Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFF] A4 z silnikiem 1.9 Di ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ale czy jesteś zadowolony z tej nowej audicy? Ja powiem szczerze, że jak jeżdze po mieście to te 75kM mi wystarcza, rzadko kiedy brakuje mocy, w codziennym użytku, po autostradzie tez spokojne te 180km/h osiągam, jestem studentem (ale w 100% sam na to auto zapracowałem) żade z moich znajomych nie ma nic szybszego niż ja, więc nie wiem czy to jest aż tak mało żeby mówić, że auto zamula... Wiadomo że spod świateł nie ścigam się bo wiem, że dostanę baty. Ale czy muszę ?

Opublikowano

tak, jestem z niej zadowolony, szczególnie teraz z tym boxem

Każdy kto ma 75KM czy 90KM docenia turbosprężarkę o stałej geometrii. Tą o zmiennej z czasem trzeba czyścić i tak też miałem przy dwóch poprzednich 110KM jednostkach.

Stary, A4 to A4 w dodatku TDI więc naprawdę trzeba być zadowolonym, to super auta.

Opublikowano

Koledzy też miałem ten silnik AFF. Bardzo fajny i dobry silniczek. Do tego praktycznie bezawaryjny i mega oszczęny. Byłem szczęśliwym posiadaczem przez ponad 2 lata więc wiem co piszę. A miał 245tys km jak go kupiłem, 97r sedanik.

Powiem tak posiadaczom tego silnika:

1) wycięcie kata

2) zaślepienie wężyka doprowadzającego powietrze do zaworka recyrkulacji spalin

3) założenie boxa - ja miałem i byłem zadowolony z przyrostu mocy. Powiem tak. Nie wiem jaki był przyrost mocy, alby był znaczny. Generalnie box jak pewnie większość wie, steruje pompą paliwową łatając tzw. turbo dziurę. Auto bujało się już od 1700obr/min :kox:. Elastyczność przyśpieszeń: IV bieg 60-100km/h to 8,5sek; V bieg 80-120km/h to 10,5sek. Mierzyłem te czasy w Passacie 131KM i miał o dziwo słabsze czasy. Także posiadacze AFF nie łamcie się, czas na zmiany w silniczkach :) i dalej w trasę :)

Ps: dla bardziej zainteresowanych podam na priv stronkę producenta tego boxa :gwizdanie:

Opublikowano

Kolego podaj mi na priva tego producenta, proszę :decayed:

Czy jestem w stanie sam wyciąć kata?

A ten wężyk od EGR do zaślepienia który to? Mógłbyś wrzucić fotę?

Opublikowano

kolego jeśli chodzi o boxa to osobiście miałem http://www.mal-electronics.com/html/audi.html.

Kata raczej nie wyciągniesz, mi się nie udało. Ale go wybebszyłem. Możesz wspawać strumienice w środek kata, aby zlikwidować niepotrzebną powierzchnię kata. Ale życzę powodzenia bo dostęp jest ciężki. Ja zostawiłem jak było,a efekt to przyjemny gwizd turbinki :gwizdanie:

A jak to zrobić. Oto mój przepis:

1) dobre chęci

2) kanał

3) zdjęcie obudowy silnika

4) zdemontować filtr powietrza - zalecam, mamy wtedy łatwiejszy dostęp do mocowania całego wydechu

5) odkręcamy wydech od silnika

6) przyda się wiertarka z długim wiertłem w celu wybebeszenia kata. Mała porada........wnętrzności kata możesz jeszcze sprzedać - cena ok 200zł :kox:

7) ponowny montaż

8) odpal furę i poproś kolegę niech zrobi lekka przygazówkę w celu sprawdzenia czy nie ma nieszczelności na połączeniu wydechu z silnikiem. Jeśli by był o zastosuj silikon o wysokiej odporności żarowej (czerwony).

9) pierwsza jazda, a za tobą siwy dym :) - to efekt wydmuchanych resztek wnętrzności kata

10) zatrzymaj się przy spożywczym i kup zgrzewkę browaka, bo robota skończona. :hi:

Co do EGRa, to tam masz gumowy wężyk opleciony parcianą obudową. Demontujesz i wkładasz coś aby go zblokować. Ja użyłem małej kulki z łożyska.

:naughty:

Opublikowano

jak juz masz zamiar kata zlikwidować to wspawaj rurke 2,5cala żadnej strumienicy o tym juz było na forum dlaczego nie :szukaj: Najlepiej z katem to podjedź do mechanika powinien Ci bez problemu to zrobić koszta nie wielekie ja zapłaciłem za wyciecie 100zł a roboty było troszke :gwizdanie: po wycieciu to dopiero turbo pogwizduje :kox:

Opublikowano

Dziekuję za jasną i szybką odpowiedź :wink4:

Opublikowano

co to jest "kat, kata" ??

Nie mam pojęcia o czym mówicie, jestem świeżakiem

Opublikowano

co to jest "kat, kata" ??

Catalisator ;p

Takiem cos co zabija kucyki

Opublikowano

a jak z przeglądem jest wtedy?

Opublikowano

a jak z przeglądem jest wtedy?

Jesli wspawasz rurke to sie niekapną ;) ja mam sama puszke bez rusrki w srodku i swista turbinka jak talala

Opublikowano

katalizator :wink4:

Opublikowano

Ale czy wycięcie tego "kata" daje coś oprócz "przyjemnego gwizdu turbiny" ?

I to samo co da zaślepienie tego wężyka?

Opublikowano

Ale czy wycięcie tego "kata" daje coś oprócz "przyjemnego gwizdu turbiny" ?

I to samo co da zaślepienie tego wężyka?

Potroszeczku coś tam da ;) do tego wtryski 216 i chip Rogal i bedzie strzała

Opublikowano

Wtryski czy końcówki tylko?

Opublikowano

końcówki :kox:

Opublikowano

Wtryski czy końcówki tylko?

Oj sorka końcówki ;p :tongue4:

Opublikowano

Też się przesiadłem z zajebistej 1.9 tdi-pd 116 AJM na padaczke AFF, ale nie z własnej woli heh. Mam juz wtryski z AFNa i boxa, jest lepiej ale dalej miernie. stwierdziłem jesdnak że jakakolwiek dalsza rzeźba z tym padalcem nie ma sensu, bo co z tego ze bedzie 120 kucy na programie jak max 190km/h bo krótka skrzynia. lepiej sie przemęczyc dolożyć i kupić AJM i tam zrobic dobry program na 140kucy(badz 160 z wiekszym turbo) tymbardziej ze spalanie jest na trasie takie same , Vmax 2200km/h i osiągi nieporównywalne. pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...