RAFLIK A4 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 mnie tez łapie u samej góry jak lekko nacisnę to tez pulsuje i to raczej objaw końca łożyska oporowego :/ 1 i wsteczny ciężko wchodzą dopiero gdzieś za trzecim podejściem te biegi właśnie wchodzą wiec już się rozglądam za wymiana sprzęgła
szybki_2004 Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 witam kolegów i jak tam po wymianie tego oleju na EP 80W90?, biegi lepiej wskakują??. U mnie jest ze skrzynią coraz gorzej, na zimnym silniku wstecznego nie mogę w ogóle wrzucić zgrzyta niemiłosiernie a dzisiaj to już 1 nie wchodziła także musiałem ruszać z 2-ki, sama zmiana biegów z 1-2-3 wchodzi z bardzo dużym oporem a czasami 2 wchodzi ze zgrzytnięciem. Wszystkie te problemy znikają kiedy silnik się zagrzeje dopiero po przejechaniu ok 25-30min.Zauważyłem także że drążek zmiany biegów drga na każdym biegu i im szybciej jadę i bieg jest wyższy tym on bardziej drga!! Wydaje mi się że na pewno do wymiany siłownik sprzęgła i chyba cały kpl sprzęgła oraz może też i łożysko igiełkowe,za to mam nadzieję że to nie będzie przyczyna synchronizatorów bo w tym przypadku to koszt zakupu takich synch byłby dużo większy. A jak wy myślicie koledzy ,co to może być powodem takich objawów z tymi biegami??
Gniady Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 witam kolegów i jak tam po wymianie tego oleju na EP 80W90?, biegi lepiej wskakują??. U mnie jest ze skrzynią coraz gorzej, na zimnym silniku wstecznego nie mogę w ogóle wrzucić zgrzyta niemiłosiernie a dzisiaj to już 1 nie wchodziła także musiałem ruszać z 2-ki, sama zmiana biegów z 1-2-3 wchodzi z bardzo dużym oporem a czasami 2 wchodzi ze zgrzytnięciem. Wszystkie te problemy znikają kiedy silnik się zagrzeje dopiero po przejechaniu ok 25-30min.Zauważyłem także że drążek zmiany biegów drga na każdym biegu i im szybciej jadę i bieg jest wyższy tym on bardziej drga!! Wydaje mi się że na pewno do wymiany siłownik sprzęgła i chyba cały kpl sprzęgła oraz może też i łożysko igiełkowe,za to mam nadzieję że to nie będzie przyczyna synchronizatorów bo w tym przypadku to koszt zakupu takich synch byłby dużo większy. A jak wy myślicie koledzy ,co to może być powodem takich objawów z tymi biegami?? Obstawiam 100% synchronizatory a gałka Ci drga bo możesz mieć pozrywane poduszki pod skrzynią biegów.
szybki_2004 Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 witam ponownie, no i okazało się że to nie były synchronizatory tylko sprzęgło padło i przy okazji dwumas ,na razie wymieniłem tylko sprzęgło (Luk) bo na dwumas nie starczyło mi kasy,jestem teraz w Holandii i za wymiane sprzęgła + jakiś zimering bo gdzieś olej trochę wyciekał z robocizną zapłaciłem 700 euro,niezła przebitka co??, w Polsce kpl sprzęgła LUKA można mieć już od 550-600zł a za dwumasa następne 700 euro chcieli,szok,jadę do kraju za 1,5 miesiąca to sobie wymienie dwumas tylko mam nadzieje że nie zniszczy on mi nowego sprzęgła
bigu888 Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 Witam Kupilem niedawno audika i mam podobny problem jak opisujecie, a mianowicie 2ka wchodzi z dużym oporem i czasem zgrzyta. Idąc za radami kolegów wymieniłem wczoraj olej na 80W90 GL-4. Póki co powiem że nie jest dobrze. Dziś (-18C) po ruszenie, nie było szansy na wbicie 2ki,poza tym po wduszeniu sprzegła samochód jakby przyhamowywał(jakbym go nie wdusił do końca),a to mi wygląda że problem chyba nie tkwi w skrzyni! Po 5km jazdy robi się już lepiej,nawet wydaje mi się że 2ka wchodzi lepiej niż przed wymianą oleju. Co sugerujecie Panowie?? Pozdrawiam
kalik Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 Zalałeś gęściejszy olej. Przy -18 olej robi się gęsty jak masło. Przyhamowuje Cię skrzynia dopóki olej od temperatury nie zrobi się rzadszy. Jeżeli 2 zgrzyta to poszedł synchronizator.
fusse Opublikowano 23 Lutego 2011 Autor Opublikowano 23 Lutego 2011 Panowie, ciagle upieracie sie przy synchronizatorach, a mnie sie wydaje,ze to moze byc problem z wybierakiem i luzem na nim. wrzuce tu link do forum passata, gdzie jest fotostory naprawy wybieraka, a problemem bylo wlasnie, wrzucanie 1,2 i wstecznego.problem ten wg autora wystepuje w paskach b5,audi b5 i audi a6c5. zrobi sie cieplej, na wiosne zabieram sie za wybierak i poduszka pod skrzynia i silnikiem. link; http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=86926 fotostory z opisem jest w pdfach.
