Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Moim zdaniem jak już pisałem problem nie leży w konstrukcji silnika ale w nieprawidłowej, chociaz zalecanej przez firmę eksploatacji. Ten silnik nie może być eksploatowany w trybie long-life a olej castrol 5W-30 się do niego nie nadaje. Czy jest ktoś kto miał auto od nowości zalewane co najmniej 5W-40 wymienianym co max 15 tys i też bierze olej? Rozebrałem swój stary silnik i jak już pisałem nie jest on zużyty bo luz na pierścieniach nie przekracza 0,4 - 0,5 mm. A wciągał 1l/1000km. Jedyne co to pierścienie są zaklejone nagarem ze spalonego leju. Moim zdaniem tu leży przyczyna - jeśli ktoś wie jak wyglądają pierścienie, to wiue, że środkowy pierścień tzw zgarniający posiada od dołu taki rowek, który w przekroju powoduje że pierścień jest zakończony takim pazurkiem do zgarniania oleju. W tym silniku ten rowek jest zabity nagarem, zamiast rowka jest górka z nagaru! To tak jakby założyć pierścień odwrotnie wtedy każdy silnik będzie brał olej. Pierścień olejowy również jest pozatykany. Dlatego w tym przypadku przeróbki odmy niewiele się zdają. Przy braku przedmuchów ta odma działa prawidłowo, podobnie jest rozwiązana w innych silnikach VAG które nie biorą oleju.

Dlatego podsumowując uważam że silniki te biorą olej na wskutek wciągania go na pierścieniach i przedmuchów. Wyczyszczenie pierścieni powinno w sporym stopniu rozwiązać problem. Wielu osobom wymiana pierścieni nie pomogła ale być może ta wymiana nie została przeprowadzona prawidłowo. Niby prosta rzecz a le mogła przerosnąć niejednego mechanika :decayed:

Ja na razie zastosowałem ten antykoks, wymieniłem olej z castrola 5W-30 na midlanda 5W-40 i jest nieco lepiej. Niewiele ale jednak. I zamontowałem Stag 300+ :decayed:[br]Dopisany: 12 Wrzesień 2011, 08:43_________________________________________________Ewentualnie, panowie któregoś pięknego dnia umówimy się i zbierzemy wszyscy razem pod jakąś główniejszą siedzibą audi-vw i poprosimy aby firma na poważnie zajęła się rozwiązaniem palącego problemu :naughty: A myślę że włączywszy w to właścicieli A6 i passatów z silnikami ALT była by to dość liczna grupa z którą musieli by jednak poważnie porozmawiać :evil:

Opublikowano

Pytanie, czy ktoś wymienił pierścienie jak należy i czy po tej operacji i zalaniu silnika syntetykiem 5W-40 lub 5W-50 dalej bierze.

Jest w tym sens co piszesz, bo pierścień zgarniający jak sama nazwa wskazuje służy do zgarniania oleju ze ścianki cylindra. Jeśli zmieni swój kształt, to przestanie spełniać swoją rolę.

Generalnie prosty sposób. Tylko dlaczego nikt na to wcześniej nie wpadł? ;)

Opublikowano

Pytanie, czy ktoś wymienił pierścienie jak należy i czy po tej operacji i zalaniu silnika syntetykiem 5W-40 lub 5W-50 dalej bierze.

Jest w tym sens co piszesz, bo pierścień zgarniający jak sama nazwa wskazuje służy do zgarniania oleju ze ścianki cylindra. Jeśli zmieni swój kształt, to przestanie spełniać swoją rolę.

Generalnie prosty sposób. Tylko dlaczego nikt na to wcześniej nie wpadł? ;)

jakby tak bylo to auto kopciloby jak uj :gwizdanie:

Opublikowano

jakby tak bylo to auto kopciloby jak uj :gwizdanie:

A dlaczego? :naughty: Jak widzisz te silniki biorą 1l/1000 i nie kopcą, może tak sprawnie działa katalizator. Czy olej dostanie się dolotem czy przez pierścienie to jest ładnie zamieniany w sadzę :evil: Można zrobić doświadczenie: niech silnik chodzi z 5 min na wolnych obrotach i dać mu w p... do 6000 obr.

Jeśli bierze olej przez pierścienie to puści dymka.

Niestety odma nie jest winna spalaniu oleju, jeśli nie ma przedmuchów to olej nie powinien się dostawać ani do odmy ani do czwórnika.

Opublikowano

jakby tak bylo to auto kopciloby jak uj :gwizdanie:

A dlaczego? :naughty: Jak widzisz te silniki biorą 1l/1000 i nie kopcą, może tak sprawnie działa katalizator. Czy olej dostanie się dolotem czy przez pierścienie to jest ładnie zamieniany w sadzę :evil: Można zrobić doświadczenie: niech silnik chodzi z 5 min na wolnych obrotach i dać mu w p... do 6000 obr.

Jeśli bierze olej przez pierścienie to puści dymka.

Niestety odma nie jest winna spalaniu oleju, jeśli nie ma przedmuchów to olej nie powinien się dostawać ani do odmy ani do czwórnika.

no nie wiem :mysli: U mnie zadnych bledow kata nie ma :gwizdanie:

Opublikowano

Dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem w serwisie vw, co naprawiali alt'a , mówił że dali zrobić pierścienie na zamówienie i silnik przestał żreć olej, więc może to jest rozwiązaniem :naughty: ,popytam o koszta i może u siebie zrobie taki manewr i zobaczymy...

