Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Zalety i wady tego silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szanuje wasze zdanie odnośnie innych modeli a4, ale zawsze jest to tylko wasze zdanie które różni sie totalnie od mojego:D co do pisania o a6 co ty porównujesz dużo cięższe auto:D

Opublikowano

Szanuje wasze zdanie odnośnie innych modeli a4, ale zawsze jest to tylko wasze zdanie które różni sie totalnie od mojego:D co do pisania o a6 co ty porównujesz dużo cięższe auto:D

no cieższe, ale domyślam sie co sie dzieje w B6 z tym silnikiem w końcu ta krowa też waży swoje, ten silnik nadaje sie do mega gleby duzej feli i typowych lansów gdzie nie chodzi o osiągi :decayed:

Opublikowano

Szanuje wasze zdanie odnośnie innych modeli a4, ale zawsze jest to tylko wasze zdanie które różni sie totalnie od mojego:D co do pisania o a6 co ty porównujesz dużo cięższe auto:D

no cieższe, ale domyślam sie co sie dzieje w B6 z tym silnikiem w końcu ta krowa też waży swoje, ten silnik nadaje sie do mega gleby duzej feli i typowych lansów gdzie nie chodzi o osiągi :decayed:

przestań bo jazda 110KM dieslem to dopiero porażka :thumbdown: Moja zjada AFN`a w passacie który jest jeszcze troszkę lżejszy :thumbdown: A pali jak na benzyniaka bardzo mało...

Opublikowano

Wandej ja mam to samo Nie jedno a4 wystrzelilem:D po drugie tez pali mi malutko jak na ALT

Opublikowano

Szanuje wasze zdanie odnośnie innych modeli a4, ale zawsze jest to tylko wasze zdanie które różni sie totalnie od mojego:D co do pisania o a6 co ty porównujesz dużo cięższe auto:D

no cieższe, ale domyślam sie co sie dzieje w B6 z tym silnikiem w końcu ta krowa też waży swoje, ten silnik nadaje sie do mega gleby duzej feli i typowych lansów gdzie nie chodzi o osiągi :decayed:

przestań bo jazda 110KM dieslem to dopiero porażka :thumbdown: Moja zjada AFN`a w passacie który jest jeszcze troszkę lżejszy :thumbdown: A pali jak na benzyniaka bardzo mało...

No zwykłe napewno zjada :decayed: ale mojego nie zje :kox: mówie tylko tak bo miałem okazje poruszać sie ALT
Opublikowano

Może jechałeś jakimś przymulencem:D

Opublikowano

Szanuje wasze zdanie odnośnie innych modeli a4, ale zawsze jest to tylko wasze zdanie które różni sie totalnie od mojego:D co do pisania o a6 co ty porównujesz dużo cięższe auto:D

no cieższe, ale domyślam sie co sie dzieje w B6 z tym silnikiem w końcu ta krowa też waży swoje, ten silnik nadaje sie do mega gleby duzej feli i typowych lansów gdzie nie chodzi o osiągi :decayed:

przestań bo jazda 110KM dieslem to dopiero porażka :thumbdown: Moja zjada AFN`a w passacie który jest jeszcze troszkę lżejszy :thumbdown: A pali jak na benzyniaka bardzo mało...

No zwykłe napewno zjada :decayed: ale mojego nie zje :kox: mówie tylko tak bo miałem okazje poruszać sie ALT

Tak tylko że ile dołożyłeś do swojego $$ żeby miał więcej jak 110KM?? :cool1: Jakbym miał luźne 3k w kieszeni to bym opchnął ALT`ka i zrobił swapa na 1.8T :gwizdanie:

Opublikowano

Jedyna zaleta ALT to spalanie-naprawdę małe.Za to 1.8T się zbiera lepiej.Pali też odpowiednio.ALT potrafi być upierdliwe,odradzam.Ale padaczkę 1.8T też można trafić.

