JAREK10 Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 Zamierzam wymienić tarcze i klocki na obu osiach w mojej A4. Jeżdżę nią od 1,5 roku i jeszcze nie ruszałem hamulców. Trochę pocztałem na forum o tym co jest polecane, jednak nie wiem jakich tarcz i klocków się wystrzegać. Boję się, aby w sklepie w moim mieście, ktoś nie wcisnął laikowi badziewnego zestawu za grubą kasę twierdząc, że to np. nowość lepsza od Brembo, czy tp. Jeżdżę raczej spokojnie i rekreacyjnie (bo taki mam silnik z rzadkimi porywami furii więc hamulce muszą być poprostu dobre i sprawne a nie wyczynowe. Chcę wybrać zestaw dobry i w miarę niedrogi a jednocześnie nie wpakować w jakiś "no name". 1. Proszę więc o pomoc w tym co najlepiej wybrać i czego NIE KUPOWAĆ. 2. Czy należy wymieniać łożyska tylnych tarcz wraz z tarczami, czy według oceny ich stanu? Z góry dziękuję za pomoc! Pozdrawiam wszystkich, Jarek
Bartoszzz Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 no i tylne łożyska Ruville, Skf lub Fag.
oktawian Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 Z tego roku to masz tarcze niewentylowane ? Jeżeli jeździsz tak jak piszesz to weź tarcze MIKODA ! Tu masz link -> http://www.mikoda.pl/sklep/1316,AUDI--A4--8D2--B5--1-6--100KM-74kW- Do tego klocki TRW ... i nic więcej Ci nie potrzeba !
JAREK10 Opublikowano 25 Września 2010 Autor Opublikowano 25 Września 2010 Przednie tarcze mam "wentylki", ale z linku od oktawiana wynika, że w tych rocznikach były i takie, i takie. Z tego co czytam, to łożyska też warto wymienić. I dobrze, bo jestem zwolennikiem porządku przede wszystkim w zawieszeniu i silniku. Co do Boscha to brzmi to krzepiąco, ale nie wiem czy paragon zakupu będzie równie ładny z wyglądu... Dajcie znać czego nie brać...
Dev Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 omijaj Ate, za droge i sie krzywia. Bosch wychodzi najlepiej pod wzgledem ceny i jakosci
JAREK10 Opublikowano 25 Września 2010 Autor Opublikowano 25 Września 2010 devastation I to jest świetna podpowiedź! Bardzo dziękuję!
sołtys85 Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 Kolego ja założyłem tarcze ferodo i do tego klocuchy ate i hamulce bardzo ładnie pracują nawet przy shamowaniu z 180km do 40km/h ładnie to znoszą i cenowo ten zestawik wymiata. Tarcze ferodo kupisz za groszę poniżej 100zł za sztukę. Klocki to najtaniej dostaniesz boscha, nieznacznie droższe TRW i kilka zł więcej będą kosztowały textary. Osobiście bym wziął TRW. Bedziesz zadowolony z tego setupu. Do tego płyn hamulcowy dot 4 za jakieś 25zł i będziesz miał spokój na najbliszsze 30kkm a może więcej jak spokojnie jeździsz.[br]Dopisany: 25 Wrzesień 2010, 18:51_________________________________________________Acha łożyska na tył podobno obowiżakowo trzeba z tarczami zmienić.
oktawian Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 Dodam tylko, że mikoda swojego czasu robiła brembo i do cywilnej jazdy są jak najbardziej ! No i o cenie nie wspomnę ... Mam / używam i polecam !
Dev Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 Kolego ja założyłem tarcze ferodo i do tego klocuchy ate i hamulce bardzo ładnie pracują nawet przy shamowaniu z 180km do 40km/h ładnie to znoszą i cenowo ten zestawik wymiata. Tarcze ferodo kupisz za groszę poniżej 100zł za sztukę. Klocki to najtaniej dostaniesz boscha' date=' nieznacznie droższe TRW i kilka zł więcej będą kosztowały textary. Osobiście bym wziął TRW. Bedziesz zadowolony z tego setupu. Do tego płyn hamulcowy dot 4 za jakieś 25zł i będziesz miał spokój na najbliszsze 30kkm a może więcej jak spokojnie jeździsz.[br']Dopisany: 25 Wrzesień 2010, 18:51_________________________________________________Acha łożyska na tył podobno obowiżakowo trzeba z tarczami zmienić. w Kolegi odmianie tarcze Ferodo wychodzą koszmarnie drogo duzo tańsze są tarcze DDF320 288/25mm 170zł/kpl ale to tylko w przypadku gdyby Kolega chciał robic swap-a a łozyska nie podobno a na pewno trzeba zmieniac
JAREK10 Opublikowano 25 Września 2010 Autor Opublikowano 25 Września 2010 Co raz mi jaśniej w głowie Dzięki za rady. Niestety zauważyłem czytając w opisach na allegro, że do większości "seryjniaków" na przód wchodzą tarcze 288 wentyl a do mnie jakoś rzadziej dostępne na allegro też wentyle, ale 280. Zakładam, że mam w aucie właśnie 280, czy mogę jednak zmienić tarcze na 288 bez żadnych zmian jarzm klocków czy innych przeróbek?
