Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam do was prośbe o zrobienie fotek kierownicy powietrza i u szkodzonej kierownicy. Niestety nie wiem gdzie się ona znajduje i co odkrecić zeby sie do niej dostać. Proszę o fotki najlepiej calej komory silnika i pozniej jakies szczegolówe.

Jeśli chodzi o ten wąż i kolanko. U mnie kolanko jest wyprostowane poniewaz idzie w doł do weża od odmy+ ale i tak slysze syczenie. Skad wiem ze to z tego weża? :) bo jak scisne wężyk tak zeby nie miał przepływu powietrza to syczenia nie ma:) Czy myślicie zeby wymieniać to kolanko?

przeciez ten wezyk idzie od przepustnicy (okolic przepustnicy) do trojnika wiec jak u ciebie idzie do odm+?

chyba ze o czym innym kolega pisze niz ja mysle:)

dodam jeszcze ze probowalem ten wezyk zgiac palcami jak sugerowal kolega ale musialem sie porzadnie nawysilac, takze jego elastycznosc zalezy pewnie od stopnia jego zuzycia, u mnie orginalny wezyk wyglada na dosc siwezy wiec chyba jeszcze zachowuje swoje wlasciwosci

bardziej od tej rurki polecalbym sprawdzic czy ezektor nie jest zapchany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie mam do was prośbe o zrobienie fotek kierownicy powietrza i u szkodzonej kierownicy. Niestety nie wiem gdzie się ona znajduje i co odkrecić zeby sie do niej dostać. Proszę o fotki najlepiej calej komory silnika i pozniej jakies szczegolówe.

Jeśli chodzi o ten wąż i kolanko. U mnie kolanko jest wyprostowane poniewaz idzie w doł do weża od odmy+ ale i tak slysze syczenie. Skad wiem ze to z tego weża? :) bo jak scisne wężyk tak zeby nie miał przepływu powietrza to syczenia nie ma:) Czy myślicie zeby wymieniać to kolanko?

przeciez ten wezyk idzie od przepustnicy (okolic przepustnicy) do trojnika wiec jak u ciebie idzie do odm+?

chyba ze o czym innym kolega pisze niz ja mysle:)

dodam jeszcze ze probowalem ten wezyk zgiac palcami jak sugerowal kolega ale musialem sie porzadnie nawysilac, takze jego elastycznosc zalezy pewnie od stopnia jego zuzycia, u mnie orginalny wezyk wyglada na dosc siwezy wiec chyba jeszcze zachowuje swoje wlasciwosci

bardziej od tej rurki polecalbym sprawdzic czy ezektor nie jest zapchany

Kolego weżyk od trójnika został odczepiony a trojnik zaślepiony. Weżyk idzie do weża odmy+ poniewaz pomiedzy gruszką a filterkiem stozkowym wstawiłem trojnik do ktorego podłaczyłem weżyk zeby go olej nie zalewał. Wszystko jest opisane kilka postów wczesniej jak Attis3 i michass pomagali mi przerobić odme:) Jeśli chodzi o zginanie palcami to nie pisałem ze jest to łatwe:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam do was prośbe o zrobienie fotek kierownicy powietrza i u szkodzonej kierownicy. Niestety nie wiem gdzie się ona znajduje i co odkrecić zeby sie do niej dostać. Proszę o fotki najlepiej calej komory silnika i pozniej jakies szczegolówe.

Jeśli chodzi o ten wąż i kolanko. U mnie kolanko jest wyprostowane poniewaz idzie w doł do weża od odmy+ ale i tak slysze syczenie. Skad wiem ze to z tego weża? :) bo jak scisne wężyk tak zeby nie miał przepływu powietrza to syczenia nie ma:) Czy myślicie zeby wymieniać to kolanko?

przeciez ten wezyk idzie od przepustnicy (okolic przepustnicy) do trojnika wiec jak u ciebie idzie do odm+?

