Robo_A4 Opublikowano 27 Października 2010 Opublikowano 27 Października 2010 Po wymianie siłownika hydraulicznego przy skrzyni znaczna poprawa i chyba lepiej już nie będzie. Nie przypomnę sobie teraz jak było jak kupowałem samochód ale dalej został taki lekki opór przy włączaniu 2 i 3 [br]Dopisany: 19 Październik 2010, 19:00_________________________________________________problem powraca zauważyłem dwie zależności kiedy biegi wchodzą lepiej : 1. po rozgrzaniu i przejechaniu paru km. 2. po odpowietrzaniu (przy wymianie dwu-masy i sprzęgła oraz po wymianie siłownika, po obu tych operacjach na chwilę było lepiej) ja się poddaje, jeżdżę aż się coś rozsypie
joker-lukasz Opublikowano 28 Października 2010 Opublikowano 28 Października 2010 chłopaki ja mam podobny problem jak Wy tylko mi już poszła jedna skrzynia wymieniałem przy okazji nowe sprzęgło i biegi dalej nie wchodzą idealnie.. przed wymianą skrzyni byłem u mechanika i mówił że na tym wybieraku zewnętrznym mam luz na takiej gumie/przegubie.. nie wiem jak to dokładnie nazwać.. byłem w aso cena tego to ponad 400zł bo nie można dostać tylko tego przegubu a to jest jedna część razem z tym metalowym prętem.. będę szukał niedługo używki i wezmę się za wymianę tego to dam znać czy już lepiej jest.. i spodziewam się że ten luz mi się wytworzył przez to że jeździłem sporo km z wywalonymi poduszkami pod skrzynią i drugą pod silnikiem.. pewnie to wisiało jakoś i się wyrobił ten przegub jak miałem golfa to i więcej kasy w portfelu było.. a tu co się nie spierdo..li to albo grube setki albo tysiące
michcio1985 Opublikowano 28 Października 2010 Opublikowano 28 Października 2010 nie od dziś wiadomo że auto to skarbonka
SotoM Opublikowano 4 Listopada 2010 Opublikowano 4 Listopada 2010 jestm po zmaianie oleju w skrzyni na gestrzy(szkoda ze nareszcie) - bede testował. zalałem Castrol EP80 - 80W90 / GL4 problemy miałem na zimnej skrzyni...
Piechol Opublikowano 4 Listopada 2010 Opublikowano 4 Listopada 2010 jestm po zmaianie oleju w skrzyni na gestrzy(szkoda ze nareszcie) - bede testował. zalałem Castrol EP80 - 80W90 / GL4 problemy miałem na zimnej skrzyni... to czekamy
SotoM Opublikowano 5 Listopada 2010 Opublikowano 5 Listopada 2010 i jest :> biegi na zimnej skrzyni na niskich czy na wysokich rpm zapinają się miękko łagodnie - nówelas do skrzyni 5biegowej wchodzi 2,25L - wlałem 2,4L i zmieniłem tez korek na ludzki - czyli na imbus 17mm bo miałem torksa
Piechol Opublikowano 6 Listopada 2010 Opublikowano 6 Listopada 2010 i jest :> biegi na zimnej skrzyni na niskich czy na wysokich rpm zapinają się miękko łagodnie - nówelas do skrzyni 5biegowej wchodzi 2,25L - wlałem 2,4L i zmieniłem tez korek na ludzki - czyli na imbus 17mm bo miałem torksa poczekam jeszcze do relacji z pierwszych mrozów i się chyba za to biorę
joker-lukasz Opublikowano 6 Listopada 2010 Opublikowano 6 Listopada 2010 Sotom wrzucaj na bieżąco jakieś info o sprawowaniu się Twojej skrzyni.. ja chyba też będę musiał wziąć się za zalanie takiego oleju co Ty bo już mnie szlak trafia jak te biegi ciągle mi zgrzytają rozumiem że ten nowy olej który zalałeś jest gęstszy? jak myślisz nie wpłynie to źle na części znajdujące się w skrzyni?
