feniks Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Panowie powiedzcie(sorki za laickie pytanie) czy działające ori webasto mocno zużywa aku?(dziennie robię min 2 x 15km a pod maską wciąż ori aku z 2003r) i czy trzeba coś czyścić/wymieniać chodzi mi o obsługę "serwisową" co jakiś czas?
AndyN Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Panowie powiedzcie(sorki za laickie pytanie) czy działające ori webasto mocno zużywa aku?(dziennie robię min 2 x 15km a pod maską wciąż ori aku z 2003r)(...) Mocno, co najpierw usłyszałem jako przestrogę gdy kupowałem nowy akku (częste webasto+mało jazdy=akku kaputt ), a o czym później sam się przekonałem. Jeśli masz fabrycznie ustawione adaptacje, to w kanale 01 powinieneś mieć ustawioną wartość 9138 czyli 12,17V jako dolną granicę napięcia akumulatora, poniżej której piecyk nie będzie się uruchamiał. Co może jednak nie uchronić przed jeżdżeniem z chronicznie niedoładowanym akumulatorem. 2003? Może zacznij zbierać na nowy? ---- Pompka paliwa i obiegu chłodziwa, wentylator piecyka, świeca żarowa, klimatronik i wentylator nagrzewnicy, elektronika sterująca. Trochę tego jest.
turzol Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 nowe fabryczne do 2.5 TDI Standheizung Audi A4 8E | eBay
feniks Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Mocno, co najpierw usłyszałem jako przestrogę gdy kupowałem nowy akku (częste webasto+mało jazdy=akku kaputt ), a o czym później sam się przekonałem. Jeśli masz fabrycznie ustawione adaptacje, to w kanale 01 powinieneś mieć ustawioną wartość 9138 czyli 12,17V jako dolną granicę napięcia akumulatora, poniżej której piecyk nie będzie się uruchamiał. Co może jednak nie uchronić przed jeżdżeniem z chronicznie niedoładowanym akumulatorem. 2003? Może zacznij zbierać na nowy? ---- Pompka paliwa i obiegu chłodziwa, wentylator piecyka, świeca żarowa, klimatronik i wentylator nagrzewnicy, elektronika sterująca. Trochę tego jest. sprawdziłem aku u mechanika i słabiutko 32% naładowania (prostownik podpinałem wczoraj i po 4h dał znać, że niby pełny) dzisiaj jadę się zorientować w cenach i zakupić a co do eksploatacji webasto, coś trzeba czyścić/sprawdzać przed/po sezonie?
kkam Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Mocno, co najpierw usłyszałem jako przestrogę gdy kupowałem nowy akku (częste webasto+mało jazdy=akku kaputt ), a o czym później sam się przekonałem. Jeśli masz fabrycznie ustawione adaptacje, to w kanale 01 powinieneś mieć ustawioną wartość 9138 czyli 12,17V jako dolną granicę napięcia akumulatora, poniżej której piecyk nie będzie się uruchamiał. Co może jednak nie uchronić przed jeżdżeniem z chronicznie niedoładowanym akumulatorem. 2003? Może zacznij zbierać na nowy? ---- Pompka paliwa i obiegu chłodziwa, wentylator piecyka, świeca żarowa, klimatronik i wentylator nagrzewnicy, elektronika sterująca. Trochę tego jest. sprawdziłem aku u mechanika i słabiutko 32% naładowania (prostownik podpinałem wczoraj i po 4h dał znać, że niby pełny) dzisiaj jadę się zorientować w cenach i zakupić a co do eksploatacji webasto, coś trzeba czyścić/sprawdzać przed/po sezonie? najważniejsze jest to aby nawet latem co jakis czas przepalić, np co 2 miesiące. Co do sprawdzania to z reguły zaglada sie do srodka jak zaczyna kopcić. Oczywiście można co roku rozbierac i czyścić,a le według mnie jest to niekonieczne. Wystarczy obserwowac kolor spalin i reagowac jak są siwe/białe
