Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

Zawór a wariator to całkiem dwie różne części. Wariatora nowki napewno nie kupiłeś za 600zł ja bym tak czy siak reklamował to są nie małe pieniądze. Ja mam możliwość załatwić NOWY wariator za 1340zł nastawnik + ślizg za 896zł wszystkie Nowe i z ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wariator oczywiscie regenerowny od benyA4 z tego forum.

Edytowane przez tracer123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie ma co gdybac tylko trzeba diagnozowac. Jesli chodzi o wariator to jest to czesc ktora wykonuje zadanie zlecone przez zawor sterujacy. Jesli slychac tyrkotanie przy rozruchu silnika to oznacza ze uszkodzony jest hamulec wariatora , gdyz w tym czasie nie ma w nim oleju i hamulec powinien trzymac wariator nieruchomo. Jesli odpala normalnia a halas pojawia sie wraz z nagrzewaniem silnika oznacza to ze jest problem z utrzymaniem prawidlowego cisnienia oleju w wariatorze. Za utrzymanie cisnienia w odpowiednich komorach wariatora odpowiada zawor sterujacy. Uszczelnienie miedzy wariatorem a zaworem stanowia dwa pierscienie hakowe. Podsumowując jesli tuleja w wariatorze jest dobra i pierscienie na zaworze sa cale to albo ktos przy demontazu zaworu wyrwal tloczek z obudowy i pozniej zle go zlozyl albo zaworki sterujace znajdujace sie pod silownikiem elektrycznym przepuszczaja zadki olej. Sam na swoim silniku przetestowalem juz kilka zaworow na niektorych wariator tyrkotal na imnnych bylo ok. Jesli tyrkotalo na moim nie oznacza to jednak ze na innym tez bedzie , sprzedalem te zawory z gwarancja rozruchowa i okazalo sie ze z innymi wariatorami współpracują dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z eneosa 5w40 po przesiadce na motul 10w40 bez znian pół litra na tysiąc nie wiem może za mało km przejechałem, bo zaledwie 1000 km na autostradzie średnio 140 na liczniku, zrobiłem plukanke liquid moila jeszcze no i w połowie mi gruszka odmy szczelila także tutaj wymianę miałem plus czwórnik.Oczywiście co 100 km zapala się legendarny komunikat Oil min :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy dzisiaj rozbierałem kierownice powietrza i jak go wyciągnołem to na klapach był olej to znaczy ze w kolektorze też jest olej tylko z kąt sie tam wzioł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xsebo1.

po za tym że zawór klekocze to całkiem dobrze.

oleju nie rusza, dolot suchy, ładnie się zbiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elendir - olej 6100 synergii ale nie z allegro :)

A mój wciąga 5w40 znów się zamulil, dolot na bank cały zarzygany. Czasem mam ochotę podpalić tą zemstę helmuta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierze przez ta gruche i klawiature

koledzy dzisiaj rozbierałem kierownice powietrza i jak go wyciągnołem to na klapach był olej to znaczy ze w kolektorze też jest olej tylko z kąt sie tam wzioł ?

tak właśnie bierze przez gruche

Elendir - olej 6100 synergii ale nie z allegro :)

A mój wciąga 5w40 znów się zamulil, dolot na bank cały zarzygany. Czasem mam ochotę podpalić tą zemstę helmuta

Xebo1 kolego zrób to co tobie mówiłem zmień olej i zamontuj graty które wozisz w bagazniku.

Ja z eneosa 5w40 po przesiadce na motul 10w40 bez znian pół litra na tysiąc nie wiem może za mało km przejechałem, bo zaledwie 1000 km na autostradzie średnio 140 na liczniku, zrobiłem plukanke liquid moila jeszcze no i w połowie mi gruszka odmy szczelila także tutaj wymianę miałem plus czwórnik.Oczywiście co 100 km zapala się legendarny komunikat Oil min :)

przerób ta gruche plukanke z motula jak boisz się płukać nafta. Najprościej sprawdzić czy wali olejem w dolot to przejechać ręką pod przepustnica a na 99% uwalona będzie lapa olejem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No motul oryginalny 10w40 synergii z plukanka liquid molly pro :) i wpieprza jak wcześniej ten olej plus zasrana kontrolka,tak kiedyś przprzyglądałem się temu czujnikowi i widać jakby 2 kabelki są 2 mm bez osłonki może jakieś zwarcie się robi albo po plukance wypadało by miskę ściągnąć i wyczyścić.

