Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana płynu do wspomagania A4 B6 B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 minuty temu, pila24 napisał:

Po zakupie auta przez chwile miałem też taki ala czerwony,sam zmienił kolor jak poprzednik zapomniał o tym że trzeba wymieniać.

 

20180619_192937.jpg

Dokładnie takie coś miałem w swoim. Czyli kiedyś to było zielone? 

Opublikowano
1 minutę temu, pancer1978 napisał:

Dokładnie takie coś miałem w swoim. Czyli kiedyś to było zielone? 

Owszem,rdza barwi na taki kolor. Przed wymiana na g0004 wypłukałem układ 2x

Opublikowano

Nieźle.  U mnie w zbiorniczku czysty zielony jest teraz. A powiedz mi, miałeś po wymianie jakąś różnicę w kręceniu? 

Opublikowano
30 minut temu, pancer1978 napisał:

Nieźle.  U mnie w zbiorniczku czysty zielony jest teraz. A powiedz mi, miałeś po wymianie jakąś różnicę w kręceniu? 

Tak,nieco lżej jest. Ale pompa przy skręcie na jałowych obrotach nadal nieco buczy,za długo ten płyn w układzie się znajdował. Jak po wymianie kiera u Ciebie ciężej działa to albo rzeczywiście miałeś czerwony,albo układ masz jeszcze zapowietrzony i musisz pojeździć by się odpowietrzyło. 

Opublikowano

miałem ten sam dylemat, na który wymienić. ..

Kolor miałem zółty w zbiorniczku , od przepracowania, nie wymieniany od nowości...

G004 z ASO czy LHM ? 

Postanowiłem jednak zaryzykować i ostatecznie postawiłem na Pentosin CHF11S (G002000) , na co chyba mało kto tu na forum się zdecydował... Na mieście gadali , że ponoć ten pentin był fabrycznie lany do naszych furgonetek.....

Jeżdże juz na nim pół roku, wszystko pikobello, nic nie stuka , nic nie wyje, nic nie wycieka, żadne magle i takie bajery. Kiera wg mnie chodzi lżej o jakieś 20 - 30% . kolor zielony płynu aż miło popatrzeć.

Zadowolony żem bardzo z niego i z siebie, żem na niego postawił, ot co. POLECAM

Opublikowano
17 minut temu, raqu43 napisał:

G002000

Właśnie ten został wycofany i zastąpiony G004000 gdyż ten pierwszy miał zbyt dużą higroskopijność co doprowadzało do przyśpieszonej korozji układu kierowniczego.

Opublikowano (edytowane)

skoro niby 002 był tym "gorszym" , to dlaczego jeżdzę na nim 13 lat i nic sie nie dzieje.... ?  

a z tym "lepszym" to jak czytam, to jedna wielka, rosyjska ruletka.... 

ot, jak nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo o co chodzi...

Edytowane przez raqu43
Opublikowano
48 minut temu, raqu43 napisał:

skoro niby 002 był tym "gorszym" , to dlaczego jeżdzę na nim 13 lat i nic sie nie dzieje.... ?  

a z tym "lepszym" to jak czytam, to jedna wielka, rosyjska ruletka.... 

ot, jak nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo o co chodzi...

Nie ma żadnej ruletki,oba są mineralne tyle ze różnią się higroskopijnością. Jak zmieniasz 002 nim zmieni kolor to będzie ok,004 to bardziej taki longlife z uwagi na to iż nie chłonie wody jak 002 i tym samym interwał jego wymiany jest wydłużony.

Opublikowano

U mnie - tak jak pisałem,  kiera chodzi ciężej,  ale nie na tyle, żeby to był problem. Można powiedzieć,  że autko pewniej się prowadzi. Pojeżdżę trochę i dam znać jakie wrażenia. 

