wrclaguna Opublikowano 16 Października 2010 Opublikowano 16 Października 2010 MONTAŻ I DZIAŁANIE UKŁADU SAMOPOZIOMOWANIA XENON A4 B6 2001-2004Na pewno wielu forumowiczow zmienialo lampy ze zwyklych na xenon lub xenon plus i do tych ja tez sie zaliczam . Aby wszysto bylo prawie jak w orginale czyli xenon plus uklad samopoziomwania i spryski reflektorow postanowilem ( juz chwile temu tylko tak to mi dlugo zeszlo ) zalozyc ten MOD i zrobic DIYA .Kilka slow na poczatek na temat dzialania ukladu samopoziomowania xenon.Samochody z lampami xenon posiadają montowaną seryjnie automatyczną regulację zasięgu reflektorów.Aby automatyczna regulacja zasięgu reflektorów mogła działać potrzebne są informacje o przemieszczeniu pionowym zarówno z przedniej jak i z tylnej osi.W tym celu położenie lewego dolnego wahacza w stosunku do nadwozia jest przekazywane poprzez drążek łączący do czujnika poziomu zawieszenia z przodu z lewej strony . Ten podaje dalej elektryczne sygnały do sterownika regulacji zasięgu reflektorów . Te sygnały na tylnej osi są przekazywane z czujnika poziomu samochodu do sterownika . Sygnały te będą potrzebne do ustalenia poziomu zawieszenia. Automatyczna regulacja zasięgu reflektorów reaguje samoistnie na zmiany poziomu zawieszenia.Poziom zawieszenia może się zmienić w następujących sytuacjach:- Holowanie przyczepy- Różne stany załadowania; samochód pusty, samochód częściowo lub w pełni załadowany- Wolna lub szybka jazdaPOMOCNE TEMATY DO MODA UKŁADU SAMOPOZIOMOWANIA XENON :http://a4-klub.pl/index.php?/topic/119469-all-b6-montaz-ukladu-mycia-spryskiwaczy-lamp/http://a4-klub.pl/index.php?/topic/127763-all-regulacja-swiatel-reflektorow/SCHEMAT BEZPIECZNIKOWDEMONTAZ TAPICEREK I OSŁONDEMONTAZ SCHOWKA PASAZERADEMONTAZ ZEGAROW LICZNIKAhttp://a4-klub.pl/index.php?/topic/159337-all-b6-parowanie-bi-xenon/WYMIANA CZUJNIKA SAMOPOZIOMUNAPRAWA CZUJNIKA SAMOPOZIOMUCZYSZCZENIE I REGENERACJA ODBŁYŚNIKASPIS CZĘŚCI DO MONTAŻU :4Z7 907 357 - Sterownik automatycznej reg. zasiegu swiatel ( ceny od 50 -150 PLN )N 100 173 04- Nakretka szescokatna kolnierzowa 2 szt. ASO8E0 941 285 J lub C - Czujnik poziomu przod uzywka ( ceny od 100-200 PLN )N 902 631 04 - Nit mocujacy 2 szt. ASON 101 148 02 - Sruba imbusowa 2 szt. ASO8E0 616 571D- Czujnik poziomu tyl Uzywka ( ceny od 100-200 PLN )N 019 287 3- Sruba z lbem szesciokatnym 1 szt. ASON 011 547 7- Podkladka4D0 972 623 - Wtyka 2 szt. ASO4D0 972 643 - Wtyka 2 szt. ASO7M0 973 119 - Wtyka 2 szt. ASO000 979 009 E - Piny 6 szt. do czujników czyli 3 kabelki AS08E0 972 420 C - Wtyka do sterownika 1 szt. ASO000 979 009 E - Piny 14 szt. do sterownika czyli 7 kabelkow AS0000 979 021 E - Piny do wtyki lamp 4 szt. 2 kabelki AS0BezpiecznikPrzewody 0.35 mm , 0.5 mm dopasaowac odpowiednie długościCyna , lutownica , taśma izolacyjna , Torx 30 , 25 , 20 , srubokret mały i duzy ,Tutaj mozna sprawdzic aktualne ceny czesci sklep.gajos.com.plKOSZT jaki ponioslem to okolo 600 PLNTańsze Piny kupujemy najlepiej jak zawsze na ALLEGRO u sprzedajacego o nicku OptoGlob lub radiofabricKilka fotek czesci Czujnik poziomu zawieszenia dostępny jest jako część zamienna tylko w komplecie z drążkiem łączącym oraz górną i dolną blachą mocującą. W celu wymontowania go w komplecie, wymontować wspornik