chyba ze o czym innym kolega pisze niz ja mysle:)

dodam jeszcze ze probowalem ten wezyk zgiac palcami jak sugerowal kolega ale musialem sie porzadnie nawysilac, takze jego elastycznosc zalezy pewnie od stopnia jego zuzycia, u mnie orginalny wezyk wyglada na dosc siwezy wiec chyba jeszcze zachowuje swoje wlasciwosci

bardziej od tej rurki polecalbym sprawdzic czy ezektor nie jest zapchany

Kolego weżyk od trójnika został odczepiony a trojnik zaślepiony. Weżyk idzie do weża odmy+ poniewaz pomiedzy gruszką a filterkiem stozkowym wstawiłem trojnik do ktorego podłaczyłem weżyk zeby go olej nie zalewał. Wszystko jest opisane kilka postów wczesniej jak Attis3 i michass pomagali mi przerobić odme:) Jeśli chodzi o zginanie palcami to nie pisałem ze jest to łatwe:)

kazdy z nas pisze o czym innym ty o czworniku (odmie) a ja o trojniku (egzektorze):)

wie ktos moze jak sprawdzic ten ezektor czy jest sprawny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Panowie mam pytanie, bierze mi około 0,7 L na 5000 km czy taka ilość może uszkodzić katalizator itd?

Bo nie będę ukrywał, że olej mam dość tani na miejscu - jednak jeśli nawet taka ilość może zaszkodzić katalizatorowi, to dokonam przeróbek które są tutaj opisane.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak: jeśli jeżdzisz tylko po mieście to może się przypchać,ale jeżeli regularnie robisz jakąś trase ilubisz do tego pier**l..nąć prawostopiem to katalizatora nie zapcha.Taka ilość oleju w tym silniku to właściwie jakby wogule nie zaciągał.A od jazdy miejskiej szczególnie krótkich dystansów,kiedy katalizator się nie zdąży rozrzażyć,padają katalizatory nawet przy małych poborach oleju.Właśnie to przerabiam z samochodem żonki,po 3latach w koło komina katalizator zapchany,ażciężko ruszyć z miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie pilna sprawa mam 2,0 alt bieze olej kupiłem go w niemczech okazało sie ze pierscienie zapieczone przegrzany silnik remont był wymiana piercieni na nie oryginał ale bardzo dobrej jakosci no i planowanie głowicy i wym uszczelniaczy do 1500km wszystko ok nie bram potem znowu zaczoł olej schel 15 w 40 aby wypłukac silnik z nagaru i dotrzec brał 0,5 l na 700 km potem znowu remont teraz załozone pierscienie oryginał wymiana oleju na taki jaki był 0 w 30 castrol edge i doszło chonowanie bloku ubytki na tulejach minimalne wszystko ok a po remoncie bieze odrazu prosze o pomoc moj tel 606558676 oddzwonie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich posiadaczy ALT ,no dziwna sprawa z tym olejem ja tez mam ALT 2,0 i mi niebierze oleju gdzies wyczytalem ze do 2003 roku poprostu skladali te modele na wegrzech i po ze po 2003 roku juz niebiora tak oleju bo gdzie indziej skladane niewiem czy to prawda ,moze ktos cos na ten temat powiedziec ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pomysł dla desperatów z ALT - przetnijcie wy odme na tym zgięciu jak idzie do czwórnika.

Mi sie przypomniało, że do póki nie wymieniłem pękniętej odmy - trzasnąłem do dusseldorf i spowrotem + miesiąc po polsce beż zadnej dolewki :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie pilna sprawa mam 2,0 alt bieze olej kupiłem go w niemczech okazało sie ze pierscienie zapieczone przegrzany silnik remont był wymiana piercieni na nie oryginał ale bardzo dobrej jakosci no i planowanie głowicy i wym uszczelniaczy do 1500km wszystko ok nie bram potem znowu zaczoł olej schel 15 w 40 aby wypłukac silnik z nagaru i dotrzec brał 0,5 l na 700 km potem znowu remont teraz załozone pierscienie oryginał wymiana oleju na taki jaki był 0 w 30 castrol edge i doszło chonowanie bloku ubytki na tulejach minimalne wszystko ok a po remoncie bieze odrazu prosze o pomoc moj tel 606558676 oddzwonie

Po pierwsze dzięki za szczerość o pierścieniach i głowicy,bo mi oszczędziłeś pieniędzy i czsu.Potwierdza się moja skromna teoria o przegrzanych egzęplażach,biorących olej(pękające gumowe kolanko przy chłodniczce oleju-każde aso o tym ćwierka).

