Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BPW] Głośny Multitronic


kaos

Rekomendowane odpowiedzi

widze zdania sa podzielone.

Jade tylko zmienic olej wiec nie potrzebuje jakiegos super zakladu ..

Heres dzieki za rade, nie wiedzialem ze tak jest.

Kolego w Multi nie ma czegoś takiego jak tylko zmiana oleju ,to nie wymiana oleju w silniku .Druga sprawa to lepiej tym autem za dużo nie śmigaj bo się za głowę złapiesz jak się multi posypie .

Co do warsztatów to tyle opinii ile warsztatów ,ja byłem u Sopy i jestem zadowolony (może miałem farta ) ale uratował mnie od naciągaczy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem juz czytalem te tematy wszystkie i widzialem liste serwisow, ale wiecie jak to jest - bede sie lepiej czul jak pojade do serwisu z ktorego ktos z nas (z multi) wyjechal zadowolony ;)[br]Dopisany: 28 Październik 2010, 16:28_________________________________________________

Podaj oznaczenie sterownika i wersję softu.

2.0TDi (140PS) BPW, sterownik: JZU - 8E4 910 155 B (7 lamel)

Podłącz VAGa do sterownika skrzyni i zobacz czy nie ma błędów w buforze.

Wykonaj diagnostykę bloków wartości mierzonych sterownika po osiągnięciu przez ATF temperatury roboczej (grupy 10, 11, 12 i 65).

Brak dostepu, moze na zlocie ktos udostepni ;)

Pierwsze co mi przychodzi na myśl to chłodzenie sprzęgła. Na N i P obieg oleju do sprzęgieł zostaje odcięty - na D i R otwiera się więc może to pompa siada?

Jeśli chodzi o hałas - czy występuje on także podczas jazdy czy tylko gdy stoisz na światłach z wybranym D i wciśniętym hamulcem?

wystepuje na niskich obrotach, np bywa tak ze stoje na swiatlach i zaczyna te swoje warki, to ja mu w gaz lekko a on przestaje.. ciezko to wytlumaczyc.

podczas jazdy nie slysze warczenia ;)

a tez teraz chce ten olej wymienic i nie wiem czy sie te pare stow nie zmarnuje jak sie okaze ze trzeba bedzie wymienic pompe albo bron boze skrzynie ...

przerazony jestem szczerze powiem..[br]Dopisany: 28 Październik 2010, 18:19_________________________________________________i dadam jeszcze ze albo mam schize albo pogorszyla sie kultura jazdy .. ogolnie jakby glosniej chodzil, osiagi niby te same ale czuje jakby tepy sie zrobil..

zaczynam tez wariowac ze dymi za bardzo ... chociaz kto wie

JA wymieniałam w Łodzi, jako, że tu mam najbliżej. Mechanik ma swój warsztat i specjalizuje się w Audi.Długa kolejka mówi sama za siebie. Był pracownikiem ASO Audi. Wymienił mi olej. Ja jedynie zakupiłam odpowiedni olej w ASO. Jeśli mogę kogoś polecać to mogę jedynie jego.

J. S. Auto-serwis

Jarosław Szczęsny

tel. 603 505 702

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest taka możliwość to zwracajcie uwagę czym wam zalewają tą skrzynie w sensie urządzenia. Jeśli gość się zabiera z jakąś pompą albo strzykwa zasilaną kompresorem to wsiadajcie do auta i długa bo to na pewno nie fachowiec od multi. Te skrzynie trzeba zalewać grawitacyjnie ponieważ jest wyposażona w dodatkową pompę wspomagającą typu strumieniowego która działa w oparciu o zjawisko Venturiego. Jeśli za szybko zalejemy skrzynię olejem to może dojść do zapowietrzenia się kanałów olejowych co może skutkować brakiem zjawiska Venturiego co w efekcie da mniejsze ciśnienie oleju itd. Tą skrzynię powinno się zalewać powoli (grawitacyjnie czyli olej ma sam ściekać do skrzyni) tak aby wszyskie kanały zostały napełnione olejem i zostało usunięte powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mercedesie olej do skrzyni CVT? :blink: Nie kombinuj tylko jedź do ASO Audi/VW i kup nominalny olej. No i skąd koleś z Mecha będzie wiedział jak serwisować tą przekładnię? To podstawowy błąd oddawać Multi na serwis osobie która tej przekładni nie zna...

przez nich kupilem tylko olej - mialem sporo taniej;)

dzieki wszystkim za pomoc.