Opublikowano

Czyli wadliwe pierścienie fabryczne? Natrzaskali ich u dostawcy zewnętrznego tysiące szt., Audi to łyknęło i władowało do swoich silników.... Feee.....

Opublikowano

w serwisach często gadają bzdury więc nie wyrokowałbym jeszcze :)

Opublikowano

Chyba najlepszym rozwiązaniem będzie zebrać się w kupę i wspólnie zachęcić jakiś główny serwis vw-audi do zagłębienia tematu :cool1:

Ja też uważam że wina leży po stronie pierścieni, ale nie byłbym pewien czy akurat po stronie ich jakości. Jak wyglądał mój stary silnik już pisałem. Przydałoby się rozebrać jeszcze jakiś to wtedy można byłoby potwierdzić przyczynę. Ja na razie jestem zrujnowany przez ten samochód, ale myślę jeszcze nad wymianą bloku i pierścieni w tym starym silniku, dlatego wstrzymuję się na razie ze sprzedawaniem gratów z niego. Jak nie to sprzedam głowicę, wariator i może coś tam jeszcze z niego i parę groszy się może zwróci :wallbash:

Opublikowano

Pytanie lamerskie: czy w ALT 2.0 są tuleje mokre czy otwory wykonane są bezpośrednio w bloku? Czyli czy można wsadzić zestaw naprawczy czy trzeba honować cylindry bezpośrednio w bloku i dobierać tłoki i pierścienie wg "nadwymiarów" naprawczych?

Opublikowano

W ALT są tuleje suche, tuleje prawdopodobnie żeliwne są wstawiane w blok w momencie odlewania bloku z jakiegoś stopu aluminium. Nie ma możliwości ich wyciskania na prasie i wymiany. Nie ma też przewidzianych tłoków i pierścieni nadwymiarowych. Oczywiście to że nie da się wycisnąć tych tulei nie znaczy że w Polsce nie znajdzie się nikt kto nie rozwierci starych tulei i nie wstawi nowych :decayed:. Ale to mi się wydaje nie opłacalne.

Opublikowano

Nie ma też przewidzianych tłoków i pierścieni nadwymiarowych.

Acha. Czyli mam rozumieć, że silnik jest jednorazówką? Jak po wyhonowaniu na nowo tulei żeliwnych w bloku aluminiowym dobrać większe tłoki i pierścienie? Nie mówcie, że robią to ludzie na zamówienie, czyli cena z kosmosu! :shocked:

Opublikowano

Akurat to że jest jednorazówka, czyli że nie ma szlifów i nadwymiarów to nie ma co narzekać. Tak już jest od dawna i to nie tylko w audi. Tyle że w innych markach nie ma potrzeby naprawiać silników :kwasny:

Opublikowano

W Skodach 100, 105, 120, Favorit, Felicia 1,3 SPI i 1,3MPI i w Fabiach 1,4MPI (czeski silnik) są zestawy naprawcze, czyli tuleje mokre, tłoki i pierścienie, które można sobie złożyć w stodole :naughty: Części są tanie jak barszcz. Druga sprawa, że te silniki bez remontu wytrzymują po 300-350 kkm! I to nie jest żart!

Ja mam w Felicii silnik VW 1,6MPI, który ma blok żeliwny i otwory bezpośrednio w nim wykonane. Ale dokumentacja mówi o 3 wymiarach naprawczych tłoków i pierścieni, zatem remont polegałby na wyhonowaniu cylindrów do średnicy pod pierwszy pasujący "nadwymiar" tłoka i po problemie. Te silniki również potrafią pociągnąć tyle kilosów co czeskie motory! Ten mój silnik zje oleju może 1-2mm na bagnecie od wymiany do wymiany czyli jakieś 15kkm i mam ciśnienie sprężania po 15 barów na każdy gar, czyli w górnej odchyłce tolerancji :hi:[br]Dopisany: 13 Wrzesień 2011, 12:40_________________________________________________

Panowie jak w takim razie najprościej sprawdzić to czy silnik przepuszcza na pierscieniach ? test kompresji coś da ? czy trzeba go rozbierać ?

Robi się próbę olejową. Poczytaj tutaj:

http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/

Opublikowano

Z tego co wiem pomiar kompresji może ale nie musi coś wykazać. Problem w tym że jak bierze olej to cały czas ma próbę olejową tzn pierścieni nie ma ale olej uszczelnia pierścienie i kompresja będzie ok.

A próbował ktoś już tego ceramizera??? Może pomóc nie pomoże ale zaszkodzić też nie zaszkodzi :decayed:

Opublikowano

Oki dzieki za info o tej próbie olejowej ... oraz testu kompresji...

Wpadłem na pewien pomysł oraz okazję na sprawdzenie naszych ALT'ow na żywo oraz porównania ich z innymi modelami silników ...

Może uda się wówczas coś jeszcze znaleźć zapraszam osoby które mają problem z olejem oraz tych którzy ich nie mają a jeżdżą ALT'em

linka do postu

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=221252.0

Opublikowano

Ok po rozmowie wyszło że auto na nowych pierscieniach przez 2 miechy niebrało grama oleju, dalej jak to niewiem bo auto sie jeszcze na przeglad nie pojawilo, cena ok 3000 zl ... :disgust:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...