Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

Po tym jak ostatnio pisałeś że nie ma różnicy do 5W-40 mój entuzjazm do 5W-50 trochę osłabł. No ale teraz już są 2 osoby u których wymiana pomogła.

Muszę jeszcze jak się troszkę cieplej zrobi wleźć do kanału bo zauważyłem mały wyciek oleju, prawdopodobnie z pod oringu pod chłodniczką oleju a żeby to wymienić z tego co widzę trzeba spuszczać płyn chłodzący i chyba jeszcze zrzucać kolektor ssący.

Będę obserwował. Na pewno poinformuję Was co i jak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja też zalałem 5w50 i 1500km zrobione no i cisza :gwizdanie: Jutro zerkne ile zostalo oliwy :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też zalałem 5w50 i 1500km zrobione no i cisza :gwizdanie: Jutro zerkne ile zostalo oliwy :wink4:

Ale i tak pisałeś wcześniej że dużo oleju nie brał. Ale napisz wrażenia czy jest lepiej czy nie? A czy po zmianie na 5w-50 nikt nie zauważył jakichś negatywnych skutków np. klekot wariatora po odpaleniu, dłuższe spływanie oleju do miski po zgaszeniu silnika jak chce się poziom sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze nie. Drugie nie wiem, bo nie sprawdzałem. Silnik chodzi tak samo cicho jak na 5W-40.

W drugim aucie też mam Mobila 5W-50 i tam silnik się wyciszył w porównaniu z 5W-40 (Midland Avanza). Szklanki ciszej pracują. Mobil jest jednak zajefajny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze nie. Drugie nie wiem, bo nie sprawdzałem. Silnik chodzi tak samo cicho jak na 5W-40.

W drugim aucie też mam Mobila 5W-50 i tam silnik się wyciszył w porównaniu z 5W-40 (Midland Avanza). Szklanki ciszej pracują. Mobil jest jednak zajefajny.

Teraz też mam zalanego Midlanda Avanze 5w-40. Wolałem Mobila ale ciężko dostać na miejscu Mobila 5w-40, w dodatku ten mobil to nie prawdziwy syntetyk a HC. Ale w poprzednich autach zawsze miałem Mobila i złego słowa nie mogę powiedzieć. Vectra B brała mi 0,2 litra na 10 tysięcy km aż mi brakowało żeby sobie troszkę oleju kapnąć :kox: Ale obecnie na tym midlandzie silnik chodzi cichutko, wariator nie zawsze ale czasem z pół sek zaklekocze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hc to hydrokraking. A więc baza tego oleju nie powstaje w wyniku syntezy a w procesie hydrokrakingu z ropy naftowej. Podobno nie ma różnicy ale jednak olej hc to nie syntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mineralny nie jest. Jest to olej o właściwościach niby takich jak full syntetyk ale uzyskany w inny sposób. Na pewno jest to technologia tańsza bo wiele olejów które są niby syntetyczne to w rzeczywistości oleje HC. Oleje Mobil 1 są wg producenta olejami w pełni syntetycznymi a ze strony mobila oleje:

"Mobil Super 3000 X1 5W-40

Oleje Mobil Super 3000 to wysokiej jakości oleje silnikowe w technologii syntetycznej zapewniające doskonały poziom ochrony i sprawności silników."

A więc nie piszą już oleje w pełni syntetyczne a oleje "w technologii syntetycznej. Na opakowaniu z kolei pisze nie full syntetyk a HC synthese.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dopiero was odwiedziłem

A więc tak:

Od nowości samochód jeździł u nas w kraju, samochód 90% czasu spędził jeżdżąc po Krakowie(jeździł pan ok. 45-50 lat)

Do przebiegu 33.000 samochód oleju nie brał ale późniejsze przeglądy wskazują, że także na oleju 5W-50 coś "zjadał" przy wymianie mam dopisaną osobno 1 l .

Czy ktoś kto przesiadł się na 5W - 50 zrobił więcej niż 10 000 km?

U mnie przepala około 0,2-0,3 l na 1000 km z tym, że olej 5W -30 (od znajomego) mam w cenie 34 zł więc nie wiem czy jest sens zmieniać na 5W -50 jeśli nie ma znaczącej poprawy.

Czym w ogóle różni się olej 5W - 30 od oleju 5W - 50?

Aktualny przebieg to ~126 000, od 20 000 zatruty LPG :cool1:

No i cieszę się, że moje informację są przydatne.

Pozdrawiam

A tutaj wrzucam fotkę dla tych co niecierpliwie czekają na wiosnę :)

jks2247.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50-tka na gorąco jest bardziej lepka (potocznie gęstsza), stawia większy opór częściom silnika. 30-stka na gorąco jest jak woda. Mało lepka (potocznie mówiąc rzadka). Na 50-tce trudniej zerwać film olejowy jeśli silnik pracuje w cieżkich warunkach temperaturowych. Masz zapas "trwałości" oleju. 30-tka to wymysł pseudoekologów, którzy chcieli obniżyć zużycie paliwa poprzez mniejsze opory tarcia silnika na oleju 5W-30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Horas91. Co do różnic w oleju to wyżej masz różnice dobrze ujęte. Jeśli masz zużycie 5w-30 na poziomie 0,2-0,3l to zalej jakiś dobry 5W-40. Myślę że wtedy spokojnie zmieści się w 0,1l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1500km zrobione i 3/4 stanu na miarce chwile po zgaszeniu auta :kox: Chyba koniec problemów z ALT :naughty:

Także polecam Valvoline VR1 5w50 :good: Na pewno zużycie spadnie a po kilku wymianach może i dalej będzie spadać :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...