zespołu napędowego.Automatyczna regulacja zasięgu reflektorów - przegląd podzespołówUMIEJSCOWIENIE I ZESTAWIENIE ELEMENTOW PRZEDNIEGO CZUJNIKA1- Sruba z lbem szesciokatnym2- Uchwyt3- Czujnik poziomu zawieszenia z przodu z lewej strony4- Nakretka samozabezpieczajaca5- Drazek laczacy czujnika poziomu zawieszenia6- Klamra mocujaca7- Sruba z gniazdem szesciokatnym8- Nakretka jednostronnie zaslepionaUMIEJSCOWIENIE I ZESTAWIENIE ELEMENTOW TYLNEGO CZUJNIKA1- Sruba specjalna ( nie musimy jej kupowac )2- Czujnik poziomu zawieszenia3- Sruba kolnierzowa4- Wahacz trapezowyUmiejscowienie sterownikaWymiana czujnika poziomu zawieszenia w samochodzie – Zdemontować koło.- Wykręcić śrubę 1 .– Wykręcić śruby 2 za pomocą wygiętego klucza. Nie zgiąć przy tym górnej blachy mocującej.W celu lepszego przedstawienia wahacz poprzeczny nie jest pokazany.– Przygotować odpowiednio i zamontować część zamienną.Na początek pasuje ten MOD zrobić w kilku ETAPACH ETAP PIERWSZYPrzed montazem odkrecamy oczywiscie obydwa kola z lewej strony aby byl dostep do zamontowania czujnikow. Ja to robilem na podnosniku u kolegi .Zaczniemy od przedniego czujnika Na fotkach mamy zaznaczone poszczegolne czesci co musimy odkrecic ewentualni przykrecic do auta Tutaj odkrecamy oslone od poloski ( taki plastik z gabka ) Po omacku szukamy takich malych dwoch otworow w lozu sankach auta Po znalezieniu ( oczywiscie w tym miejscu bedzie dosc zabrudzone ) ukazuje sie nam taki widok , w miejsce otworow wkladamy nity N 902 631 04 i przykrecamy caly czujnik za pomoca srub N 101 148 02 a zas dolne mocowanie zakladamy na wahaczTedy mamy tez wiazke od czujnika do srodka auta ( ja akurat puscilem poprzez obudowe ECU przewody ) oraz dodatkowe przewody od lampy lewje i prawej . Wiadomo ,ze w zwyklych lampach jest ich brak . ABY dostac sie do srodka auta w podszybiu sa takie fajne zaslepki, ktoredy doprowadzamy przewody do sterownika z prawej strony ( jest blizej ) i poprzez wspomnina obudowe ECU . Od alternatora idzie tez jeden przewod w ktorego sie wpinamy ( sygnal do sterownika ) . W slupku A z prawej strony widzimu kostke w ktora bierzemy przewody od lampy . Teraz przechodzimy do tylnego czujnika ktory dal mi w kosc skurczybyk . Aby go zamocowac musimy odkrecic i popuscic tylne mocowania zawieszenia .Na fotkach widzimy co musimy mniej wiecej poodkrecac . Ta srube mocujaca ( widac ja z gwintem na zielono ) ) przykrecamy do zawieszenia ciezko ja bylo wsadzic ale udalo sie Dolne mocowanie czujnika znajduje sie na wahaczu trapezowym widocznym na fotkach .Przykrecamy tam srube z podkladka N 010 287 3 N 011 547 7Teraz zajmiemy sie wiazka od tylnego czujnika.Ja ja przeprowadzilem przez zaslepke z tylu nadkola tam gdzie idzie wiazka od ABSuSposob demontazu tapicerki po lewej stronie mozna zaczerpnac z DIYA Bart-S :gwizdanie:http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=111331.45Przeciagamy wiazke z tylu czujnika i mostkujemy ja z przednim czujnikiem a potem do sterownika ktory jest pod schowkiem pasżera .Jak juz jestesmy po prawej stronie zdejmujemy schowek pasazera oto przykladowy link z sposobu demontazu Malika http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=32362.0Po odkreceniu schowka mocujemy sterownik nakretkami N 100 173 04Oto schemat z