SotoM Opublikowano 6 Listopada 2010 Opublikowano 6 Listopada 2010 ja ten patent z gęstszym olejem stosuje od długiego czasu.- pomogło to w wielu autach. mając golfa III miałem okrutny problem z biegami. zgrzytały ciężko się wypinały itd- kupę kasy waliłem na dojście co jest w 5. wymieniłem olej na ori - było fajnie naprawiło się - ale na miesiąc. potem zlałem ten olej i wlałem 80w90. problem jak znikł tak rok czasu jeździłem bez najmniejszych problemów, czy skwar na dworze czy mrózy po -20stp. kompletnie nic. problemy z biegami na gęstym oleju to się zaczynają jak jakiś cieć naleje 80W90 który służy do skrzyni lub dyferencjałów aut ciężarowych ze sprecyfikacja GL-5- to jest morderstwo dla skrzyń VAG. olej który zalałem ma specyfikacje GL4 -jaka wymaka VAG powiem tak - ja wiem ze szkoda wydawać kasę ,ze to boli ale w tym momencie wymiana oleju jest najtańszym ratunkiem jeśli poduchy silnika-skrzyni ,sprzęgło, i elementy wybieraka są w porządku- lepiej zmienić olej niż wyjmować skrzynie- rozbierać ja, kupować łożyska , synchronizatory i składać wszystko do kupy lub tańsze od wymiany na druga skrzynie. 1L tego oleju kosztuje 30ZŁ obojętnie czy to będzie Castrol , mobil , Elf , texaco . Valvoline ja bym taki zalał-np http://moto.allegro.pl/valvoline-80w90-gl-4-1l-olej-przekladniowy-i1305302978.html nalałem Castrola bo do tego oleju mam dostęp i mnie nie kosztuje do skrzyni wchodzi 2,3L kupujesz 3L +koszt przesyłki 90zł w sumie - to się lepiej opłaca niż kupować olej ori w ASO gdzie 1L kosztuje 100zł x3 i gówno pomoże- jak w moim przypadku. ja jestem w plecy te 300zł i je zlałem przed wczoraj do spalenia.
joker-lukasz Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 koledzy powiedźcie mi jeszcze jedno.. bo muszę się upewnić czy dobrze pamiętam i czy dobrze kombinuję.. bo ze skrzyni wychodzi taki bolec do którego idzie taki pręt i z jeden strony jest tam taka guma/łożysko i to będzie właśnie ten wybierak? bo chce to wymienić i chciałbym się upewnić czy to na pewno ta część żeby wtopy jakiejś nie było.. i bym to wymienił.. a jak nie pomoże to wtedy zaleje ten olej, który polecasz Sotom a jak to nie pomoże.. to już nie wiem..
SotoM Opublikowano 21 Listopada 2010 Opublikowano 21 Listopada 2010 i jak już wszyscy biegi zrobili??? nikt niczym się nie chwali....
fusse Opublikowano 21 Listopada 2010 Autor Opublikowano 21 Listopada 2010 zbieram sie zeby olej kupic
Robo_A4 Opublikowano 22 Listopada 2010 Opublikowano 22 Listopada 2010 ja się poddałem, jak się rozgrzeje wszystko ok, chyba skorzystam z Twojego patentu z olejem
Piechol Opublikowano 22 Listopada 2010 Opublikowano 22 Listopada 2010 ja się poddałem, jak się rozgrzeje wszystko ok, chyba skorzystam z Twojego patentu z olejem u mnie dokładnie to samo... nie ma czasu kurde myśleć, jak przyjdą mrozy i będzie gorzej to się wezmę... :gwizdanie:
Raftik Opublikowano 22 Listopada 2010 Opublikowano 22 Listopada 2010 No u mnie również jak zimny gorzej (ciężej jakby na dwa razy) wchodzą biegi szczególnie 1 i 2 a reszta biegów bez zarzutów. Olej wymieniłem na Castrol TAF-X 75W-90 za 25 zł za pół litra w sumie weszło 2,5 litra. Właśnie znajomy mi obiecał kompletny wybierak z dźwignią biegów w super stanie za free, więc jak do mnie dotrze to spróbuje wymienić może to coś pomoże na tą dolegliwość. W sumie nawet jak zimny to nie zawsze kiepsko biegi wchodzą, raz dobrze a raz ciężko a jak ciepły to praktycznie zawsze dobrze.
