Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

u mnie juz olej 10w40 czeka na wymiane mam obecnie 5w40 volvoline na ktorego nie narzekam kontrolka od oleju sie nie swieci tylko wtedy kiedy musi zobaczymy czy zmniejszy sie pobor oleju powiadomie was ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich szczęśiwych posiadaczy ALT też się do nich zaliczam. Problem miałem taki sam jak wszyscy, ktoś mi kradł olej ze silnika ale z tym już chyba koniec. Przeczytałem nie powiem, że cały wątek ale chyba z 50 stron. Posparwdzałem u siebie pod maską i stwierdziłem, że w moim zaworze odmy ne było membramy tej gumowej. Pełen optymizmu zakupiłem nowy zawór i oczywiście dolałem oleju u mnie 5W40 Mobil. Przejechałe m 700 km i olej na dole bagnetu. Nie powiem trochę się zdenerwowałem , żeby nie przeklinać. Obejżałem ten zawór i doszedłem do jednego wniosku jak olej ma wracać do odmy skoro do dolotu ma z górki tak to zrobili. Obejżałem zdjęcia zaworu do młodszych roczników coś koło 2003-2004 i tam ten zawór jest trochę inny. Wziąłem się więc do roboty. Stary zawór ten bez membramy przeciąłem na szwie na dwie połowy, cześć idącą do dolotu przekręciłem o 180 stopni i na szybko zawinąłem izolacją . Całość złożyłem i oczywiście dolałem oleju. Co mi to wszystko dało, według mnie zrobiłem olejowi pod górkę gdyż teraz króciec idący do dolotu jest na tej samem wysokości co kruciec idący do odmy. Od ,, remontu,, przejechałem 1000km i nie dolałem ani grama oleju, samochód spalił jakiś 1 mm z tego co na bagnecie, czyli jakby w normie zobaczymy co będzie dalej, koledze też tak zrobiłem będzie co porównywać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adams153...szkoda, że ten nowy zawór nie pasuje do naszych wersji. Kupiłem nową część z nadzieją, że będzie pasować, ale guzik...nie pasuje na etapie wejścia w pokrywę zaworów. Twój pomysł z przecięciem jest może dobry, ale sklejenie taśmą przy dość wysokich temperaturach jakie tam panują mnie nie przekonuje. No chyba żeby kleić na nowo cały element i zrobić taki mix to wtedy może być ok. Ja również podzielam Twoją opinię, że komuś się jakoś nielogicznie skonstruował ten zawór w naszych wersjach. Jakby od d..y stony. Kompletnie bez sensu. Są tacy, którzy twierdzą że olej ucieka nie tylko odmą, ale z drugiej strony remonty silnika też niewiele dają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na motulu + nowym wariatorze i zaworze zrobione 3000 km i nadal spokój.

co ciekawe miałem pękniętą odmę, wymieniłem ją, może będzie 5000 km ? :)

ostatnio wytrzymało 4500 km.

kasy trochę wepchałem ale wygląda na to ze jest spokój na dłużej.

Edytowane przez tracer123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na motulu + nowym wariatorze i zaworze zrobione 3000 km i nadal spokój.

co ciekawe miałem pękniętą odmę, wymieniłem ją, może będzie 5000 km ? :)

ostatnio wytrzymało 4500 km.

kasy trochę wepchałem ale wygląda na to ze jest spokój na dłużej.

A jaki olej wcześniej zalewałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

castrole 5w40 i 10w40.

I ile brał? Jaka jest róznica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To super wynik jak na silnik Alt. Sprawdzałeś dolot? Prawdopodobnie nadal zasysa opary. U mnie śmierdzi benzyną z korka wlewu oleju, pytanie czy tylko u mnie i czy jest się czym martwić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co z tego jak nie bierze oleju jak klekocze jak diesel :D

wymieniony pasek rozrządu i napinacz, bez zmian.

jutro postaram się sprawdzić dolot.

dolot suchy.

Edytowane przez tracer123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xebo1 jak i benzyna czy diesel w oleju w dużym stężeniu ma katastrofalne skutki. Zatrzesz motor. Sprawdź świece, może być już brak pierścieni lub leje wtrysk. Jest środek XENUM. kup podłącz na krutko omijając dopływ paliwa i wyczyść je.

Może pomoze....

Tracer123 podpowiem ci żebyś skupił się na zmiennych fazach rozrzadu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tracer123 podpowiem ci żebyś skupił się na zmiennych fazach rozrzadu

domyślam się że to to :)

mechanik założył używkę zamiast nówki z aso.

jakbym był w polsce już dawno bym to rozwiązał tak jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być wałek wytarty, złe ustawiony rozrzad,luzny łańcuch lub napinacz lancucha na zawór zapewne dostałeś fakturę. Obstawiam na walek

tracer na 99% wałki

Złe ustawienia rozrzadu, wałków lub defekt któregoś lub dwóch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod korkiem oleju jest biały nalot o zapachu benzyny. Silnik osiąga 90 st. Nie robie długich tras tylko po mieście , czy to jest normą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xebo1 norma nie tylko masz kit pod korkiem to jest różnica temperatury. Załóż separator i zobacz ile po tygodniu będziesz miał w nim wody a z 300ml. Więc robi się masło.

Po zamieszaniu z olejem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być wałek wytarty, złe ustawiony rozrzad,luzny łańcuch lub napinacz lancucha na zawór zapewne dostałeś fakturę. Obstawiam na walek

tracer na 99% wałki

Złe ustawienia rozrzadu, wałków lub defekt któregoś lub dwóch

tu jest dłuższa historia.

mechanik uszkodził mi zawór podczas wymiany wariatora,

wyjechałem do szwajcarii i zostawiłem mu samochód żeby to naprawił, miał być nowy zawór, niby wszytko było dobrze nic nie klekotało, wręcz ideał.

przyjechał na urlop, pojeżdziłem trochę i zaczęło klekotać, więc wymieniłem napinacz i łańcuszek rozrządu, nic nie pomogło, tyle hajsu w błoto.

gdy drugi mechanik (już znajomy to robił) to wymieniał to zauważył że zawór jest używany i jedna śruba od mocowania jest urwana.

na 99% to zawór.

niestety nie wiem kiedy będę teraz w polsce ;x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciśnij gościa dla satysfakcji.!!!!!! Ja jak wymieniłem klientowi w mazdzie 6 diesel rozrząd to śruba od kopyta od napinacza z rolką była na klej(zerwany gwint) co najlepsze pierwsza wymianę robiło ASO MAZDA. Choć lepsze cuda widziałem. Najczestrza praktyką partaczy jest dojenie z kasy za wymiany których nie było!!!!!!

Jak byś chciał to mogę załatwić tobie nowy org. zawór za niecałe 900zł Ciekawi mnie ile ten gamon skasował ciebie za usluge?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

600 wariator, sam kupiłem + 300 robota.

Nie bede juz pchał pieniędzy w ten samochód.

Jak sobie pomyśle ze za to co juz wlozylem mogłem kupić zamiast b6, b7 to mnie skręca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...