Opublikowano
W dniu 21.02.2020 o 20:11, pancer1978 napisał:

U mnie - tak jak pisałem,  kiera chodzi ciężej,  ale nie na tyle, żeby to był problem. Można powiedzieć,  że autko pewniej się prowadzi. Pojeżdżę trochę i dam znać jakie wrażenia. 

Obiecałem, więc piszę - może komuś się przyda. 

Po zrobieniu 300km wszystko wróciło do normy. Kierownica chodzi jak przed zmianą,  stan w zbiorniczku na max. 

Opublikowano
18 minut temu, pancer1978 napisał:

Obiecałem, więc piszę - może komuś się przyda. 

Po zrobieniu 300km wszystko wróciło do normy. Kierownica chodzi jak przed zmianą,  stan w zbiorniczku na max. 

Układ odpowietrzył się 

Opublikowano
Teraz, pila24 napisał:

Układ odpowietrzył się 

Sądziłem,  że jest dobrze odpowietrzone, ale widocznie masz rację.  Najważniejsze,  że działa ?

Opublikowano

Witam, temat przeczytamy "od deski do deski" w głowie pojawił się jeszcze większy mętlik, pacjent to a4 b6 1.9 avf , zielony korek i pisze only mineral czasem rano buczy przy skrecaniu pompa wspomagania , olej jest taki "ala żółty" NIE wiem czy w przeszłości był regenerowany magiel. wiec co zalecanie zalać?  mineral TOTAL LHM PLUS , czy orginał? nie chce experymentować i za chwile wymieniać magiel lub pompe. dzieki

Opublikowano
3 godziny temu, Derbi013 napisał:

... pacjent to a4 b6 1.9 avf , zielony korek i pisze only mineral czasem rano buczy przy skrecaniu pompa wspomagania , olej jest taki "ala żółty"

Toś nie doczytał płyny zielone zmieniają kolor na żółty/bursztynowy podczas eksploatacji.

Po wielu latach robią się ciemne jak herbata i bywają nie klarowne.

Są minerały zielone i syntetyki zielone to tak abyś wiedział na wszelki wypadek.

3 godziny temu, Derbi013 napisał:

 NIE wiem czy w przeszłości był regenerowany magiel. wiec co zalecanie zalać?  mineral TOTAL LHM PLUS , czy orginał?

Czasem po oględzinach da się rozpoznać czy magiel był w regeneracji.

Co do płynu "oryginał" jak masz na myśli VW G004000 to Audi, VW, SKODA/SEAT go nie produkują biorą prawdopodobnie od Pentosin Fuchs CHF 202  i każą sobie wlać w swoje srebrne buteleczki.

ASO Audi/VW leje ten płyn zarówno do starych jak i nowych magli jak wielu użytkowników tegoż forum.

Co ciekawe ten Pentosin CHF 11S spełnia normę VW G002000 ale można go mieszać z CHF 202 spełniającym normę VW G004000.

Polecam również ciekawy płyn Ravenola SSF spełnia VWG002/G004 , wlewałem do starych i nowych magli bez żadnych ubocznych efektów.

Osobiście nadal w starych maglach używam minerału TOTALA LHM+ lub innych firm.

Tak więc jak widzisz trzeba eksperymentować nie ma innej opcji.

 

Opublikowano

Ja od zawsze jeżdżę na mineralnym febi i nigdy nie było problemów, zarówno w a3 jak i a4. Większość gardzi tym olejem ale ja nie mam do niego zastrzeżeń.

