Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

Do samego kolektora bez kanału można się obyć ale trzeba spuścić płyn chłodzący, chyba że ściśniesz przewody. W sumie robota od góry jest tylko. Strasznie duzo roboty nie ma ale do wymiany odmy kolektora zrzucać nie musisz. Jak pokombinujesz to wejdzie pomiędzy alternatorem a kolektorem tylko trzeba się trochę nagłówkować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Do samego kolektora bez kanału można się obyć ale trzeba spuścić płyn chłodzący, chyba że ściśniesz przewody. W sumie robota od góry jest tylko. Strasznie duzo roboty nie ma ale do wymiany odmy kolektora zrzucać nie musisz. Jak pokombinujesz to wejdzie pomiędzy alternatorem a kolektorem tylko trzeba się trochę nagłówkować

A sama odma cięzko wchodzi?Płynu i tak muszę dolać bo ostatnio czujnik temp zmieniałem to też uciekło trochę:kwasny:

---------- Post dopisany at 14:35 ---------- Poprzedni post napisany at 14:33 ----------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odchylisz zbiornik wyrównawczy,np. podwieś go na drucie,to masz dostęp na prawą rękę żeby sobie pomóc z tyłu.Jak zdejmiesz zawleczkę z gruchy,to najpierw gruchę wepchnij w stronę kabiny,potem obracaj wyjmując w tym miejscu co kolega pisał.Mieści się,tylko prawą ręką od tyłu trzeba uważać na sztywne,cienkie rurki ,trójniczki itp,bo połamać łatwo.A przydatna rzecz,to długie szczypce do założenia zawleczki na gruchę:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odchylisz zbiornik wyrównawczy,np. podwieś go na drucie,to masz dostęp na prawą rękę żeby sobie pomóc z tyłu.Jak zdejmiesz zawleczkę z gruchy,to najpierw gruchę wepchnij w stronę kabiny,potem obracaj wyjmując w tym miejscu co kolega pisał.Mieści się,tylko prawą ręką od tyłu trzeba uważać na sztywne,cienkie rurki ,trójniczki itp,bo połamać łatwo.A przydatna rzecz,to długie szczypce do założenia zawleczki na gruchę:wink:

michass odpisz na PW:good: Zdejmę jeszcze alternator to trochę od przodu będę widział:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy wypiąć wtyczkę od alternatora i spokojnie wyjdzie. Nową wkładaj rurkami do przodu i delikatnie manewruj, też wejdzie tylko trzeba namyśleć się trochę. ja najbardziej się wk.. przy zakładaniu zawleczki. Musisz odkręcić zbiornik jak napisał michass. Dobrze jest mieć małe ręce do takiej roboty:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta tylko castrol 10w40 nie spełnia normy według instukcji powinien być 5w30 loglife my stosujemy 5w40..

Zaglądnij najpierw do instrukcji auta zanim sie wypowiesz, olej wielosezonowy dla tego silnika powinien spelniac norme VW 501 01, czyli dokladnie taka jaka ma Castrol 10W40 A3/B4 (w ASO leja 5W30).

No to coś nie tak z tą twoją specyfikacją jest nie tak ?:P napewno nigdzie nie będzie zalecany półsyntetyk , specyfikacje to są jak coś 502-505 , a jeśli chodzi o wielosezonowość to ten longlife jest ..

Zerknij na 375 strone instrukcji do A4 B6 dla silnika 96kW: olej wielosezonowy LEKKOBIERZNY VW 500 00 lub 502 00, lub wielosezonowy 501 01 i wlasnie tą norme spelnia Castrol 10w40 A3/B4, oczywiscie w aso leja olej lekkobierzny 5w30 long VW 503 00.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I już nie wiem co mam demontować:decayed:

Odme,nie.:decayed:

a jak z tym PW co Ci wysłałem? Doszło coś w ogóle?:whistling:Bo nie wiem co z tymi rurami od eżektora zrobić:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I już nie wiem co mam demontować:decayed:

nic nie demontuj oprocz odmy,wyciagasz zawleczke przy gruszce wyciagasz ja z bloku i pchasz w strone kabiny az ci sie wezyk schowa pod kolektor,nastepnie do przodu pomiedzy kolektorem a alternatorem smiało przejdzie jak odłaczysz wtyczke od alternatora, ja tak zrobiłem nic nie musiałem demontowac,spowrotem w odwrotnej kolejnosci:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś ma jakieś słit focie z demontażu? Nie chce popsuć odmy za 160zł:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam czy moze ktos jest z Bialegostoku lub okolic kto zrobil u siebie przerobke odmy i zadzialalo i nie bierze juz tyle oleju .. Ja mam audi a4 b6 2.0 benzyna ALT i wlasnie mam ten problem jak by ktos sie znalazl kto zrobil i dziala bo ja niestety nie potrafie takich rzeczy zrobic to chetnie przyjade i zaplace prosze pisac na meila lub tutaj [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś ma jakieś słit focie z demontażu? Nie chce popsuć odmy za 160zł:facepalm:

Nic na siłę to nic nie popsujesz:decayed: Rur od eżektora nie ruszasz nawet jak chcesz wyciągać kolektor to tylko odłączasz przy ścianie grodziowej rurę idacą do serwa. Spokojnie wymiana tej gruszki to bezstresowa i prawie czysta robota

---------- Post dopisany at 14:47 ---------- Poprzedni post napisany at 14:44 ----------

Witam czy moze ktos jest z Bialegostoku lub okolic kto zrobil u siebie przerobke odmy i zadzialalo i nie bierze juz tyle oleju .. Ja mam audi a4 b6 2.0 benzyna ALT i wlasnie mam ten problem jak by ktos sie znalazl kto zrobil i dziala bo ja niestety nie potrafie takich rzeczy zrobic to chetnie przyjade i zaplace prosze pisac na meila lub tutaj [email protected]

Poczytaj trochę wątek, przeróbka odmy nic nie daje:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega ma racje poczytaj watek, pierscienie maja wine przez co sa duze przedmuchy i olej sie pcha przez odme do dolotu,mozesz przez przeróbke troche ograniczyc ale nie wiele. ja zrobiłem moda odmy ale nie zauwazyłem poprawy dalej niecały litr na 1000km.

ile ci wogole bierze tego oleju??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega ma racje poczytaj watek, pierscienie maja wine przez co sa duze przedmuchy i olej sie pcha przez odme do dolotu,mozesz przez przeróbke troche ograniczyc ale nie wiele. ja zrobiłem moda odmy ale nie zauwazyłem poprawy dalej niecały litr na 1000km.

ile ci wogole bierze tego oleju??

Kurfa ale jak macie przedmuchy to słabsze jest ciśnienie sprężania? Sprawdzał to ktoś? bo u mnie jest prawie 13 na każdym cylindrze.

darkle z rurkami od eżektora chodzi mi o to że do dolotu stamtąd też coś idzie i czy to zaślepiać czy gdzieś podpinać bo michass mi nie odpisuje:kwasny:

A ten eżektor olejem mam zasyfiony to bym się pozbył występowania oleju i tam:good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ci ze takie zuzycie oleju jest w normie,ja bym na twoim miejscu nic nie robił,jak chcesz to przerób odme duzo to nie kosztuje u mnie wyszło ok 20zł i 2godz przy samochodzie,regularne wymiany oleju plus filtr manna lub knetch, banka oleju do bagaznika, bak pod korek i w droge:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwuję ten wątek od początku i zauważyłem pewną prawidłowość: co jakiś czas przychodzi ktoś nowy, zapalony do walki z problemem a jednocześnie nie przeczytał całego wątku, gdzie koncepcje powstawały, a za chwilę były obalane empirycznie :wink:

Może by tak zrobić FAQ na początku wątku i może nie przyrastałyby kolejne strony o tym samym? Nie wiem tylko, czy autor (Attis) jeszcze odwiedza forum, bo bez niego nic zrobimy - ewentualnie jakiegoś moda można by tu ściągnąć...

@karol875 Wracając do (znowu) do pomysłu uspokojenia apetytu Twojego silnika na olej, to jeżeli nie ma tragedii (czyt. możesz przejechać między tankowaniami bez kontrolki OIL MIN), to jak już ktoś tutaj wspomniał - bańka oleju w bagażniku i co jakiś czas kontrola bagnetu oraz ewentualna dolewka.

Wyjdzie znacznie taniej, niż próby skarcenia ALTka...

Jak na razie jedną obiecującą "modyfikacją" jest fachowy (to należy podkreślić) remont silnika, czyli planowanie głowicy, wymiana pierścieni, zaworów i wszelkiej maści uszczelniaczy (darkle pewnie jeszcze by coś dodał), vide: masz (prawie) nowy silnik. Niestety, chyba nikt się tutaj na taki jeszcze nie zdobył, bo zawsze któryś z elementów był pomijany i problem powracał.

Niestety, jest to pewnie niemały koszt, znacznie przewyższający dolewki oleju na 30 lat z zapasem. Wg mnie lepiej te pieniądze przeznaczyć na nastawnik faz rozrządu oraz zawór oleju, bo to może poważnie zagrozić temu motorowi... ale to już jest inny wątek :naughty:

Jednocześnie nie chciałbym zniechęcać świeżych posiadaczy ALTów - jak najbardziej zachęcam do prób, ale uczcie się też na błędach innych - sporo eksperymentów zostało już poczynionych i nie ma sensu ich powtarzać.

Wierny użytkownik ALT :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...