało z tym jeździć, albo zainwestować ok 1000zeta(licząc używany wałek)
MRoger Opublikowano 19 Listopada 2010 Opublikowano 19 Listopada 2010 W takim razie po odkręceniu korka wlewu od oleju i przegazowaniu powinno hałasować konkretnie czyż nie
audiomaniak Opublikowano 19 Listopada 2010 Opublikowano 19 Listopada 2010 W takim razie po odkręceniu korka wlewu od oleju i przegazowaniu powinno hałasować konkretnie czyż nie W silniku z PD nie odkręca się korka oleju podczas pracy z tego co wiem
MarcinRoz Opublikowano 19 Listopada 2010 Opublikowano 19 Listopada 2010 W takim razie po odkręceniu korka wlewu od oleju i przegazowaniu powinno hałasować konkretnie czyż nie Ja mam chyba narypane z 400kkm bo jak odkręcę korek oleju to chlapie olejem i czuć że dmucha z otworu Przy wyciągniętym bagnecie po minucie( na rozgrzanym silniku) też zaczyna leciutko chlapać olejem i z lekka dymić. Pewnie mam najechane tyle co ciężarówka A określić hałasu nie mogę Mi mechanik jeno powiedział po rozmowie, że to najprawdopodobniej wałek i popychacze.. Ale chlapać to może ... chyba... bo wałek jest na górze;/
Martin_Speed Opublikowano 19 Listopada 2010 Opublikowano 19 Listopada 2010 Ztego co wiem to Awx czy avf sa smarowane pod cisnieniem i zawsze bedzie srał olejem jak korek okrecic ...a co do dzwieku to mam 196 tysiecy sprawdzony na serwisie VW i tez słysze to co na filmiki ale nic z tym nie robie w d*pie mam to..zj**ie sie to wtedy wymienie konkretna rzecz a nie 5 roznych za 5 razy wieksza kase
quartz Opublikowano 19 Listopada 2010 Opublikowano 19 Listopada 2010 Wałek 2000zł + popychacze każdy po 110zł- jeżeli okaze się że to pomoże to w przyszłym roku to zrobie /chyba ze go zamienie na coś nowszego/ a na razie mam inne wydatki no i sobie to tylko doraźnie naprawiłem .
Konrad999 Opublikowano 19 Listopada 2010 Opublikowano 19 Listopada 2010 Ztego co wiem to Awx czy avf sa smarowane pod cisnieniem i zawsze bedzie srał olejem jak korek okrecic ...a co do dzwieku to mam 196 tysiecy sprawdzony na serwisie VW i tez słysze to co na filmiki ale nic z tym nie robie w pupie mam to..zj**ie sie to wtedy wymienie konkretna rzecz a nie 5 roznych za 5 razy wieksza kase mi tak już dwóch mechaników powiedziało i tak zrobie.... moc jest nie dymi spalanie ok dzwięk jest więc trzeba go polubić
MRoger Opublikowano 20 Listopada 2010 Opublikowano 20 Listopada 2010 No tak nikomu nie polecam odkręcania na dłużej podczas pracy, dmuchać i chlapać w PD będzie to też wiadomo, ale gdyby ten dźwięk pochodził spod dekla to po odkręceniu na chwilkę dźwięk ten powinien być wyraźnie słyszalny - to da jednoznacznaą odpowiedź czy dźwięk pochodzi z turbiny czy z silnika. Jak dla mnie to bardziej turbina .. ale może ten dźwięk słychać w kolektorze wydechowym, albo dodoltowym i pochodzi z silnika .... ja po czysczeniu turbiny i wynianie oleju i filtrów już go nie mam ... jeśli pochodziłby z wałka to raczej by mu nie przeszło.
quartz Opublikowano 20 Listopada 2010 Opublikowano 20 Listopada 2010 No tak nikomu nie polecam odkręcania na dłużej podczas pracy, dmuchać i chlapać w PD będzie to też wiadomo, ale gdyby ten dźwięk pochodził spod dekla to po odkręceniu na chwilkę dźwięk ten powinien być wyraźnie słyszalny - to da jednoznacznaą odpowiedź czy dźwięk pochodzi z turbiny czy z silnika. Jak dla mnie to bardziej turbina .. ale może ten dźwięk słychać w kolektorze wydechowym, albo dodoltowym i pochodzi z silnika .... ja po czysczeniu turbiny i wynianie oleju i filtrów już go nie mam ... jeśli pochodziłby z wałka to raczej by mu nie przeszło. Niektórzy wymieniali lub czyścili turbiny, wycinali katy a dźwięk pozostawał lub powracał po niedługim czasie, może u Ciebie akurat hałasowała turbina - miałeś farta. Jeśli dobrze rozumuje, to sam wałek nie hałasuje obracajac się, tylko powietrze w układzie przez nieodpowiednie otwarcie zaworów, więc odkręcenie korka nic nie wniesie do sprawy
chudy13101980 Opublikowano 20 Listopada 2010 Opublikowano 20 Listopada 2010 U mnie to tak bardziej ten dźwięk jakby pochodził z filtra powietrza z tej obudowy filtra
wojtek123 Opublikowano 20 Listopada 2010 Opublikowano 20 Listopada 2010 Witam mam ten sam problem i ten sam silnik. u mnie to słychać od 1,5 do 2 tys obrotów jak spadają obroty . Mój mechanik nie wie co to jest ale podobno ma to połowę tych samochodów. jeżdżę tak 5 miesięcy i zrobiłem 12 tyś km ogólnie nic się nie dzieje ale ten dźwięk tez mie nurtuje , daj znać jak bys to rozwiązał.
Rekomendowane odpowiedzi