Przepustnica gdzie się znajduje to przejade? :)

Edytowane przez Elendir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem że Motul ma bardzo dobrze wpłukuje różne syfy i przy dłuższym użytkowaniu na starszych silnikach pojawia się wycieki na różnych uszczelkach. Sprawdź może czy nie poci ci się gdzieś silnik. Ja osobiście polecam Motul 6100+ 10w40, po zalaniu silnika tym olejem +filtr MAN + uszczelnienie silnika + uszczelnienie dolotu i odmy ( wymiana ) dolewam co 1800 km a nie co 700 -800 wiec nie narzekam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poci się na klawiaturze i chyba w okolicach rozrządu no ale pół litra oleju to coś więcej by musiało być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a może zaślepić całkiem wyjście z czwórnika do dolotu?? wtedy przepustnica i dolot będą czyste,a silnik będzie tylko wciągał przez pierścienie, co o tym myślicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie ma sie podziac cisnienie które przeszlo przez zawory ?? . Kazda skrzynia korbowa musi miec odpowietrzenie jak go nie bedzie to wkoncu cos rozwali, wydmuchnie uszczelke , albo wypchnie olej bagnetem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No obstawiam pierścienie do wymiany ale sprawa nie jest pewna no i koszt spory raczej się nie kalkuluje plukanki nic nie dają co najwyżej jeszcze wszystko rozszczelnia, mi się juz poci pewnie uszczelka klawiatury do wymiany nie wiecie ile w aso może kosztuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież jedna strona wentyla jest podłączona z separatorem i ezektorem to nie wystarczy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wystarczy. W najmniejszym króćcu czwórnika występuje podciśnienie, czyli zasysania. Jest ono niewielkie z uwagi na przewężenie w eżektorze. To przewężenie służy do zasysania powietrza od serwa pompy hamulcowej.

Opary olejowe z pod pokrywy zaworów wychodzą dziurą w czwórnik, którego wewnętrzna średnica jest w okolicach 30x większa niż przewężenie w eżektorze. Opary, ciśnienie z pod pokrywy zaworów nie ulegnie rozprężeniu tym najmniejszym króćcem, czyli tym eżektorem.

Gdzieś opisywałem sposób działania eżektora z mojego punktu widzenia. Otóż jest to związane z przepustnica i jej dyszą. Gdy wciskamy pedał gazu, to dysza przepustnicy otwiera się prawie na full powodując wyrównanie się ciśnienia powietrza przed i za dyszą. Wówczas w najmniejszym króćcu czwórnika nie występuje podciśnienie i membrana w czwórniku nie jest zasysana więc jest otwarta i opary olejowe zasysane są przez cug silnika. Gdy silnik pracuje na biegu jałowym, to dysza przepustnicy jest prawie całkowicie zamknięta i za dysza występuje podciśnienie. To podciśnienie przez eżektor, występuje w najmniejszym króćcu czwórnika. To podciśnienie zasysa membranę w czwórniku i uniemożliwia wydostawanie się oparów olejowych z pod pokrywy do dolotu. Jednak w momencie naciśnięcia pedału gazu membrana puszcza w czwórniku i opary zasysa silnik.

Wracając do odpowietrzenia skrzyni korbowej.

Musi być odpowietrzenie skrzyni korbowej elementem o większej średnicy i w kierunku dolotu. Należy zauważyć, że wydobywające się gorące opary olejowe i załóżmy, że odseparowane prawidłowo od powietrza, to to gorące powietrze miesza się z powietrzem zasysanym przez silnik ogrzewając je i poprawiając spalanie. Bez tego ciepłego powietrza z pod pokrywy zaworów, powietrze do silnika dopływałoby w całości zimne i mieszanka paliwo-powietrze byłaby o innych parametrach. Mogłoby to powodować zwiększone spalanie, by w komorze cylindra uzyskać odpowiednią temperaturę zapłonu.

Odpadają więc wszelkie modyfikacje układu odpowietrzenia skrzyni korbowej, chyba że na własne ryzyko. Brak odpowietrzenia może powodować wypychanie uszczelki. W pierwszej kolejności wypycha więc tą pod pokrywą zaworów.

Ja robię średnio w miesiącu 2tys.km. lub i więcej. Boli mnie serce jak muszę dolewać 0.5litra oleju na 800km. ale leję i jakoś się cieszę z jazdy.

Staram się trochę ciułać kasy żeby spróbować zaglądnąć w te nieszczęsne pierścienie, nieszczęsne e wg mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś próbował moda z czwórnikiem od silnika FSi??on jest rożny od tego naszego,na logikę powinien lepiej działaś od naszego/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj namiar na ten FSI. Możesz zapodać jakiś kawałek .pdf lub screen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/zawor-odpowietrzajacy-audi-a4-131km-06b103235q-i4893097564.html

on ma krótszy króciec wchodzący w pokrywę zaworów, ale myślę ze z tym coś się wymyśli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...