Aydaho Opublikowano 23 Stycznia 2013 Opublikowano 23 Stycznia 2013 Siema Dzisiaj odkryłem pewną głupotę ale może komuś pomoże. Po raz drugi w tym tygodniu wychodze na parking i fura zima a Webasto nie działa. Próbuje odpalić z pilota - załacza się ale dziwnie buczy i dym leci spod maski .... kilka prób i nic. Dojechałem do firmy - probuje odpalić - nic ... i wtedy mnie olśniło. Wkładam łape pod auto i szukam wydechu - tak tak cały zalepiony śniegiem ( efekt jazdy na niskim zawieszeniu i szorowania osłoną po sniegu między koleinami ). Udrożniłem wydech i odrazu złapał ciąg - oczywiście najpierw chmura dymu bo piec był zalany 3 dawkami paliwa z nieudanych startów wiec jakby coś nie hulało zimą - sprawdzajcie wydech
CzarekJ Opublikowano 25 Lutego 2013 Opublikowano 25 Lutego 2013 Witam szanowne grono klubowiczów. Przestudiowałem prawie wszystkie wpisy w tym temacie. Aktualnie montuję w swoim Audi ogrzewanie postojowe o oznaczeniu 8E0265081AP - takie jak w tutorialu na początku wątku. Jestem na etapie poszukiwań pompki dozujacej, mam dylemat i w związku z tym pytanie; Która pompka dozująca z dwóch ujętych na foto będzie najwłaściwsza do tego ogrzewacza? kwestia króćca jest drugorzędna, chodzi mi przede wszystkim o to by dało się skalibrować pompkę.
wrclaguna Opublikowano 26 Lutego 2013 Autor Opublikowano 26 Lutego 2013 Bierz tą z lewej strony 3.1-5 KW
CzarekJ Opublikowano 26 Lutego 2013 Opublikowano 26 Lutego 2013 Dziękuję koledze za pomoc. Jest tak jak przypuszczałem. Z racji mocy ogrzewacza potrzebna jest pompka do 5 kW, no i oryginalne zdjęcia wskazują na pompkę w takim wykonaniu jak sugeruje kolega wrclaguna. Kto pyta nie błądzi, zwłaszcza że wiedza kolegów tu na forum jest spora. Jeden dylemat mniej. Dziś zabieram się za instalowanie ogrzewacza pod maską. Zdam relację czy operacja zakończyła się sukcesem. Jestem na etapie robienia wiązki od sterownika ogrzewacza do kabiny. Gdyby ktoś był zainteresowany to robiąc jedną wiązkę mogę zrobić przy okazji więcej sztuk. Chętnie odkupię w rozsądnej cenie pompkę dozującą, odbiornik zdalnego sterowania i pilota. Wiem, wiem, marzy mi się, ale gdyby ktoś posiadał na zbyciu to czekam na propozycje.
MaciejK Opublikowano 27 Lutego 2013 Opublikowano 27 Lutego 2013 Jaka bateria pasuje do pilota Webasto Telestar T100HTM?? Jaka najlepiej kupić?? Czy po włożeniu baterii muszę coś resetować ??
CzarekJ Opublikowano 7 Marca 2013 Opublikowano 7 Marca 2013 Witam ponownie. Piecyk zamontowany, zostało dołączenie instalacji. Fotki dołączę wkrótce. Przy okazji mam pytanie. Czy ktoś się orientuje czy do A4 zamiast odbiornika TP42 można zastosować T60 o numerach jak poniżej? Audi VW T60 Empfänger 4D0909509
CzarekJ Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 Czy ktoś z szanownych kubowiczów posiada może opis wyprowadzeń oryginanego sterownika ogrzewacza 8E0 265 105 K ? Potrzebuję potwierdzić informację, że podając napięcie 12V na wyprowadzenie numer 12 można go uruchomić w trybie sterowania analogowego. Normanie ogrzewacz włączany jest poprzez szynę CAN do której pasuje prawdopodobnie tylko oryginalny moduł odbiornika radiowego. Gdyby informacja sie potwierdziła mozna by było dopasować cały szereg innych odbiorników. Standardowo pin 12 jest wolny , bez wyprowadzonego przewodu. Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje w tym temacie.
