Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 1.08.2019 o 21:57, Rosomak91 napisał:

Myślałem poważnie o wymianie na 1.8 z B5, bo mogę mieć kompletny silnik za mniej niż tysiaczka, ale boję się, że nie podejdzie. Rozmyślam jeszcze o przerobieniu odmy, żeby olej nie leciał w dolot. Swoją drogą demontował ktoś dolot? Sprawia to dużo problemu?

Nie mozę być z B5  Musi to być silnik z golfa lub a3 czy tam toledo, Ważne zeby był na Bloku 06A 

czyli pompa wody na rozrządzie.  

Przekładamy Miske od naszego ALT i cały osprzęt. najmiej roboty najmniejszy Koszt. 

 

Zapraszam do mnie z autem ;) Zrobimy ;) 

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Siemanko, jestem zielony w tematyce motoryzacji, nie mów teamt, dobrze, że tu trafiłem. Wytłumaczy mi ktoś jasno i klarownie o to chodzi z modem odmy, jak to działa, jak to należy przeprowadzić, w jakie czesci sie zaopatrzyc? Tak po prostu zebym ja to zrozumial i umial przekazac ta informacje mechanikowi, bylbym mega wdzieczny. Swoja droga jaki polecacie olej do alt?

Opublikowano

Podłączam się pod prośbę kolegi.
Jeśli mógłby ktoś napisać co potrzeba i jak to zrobić?
Jakieś skutki uboczne wychodzą po czasie?

Opublikowano
W dniu 13.09.2019 o 00:19, jakub1910 napisał:

Swoja droga jaki polecacie olej do alt?

5W40, norma 502 00

Opublikowano

Czy przy pobożne 1-1.5l na 1000km samochód musi dymic czy nie jest to konieczne? Co jeśli nie dymi jedynie po odpaleniu na zimnym puści dymek oraz mocno się poci przy separatorze. Czy możliwe żeby występowało takie spalanie spowodowane tylko odma i zaworami a pierścienie byłyby w dobrym stanie? 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 25.10.2019 o 22:57, A46b napisał:

Czy przy pobożne 1-1.5l na 1000km samochód musi dymic czy nie jest to konieczne? Co jeśli nie dymi jedynie po odpaleniu na zimnym puści dymek oraz mocno się poci przy separatorze. Czy możliwe żeby występowało takie spalanie spowodowane tylko odma i zaworami a pierścienie byłyby w dobrym stanie? 

Jak nie będzie przedmuchów to olej odmą nie pójdzie.

 

Tak dla zainteresowanych - przed montażem instalacji elpidżi miałem około litra na tysiaczka, czasem więcej czasem mniej. Po instalacji lpg mam litra na jakieś 400-600 km, w zależności jak się jeździ. Silnik mam na stole, po zdjęciu kolektora ssącego w głowicy przed zaworami na 3 cylindrze mam wiór - taki wiór, co jak się wierci dziurę w kolektorze dolotowym żeby węże od elpidżi pociągnąć... zablokował się i nie miało jak go wciągnąć w komorę spalania. Tacy k**wa fachowcy j**ani.

Do końca tygodnia powinienem rozłożyć silnik na części to dam znać jak wygląda środek.

ALT:

Wstępnie mogę powiedzieć, że masa oleju spływała przez uszczelniacze zaworowe.

--------------

ALT>AGN

Silnika jeszcze nie porozkładałem na części ze względu że pracować przy tym mogę tylko w soboty, więc skupiłem się na włożeniu nowego silnika. Jeśli chodzi o przekładkę z ALT na AGN aby można było wszystko poskładać do kupy należy kupić smok oleju, króciec wody do głowicy, oraz zaślepkę kanału wodnego - wszystko od 1.8t np. BFB. W AGNie pozostaje podstawa filtra, trzeba dosztukować powrót wody. Kolektor wydechowy pasuje, ale trzeba dolne śruby zrobić na przestrzał płaskownikiem - dolne szpilki w głowicy ALT i AGN są w innym miejscu i o ile nie wchodzi w otwory w kolektorze od ALTa o tyle wpadają w luki i można to ogarnąć bez większego umysłowego wysiłku. Montując skrzynie nie licowały mi się otwory z łączące miskę olejową ze skrzynią - jakoś to ogarnąłem. W misce olejowej trzeba trochę zadziałać szlifierką wycinając kawałek przegrody. Czujnik przy podstawie filtra przekręcamy z ALTa. Ogólnie raczej wszystko pasuje. Trzeba pokombinować z odmą. Nie zamontowałem jeszcze cewek, ale na oko widzę tutaj z tym problem - wydaje mi się, że fajka może nie sięgać do świecy, ale mogę się mylić. W następną sobotę zwymiaruje wszystko i spróbuje odpalić. Mam tylko wrażenie, że silnik który kupiłem może nie być w najlepszym stanie.

Całość operacji łącznie z silnikiem (kupiony z całym osprzętem - bez skrzyni i rozrusznika) kosztuje mnie około 1300 zł - jeśli to rozwiąże raz na zawsze problem z braniem oleju to jest to koszt niewielki. 

Edytowane przez Rosomak91
Opublikowano

Witam. Znalazłem ten temat niedawno. Czy jest ktoś w stanie pomóc i wyjaśnić dokładnie jak zrobić tą odmę+ niedawno kupiłem właśnie audi z 2.0 alt.

Opublikowano

@marcelinio301 Witam, byłbyś w stanie opisać mi albo wysłać gdzieś bezpośrednio informacje co do przeróbki odmy, bo właśnie sprawa jest taka, że passat olej bierze, ale nie kopci wcale trochę ma zapchanego kata bo vcds wali błędem czasami ale to też może być przez gaz, aczkolwiek ostatnio uszczelniłem połączenie czwórnika z dolotem bo waliło błędem od mieszanki po prostu przez lewe powietrze, to połączenie uszczelniłem zwykłą opaską zaciskową, ale właśnie widziałem, że uwalone w oleju było to połączenie dolot też w oleju itd przez co wydaje mi się, że modyfikacja tej odmy poprawiła by radość z jeżdżenia autkiem gdyby brał tego oleju trochę mniej wiadomo nie 0 ale mniej to zawsze lepiej a też było by miło, gdyby wyeliminować olej w dolocie bo chcę przeczyścić jakąś chemią pewnie przepustnice i też zrobić płukankę silnika i płukanke wlać na tłoki wedle filmu m4k garage bo jak sprawdzałem pod świecami to faktycznie jest tam dość syf może coś pomoże, ale też jak już czyścić to dobrze było by ogarnąć żeby w dolocie oleju nie było, byłbym giga wdzięczny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...