Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

Zawór wysokiego ciśnienia to nastawnik zmiennych faz rozrządu? Terkotało po odpaleniu na zimnym silniku?

Ile ten zawór kolego się ceni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

zawór to jedno, wariator to drugie.

wariator tyrkota po odpaleniu koszt regenerowanego to około 650 zł (-200 jak oddasz stary)

zawór to drugie, mi mechanik uszkodził ten zawór więc robił to na swój koszt, z tego co czytałem na forum kosztuje grubo ponad 1000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie motula skorzystałem z opcji dobrania oleju, co ciekawe przy oleju 6100 synergie jest wzmianka (-15 +15) wychodzi na to że w innych temperaturach nie ma swoich właściwości?!

https://m.motul.com/pl/pl/products/recommendation

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee tam, a w specyfikacji masz że do -36 stopni. A poza tym to nie wiadomo o co chodzi, bo podają że x-clean 5w40 jest do +15 stopni...trochę to mętne.

Edytowane przez kiko79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec następny będzie 6100 synergie

Szukałem tego zaworu w necie, znalazłem tylko jakiś hydrauliczny pod pokrywą koło łańcuszka zamiennych faz. To jest to ustrojstwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie tak troszke z innej beczki, ostatnio wymienialem odme i czwornik i z ciekawosci rozebralem dzisiaj zeby zobaczyc co tam sie dzieje. Oleju w dolocie jakby poki co nie widac (a wczesniej byl) ale w przewodzie odmy i tym od podcisnienia zauwazylem krople wody. Mam sie bac? czy moze jest to nastepstwo roznicy temperatur?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super że mamy fotki, zawór wysokiego ciśnienia jest pod pokrywą i zapiekają się te pierścienie? Ktoś pisał że nie mógł wyjąć tego zaworu. Mocował się z nim i wyszarpał go jakoś. Jak zdiagnozować niedomaganie zaworu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim przypadku zaczęło walić z niego olejem :)

litra na 100 km :D

do tej pory walczę ze skutkami, jeszcze łożyska w alternatorze zostały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super że mamy fotki, zawór wysokiego ciśnienia jest pod pokrywą i zapiekają się te pierścienie? Ktoś pisał że nie mógł wyjąć tego zaworu. Mocował się z nim i wyszarpał go jakoś. Jak zdiagnozować niedomaganie zaworu?

Bład 17927 lub tyrkotanie wariatora po rozgrzaniu oleju.

Super że mamy fotki, zawór wysokiego ciśnienia jest pod pokrywą i zapiekają się te pierścienie? Ktoś pisał że nie mógł wyjąć tego zaworu. Mocował się z nim i wyszarpał go jakoś. Jak zdiagnozować niedomaganie zaworu?

Bład 17927 lub tyrkotanie wariatora po rozgrzaniu oleju.

Pierscienie sie nie zapiekaja tylko wycieraja rowki w wariatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,5 roku jeżdżę i nie miałem okazji podpiąć się pod komputer. Na początku jak kupiłem był wlany 10w40 mobila, silnik i nawet korek oleju oszlamiony i terkotało 3-7 sekund po odpaleniu. Olej był już stary (16 miesięcy) po plukance i zalaniu liqui moly 5w40 jest cisza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór ciężko wyszedł wręcz można powiedzieć że trzeba było go wyrwać. Wymieniłem zawór i wariator dlatego że silnik już terkotał cały czas tak jak przy odpaleniu a drugą rzeczą zawór wywalał tyle oleju za silnikiem że dziennie z 0,5 litra musiałem dolewać;/

Na zdjęciach widać że są wytarte dwa rowki w wariatorze. Na zaworze pierścienie poluzowane a trzpień który wchodzi do zaworu ruszał się w każdą stronę na jakieś 3-4 milimetry.

Edytowane przez DanielA4B618T
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wariator się regeneruje, zawór wysokiego ciśnienia też można? Czy ma to związek ze zwiększonym apetytem na olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie po wymianie nie zauważyłem problemu z olejem. Teraz już nigdzie nic nie cieknie a na bagnecie nic nie ubywa. Regenerować nie chciałem ponieważ nie jestem do tego przekonany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym tygodniu w poniedziałek uruchomiłem samochód. Wymieniałem olej wraz z filtrem przy wymianie tego wariatora i zaworu więc za jakiś czas się odezwę jak sprawa wygląda olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wariator 1980zł

Zawór wysokiego ciśnienia 1330zł

Olej z filtrem 130zł

Pasek od rozrządu 109zł

Pasek alternatora 69zł

Uszczelka zaworu 22zł

Bez roboty mojego mechanika to 3640zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grubo :/ jak by nadal żłopał olej to normalnie podpalił bym z nerw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grubo :/ jak by nadal żłopał olej to normalnie podpalił bym z nerw

czesci ktore wymienil kolega Daniel nie maja nic wspolnego ze spalanniem oleju (chyba ze byly nieszczelnosci na uszczelkach) Wiec Xsebo1 lepiej uwazaj bo bedziesz musial spalic auto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...