kadopl Opublikowano 25 Października 2010 Opublikowano 25 Października 2010 Witam, Mam taki problem z samochodem (1.9 BKE): po wymianie rozrzadu razem z pompa wody zauwazylem ze silnik jest niedogrzany - mial temp 78 stopni na VAG. Wymienilem wiec czujnik oraz termostat . Po jakims czasue zauwazylem ze zbiorniczek wyrownawczy wywalil dosc duzo plynu (byl zalany w polowie miedzy min a max). Aktualnie jest tak ze jak go zaleje na minimum - przy zimnym silniku, plynem Febi to po jakims czasie zostaje mi ok 1 cm ponizej - po prostu wywala go przez taki kanalik pod zbiornikiem. Widze bo sa tam krople plynu. Weze sa w miare miekkie w plynie nie dopatrzylem sie niczego niepokajacego, olej czarny, auto nie dymi. Jedyna rzecz jaka zauwazylem to to ze gdy dluzej postoje to cieple powietrze z nawiewow robi sie letnie - tak po ok 7 km jazdy do pracy mam w stalym miejscu postoj w korku i wtedy czyje ze grzanie nie jest intensywne. Po przegazowaniu robi sie cieplej. Czy to moze byc wina pompy albo jakiegos elementu ukladu chlodniczego ktory sie zapowietrza czy tez uszczelka ? Aha , cieple powietrze w samochodzie pojawia sie dosyc szybko wiec mysalem ze akurat moze po tych 7 km otwiera sie termostat i to ma wplyw na grzanie . korek nowy ori pozdrawiam Wojtek
mily Opublikowano 25 Października 2010 Opublikowano 25 Października 2010 To samo miał mój kolega w passacie ale 1,9 110KM. Przyczyną była uszczelka. Silnik wywalał tylko płyn poprzez ten odpowietrznik. Objawy identyczne jak u Ciebie. Jednak zanim zrobił uszczelkę wymienił zbiorniczek (może być pęknięta ścianka).
kadopl Opublikowano 25 Października 2010 Autor Opublikowano 25 Października 2010 Hej, No ale przy uszczelce podobno plyn dostaje sie do oleju, dymi na bialo, nie mozna odkrecic korka przy nagrzanym silniku , widac babelki w zbiorniczku przy przegazowaniu, plamy oleju itp. A ja nie mam prawie zadnego z objawow ktore sa typowe dla uszczelki. Poza tym problem pojawil sie zaraz po wymianie pompy wody i termostatu bo wczesniej nie bylo z tym problemow. Chyba ze taki zbieg okolicznosci ?.
michcio1985 Opublikowano 25 Października 2010 Opublikowano 25 Października 2010 układ został dobrze odpowietrzony?
mily Opublikowano 25 Października 2010 Opublikowano 25 Października 2010 Hej, No ale przy uszczelce podobno plyn dostaje sie do oleju, dymi na bialo, nie mozna odkrecic korka przy nagrzanym silniku , widac babelki w zbiorniczku przy przegazowaniu, plamy oleju itp. A ja nie mam prawie zadnego z objawow ktore sa typowe dla uszczelki. Poza tym problem pojawil sie zaraz po wymianie pompy wody i termostatu bo wczesniej nie bylo z tym problemow. Chyba ze taki zbieg okolicznosci ?. On też nie miał poza tym wywalaniem płynu. Nawet zalał wodą żeby zobaczyć czy się będzie kolor zmieniała. Też nie dymił. Jedyne co to wąż miał twardy, ale po wymianie korka, bo przed wymianą korka był normalny (ciśnienie go chyba uszkodziło). Najlepiej jak podjedziesz do mechanika i sprawdzi Ci ciśnienie w układzie chłodzenia powinno być 1,3 do 1,6. Jak masz wyższe to ja stawiam na to samo co w passacie, czyli przedmuch na uszczelce.
kadopl Opublikowano 25 Października 2010 Autor Opublikowano 25 Października 2010 Bylem u mechanika ktory zaopiniowal ze termostat sie nie otwiera. Po 10 km jazdy przez miasto ciagle byl zamkniety. Wymienilem na nowy i zobaczymy co dalej. Uszczelka to cos czego chcialbym uniknac
RALF76 Opublikowano 25 Października 2010 Opublikowano 25 Października 2010 Skoro piszesz ze po wymianie pompy tak się dzieje to 1 sprawa jaka przychodzi do głowy to nie odpowietrzony układ, czy aby na pewno się odpowietrzył? Pozdrawiam
Musashi Opublikowano 25 Października 2010 Opublikowano 25 Października 2010 a moze pompa plynu chlodzacego trafiona, fakt ze nowa niczego nie dowodzi.... oryginalna? gdzie kupiona, itd?
kadopl Opublikowano 25 Października 2010 Autor Opublikowano 25 Października 2010 dokladnie jaka jest pompa nie wiem bo nie kupowalem sam czesci... wtedy najgorsze ze nie za bardzo jest jak sprawdzic ta pompe bo trzebaby ja wydlubac. ale to wciaz i tak lepsze niz uszczelka pod glowica no ale gdyby pompa nie dzialala to by woda nie dochodzila do nagrzewnicy chyba ?
michcio1985 Opublikowano 25 Października 2010 Opublikowano 25 Października 2010 z tymi skokami temperatur wynika jakby było płynu mało.ale też nie powinno to zachodzic jak poziom jest troche poniżej dolnej kreski.ja bym postawił na termostat który jest cały czas otwarty.albo na jakiś parch powietrzny utrzymujący sie gdzieś w wężu lub kanale.spróbuj go najpierw dobrze odpowietrzyć.
Jankers36 Opublikowano 14 Lutego 2015 Opublikowano 14 Lutego 2015 uszczelka pod głowicą też miałem ten problem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się