Opublikowano

Osiągi katalogowe to 10.2s do 100km/h to tyle samo co w B5 115km w serii :gwizdanie: AFN jest gorszy zaledwie o 1s :gwizdanie:

Żeby urwać 3-4s od serii niestety trzeba wyłozyć z 6tys w takiego AFNa, jesli po drodze nic nie siadzie przed czasem :naughty:

Opublikowano

Normalnie jak na każdym forum. AMD czy intel, Intel czy AMD ;-)

Mam ALT 2,0 131KM w A4 B7 sedanie i jestem zadowolony. Nie jest to mega rakieta, ale 1,8T rakietą również nie jest. Poza tym 1.8T ma element podwyższonego ryzyka, czyli turbosprężarkę, która potencjalnie może się skaszanić i pójdziesz w koszta. Silnik oleju mi nie pije, pracuje równo i cicho. Przy rozsądnej jeździe spali nie za dużo. No i ma to, czego żaden diesel mieć nie będzie - cichuteńką pracę i kulturę pracy ;-)

Gdybym miał możliwośc to wybrałbym wielkę wolnossącą benzynę i napęd Quattro.

Opublikowano

Turbosprężarka to same plusy. Mniejsze spalanie, większa elastyczność, możliwość podniesienia mocy.

Wrzucasz do 1.8T gaz i masz mix zalet diesla i benzyny. Wolnossąca benzyna lepsza bo nie ma turbiny, która może się popsuć :polew:

Zresztą mowa jest o silniku w B6 a nie B7 (w B7 nie ma problemów z popijaniem oleju). Ten silnik to duża wtopa koncernu VW (zresztą ceny aut z tym silnikiem mówią same za siebie). Ktoś tam pisał, że równie dobrze można trafić na zajechane 1.8T, no cóż takie życie. Tyle, że 1.8Tda się naprawić, ALT-a nie :decayed:

Nawet u nas na forum powstała grupa, chcących poprawić buble fabryki :gwizdanie:

Opublikowano

armistead, a nie jest tam przypadkiem, że Twój silnik jest de best? Całkiem normalna sprawa. Każdy chwali swoje.

Turbosprężarka nie ma samych zalet - jak wszystko w technice. Dostrzeże to bardziej człowiek bardziej "świadomy technicznie". Oczywiście nie umniejszając nikomu z tego Forum.

armistead, dysponujesz jakimiś faktami potwierdzajacymi "słabość" ALTów 2,0? Czy ta wiedza poparta jest jedynie opiniami z forów internetowych? Tylko szczerze proszę.

Opublikowano

Argumentowanie tym "że element mechaniczny jakim jest turbina" może się popsuć jakoś do mnie nie przemawia - następnym razem też kupię samochodu z doładowaniem.

Załóżmy przez chwilę, że faktycznie turbiny się tak szybko sypią - to uważasz, że koncerny samochodowe nadal by produkowały (od kilkunastu lat) samochody z turbinami?

dj_bobo takie samo pytanie jakie zadałeś na końcu tyczy się też Ciebie.

Opublikowano

1,8t i 1.9 tdi to najlepsze konstrukcje audi klepane kolo 10 lat w kólko b5, b6, b7 z duzmy badz małymi zmianami osprzetu, jak masz szukac auta to z 1.8 t lub 1.9tdi

Opublikowano

Bogumił, koncerny samochodowe od kilkunastu lat nie stawiają na trwałość podzespołów tylko na przywiązanie swojej ofiary do serwisu. Nie twierdzę, że turbosprężarka jest zła. Ma natomiast wady, tak jak wszystko na naszym świecie. Wole już sprężarkę rotacyjną mechaniczną typu Roots, czyli np. w aucie Mercedes Compressor. Mniejszy stopnień komplikacji niż klasycznej turbosprężarki. Ale ma i wady (pobór energii na potrzeby własne, czyli swój napęd pobiera bezpośrednio z silnika). Zatem zaletą każdego silnika wolnossącego jest to, że jego praca nie zależy od turbiny ani innej sprężarki.

