Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BKE] Płyn chłodniczy poniżej minimum


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam taki problem z samochodem (1.9 BKE): po wymianie rozrzadu razem z pompa wody zauwazylem ze silnik jest niedogrzany - mial temp 78 stopni na VAG. Wymienilem wiec czujnik oraz termostat . Po jakims czasue zauwazylem ze zbiorniczek wyrownawczy wywalil dosc duzo plynu (byl zalany w polowie miedzy min a max). Aktualnie jest tak ze jak go zaleje na minimum - przy zimnym silniku, plynem Febi to po jakims czasie zostaje mi ok 1 cm ponizej - po prostu wywala go przez taki kanalik pod zbiornikiem. Widze bo sa tam krople plynu. Weze sa w miare miekkie w plynie nie dopatrzylem sie niczego niepokajacego, olej czarny, auto nie dymi. Jedyna rzecz jaka zauwazylem to to ze gdy dluzej postoje to cieple powietrze z nawiewow robi sie letnie - tak po ok 7 km jazdy do pracy mam w stalym miejscu postoj w korku i wtedy czyje ze grzanie nie jest intensywne. Po przegazowaniu robi sie cieplej. Czy to moze byc wina pompy albo jakiegos elementu ukladu chlodniczego ktory sie zapowietrza czy tez uszczelka ? Aha , cieple powietrze w samochodzie pojawia sie dosyc szybko wiec mysalem ze akurat moze po tych 7 km otwiera sie termostat i to ma wplyw na grzanie . korek nowy ori ;)

pozdrawiam

Wojtek

Opublikowano

To samo miał mój kolega w passacie ale 1,9 110KM.

Przyczyną była uszczelka. Silnik wywalał tylko płyn poprzez ten odpowietrznik. Objawy identyczne jak u Ciebie. Jednak zanim zrobił uszczelkę wymienił zbiorniczek (może być pęknięta ścianka).

Opublikowano

Hej,

No ale przy uszczelce podobno plyn dostaje sie do oleju, dymi na bialo, nie mozna odkrecic korka przy nagrzanym silniku , widac babelki w zbiorniczku przy przegazowaniu, plamy oleju itp. A ja nie mam prawie zadnego z objawow ktore sa typowe dla uszczelki. Poza tym problem pojawil sie zaraz po wymianie pompy wody i termostatu bo wczesniej nie bylo z tym problemow. Chyba ze taki zbieg okolicznosci ?. :wallbash:

Opublikowano

układ został dobrze odpowietrzony?

Opublikowano

Hej,

No ale przy uszczelce podobno plyn dostaje sie do oleju, dymi na bialo, nie mozna odkrecic korka przy nagrzanym silniku , widac babelki w zbiorniczku przy przegazowaniu, plamy oleju itp. A ja nie mam prawie zadnego z objawow ktore sa typowe dla uszczelki. Poza tym problem pojawil sie zaraz po wymianie pompy wody i termostatu bo wczesniej nie bylo z tym problemow. Chyba ze taki zbieg okolicznosci ?. :wallbash:

On też nie miał poza tym wywalaniem płynu. Nawet zalał wodą żeby zobaczyć czy się będzie kolor zmieniała. Też nie dymił. Jedyne co to wąż miał twardy, ale po wymianie korka, bo przed wymianą korka był normalny (ciśnienie go chyba uszkodziło). Najlepiej jak podjedziesz do mechanika i sprawdzi Ci ciśnienie w układzie chłodzenia powinno być 1,3 do 1,6. Jak masz wyższe to ja stawiam na to samo co w passacie, czyli przedmuch na uszczelce.

Opublikowano

Bylem u mechanika ktory zaopiniowal ze termostat sie nie otwiera. Po 10 km jazdy przez miasto ciagle byl zamkniety. Wymienilem na nowy i zobaczymy co dalej. Uszczelka to cos czego chcialbym uniknac :D

Opublikowano

Skoro piszesz ze po wymianie pompy tak się dzieje to 1 sprawa jaka przychodzi do głowy to nie odpowietrzony układ, czy aby na pewno się odpowietrzył?

Pozdrawiam

Opublikowano

a moze pompa plynu chlodzacego trafiona, fakt ze nowa niczego nie dowodzi.... :cool1:

oryginalna? gdzie kupiona, itd?

Opublikowano

dokladnie jaka jest pompa nie wiem bo nie kupowalem sam czesci... wtedy :) najgorsze ze nie za bardzo jest jak sprawdzic ta pompe bo trzebaby ja wydlubac. ale to wciaz i tak lepsze niz uszczelka pod glowica :) no ale gdyby pompa nie dzialala to by woda nie dochodzila do nagrzewnicy chyba ?

Opublikowano

z tymi skokami temperatur wynika jakby było płynu mało.ale też nie powinno to zachodzic jak poziom jest troche poniżej dolnej kreski.ja bym postawił na termostat który jest cały czas otwarty.albo na jakiś parch powietrzny utrzymujący sie gdzieś w wężu lub kanale.spróbuj go najpierw dobrze odpowietrzyć.

Opublikowano

uszczelka pod głowicą też miałem ten problem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...