Proponuje koledze:

Sprawdzić i naprawić kierownice powietrza w kolektorze ssącym.

Dobrze poczytać o naszych przeróbkach i zapodać do twojej padaczki.Np.czwórnik odmy zamiast do dolotu puść w powietrze-na próbę.[br]Dopisany: 15 Kwiecień 2011, 21:34_________________________________________________Oczywiście za pomocą kawałka węża nałożonego na czwórnik,zamiast harmonijki do dolotu.Dolot zaślep-nawer izolacją(do testów).A wąż puść pod górę,żeby ewentualnie nie żygało olejem po silniku itp.W pare minut masz pierwszą przeróbkę,jeżdzisz i doglądasz jak rasowy właściciel ALT :decayed:.A i uważaj przy częstym sprawdzaniu stanu oleju,panowie entuzjastycznie(pewnie ze szcześcia)łamią rurki od bagnetu.Te przeróbki są nieco tańsze od tego co już wpie....oliłeś w zadbańca z niemczech :wink4:,więc Cię nie powinno przerażać.Jeśli coś zrobisz to daj nam znać o efektach.Pisz ,a będzie odpisane.Tu same olejowce,każdy chętnie podpowie.Pozdrawiam Ciebie i resztę kolegów :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @itor to na filmiku to taki tryb "diagnostyczny", co :) ?

Bo co z tego jak w tym zbiorniczku sie olej uzbiera ? Okręcać go i przelewać z powrotem - póki przewód jest podłączony do dolotu - olej będzie zasysany...

Jakbym już miał taką przeróbkę, to zaraz za zbiornikiem zamknąłbym przewód...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @itor to na filmiku to taki tryb "diagnostyczny", co :) ?

Bo co z tego jak w tym zbiorniczku sie olej uzbiera ? Okręcać go i przelewać z powrotem - póki przewód jest podłączony do dolotu - olej będzie zasysany...

Jakbym już miał taką przeróbkę, to zaraz za zbiornikiem zamknąłbym przewód...

nie mozesz tak zrobic bo nie bedziesz mial odpowietrzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mea culpa... Zapomniałem już o istnieniu mojego filterka :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu ktos sobie patenta zrobil:)

Oleju w zbiorniczku brak a olej i tak znika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu ktos sobie patenta zrobil:)

Oleju w zbiorniczku brak a olej i tak znika .

cud:)[br]Dopisany: 06 Maj 2011, 17:57_________________________________________________

tu ktos sobie patenta zrobil:)

Oleju w zbiorniczku brak a olej i tak znika .

cud:)

mozna by zalozyc temat o modach i o tym na co zwrocic uwage w ALT:)

1.ODMA MOD

2.KIEROWNICA POWIETRZA - polomane ramie

3.WYMIANA RURKI PRZEPUSTNICA - EZEKTOR

4.JA OD SIEBIE DODAM OKRESOWE WYJMOWANIE CZUJNIKA ZASYSANEGO POWIETRZA Z KOLEKTORA DOLOTOWEGO I CZYSZCZENIE GO - ZAUWAZYLEM ZE DOSC SZYBKO ZAPACKUJE SIE OLEJEM CO POWODUJE ZE JEGO WSKAZANIA BYWAJA DOSC ZALOSNE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4.JA OD SIEBIE DODAM OKRESOWE WYJMOWANIE CZUJNIKA ZASYSANEGO POWIETRZA Z KOLEKTORA DOLOTOWEGO I CZYSZCZENIE GO - ZAUWAZYLEM ZE DOSC SZYBKO ZAPACKUJE SIE OLEJEM CO POWODUJE ZE JEGO WSKAZANIA BYWAJA DOSC ZALOSNE

Gdzie on dokładnie sie znajduje ? Gdzieś w okolicach bagnetu, tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...