Pracowałem przy remontach turbin cieplnych i doskonale wiem, że są to ustrojstwa podlegające regeneracji/naprawom, często nie tanim. Ale mniejsza o to.

I odpowiedź na pytanie: swoją wiedzę nie opieram głównie na forach internetowych ;-) A sposób myślenia i działania wielkich koncernów samochodowych znam niemal z dnia codziennego :-)

Pozdrawiam.

Opublikowano

armistead, a nie jest tam przypadkiem, że Twój silnik jest de best? Całkiem normalna sprawa. Każdy chwali swoje.

Turbosprężarka nie ma samych zalet - jak wszystko w technice. Dostrzeże to bardziej człowiek bardziej "świadomy technicznie". Oczywiście nie umniejszając nikomu z tego Forum.

armistead, dysponujesz jakimiś faktami potwierdzajacymi "słabość" ALTów 2,0? Czy ta wiedza poparta jest jedynie opiniami z forów internetowych? Tylko szczerze proszę.

Ja nie mam 1.8T tylko diesla 1.9 :cool1:

Te same problemy (popijanie oleju, klekotanie itd) większości użytkowników to przypadek? ALTów jest stosunkowo mało na forum (podobnie jest na forum passata) a temat związanych z ich problemami trochę jest. I co najgorsze, nie są to problemy rozwiązane.

Spójrz jeszcze raz na nazwę tematu: Wątek: [b6 ALT] Zalety i wady tego silnika

Mówimy o B6 a nie o B7, w którym nie występują błędy wieku młodzieńczego :wink4:

Opublikowano

armistead, dobrze wiem, że masz dieselka :-) W sumie to bardzo dobre silniki, bo z definicji oszczędne. Ale mają też i swoje wady (jak wszystko w technice :tongue4: ). Właśnie podejrzewam, że zła opinia pochodzi z informacji na forum. Trzebaby było zbadać na ile silników pojawia się dany problem. To, że na 20 czy 30 przypadków pojawił się problem, nie oznacza, że dotyczy on każdego wyprodukowanego silnika. Sprawa przypomina mi wątki internetowe na temat silników typu AEE 1,6 75KM występujących w VW, Seatach i Skodach. Opinia utarła się o popijanie oleju tegoż silnika i niskiej trwałości. Sęk w tym, że tych silników trzaskano setki tysięcy i niektóre problemy na ileś tam szt. silników mają prawo wystąpić. Mam ten silnik w drugim aucie i nie mogą na jego temat złego słowa powiedzieć. A złą opinię powielały na forach osoby, które nigdy tego silnika nie widziały na oczy. OK, koniec OT, bo to nie temat silników AEE.

Rozumiem, że wiele usterek wieku dziecięcego wyeliminowano w tym ALT z wersji B6?

Opublikowano

Z tego co wiem to od 2003 czy 2004(niech mnie ktoś poprawi bo nie pamiętam dokładnie ale raczej 2003) wychodziły silniki bez wady konstrukcyjnej.

ALTami zainteresowałem się z racji ich ceny, byłem zdziowiony dlaczego niektóre b6 są takie tanie. Zacząłem szukać i w końcu trafiłem na te wąteki:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=136613.0.

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=72049.0

I już wiedziałem, skąd tak niskie ceny.

Opublikowano

Ja tam mam Alt i jestem szczęśliwy, trochę usterek związanych z zaniedbaniem przez poprzedniego właściciela pozatym miodzio:D

Opublikowano

Ja tam mam Alt i jestem szczęśliwy, trochę usterek związanych z zaniedbaniem przez poprzedniego właściciela pozatym miodzio:D

A nie załapałeś się już na poprawioną wersję :mysli: ?

Głównie narzekają właściciele aut z roczników 2001-2002.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...