Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BPW] Głośny Multitronic


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam pewien problem, troche szukalem na forum ale nie znalazlem nic podobnego ..

Otoz mam B7 (2007) dwulitrowa ze skrzynia Multi i dzieje sie rzecz dziwna, skrzynia nie szarpie, nie czuc zmiany biegow czyli wydaje sie ze jest ok ale na D i R staje sie bardzo glosna.. Jakby cos wpadalo w rezonans. Bylem u znajomego w warsztacie na kanale i powiedzial ze dzwiek dochodzi na bank ze skrzyni a dokladnie z lewej jej strony. Na P i N nie ma tego problemu - jest cicho. Jak staje na swiatlach to az wrzucam to N bo az wstyd stac ..

Czasem jeszcze jak jest zimny motor z rana i odpalam go to ten dziwek lekko drapnie ale za chwile znika. Chcialem zaznaczyc ze wlasnie nadszedl czas na wymiane oleju w skrzyni bo zostalo mi chyba 1000 km do tego czasu ale szczerze powiem ze nie wiem czy ma to zwiazek .. Chociaz nie znam sie dlatego troche mnie to martwi nie ukrywam tymbardziej ze im dluzej czytam opinie na temat tej skrzyni tym bardziej jestem zalamany ..

ma ktos jakis pomysl?

Opublikowano

Podaj oznaczenie sterownika i wersję softu.

Podłącz VAGa do sterownika skrzyni i zobacz czy nie ma błędów w buforze.

Wykonaj diagnostykę bloków wartości mierzonych sterownika po osiągnięciu przez ATF temperatury roboczej (grupy 10, 11, 12 i 65).

Pierwsze co mi przychodzi na myśl to chłodzenie sprzęgła. Na N i P obieg oleju do sprzęgieł zostaje odcięty - na D i R otwiera się więc może to pompa siada?

Jeśli chodzi o hałas - czy występuje on także podczas jazdy czy tylko gdy stoisz na światłach z wybranym D i wciśniętym hamulcem?

Obawiam się, że bez wpuszczenia sondy do skrzyni lub wywalenia jej na stół tak naprawdę niczego się nie dowiesz.

Opublikowano

niekoniecznie wymien olej ciul wie co jest zalane

Opublikowano

Mieszkam niedaleko tego serwisu ,byłem tam raz ale jakoś nie miałem odwagi zostawić tam auta.

Pojechałem do http://www.sserwis.pl

do wymiany oleju serwis jak znalazł :kox:

tylko patrzyć na ręce żeby tam czegoś nie wyjęli :naughty: i żeby odpowiedni olej zalali.

Opublikowano

Jak Warszawa to http://www.midparts.pl/

A SServisu z własnych doświadczeń nie polecam.

kolego dlaczego nie polecasz sopy wszyscy go chwala a ty? co jest nie tak twoim zdaniem[br]Dopisany: 28 Październik 2010, 14:39_________________________________________________

ten Sopa to strasznie daleko ...

pojade chyba na jozefow

kolego jak bedziesz tak przelaczal z d na n na swiatlach to kiedys nie ruszysz i cala skrzynia pojdzie w piz*u...gdy tak robisz to zwiekszasz cisnienie w skrzyni i to kilka razy wiec nie proponowalbym dalej tak jezdzic
Opublikowano

Z tym "wszyscy" to bym sie nie rozpędzał. :decayed:

Nie chcę wchodzić ze szczegółami na publiczne forum, mogę powiedzieć tyle, że w b6 poprawiałem po nich spaprany, zalany olejem sterownik skrzyni. Ostatecznie kupiłem nowy w aso (~3400 pln).

Opublikowano

Z tym "wszyscy" to bym sie nie rozpędzał. :decayed:

Nie chcę wchodzić ze szczegółami na publiczne forum, mogę powiedzieć tyle, że w b6 poprawiałem po nich spaprany, zalany olejem sterownik skrzyni. Ostatecznie kupiłem nowy w aso (~3400 pln).

no ogolnie ludzie ich polecaja mowia ze robia lepiej niz w aso i taniej, oczywiscie mowimy tylko o skrzyni multi
Opublikowano

widze zdania sa podzielone.

Jade tylko zmienic olej wiec nie potrzebuje jakiegos super zakladu ..

Heres dzieki za rade, nie wiedzialem ze tak jest.

Opublikowano

W Warszawie jest chyba sporo innych firm do wymianu oleju. To żadna filozofia. SSerwis to chyba za daleko jak na wymianę samego oleju. :kwasny:[br]Dopisany: 28 Październik 2010, 15:36_________________________________________________

Mieszkam niedaleko tego serwisu ,byłem tam raz ale jakoś nie miałem odwagi zostawić tam auta.

Pojechałem do http://www.sserwis.pl

do wymiany oleju serwis jak znalazł :kox:

tylko patrzyć na ręce żeby tam czegoś nie wyjęli :naughty: i żeby odpowiedni olej zalali.

Olej kupic w ASO wg specyfikacji nie ma problemu.Różnica w cenie nie jest powalająca żeby ryzykować.[br]Dopisany: 28 Październik 2010, 15:40_________________________________________________

widze zdania sa podzielone.