czujnikami, mysle ze nie bedzie klopotu z odczytaniem bo jest w jezyku PolskimRozpiska pinów od czujnikow do sterownika przedstawia się następująco:Pin 1 fioletow-brazowy ( mostkujemy je ) i wpinamy w sterownik Pin 20Pin 5 fioletowo-czerwony ( mostkujemy zasilanie ) i wpinamy w sterownik Pin 19Pin 4 bialo-filoetowy czujnik lewy tyl wpinamy w sterownik Pin 16Pin 4 filetowo-zolty czujnik lewy przod wpinamy w steownik Pin 15Pin 13 w sterowniku wpinamy niebiesko-bialy , mostkujemy sygnal z ABSPin 14 w sterowniku wpinamy zielono-niebieski robimy mostek w 16 pinowej czarnej kostce zlacza diagnostycznegoETAP DRUGIWtyka 10 PIN w lampie1 - + światła długiego i przesłonki bix3 - silniczek (biały kabelek)5 - + światła mijania7 - + postojówki9 - + kierunku2 - silniczek (czarny przewód)4 - silniczek (niebieski)6 - silniczek (brązowy)8 - masa kierunku , długich i postojówek10 - masa świateł mijania i przesłonki bixLewa strona to kostka od sterownika zasięgu reflektorów a prawa to jak widać.pin 2 - lewy reflektor, kostka w lampie pin 2pin 3 - lewy reflektor, kostka w lampie pin 4pin 4 - lewy reflektor, kostka w lampie pin 3pin 5 - lewy reflektor, kostka w lampie pin 6pin 1 - prawy reflektor, kostka w lampie pin 4pin 6 - prawy reflektor, kostka w lampie pin 3pin 7 - prawy reflektor, kostka w lampie pin 6pin 8 - prawy reflektor, kostka w lampie pin 2pin 9 - bezpiecznik S10 (można podłączyć pod ręczną regulację świateł, bo pewnie tutaj wolne miejsce będzie)pin 10 - masapin 11 - sygnalizacja na FIS, zielona kostja w liczniku pin 29pin 13 - sterownik ABS (niebiesko-biały) (czarna kostka 17 pinowa w słupku A, taki cieniutki przewodzik)pin 14 - złącze diagnostyczne (zielono-niebieski) mostek z pin 15pin 15 - czujnik przód pin 4pin 16 - czujnik tył pin 4pin 17 - mostek z włącznikiem świateł (żółty) pin 11 (instalacja HIGH)pin 18 - alternator (niebieski) mostek pod przykrywą ECU czarna 10 pinowa kostka (bardziej w stronę kabiny) pin 1pin 19 - czujnik przód + tył pin 5pin 20 - czujnik przód + tył pin 1******************************************************************************************************************************************Reflektor xenon plus - przegląd podzespołów tzw. BIXENON 1 - Osłona szczelinowa2 - Obudowa reflektora3 - Żarówka światła kierunkowskazu 12 V 21 W4 - Oprawa żarówki światła kierunkowskazu5 - Silnik nastawczy regulacji zasięgu reflektorów6 - Lampa wyładowcza światła mijania 35 W D1S7- 1,5 Nm8 - Przewód pośredni9 - Sterownik lampy wyładowczej10 - 1,5 Nm11 - Pokrywa obudowy12 - Osłona z pokrętłem13 - 1,5 Nm14 - Drążek uruchamiający15 - Oprawa żarówki żarówki świateł postojowych16 - Żarówka świateł pozycyjnych 12 V 6 W H6W17 - Żarówka świateł drogowych H7 - 12 V, 55 W18 - Element wentylacji 1 szt.19 - 6 Nm20 - Śruba oporowa- do wypozycjonowania obudowy reflektora względem konturu nadwozia- musi przylegać do poprzecznego pasa nadwoziaDemontaz lamp – Wykręcić śruby patrz na strzałki.– Wymontować prowadnicę powietrza 2 demontujemy takze górną obudowe filtra powietrza .– W celu zabezpieczenia lakieru, zakleić taśmą klejącą obszar pod reflektorem.– Wykręcić śruby 1 i 5 .– Poluzować śruby 2 i 4 o kilka obrotów – nie wykręcać całkowicie.– Przeciąć opaskę przewodów, jeżeli występuje.