joker-lukasz Opublikowano 25 Listopada 2010 Opublikowano 25 Listopada 2010 ja jestem na etapie kupna wybieraka zewnętrznego tylko muszę sprawdzić czy u mnie idzie z jednym pałąkiem czy z dwoma jak to nie pomoże to czeka mnie wymiana oleju :gwizdanie:
szynszyl_83 Opublikowano 21 Stycznia 2011 Opublikowano 21 Stycznia 2011 i jak już wszyscy biegi zrobili??? nikt niczym się nie chwali.... Czesc, Ja od razu po zakupie (przebieg auta 196k + 100k = 296k km) wymienialem na Castrol TAF-X 75W90, bo mialem problemy (szczegolnie w zimie zanim sie wszystko porzadnie nagrzalo) ze zdarzajacym sie haczeniem (tzn. czulem na lewarku przy przelaczaniu, jakby cos go podbijalo, nie bylo jednak zgrzytania) 2ki oraz 3ki, ale nic to szczegolnie nie pomoglo. Zastanawialem sie niedawno zeby zaryzykowac i kupic ori olej z ASO, ale jak przeczytalem ten watek to sobie daruje i zmienie olej na 80W90 z GL-4. SotoM, mam pytanie, ten Castrol EP 80, to mineral. Po jakim przebiegu nalezy go zmienic na nowy ? Bo oryginalnie jest zalany do naszych skrzyn syntetyk (z reszta Castrol TAF-X 75W90 to tez syntetyk), ktorego nie powinno sie niby w ogole zmieniac.
Gniady Opublikowano 24 Stycznia 2011 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Cześć! mi nieraz zgrzyta dwójka i trójka tak jakby oleju nie było ale olej jest [nie do krawędzi otworu]nieraz wchodzą biegi jak masełko czyli synchronizatory odpadają??? Castrol zaleca olej 75W90 a 80W90 nie -który lepszy ?A czy ten 75W90 jest dużo gęściejszy od ori?[br]Dopisany: 21 Styczeń 2011, 17:45_________________________________________________Musze dodać że pedał sprzęgła ciężko się wciska czy to oznacza że docisk się kończy bo słyszałem że twardnieje na starość -piszcie coś panowie w temacie, pozdrawiam.
rikardo Opublikowano 24 Stycznia 2011 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Cześć! mi nieraz zgrzyta dwójka i trójka tak jakby oleju nie było ale olej jest [nie do krawędzi otworu]nieraz wchodzą biegi jak masełko czyli synchronizatory odpadają??? Castrol zaleca olej 75W90 a 80W90 nie -który lepszy ?A czy ten 75W90 jest dużo gęściejszy od ori?[br]Dopisany: 21 Styczeń 2011, 17:45_________________________________________________Musze dodać że pedał sprzęgła ciężko się wciska czy to oznacza że docisk się kończy bo słyszałem że twardnieje na starość -piszcie coś panowie w temacie, pozdrawiam. Poziom oleju w skrzyni powinien być do krawędzi korka wlewowego tzn jak zaczyna wyciekać to jest ok. Jeżeli pedał sprzęgła ciężko się wciska to są objawy awarii sprzęgła i może dlatego ciężko wchodzi 2 i 3
fusse Opublikowano 24 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2011 od kupna auta zrobilem , 20k km i tez wszyscy mowili,ze to sprzeglo sie konczy i trzeba wymieniac. gowno prawda, zrobilem 20k km, mialem chipa ,zero poslizgow, a pedal jak byl twardy tak jest, aaa i na dodatek jak poloze na nim stope, to pulsuje. lapie u góry..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się