Przy okazji ostatnio znajomy wlasnie ten z mercedesa mowil ze jest tu na mazowszu kolezka ktory za 4000 zł (z gratami) zmienia multi na manuala jak sie posypie;)

Powtarzam tylko to co slyszalem zeby nie bylo. Informacji nie sprawdzilem :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zdazylem jeszcze ale wszystko w samochodzie jakby ucichlo juz jest o wiele lepiej co nie znaczy ze nie zmienie oleju i reszty.

wiecie co mnie jeszcze zastanawia? od kiedy autko zaczelo mi warczec nie mam problemu z DPFem, wczesniej dosc czesto sie zapalal i musialem go przepalac teraz juz naprawde dlugo jezdze i ani razu sie nie zaswiecil .. [br]Dopisany: 17 Listopad 2010, 16:17_________________________________________________No i po zabiegu wymieniłem tu: http://motoreno.pl

Wykonanie usługi oceniam tak na 4+, ważne ze wymieniłem, weszło ponad 4 banki, no ~ 4,5l.

Głośny dźwięk zniknal i zdecydowanie poprawiła sie kultura pracy ale jeszcze cos glosnbo chodzi i podejrzewam ze to DPF. Takze w tym tygodniu (mam nadzieje) będzie Goodbye DPF :guma:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zdazylem jeszcze ale wszystko w samochodzie jakby ucichlo juz jest o wiele lepiej co nie znaczy ze nie zmienie oleju i reszty.

wiecie co mnie jeszcze zastanawia? od kiedy autko zaczelo mi warczec nie mam problemu z DPFem, wczesniej dosc czesto sie zapalal i musialem go przepalac teraz juz naprawde dlugo jezdze i ani razu sie nie zaswiecil .. [br]Dopisany: 17 Listopad 2010, 16:17_________________________________________________No i po zabiegu wymieniłem tu: http://motoreno.pl

Wykonanie usługi oceniam tak na 4+, ważne ze wymieniłem, weszło ponad 4 banki, no ~ 4,5l.

Głośny dźwięk zniknal i zdecydowanie poprawiła sie kultura pracy ale jeszcze cos glosnbo chodzi i podejrzewam ze to DPF. Takze w tym tygodniu (mam nadzieje) będzie Goodbye DPF :guma:

:good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po zabiegu wymieniłem tu: http://motoreno.pl

Wykonanie usługi oceniam tak na 4+, ważne ze wymieniłem, weszło ponad 4 banki, no ~ 4,5l.

Głośny dźwięk zniknal i zdecydowanie poprawiła sie kultura pracy ale jeszcze cos glosnbo chodzi i podejrzewam ze to DPF. Takze w tym tygodniu (mam nadzieje) będzie Goodbye DPF :guma:

Masz na FV wyszczególniony model oleju ATF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fuchs TITAN ATF CVT High-Performance Automatic Transmission Fluid

1202.jpg

Description:

Ultra high-performance fluid specially designed for use in many CVT-gearboxes using push-belts or transmission chains made of steel. Developed for Mercedes-Benz A- and B-class.

TITAN ATF CVT is a high performance transmission oil formulated with selected base stocks and specially

recommended for use in latest generations of Continuously Variable Automatic Transmissions (CVT) which transfer traction via steel-made traction chains or belts.

TITAN ATF CVT has been tested successfully to be used in many CV-Transmissions of various brands

(e.g. Audi Multitronic). TITAN ATF CVT has been developed the latest generation of Mercedes Benz

CVT transmissions called Autotronic. Manufacturer’s oil drain intervals are mandatory.

Specifications and Manufacturer Approvals:

Specifications/Approvals

• MB-APPROVAL 236.20

• FORD WSS-M2C928-A

FUCHS Recommendations

• BMW 83 22 0 136 376

• BMW 83 22 0 429 154

• VW TL 521 80 (G 052 180)

Technical Datasheet:

Density at 15ºC DIN 51757 0.848 g/ml

Flash Point, CoC DIN ISO 2592 210ºC

Pour Point DIN ISO 3016 -52ºC

Foaming Tendency Seq. I/II ASTM D 892 30 / 0; 30 / 0 ml

Dynamic Viscosity at - 40°C DIN 51398 11,900 mPas

Kinematic Viscosity at 40ºC DIN 51562-1 34 mm²/s

Kinematic Viscosity at 100ºC DIN 51562-1 7 mm²/s

Viscosity Index DIN ISO 2909 173

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...