Gość ks28krk Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Panowie powiem tak mam alt brał 0.6l na 400km przed remontem, po do 1400km spokój potem to samo na 500km litr wymiana uszczelniaczy,pierscieni,uszczelek,czyszczenie odmy,zalany olejem shel 15 w 40 w celu wypłukania silnika i dotarcia poniewaz pierscienie były zapieczone jak i cały silnik prze grzany tutaj kolega pisze o odmie faktycznie gdy sciagniemu rure od filtra powietrza w dolocie była spocona rura od oleju wydaje mi sie ze z trujnika od dekla pokrywy powinien byc dłuzsza rurka do dolotu a w niej nastepny trujnik z wyjsciem na dolot i spowrotem na odme chodzi o to aby był dłuzszy moment zasysania powietrza z pokrywy zaworów do kolektora ssacego wtedy olej zasysany przez dolot miał by czas na spłyniecie a nie bezposrednio na tłoki rzecz biorac nie widzimy tego ale podczas jazdy przez odme i kolektor ciagle ssacy moze naprwde duzo oleju wypłynac a kopcenia nie zauwazymy ani innych przyczyn.Pozdrawiam.
gielda211 Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Panowie zastosujcie przeróbkę według mojego sposobu który ja zastosowałem (czyli opcja z filterkiem) lub attis3-a lub michass-a i problem brania oleju zniknie. Ja również miałem dosyć duże zużycie. Co do sprawdzenia stanu oleju to sie nie zgodze z wami... Po spuszczeniu oleju z silnika wlewamy 4.2l do silnika i po nocy na bagnecie mamy max. (sprawdzałem) Lejąc 4.2l i odpalając silnik, czekając 20 min nie będziemy mieli max na bagnecie ponieważ olej będzie rozprowadzony po całym silniku i dopiero będzie powoli ściekał wiec jaki sens jest dolewać kolejne np 0,5l oleju?? 4,2l oleju to wartość podana przez producenta. Uważam ze olej powinno sprawdzać sie po długim postoju auta na równym podłożu.
itor Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Panowie zastosujcie przeróbkę według mojego sposobu który ja zastosowałem (czyli opcja z filterkiem) lub attis3-a lub michass-a i problem brania oleju zniknie. Ja również miałem dosyć duże zużycie. Co do sprawdzenia stanu oleju to sie nie zgodze z wami... Po spuszczeniu oleju z silnika wlewamy 4.2l do silnika i po nocy na bagnecie mamy max. (sprawdzałem) Lejąc 4.2l i odpalając silnik, czekając 20 min nie będziemy mieli max na bagnecie ponieważ olej będzie rozprowadzony po całym silniku i dopiero będzie powoli ściekał wiec jaki sens jest dolewać kolejne np 0,5l oleju?? 4,2l oleju to wartość podana przez producenta. Uważam ze olej powinno sprawdzać sie po długim postoju auta na równym podłożu. Twoj sposob jest dobry jak wymieniasz caly olej a nie robisz dolewki. W normalnych silnikach tak sie robi w ALT nie. Ja na zimny silnik zalalem 0,5 litra oleju (tyle brakowalo do max), odczekalem i pokazywalo full, zagrzalem silnik do 90 stopni, zgasilem, drugiego dnia przed wyjsciem do pracy patrze na bagnet i co? i znowu dolewka, musialem dolac 250 zeby bylo max
gielda211 Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 Panowie zastosujcie przeróbkę według mojego sposobu który ja zastosowałem (czyli opcja z filterkiem) lub attis3-a lub michass-a i problem brania oleju zniknie. Ja również miałem dosyć duże zużycie. Co do sprawdzenia stanu oleju to sie nie zgodze z wami... Po spuszczeniu oleju z silnika wlewamy 4.2l do silnika i po nocy na bagnecie mamy max. (sprawdzałem) Lejąc 4.2l i odpalając silnik, czekając 20 min nie będziemy mieli max na bagnecie ponieważ olej będzie rozprowadzony po całym silniku i dopiero będzie powoli ściekał wiec jaki sens jest dolewać kolejne np 0,5l oleju?? 