Gniady Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 Zalałeś gęściejszy olej. Przy -18 olej robi się gęsty jak masło. Przyhamowuje Cię skrzynia dopóki olej od temperatury nie zrobi się rzadszy. Jeżeli 2 zgrzyta to poszedł synchronizator. Ja załałem 75W90 i okazał się gęściejszy od tego co był w skrzyni tydzien męki i nalałem s powrotem stary o wiele lepiej bo rzadszy.
jarko Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 No to teraz ja Na zimnym silniku wszystko działa idealnie. Problemy zaczynają się po rozgrzaniu, a po kilku godzinach pracy jest dramat... Problem dotyczy głównie biegu 1 i R, bardzo ciężko wchodzą ale nie cały czas. Raz dobrze, raz fatalnie. Nie ma przy tym zgrzytów, nie ma znaczenia jakie są obroty. Jak zgaszę silnik to biegu wchodzę normalnie. Po pedale sprzęgła też nic nie czuć, żadnych zmian. Po wymianie ( pół roku ) dwumas i sprzęgło kopmlet sachs. Problemy zaczęły się jakieś dwa tygodnie temu i wymieniony został wysprzęglik - nie pomogło... Jakieś pomysły :?:
Gniady Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 Panowie, ciagle upieracie sie przy synchronizatorach, a mnie sie wydaje,ze to moze byc problem z wybierakiem i luzem na nim. wrzuce tu link do forum passata, gdzie jest fotostory naprawy wybieraka, a problemem bylo wlasnie, wrzucanie 1,2 i wstecznego.problem ten wg autora wystepuje w paskach b5,audi b5 i audi a6c5. zrobi sie cieplej, na wiosne zabieram sie za wybierak i poduszka pod skrzynia i silnikiem. link; http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=86926 fotostory z opisem jest w pdfach. wybierak do wymiany wtedy jak same biegi wyskakują.
joker-lukasz Opublikowano 25 Lutego 2011 Opublikowano 25 Lutego 2011 Witam ponownie ja od ostatnich wpisów nie wymieniałem ani oleju ani wybieraka, tego drugiego nie wymieniałem bo nie wiem ile u mnie idzie tych pałąków, ale jest jedna dobra wiadomość, wcześniej mieszkałem w dzielnicy w której miałem beznadziejne drogi i wtedy był problem z biegami, teraz mieszkam w innej gdzie są proste drogi i biegi nie wchodzą może idealnie, ale nigdy nie musiałem ich wbijać po kilka razy, moje stwierdzenie jest takie, że to nie będzie wina oleju, czy synchronizatorów, czy sprzęgła, najzwyczajniej to będzie wina tego zewnętrznego wybieraka, jak będzie cieplej to go wymienię zauważyłem, że kolega wyżej pisał o wadzie wybieraków w B5 też to czytałem na forach, także myślę że wymiana jego może sporej ilości nam pomóc Bigu888 myślę że u Ciebie to skrzynia już kończy swój żywot, miałem podobne objawy, współczuje.. mnie wymiana ze sprzęgłem kosztowała prawie 2 tysie
jarko Opublikowano 26 Lutego 2011 Opublikowano 26 Lutego 2011 Jakby kogoś intereswało rozwiązanie problemu z moją skrzynią/sprzęgłem... W zeszłym tygodniu wymieniłem wysprzęglik - nie pomogło. Pojechałem wczoraj do mechanika i bidny zzieleniał jak mnie zobaczył... Mówił mi później że jak rozebrał wszystko to się po głowie drapał i chyba z godzinę szukał co padło, bo wszystko dobrze wyglądało... Znalazł Wysrało się łożysko na wałku w skrzyni do tego stopnia że raz wałek był prosto - wówczas biegi wchodziły, a drugi raz go przechylało i nie dało się wrzucić 1,2 i R... Całkowity koszt naprawy 300zł
joker-lukasz Opublikowano 26 Lutego 2011 Opublikowano 26 Lutego 2011 Jarko a te łożysko znajduje się jakoś w środku skrzyni że trzeba ją jakoś rozbierać??