Bartoszzz Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 niestety przy zmianie na 288mm trzeba zmieniać jarzma i zaciski.
Dev Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 aby zmienic tarcze na 288/25mm musisz zmienic klocki, zaciski i jarzma u Ciebie jest zacisk Lucas a tarcza 288/25 współpracuje tylko z zaciskiem Ate
sołtys85 Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 Co raz mi jaśniej w głowie Dzięki za rady. Niestety zauważyłem czytając w opisach na allegro, że do większości "seryjniaków" na przód wchodzą tarcze 288 wentyl a do mnie jakoś rzadziej dostępne na allegro też wentyle, ale 280. Zakładam, że mam w aucie właśnie 280, czy mogę jednak zmienić tarcze na 288 bez żadnych zmian jarzm klocków czy innych przeróbek? Kolego nie zastanawiaj sie tylko zmieniaj na 288. Za pieniądze zoszczędzone na tarczach ferodo możesz kupić zestaw zacisków i jarzm za przysłowiowe grosze bo multum jest tego na rynku. Hamulce 288 w a4 nie 4 robią szału a te 280 to musi być jakaś totalna porażka. Wyjdzie Cię jakieś parę groszy drożej, a hamulce będą dużo skuteczniejsze i bezpieczniejsze.
spetsnaz Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Zmieniaj przód na 288, zaciski z jarzmami kupisz za ok. 100zł. Rożnica w skuteczności hamowania jest duża, a koszt eksploatacji zestawu 288x25 podobny.
Guregoru Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 omijaj Ate, za droge i sie krzywia. Bosch wychodzi najlepiej pod wzgledem ceny i jakosci pierwsze słyszę Ja założyłem ATE i według mnie są warte swojej ceny (szczególnie że po niecałych dwóch tygodniach od założenia poleciał ze wszystkich czterech ładny dymek po ściganku i nic się nie stało bo dalej hamują jak żyleta)
JAREK10 Opublikowano 26 Września 2010 Autor Opublikowano 26 Września 2010 Biorąc pod uwagę obecny stan i skuteczność moich hamulców, to nawet ponowne założenie przodu 280 już wiele zmieni. Jednak coś jest w tym Waszym zachwalaniu tarcz 288... Otóż w chwili kupna sprawdziłem moją A4 na wszystkie sposoby. Rolki wykazały wysoką skuteczność hamulców (stacja była moją zaprzyjaźnioną, więc obiektywną ), ale wg mojej oceny to te hamulce z F1 raczej nie pochodzą Jeżdżę od 15-tu lat przeróżnymi autami, w pracy i poza nią, szybko i z żoną :gwizdanie: i niestety stwierdzam, że hamulce w mojej wersji A4 to "lipa". W porównaniu z Borą mojego ojca, moja A4 to TIR jeśli chodzi o długość hamowania. Działają owszem, nie budząc strachu, ale to nie to. Może fatycznie trzeba założyć tarcze 288 i podziękować potem kolegom z forum
Dev Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 mozesz zapodac na przód również 312mm tarcze pod warunkiem ze masz 16'' felgi
JAREK10 Opublikowano 26 Września 2010 Autor Opublikowano 26 Września 2010 Felgi tylko klasyczne alu 15 "słoneczka". Moje auto to tylko spokojne, kochane i zawsze dowożące na miejsce benzynowe 1.6, więc zmiana tarcz na 288 to dla niego będzie już wystarczający tuning
Dev Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 jezeli interesuje Cie zakup zaciskow, jarzm, klockow i tarcz to daj znac. Zaciski i jarzma moga byc wypiaskowane i pomalowane na dowolny kolor lakierem piecowym. Reszta na priv.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się