4,2l oleju to wartość podana przez producenta. Uważam ze olej powinno sprawdzać sie po długim postoju auta na równym podłożu. Twoj sposob jest dobry jak wymieniasz caly olej a nie robisz dolewki. W normalnych silnikach tak sie robi w ALT nie. Ja na zimny silnik zalalem 0,5 litra oleju (tyle brakowalo do max), odczekalem i pokazywalo full, zagrzalem silnik do 90 stopni, zgasilem, drugiego dnia przed wyjsciem do pracy patrze na bagnet i co? i znowu dolewka, musialem dolac 250 zeby bylo max Kolego rozumiem ze 0,5l braku oleju to byly twoje przypuszczenia... Napisałeś ze odczekałeś ile? zimny silnik zimny olej = czas spływu bardzo długi.... odczyt był przekłamany przez czynniki które wcześniej opisałem... Jeśli chodzi o moj sposób to podałem go w taki sposób zeby było łatwo go zobrazować innym osobom. Przecież to nie ma znaczenia czy miałeś w silniku 3l czy 3,5 i dolewasz 0,2l czy 0,5. Rano bedziesz miał ile dokładnie oleju znajduje się w silniku a konkretnie w misce bo przeciez silnik nie jest zalany pod korek:) I chyba silnik ALT ma tą samą konstrukcje jak większość czyli olej spływa to miski,gdzie sprawdzamy ile oleju się tam znajduje... Za duza ilośc oleju kwalifikuje się do wypompowania.... Wiec moim zdaniem miarodajny pomiar jest po nocy. No ale każdy ma swoje metody i poglądy:) ps. Ten wątek chyba nie jest o sprawdzaniu oleju wiec proponuje żebyśmy go nie zaśmiecali wpisami o metodach sprawdzania oleju:)
izakora Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 No właśnie. To nie jest wątek o sprawdzaniu oleju. Do kolegów,którzy zastosowali patent z wężem olejo odpornym i filterkiem stożkowym - czy ta przeróbka dała jakiś efekt???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? W moim przypadku kontrolka znowu się zapaliła, a na bagnecie minimalny poziom oleju.
gielda211 Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 Kolego przed przeróbką po przejechaniu 2000tys km (miasto i trasa) miałem min na bagnecie w chwili obecnej (po przeróbce) po przejechaniu tej samej ilości km nie zauważyłem znaczącego ubytku oleju... Tzn mam na max:) U mnie wszystko z klawiatury było pchane przez czwórnik do dolotu...
itor Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 Kolego przed przeróbką po przejechaniu 2000tys km (miasto i trasa) miałem min na bagnecie w chwili obecnej (po przeróbce) po przejechaniu tej samej ilości km nie zauważyłem znaczącego ubytku oleju... Tzn mam na max:) U mnie wszystko z klawiatury było pchane przez czwórnik do dolotu... Dzisiaj do mnie dojechal nowy czwornik. Na razie tak go sobie ogladam i zastanawia mnie to jakim cudem olej jest walony w dolot skoro tam jest taka gesta siatka ktora tlumi dosc skutecznie wpuszczane tam powietrze, moze ona od oleju po jakims czasie twardnieje i sie przerywa? zagladnalem pod swialo i pod ta siateczka jest fabryczny okragly otworek wielkosci okolo 4 mm wiec pewnie tamtedy dosuwa oleum:)
gielda211 Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 Kolego trochę wcześniej pisaliśmy o tym ze gdyby czwórnik miał troche inna konstrukcje a mianowicie wyjście do dolotu było by wysoko a zejscie do odmy nisko to sytuacja nie miała by prawa zaistnieć...
itor Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 Kolego trochę wcześniej pisaliśmy o tym ze gdyby czwórnik miał troche inna konstrukcje a mianowicie wyjście do dolotu było by wysoko a zejscie do odmy nisko to sytuacja nie miała by prawa zaistnieć... a wytlumaczcie mi jeszcze po co w tej odmie jest wyjscie do serwa?
Attis3 Opublikowano 10 Marca 2011 Autor Opublikowano 10 Marca 2011 W czystej teorii jest to przewód podciśnieniowy, który ma zamykać sylikonowy zaworek w rozdzielaczu(trójniku). W praktyce zasysa olej to układu podciśnienia i jest drugą przyczyną ubywania oleju w tym silniku.
itor Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 Właśnie tak kminię - coby pozmieniać w trójniku samym ... kolego jak wezmiesz ten orginalny czwornik pod swiatlo to zauwazysz ze madrale pod ta gumowa membrana dali okragly otwor jakies 4 mm, moim zdaniem to tam sp***rza olej w dolot, gdyby go zatkac np wkrecajac srube...
