[B5 AFF] A4 z silnikiem 1.9 Di ?
0

    48 postów w tym temacie

    moze mi ktos powiedzieć co to jest za silnik? czy takie modele wogle wychodziły? bo kupiłem A4 własnie z takim motorkiem, wiem tylko ze ma 55 kW (75KM) na tylnej klapie i na pokrywie silnika ma symbol Di ale przy silniku widac turbinke więc jest TDi 55kW no ale w oznaczeniach jak mowie nie ma tego T jest samo Di

    Auto jest dobiero 2 tyg w kraju troche puknięte w prawy bok i czeka juz u mechanika na remoncik. Kupiłem je za 14.000 zł, rok 98, przebieg 108 tys km (prawdopodobnie nie kręcony bo nie widac wytartych foteli, przełączników), el szyby, lusterka, klimatronik, c. zamek, 2 poduszki nie wystrzeliły przy zderzeniu. Warto było? Te roczniki widziałem chodzą od 25 tyś z wzwyż

    A i jeszcze jedno. Planuje zmienic przednie lampy od nowszego rocznika (1999, 2000) juz są razem chyba z kierukowskazami. będzie to pasować? Na moje oko chyba nie powinno być problemu, wydają sie podbne rozmiarem

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Silnik AFF 75KM.Lampy będa pasować , ale trzeba przyciąć rant w błotniku

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    mój poprzedni golf III tez miał 55 kW to był koszmar, uciec ze skrzyzowania albo wyprzedzic to jeszcze gorzej, jak nie było odrazu 2500 obr/min to rozpędzał sie jak komarek załadowany workiem z kartoflami. Czy te A4 tez tak będzie miało ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    mój poprzedni golf III tez miał 55 kW to był koszmar, uciec ze skrzyzowania albo wyprzedzic to jeszcze gorzej, jak nie było odrazu 2500 obr/min to rozpędzał sie jak komarek załadowany workiem z kartoflami. Czy te A4 tez tak będzie miało ?

    Audi waży ze 200kg więcej i wynika z tego , że będzie porażka :roll:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    hehe prawie jak przez gg piszemy. no trudno juz kupione trzeba bedzie jakos sie bujać . to moze jeszcze jedno pytanko wiem ze nie w tym temacie ale gdzie jest w A4 antena radiowa sie przyglądam na miescie audiczkom i nie widze :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    hehe prawie jak przez gg piszemy. no trudno juz kupione trzeba bedzie jakos sie bujać . to moze jeszcze jedno pytanko wiem ze nie w tym temacie ale gdzie jest w A4 antena radiowa sie przyglądam na miescie audiczkom i nie widze :)

    Dwa pionowe paski w tylnej szybie :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    to podziękował, wszystko jaksne. juz sie nie moge doczekac kiedy wyjdzie od mechanika, to nic ze bedzie mulowata ale moze oszczędna i tanio mnie wyniosła. POZDRO

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    gdzie jest w A4 antena radiowa sie przyglądam na miescie audiczkom i nie widze

    całe ogrzewanie tylnej szyby jest anteną, dwa górne paski to antena AM a reszta która grzeje to antena FM

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    tak tak AFF to tylko 75KM i jest strasznym "mułem" na serii oczywiscie :)

    na pocieszenie to jest to to samo co AHU tylko sie rożni softem :D

    na jeszcze wieksze pocieszenie to bez problemu mozna zrobic z tego AFN-a i nie tylko 8)

    jeden plus a moze i minus to to ze zapewne masz w nim krotka skrzynie i v-max to 190km/h i niestety taki oszczedny nie bedzie w trasie aczkolwiek po miescie sie przydaja krotkie przelożenia :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Czyli, proszę mnie poprawić, czy wystarczy "wgrać" program i wymienić same wtryski i auto będzie śmigać jak szalone?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    moze nie jak szalone ale bedzie znacznie lepiej

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Czyli, proszę mnie poprawić, czy wystarczy "wgrać" program i wymienić same wtryski i auto będzie śmigać jak szalone?

    koncówki wtrysków 216 750zl plus 200zl wymiana plus 1100zl program io jakies 120-130km bedzie;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Czyli, proszę mnie poprawić, czy wystarczy "wgrać" program i wymienić same wtryski i auto będzie śmigać jak szalone?

    koncówki wtrysków 216 750zl plus 200zl wymiana plus 1100zl program io jakies 120-130km bedzie;)

    do osiagniecia takiej mocy zdaje mi sie ale chyba wystarczą juz wtyski od AFN 110km plus programik a wtryski będą tańsze na pewno niz te 216

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    to już lepiej pobujać się pół roku, sprzedać i kupić 110KM bez babrania się z mechanikami

    sam tuning programu 1200 zł

    poza tym wyjdzie to taniej :wink4:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    to już lepiej pobujać się pół roku, sprzedać i kupić 110KM bez babrania się z mechanikami

    sam tuning programu 1200 zł

    poza tym wyjdzie to taniej :wink4:

    Jesteś bez serca :P

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wiesz, inaczej jak człowiek był w stanie sam to wszystko zrobić.

    A tak auta się starzeją i po pewnym czasie trzeba zmienić na 'lepszy model'.

    Poza tym jak sprzedajesz to chcesz żeby ta kasa za wymienione części eksploatacyjne się zwróciła.

    A takie zmiany przedrożą już wszystko.