Jade tylko zmienic olej wiec nie potrzebuje jakiegos super zakladu ..

Heres dzieki za rade, nie wiedzialem ze tak jest.

Kaos na stronie http://www.midparts.pl/ masz wiele na temat przekładni i jak je używać i serwisować. Pozdrówka

Opublikowano

wiem juz czytalem te tematy wszystkie i widzialem liste serwisow, ale wiecie jak to jest - bede sie lepiej czul jak pojade do serwisu z ktorego ktos z nas (z multi) wyjechal zadowolony ;)[br]Dopisany: 28 Październik 2010, 16:28_________________________________________________

Podaj oznaczenie sterownika i wersję softu.

2.0TDi (140PS) BPW, sterownik: JZU - 8E4 910 155 B (7 lamel)

Podłącz VAGa do sterownika skrzyni i zobacz czy nie ma błędów w buforze.

Wykonaj diagnostykę bloków wartości mierzonych sterownika po osiągnięciu przez ATF temperatury roboczej (grupy 10, 11, 12 i 65).

Brak dostepu, moze na zlocie ktos udostepni ;)

Pierwsze co mi przychodzi na myśl to chłodzenie sprzęgła. Na N i P obieg oleju do sprzęgieł zostaje odcięty - na D i R otwiera się więc może to pompa siada?

Jeśli chodzi o hałas - czy występuje on także podczas jazdy czy tylko gdy stoisz na światłach z wybranym D i wciśniętym hamulcem?

wystepuje na niskich obrotach, np bywa tak ze stoje na swiatlach i zaczyna te swoje warki, to ja mu w gaz lekko a on przestaje.. ciezko to wytlumaczyc.

podczas jazdy nie slysze warczenia ;)

a tez teraz chce ten olej wymienic i nie wiem czy sie te pare stow nie zmarnuje jak sie okaze ze trzeba bedzie wymienic pompe albo bron boze skrzynie ...

przerazony jestem szczerze powiem..[br]Dopisany: 28 Październik 2010, 18:19_________________________________________________i dadam jeszcze ze albo mam schize albo pogorszyla sie kultura jazdy .. ogolnie jakby glosniej chodzil, osiagi niby te same ale czuje jakby tepy sie zrobil..

zaczynam tez wariowac ze dymi za bardzo ... chociaz kto wie

Opublikowano

jakis przewrazliwiony jestes :decayed: tak jak kolezanka Ci wyzej napisala jedz do aso kup olej i wymien w jakims warsztacie w ww, olej bedzie kosztowal cos kolo 800 zl w aso przynajniej ja tyle do a6 c6 zaplacilem teraz jest kwestia wymiany czy sam olej czy razem z filtrem nie wszyscy (dobrzy i konkretni serwisanci) podejma sie tego z filtrem bo wiaze sie to z rozbiorka skrzyni.

Opublikowano

jakis przewrazliwiony jestes :decayed:

jestem :kox:

mam znajomego w mercedesie i tam kupie olej i wymienie chyba bo oni tam maja staly kontakt a serwisem audi i powiedzial ze to zrobi ;)

Opublikowano

i soft przy okazji,

Opublikowano

i soft przy okazji,

Jeśli jest nowszy... Naprawdę warto sprawdzić aktualną wersję zanim udamy się do ASO. W przeciwnym przypadku jak zweryfikujemy czy sterownik został zaktualizowany czy też nie? Liczycie na uczciwość? (naprawdę nie warto).

jakis przewrazliwiony jestes :decayed: tak jak kolezanka Ci wyzej napisala jedz do aso kup olej i wymien w jakims warsztacie w ww, olej bedzie kosztowal cos kolo 800 zl w aso przynajniej ja tyle do a6 c6 zaplacilem teraz jest kwestia wymiany czy sam olej czy razem z filtrem nie wszyscy (dobrzy i konkretni serwisanci) podejma sie tego z filtrem bo wiaze sie to z rozbiorka skrzyni.

Olej dla Multitronika to G 052 180 A2 - jest to baniak 1L za który trzeba zapłacić 85zł. Do wymiany statycznej potrzeba niecałe 5L - do wymiany dynamicznej niecałe 8L. Filtru wewnętrznego (magnetycznego) się nie wymienia - chyba, że w spuszczonym oleju znajdują się opiłki (ewentualnie można o tym pomyśleć jeśli z innych przyczyn zachodzi potrzebna rozebrania skrzyni). Jeśli już to filtr cząsteczek stałych znajdujący się na przewodach układu chłodzenia ATF (przy czym usterkę tego elementu da się zdiagnozować dzięki VAG).

jakis przewrazliwiony jestes :decayed:

jestem :kox:

mam znajomego w mercedesie i tam kupie olej i wymienie chyba bo oni tam maja staly kontakt a serwisem audi i powiedzial ze to zrobi ;)

W mercedesie olej do skrzyni CVT? :blink: Nie kombinuj tylko jedź do ASO Audi/VW i kup nominalny olej. No i skąd koleś z Mecha będzie wiedział jak serwisować tą przekładnię? To podstawowy błąd oddawać Multi na serwis osobie która tej przekładni nie zna...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...