tigy Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 wymyśliłem nowy patent - zrobię fotki - jak zakończę testy ... z patentem wyjścia z czwórnika do filtrerka skończyło się wywaleniem oleju ... znacznym )) więc sporo oleju ładuje się z klawiatury ... przy 220 troche mi pobryzgało przez filterek - przy okazji zdmuchnęło antene cb i uderzyło w błotnik i zmieliło się na feldze ... wrrrr :/ teraz przewód podciśnieniowy z serwa i dolotu skierowałem w połowie wysokości przewodu odmy, dolot w kanale górnym zaślepiłem a wylot z czwórnika połaczyłem z drugim czwórnikiem gdzie górą puściłem przewód do filtra a resztą wyjść zaślepiłem .. dział póki co
itor Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 wymyśliłem nowy patent - zrobię fotki - jak zakończę testy ... z patentem wyjścia z czwórnika do filtrerka skończyło się wywaleniem oleju ... znacznym )) więc sporo oleju ładuje się z klawiatury ... przy 220 troche mi pobryzgało przez filterek - przy okazji zdmuchnęło antene cb i uderzyło w błotnik i zmieliło się na feldze ... wrrrr :/ teraz przewód podciśnieniowy z serwa i dolotu skierowałem w połowie wysokości przewodu odmy, dolot w kanale górnym zaślepiłem a wylot z czwórnika połaczyłem z drugim czwórnikiem gdzie górą puściłem przewód do filtra a resztą wyjść zaślepiłem .. dział póki co podrzuc zdjecia:)
michass Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 Siema majstry! Poka,poka te zdjęcia wuja. Sorry,ale nie wytrzymam i muszę o tym stanie oleju swoje pięć groszy wpier..olić. 4.2L oleju wchodzi na MAX.Raz spływa szybko,a raz wolno.Odkręcając korek (wlew) spływa szybko,po 20 minutach prawie cały jest na dole.Przeczytajcie napis po niemiecku na korku,czym grozi przelewanie stanu(katalizator szmelc).Stara szkoła mówi o utrzymywaniu 3/4 stanu oleju,na wypadek większych obciążeń(wysokich obrotów),co się tyczy normalnych samochodów-nie ALT .Lanie oleju na zapas to niemądre,i skończy się wymianą katalizatora,wiem bo sam po takim dupku kupiłem samochód i za dwa dni ściągałem wydech.A zbyt niski poziom oleju objawi się rozpierdo...lonym wariatorem w głowicy,czyli porannym wrrrrrr... spod maski.Ludzie do ALT trza regularnie zaglądać i tyle.A tym co olej nie schodzi do miski proponuje wymienić filtr oleju na Knechta ,chyba,który nie ma zaworu podtrzymującego olej u góry . Czówaj!
gregorypeck Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 Ja zawsze zakladam Knechta i roznica poziomu miedzy "rano" a "po 15min" jest na całą miarke. Ktory pomiar jest wiarygodny? Przyjąłem że "po 15min" bo tak napisali w instrukcji obsługi.
michass Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 To na próbe otwórz korek i sprawdz po 15min,powinno być "więcej" oleju,na miarce.A stan to stan,zbyt wiele oleju=zbyt duże jego ciśnienie.Poprostu was ostrzegam przed konsenkwencjami,mogącymi zaistnieć przelewając olej(wypchnięcie zimmeringów,uczelka pod głowicą,i wspomniany katalizator),dodam że naprawy kosztowne.Dobrze że nam w instrukcji nie każą sprawdzać oleju w trakcie jazdy .Wiem że paru jeżdzi z nadstanem i chyba nie ma większych problemów,więc wnioski że mały łyk oleju ponad maxa jest do przyjęcia,ale czy ich silniki nie są zażygane np. olejem,czy nie wypierd..la CHEK ENGINE,tego nie wiem.Wolę częściej sprawdzać,a w razie co to OIL MIN się zapali w pół miarki i można dolać.
gielda211 Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 dobrze prawisz michass:) ja sprawdzam prawie codziennie:) i trzymam 3/4 miarki
itor Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 dobrze prawisz michass:) ja sprawdzam prawie codziennie:) i trzymam 3/4 miarki a podpowiedzcie mi jeszcze czy cos stoi na przeszkodzie zeby w orginalny czwornik od strony dolotu dac tlumik plomieni? przerabial ktos to?
gielda211 Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 nic to nie da... konstrukcja czwórnika powoduje spływ oleju do dolotu... zastosujcie patent attis3 lub michass i bedzie git
itor Opublikowano 12 Marca 2011 Opublikowano 12 Marca 2011 nic to nie da... konstrukcja czwórnika powoduje spływ oleju do dolotu... zastosujcie patent attis3 lub michass i bedzie git przez tlumik plomieni dostalby sie promil tego oleju co dotychczas wali w dolot
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się