jarko Opublikowano 26 Lutego 2011 Opublikowano 26 Lutego 2011 Jarko a te łożysko znajduje się jakoś w środku skrzyni że trzeba ją jakoś rozbierać?? Tego Ci nie powiem dokładnie jak to wygląda, ale domyślam się że owe łożysko jest na jakimś końcu skoro przy przekrzywieniu nie wchodziły niskie biegi
joker-lukasz Opublikowano 27 Lutego 2011 Opublikowano 27 Lutego 2011 kurde to teraz zaczyna mnie zastanawiać w jakim stanie jest moje łożysko no trudno najpierw wymienię wybierak a jak to nie pomoże w 100% to polecę mechanikowi zobaczyć to łożysko :gwizdanie:
snajper007 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Czy ktoś zmieniał olej przekładniowy w AWX na 80W90 GL-4? Jakaś poprawa?
Biszczan Opublikowano 14 Maja 2011 Opublikowano 14 Maja 2011 Dołączę sie do pytania kolegi powyżej... u mnie w AWX'ie na zimnym silniku dosyć ciężko wchodzi 1. a zwłaszcza 2. bieg, a na rozgrzanym też mogłyby wchodzić lepiej, przy okazji dodam, że lewarkiem od zmiany biegów od czasu do czasu nieźle telepie:/
Grzesiekkbc Opublikowano 14 Maja 2011 Opublikowano 14 Maja 2011 fusse Skrzynia na 99.9% a dokładniej to synchronizatory mówią papa i z mojego doświadczenia które ostatnio zdobyłem nie wróżę ci długiej jazdy na niej. To samo miałem w swojej A4.
maestrus Opublikowano 19 Maja 2011 Opublikowano 19 Maja 2011 Tak czytam i czytam... Moje sprzęgło od początku brało b.wysoko (ostatnie 2 cm max...). Przejechałem jakieś 90kk od tego momentu i cały czas bierze tak samo. (A4 AJM). Nic się nie zmieniło.... Jednak zastanawia mnie jedna rzecz ponieważ miałem okazję ostatnio jeździć dokąłdnie takim samym samochodem z tą samą skrzynią i tym samym silnikiem. Okazuje się że moje sprzęgło chodzi bardzo bardzo cięzko (choć do tej pory mi to nie przeszkadzało na trasie to było uporczywe w mieście - jednak ciężko ale myślałem, że tak ma być) więc teraz zwróciłem dopiero na to uwagę i postanowiłem poszukać. Wychodzę z założenia, że skoro sprzęgło przez niemal 100kk nie skończyło się tzn, że nie jest ono do wymiany. Pedał po przyłożeniu nogi - nie pulsuje (bynajmniej nie daje się wyczuć), auto nie szarpie i nie ma problemów z wrzucaniem biegów - wszystko działa idelanie... tylko tak ciężko!! Czy warto jest zmieniać olej? Czy jest jakiś dodatkowy siłownik (pompka) do sprzęgła, która wpływać mogła by na to, że jest ono takie twarde? Z góry dzięki!
Gniady Opublikowano 19 Maja 2011 Opublikowano 19 Maja 2011 Tak czytam i czytam... Moje sprzęgło od początku brało b.wysoko (ostatnie 2 cm max...). Przejechałem jakieś 90kk od tego momentu i cały czas bierze tak samo. (A4 AJM). Nic się nie zmieniło.... Jednak zastanawia mnie jedna rzecz ponieważ miałem okazję ostatnio jeździć dokąłdnie takim samym samochodem z tą samą skrzynią i tym samym silnikiem. Okazuje się że moje sprzęgło chodzi bardzo bardzo cięzko (choć do tej pory mi to nie przeszkadzało na trasie to było uporczywe w mieście - jednak ciężko ale myślałem, że tak ma być) więc teraz zwróciłem dopiero na to uwagę i postanowiłem poszukać. Wychodzę z założenia, że skoro sprzęgło przez niemal 100kk nie skończyło się tzn, że nie jest ono do wymiany. Pedał po przyłożeniu nogi - nie pulsuje (bynajmniej nie daje się wyczuć), auto nie szarpie i nie ma problemów z wrzucaniem biegów - wszystko działa idelanie... tylko tak ciężko!! Czy warto jest zmieniać olej? Czy jest jakiś dodatkowy siłownik (pompka) do sprzęgła, która wpływać mogła by na to, że jest ono takie twarde? Z góry dzięki! Wymiana oleju nie pomoże bezpośrednio wysprzęgla docisk sprzęgła i on może być twardy możliwe że ze starości.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się