    Ja chłopaki wymieniam coś cały czas, bo ma być idealnie, także nie brakuje mi na co kasy wydawać :przebiegly:

    Ale wszystko jest dla ludzi i nie bronię nikomu tuningować AFF'a bo skurczybykowi by się przydało to zrobić :decayed:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    To jest moje pierwsze autko, mam je od niedawna, troche do bani wyszło z tym AFF, ale stan jest super, jak je zobaczyłem to "napaliłem się jak szczerbaty na suchary" pozatym podczas pierwszych jazd myślałem, że to jest poprostu 90 km, ale cóż, sprzedać napewno nie sprzedam (narazie, za jakieś 2 lata może)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja cie rozumiem, bo moje też jest w super stanie mam 194 tys. przejechane.

    Silnik i w środku bardzo czysto.

    I też myślałem że mam 90KM bo obudowa silnika mówi TDI.

    Widziałem co prawda papierową nalepkę DI i moc 55kW w bagażniku, ale myślałem, że Belgowie zmieniali silnik,

    bo na silniku jak byk TDI i turbina obok.

    Ale teraz po chipie nie narzekam. Wymieniłem kompletny rozrząd, klocki z tyłu, łącznik stabilizatora i śmigam.

    Generalnie lepiej mieć auto w dobrym stanie niż szybszego ale niedomagającego :wink4:

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja cie rozumiem, bo moje też jest w super stanie mam 194 tys. przejechane.

    Silnik i w środku bardzo czysto.

    I też myślałem że mam 90KM bo obudowa silnika mówi TDI.

    Widziałem co prawda papierową nalepkę DI i moc 55kW w bagażniku, ale myślałem, że Belgowie zmieniali silnik,

    bo na silniku jak byk TDI i turbina obok.

    Ale teraz po chipie nie narzekam. Wymieniłem kompletny rozrząd, klocki z tyłu, łącznik stabilizatora i śmigam.

    Generalnie lepiej mieć auto w dobrym stanie niż szybszego ale niedomagającego :wink4:

    Pozdrawiam

    A dlaczego ta w kombiaku z 97 110km zmieniles na 98 75km .?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Po pierwsze zdenerwowało mnie że w kombiaku 97 wymieniłem:

    -całe zawieszenie przednie

    -nagrzewnicę

    -cały rozrząd

    -kompletne sprzęgło

    A ta świnia jeszcze miała czelność nawalić z turbosprężarką [była do czyszczenia bo zacinały się kierownice]

    Po drugie, miałem bardzo niski i niepraktyczny zawias [czerwone springi i gleba]

    Po trzecie, gdybym trzymał to auto dłużej nie odzyskałbym włożonych funduszy.

    Wyczyściłem turbo i dałem się cieszyć innemu kierowcy.

    Przede wszystkim te wszystkie naprawy potwierdziły, że auto nie miało 206 tys. km przebiegu a 306 tys. km i w Niemczech cofnęli licznik [sam te auto sprowadzałem]

    pozdro

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ale czy jesteś zadowolony z tej nowej audicy? Ja powiem szczerze, że jak jeżdze po mieście to te 75kM mi wystarcza, rzadko kiedy brakuje mocy, w codziennym użytku, po autostradzie tez spokojne te 180km/h osiągam, jestem studentem (ale w 100% sam na to auto zapracowałem) żade z moich znajomych nie ma nic szybszego niż ja, więc nie wiem czy to jest aż tak mało żeby mówić, że auto zamula... Wiadomo że spod świateł nie ścigam się bo wiem, że dostanę baty. Ale czy muszę ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    tak, jestem z niej zadowolony, szczególnie teraz z tym boxem

    Każdy kto ma 75KM czy 90KM docenia turbosprężarkę o stałej geometrii. Tą o zmiennej z czasem trzeba czyścić i tak też miałem przy dwóch poprzednich 110KM jednostkach.

    Stary, A4 to A4 w dodatku TDI więc naprawdę trzeba być zadowolonym, to super auta.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Koledzy też miałem ten silnik AFF. Bardzo fajny i dobry silniczek. Do tego praktycznie bezawaryjny i mega oszczęny. Byłem szczęśliwym posiadaczem przez ponad 2 lata więc wiem co piszę. A miał 245tys km jak go kupiłem, 97r sedanik.

    Powiem tak posiadaczom tego silnika:

    1) wycięcie kata

    2) zaślepienie wężyka doprowadzającego powietrze do zaworka recyrkulacji spalin

    3) założenie boxa - ja miałem i byłem zadowolony z przyrostu mocy. Powiem tak. Nie wiem jaki był przyrost mocy, alby był znaczny. Generalnie box jak pewnie większość wie, steruje pompą paliwową łatając tzw. turbo dziurę. Auto bujało się już od 1700obr/min :kox:. Elastyczność przyśpieszeń: IV bieg 60-100km/h to 8,5sek; V bieg 80-120km/h to 10,5sek. Mierzyłem te czasy w Passacie 131KM i miał o dziwo słabsze czasy. Także posiadacze AFF nie łamcie się, czas na zmiany w silniczkach :) i dalej w trasę :)

    Ps: dla bardziej zainteresowanych podam na priv stronkę producenta tego boxa :gwizdanie:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kolego podaj mi na priva tego producenta, proszę :decayed:

    Czy jestem w stanie sam wyciąć kata?

    A ten wężyk od EGR do zaślepienia który to? Mógłbyś wrzucić fotę?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Dodaj konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!


    Zarejestruj nowe konto

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


    Zaloguj się teraz
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Latest Registered Members