– Rozłączyć elektryczne złącze wtykowe 3.– Wyjąć reflektor z nadwozia do przodu.Zamontowanie lampZamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:– Sprawdzić, czy osadzony jest element napowietrzający na spodzie reflektora.– Popchnąć reflektor poziomo do oporu na dolnym jego zamocowaniu.– Umieścić śrubę oporową 1 na poprzecznym pasie nadwozia do urządzenia.– Ustawić reflektor za pomocą śruby oporowej do konturów nadwozia (wymiary szczelin).Podczas pozycjonowania reflektora zwrócić uwagę na obszar w wycięciu błotnika.– Dokręcić śruby 2 … 5 .– Podłączyć akumulator– Po zamontowaniu ustawić reflektoryNa koniec jeszcze procedura regulacji lamp .Sprawdzanie nastaw podstawowych reflektora jest zasadniczo wymagane, gdy:- Wymontowany i zamontowany lub wymieniony został wahacz nośny,- Przeprowadzono prace związane z naprawą czujnika poziomu zawieszenia,- Wymieniony został czujnik poziomu zawieszenia,- Poluzowana została klamra mocująca drążka łączącego na wahaczu nośnym.Śruby regulacyjne przy prawym reflektorze:1 - Śruba regulacyjna służąca do regulacji wysokości2- Śruba regulacyjna służąca do regulacji wysokości / regulacji poziomejPrzyporządkowanie przy lewym reflektorze jest odbiciem lustrzanym.– Aby wyregulować wysokość, obracać śruby regulacyjne 1 i 2 o jednakową liczbę obrotów.– W celu regulacji poziomej obracać tylko śrubę regulacyjną 2.Kodowanie sterownika 55 Xenon Range --> 07 Coding --> 00060 Do It !Procedura regulacji xenonówOpisana poniżej procedura sama w sobie nie ustawia świateł! Powoduje ona jedynie zatrzymanie się elektrycznych nastawników ustalających wysokość świateł w pozycji "wyśrodkowanej", w której powinno się przeprowadzić ręczną regulację reflektora za pomocą śrub znajdujących się w jego obudowie.Procedura powinna być wykonana do samego końca, w przeciwnym wypadku w pamięci sterownika może pojawić się błąd "Reflektory nie zostały wyregulowane". Aby go wykasować należy przeprowadzić całą procedurę regulacji reflektora.Przed przystąpieniem do regulacji świateł muszą być spełnione następujące warunki:- Pojazd musi stać na równym podłożu- Hamulec ręczny musi być zwolniony- Zapłon musi być włączony- Światła wyłączone- Sterownik w pamięci nie może posiadać żadnych błędówProcedurę przeprowadzamy w następujący sposób:[Wybór][55-Zasięg xenonów][Nastawy podst. - 04]Grupa 001[Idż !]Zaczekaj około 20 sekund. W tym czasie silniczki ustalające wysokość światła zatrzymają się w pozycji odpowiedniej do ręcznej regulacji reflektora.Włącz światła i ustaw je śrubami w reflektorze zgodnie z zaleceniami producenta.Teraz przejdź do grupy 002. W tym momencie sterownik zapamięta położenie nastawników jako położenie bazowe.[Gotowe, powrót] W koszt regulacji na Stacji jest chyba 20 PLN , mechanik podjezdza z urzadzeniami i wszystko ustawia polecam Na koniec podziekowanie Bart-S za pomoc w schematach 5
truckmaniac Opublikowano 16 Października 2010 Opublikowano 16 Października 2010 :oklaski: :oklaski: :oklaski: Zbieram graty i rezam
David Opublikowano 16 Października 2010 Opublikowano 16 Października 2010 :oklaski: znowu kolejna swietna robota ja na szczescie mam ori bo nie chcialoby mi sie tego rezac :gwizdanie:
Stichy Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 Kilka pytan: Czy te czujniki, a raczej nr nie zaleza przypadkiem od rodzaju zawieszenia Czy nie powinno byc 4 szt tych czujnikow - na kazdy wahacz Gratki za robote
wrclaguna Opublikowano 17 Października 2010 Autor Opublikowano 17 Października 2010 Kilka pytan: Czy te czujniki, a raczej nr nie zaleza przypadkiem od rodzaju zawieszenia Czy nie powinno byc 4 szt tych czujnikow - na kazdy wahacz tylko takie wystepuja w B6 a nawet w B7 niezaleznie od zawieszenia Sa tylko dwa czujniki po lewej stronie auta tak przewidziala fabryka
aju Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 za to że chciało Ci się to robić
adam_ptb Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 w koncu jest to czego szukałem :gwizdanie: :gwizdanie: [br]Dopisany: 18-10-2010, 13:16:24_________________________________________________seryjnie mam zwykle soczewki w aucie, wiec wsadze najpierw ksenon i przetwornice, a z czasem jak kaska pozwoli to wyrezam samopoziomowanie. czy kodowanie odnosi sie tylko do samopoziomowania czy do samych ksenonow tez jest oddzielne kodowanie? 1
wrclaguna Opublikowano 19 Października 2010 Autor Opublikowano 19 Października 2010 zmien na lampy xenon mozesz a nie musisz kodowac na Xenon
adam_ptb Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 ale chce miec wszystko cacy, tak ze jak podlacze vaga to bede mogl wejsc w kanal od xenonow i zebym nie mial problemow z bledami po podlaczeniu.
Bart-S Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 Grzesiu pięknie dajesz radę!!! Graty kolejnego naprawdę porządnego DIY
adam_ptb Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 a jezeli mam kolo wlacznika swiatel przelaczni do ustawiania swiatel, taki: to wychodzi na to ze juz mam sterownik regulacji swiatel czy jak ? czy w ogole to nie ma nic wspolnego z tym sterownikiem...
wrclaguna Opublikowano 21 Października 2010 Autor Opublikowano 21 Października 2010 to jest reczna regulacja poziomu reflektorow i nie ma nic wspolnego z samopoziomem
adam_ptb Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 no to jestem juz zamotany moge to w ogole wywalic ten przelacznik, bo to on jest połaczony z silniczkami od regulacji poziomu reflektorow, tak?
truckmaniac Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 no to jestem juz zamotany moge to w ogole wywalic ten przelacznik, bo to on jest połaczony z silniczkami od regulacji poziomu reflektorow, tak? Jeżeli juz masz załozone xenony, to możesz wywalić ten przełącznik bo i tak nie działa
wrclaguna Opublikowano 21 Października 2010 Autor Opublikowano 21 Października 2010 i wstawic np. wlacznik coming-home
truckmaniac Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 i wstawic np. wlacznik coming-home Dokładnie to mi się widzi
adam_ptb Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 i wszystko jasne a chce wstawic coming-home z drl, ale przed tym musze zmienic MCE zeby wszystko bylo cacy http://moto.allegro.pl/audi-a4-b6-b7-wlaczniki-wysi-swiatel-ch-rozne-i1259179179.html
Młody_drog Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 Drl nie było w b6, tylko coming/leaving home
adam_ptb Opublikowano 22 Października 2010 Opublikowano 22 Października 2010 czyli troche lipa bo szkoda xenona jak jest dzien;] :gwizdanie:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się