Opublikowano

 Wymiana płynu z małym usprawnieniem. Wszystko tak jak wcześniej koła w górę,strzykawka, wężyk powrotu do butelki i kręcenie kierą ale to tylko przy zlewaniu starego. Jak już nic nie ścieka z magla zdejmujemy pasek osprzętu odsłaniamy koło pasowe pompiny i robimy tak

IMG_20200527_165438.jpgIMG_20200527_165501.jpg

i kręcimy aż zacznie lecieć czysty (nowy)płyn, 2 osoba kręci kierownicą a my kręcimy cały czas nieustanie kręcimy i d*pa bateria się wyczerpała płyn się  skończył  i co teraz jak sklep zamknięty.  Trzeba się cofnąć  jak leci czysty kręcimy wolniej tylko tylko, po 2 skrajnych obrotach kierownicą kończymy, składamy do kupy? odpalamy auto kręcimy jeszcze raz kierownicą gasimy auto i  stawiamy na koła sprawdzamy poziom tak w połowie miedzy min a maxj. Koniec płyn wymieniony bez kręcenia ileś razy kierownicą płukanie tak samo jak ktoś chce to i 3 litry tylko większą butelkę musi mieć.

Opublikowano
W dniu 4.05.2020 o 19:46, przem8 napisał:

Ja od zawsze jeżdżę na mineralnym febi i nigdy nie było problemów, zarówno w a3 jak i a4. Większość gardzi tym olejem ale ja nie mam do niego zastrzeżeń.

Ciężko to coś nazwać olejem jest jak woda w smaku nijaki a rdze przyciąga jak magnes :) Nie no są naprawdę lepsze od niego i w podobnej cenie.

Opublikowano
6 minut temu, kijaszi napisał:

Ciężko to coś nazwać olejem jest jak woda w smaku nijaki a rdze przyciąga jak magnes :) Nie no są naprawdę lepsze od niego i w podobnej cenie.

Lej co uważasz, ja do niego nic nie mam i układ też się nie skarży :D Po kilkudziesięciu tys. czysty jak łza więc nie wiem co i skąd ma przyciągać, a osobiście smakuję bardziej jadalne rzeczy :P 

Opublikowano

Jeszcze po kropelce póki FEBI jest w butelce :grin: do zdrowych układów podejdzie Febi LHM OOOO do trochę zmęczonych jak mój bardziej lepkie nie mylić z gęstsze, woda jest gęściejsza od oleju nawet silnikowego.  Lepkość tych jest w granicach 19 przy 40stp. i 6 przy 100stp. jak Ci układ nie domaga na nich zalej PRESTONE albo STP tylko na miłość Boską  wersja BEZ USZCZELNIACZA!!! powinien ucichnąć ich lepkość ok 40 w 40stp i 7-10 w 100stp. więcej "towaru" zostaje na powierzchniach współpracujących  wypełnia mikro ( mega nie da rady) rysy miedzy bieżnią a łopatkami rotora oraz zaworu ciśnieniowego i pomaga w utrzymaniu ciśnienia. Nie pomaga na zużyte teflony w maglownicy i nieszczelne uszczelniacze zajechane pompy. Osobiście popitalam na Mobilu ATF 220 magiel KOYO zrobiłem prosty jak budowa cepa, na pompę brakło czasu wyczyściłem sitko na zaworze ( jak masz bagno w zbiorniczku dobrze tam zajrzeć)  Zawór ma mieć gładkie ścianki, ewentualnie nieliczne małe ryski, i sprężynkę można TROCHĘ tylko qr...a TROCHĘ rozciągnąć. Nowe rotory i zawory ciśnieniowe są dostępne co do jakości nie wypowiem się jak zamontuje i pojeżdżę coś napiszę.

Opublikowano (edytowane)

Idąc za radą @Dev , zalałem  przepłukałem w moim a4 b7 1.8t zielonym total lhm plus.

Nic nie buczy, nic nie piszczy. Po wyjechaniu z garażu mam subiektywne odczucie, że odrobine ciężej chodzi kiera, ale jest zalane nieco ponad stan i pewnie po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów wszystko będzie ok. 

 

Edit: jednak nie jest ok. Kierownica zauważalnie ciężej chodzi. Brak poprawy. Kupiłem G004000M2. Będę wymieniał. 

D.

Edytowane przez darayus
Zmiana zdania

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...