Pikuś Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 Czy ktoś z szanownych kubowiczów posiada może opis wyprowadzeń oryginanego sterownika ogrzewacza 8E0 265 105 K ?Potrzebuję potwierdzić informację, że podając napięcie 12V na wyprowadzenie numer 12 można go uruchomić w trybie sterowania analogowego. Normanie ogrzewacz włączany jest poprzez szynę CAN do której pasuje prawdopodobnie tylko oryginalny moduł odbiornika radiowego. Gdyby informacja sie potwierdziła mozna by było dopasować cały szereg innych odbiorników. Standardowo pin 12 jest wolny , bez wyprowadzonego przewodu. Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje w tym temacie. Na pierwszej stronie masz schematy.
bobikos Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 Czy ktoś z szanownych kubowiczów posiada może opis wyprowadzeń oryginanego sterownika ogrzewacza 8E0 265 105 K ?Potrzebuję potwierdzić informację, że podając napięcie 12V na wyprowadzenie numer 12 można go uruchomić w trybie sterowania analogowego. Normanie ogrzewacz włączany jest poprzez szynę CAN do której pasuje prawdopodobnie tylko oryginalny moduł odbiornika radiowego. Gdyby informacja sie potwierdziła mozna by było dopasować cały szereg innych odbiorników. Standardowo pin 12 jest wolny , bez wyprowadzonego przewodu. Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje w tym temacie. Optymistyczne podejście do tematu. Zazwyczaj piecyków cyfrowych nie można wysterować sygnałem analogowym, nie sądzę by w tym wypadku było odstępstwo od reguły. Z tego co widzę akurat pomiędzy sterownikiem a odbiornikiem radiowym komunikacja odbywa się po wewnętrznej magistrali (pin I w sterowniku - czerwono-żółty przewód). Tak samo jest to realizowane w cyfrowych piecykach WEBASTO - telestart komunikuje się po W-BUS, ale jak wyczytałem tu kilka postów wyżej nie komunikuje się on z naszym sterownikiem. Jeśli masz piecyk to próbuj podawać napięcia lub masy na dane piny. Ze schematu widzę że 11 i 12 pin są wolne więc możesz próbować. Może się jednak okazać że uszkodzisz sobie sterownik w ten sposób. Powodzenia
CzarekJ Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 Dziekuję za zainteresowanie wątkiem. Pytam o potwierdzenie takowej możliwość gdyż powyższą informację wyczytałem na niemieckim forum. Informacja pochodzi tylko od jednej osoby. Tamtejszy klubowicz napisał, że ogrzewacz działa tak długo jak na PIN12 sterownika jest podawane napięcie +12V. Niestety nie ufam za bardzo fanom marki zza Odry i pytam "swojaków". Może ktoś już przerabiał ten temat. Wypowiedź odnośnie uruchomienia analogowego znalazłem również na Elektrodzie, ale jak do tej pory zero odzewu i kontynuacji problemu. Gdyby oryginalny pilot i odbiornik były w miarę dostępne nie drążyłbym tematu. Jeżeli się okaże że moje przypuszczenia się potwierdzą to można by było podłączyć do ogrzewacza sterowanie GSM. Po włączeniu w trybie analogowym komunikacja po CAN jest realizowana tak jak standardowo. Chyba nie zostaje nic innego jak zdemontować sterownik i po ścieżkach dojść, co można z wolnymi pinami zrobić.
dawid.bary Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Witam, czy da się zrobić aby webasto nie włączało się samoczynnie? I chciałem zapytać od jakich temperatur dogrzewa silnik automatycznie?
kris-krzysztof Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Do której kostki w klimatronicu trzeba podac plus żeby zaczęło pracować?
CzarekJ Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Da się zrobić to programowo poprzez VAG. Ja właśnie taką opcje u siebie włączyłem i nie pamiętam jak wyłaczyć. Jak się doczytasz to daj znać.
kris-krzysztof Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Nikt nie podpowie gdzie trzeba podłaczyc plus zeby klimatr. sie odpalił?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się