pet3r Opublikowano 12 Września 2006 Opublikowano 12 Września 2006 kazdy spec od wycinania katow powinien wiedziec, ze wycina sie w puszcze od gory spora dziure (na prawie calej powierzchni puszki) tak, zeby spod auta nie bylo nic widac, wycina sie katalizator i wspawuje odpowiednia rurke (widzialem zespawana z wydechem 'na zewnatrz' - czyli przed katem i za katem byly spawy) wyglada to jak zwykle wstawienie nowego kata.
Pikuś Opublikowano 12 Września 2006 Opublikowano 12 Września 2006 kazdy spec od wycinania katow powinien wiedziec, ze wycina sie w puszcze od gory spora dziure (na prawie calej powierzchni puszki) tak, zeby spod auta nie bylo nic widac A co jesli bedzie z gory widac :?: :?:
pet3r Opublikowano 12 Września 2006 Opublikowano 12 Września 2006 chyba na przegladzie nie beda wymontowywac wydechu albo wiercic dziury w podlodze zeby sprawdzic czy kat nie jest kombinowany od gory przeciez przylega do podlogi, wiec jest niewidoczny. chyba, ze jest umieszczony jakos bardzo blisko komory silnikowej i stamtad mozna go dostrzec ?? u mnie katy sa sporo za i pod autem nic nie widac (a sa powycinane ).
Pikuś Opublikowano 12 Września 2006 Opublikowano 12 Września 2006 pet3r, no walsnie a u mnie bardzo latwo dostrzec kata wiec takie kombinacje nic nie daja.
adadur Opublikowano 13 Września 2006 Opublikowano 13 Września 2006 chyba na przegladzie nie beda wymontowywac wydechu albo wiercic dziury w podlodze zeby sprawdzic czy kat nie jest kombinowany od gory przeciez przylega do podlogi, wiec jest niewidoczny. chyba, ze jest umieszczony jakos bardzo blisko komory silnikowej i stamtad mozna go dostrzec ?? u mnie katy sa sporo za i pod autem nic nie widac (a sa powycinane ). Kolego ale w dieslu kat jest inaczej montowany - można powiedzieć w pionie i tak naprawde to nic nie widac od dołu a od góry niemal wszystko jak na dłoni. O znalzłem (fotka zamieszczona Przez Pikusia w innym wątku): WĄTEK
FELIPE Opublikowano 18 Września 2006 Opublikowano 18 Września 2006 właśnie wymieniłem w swoim 1.9 TDI AHU łącznik elastyczny oraz przy okazji wyciąłem katalizator, wstawiając w jego miejsce rure 1) ustąpiły denerwujące metaliczne odgłosy z układu wydechowego i nie drga już tłumik końcowy (wcześniej zwłaszcza po mocniejszej jeździe było to nagminne) 2) auto wydaje się subiektywnie lekko mocniejsze, pewnie to autosugestia, ale moim zdaniem dużo łatwiej wkręca się na obroty 3) nie wiem jak spalanie - sprawdzę za 1-2 tygodnie i dam znać REASUMUJĄC: POLECAM !! KOSZTY : łącznik elastyczny 150mm wersja wzmocniona ok 60zł montaż łącznika i wycięcie kata 80zł (dużo roboty z demontażem) PRZYCHODY : zużyty katalizator można odsprzedać za ok 50zł PS przebieg 220 tkm więć katalizator z pewnością zapchany
adadur Opublikowano 19 Września 2006 Opublikowano 19 Września 2006 To co teraz nie masz nawet puszki? tylko sama rura?
AZIK Opublikowano 9 Października 2006 Opublikowano 9 Października 2006 W zeszły piątek wymieniałem plecionkę + usunięcie kata, wstawienie zwykłej rurki. Cała operacja kosztował mnie 180 zł. Efekty??? NIe zauważyłem różnicy. Teraz tylko jak dam gazu to słyszę tak jakby tłumik był dziurawy a sprawdzałem - nie jest. Prawie jak Fiat 125p. ?????? I jestem trochę tym zdrzaźniony. A jak u Was po wycięciu kata też tak dziwnie burczy???
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 9 Października 2006 Opublikowano 9 Października 2006 a może masz nieszczelność na tej nowej plecionce? Może mechanik nie dokręcił? Poza tym może miałeś już do wymiany dwururkę (ta co wpada do plecionki) i w trakcie roboty plecionki się wysypała kompletnie? U mnie tak było właśnie. Wymieniłem łącznik elastyczny (plecionkę) i dalej coś mi "burczało". Okazało się, że do wymiany też dwururka. Sprawdź ją.
AZIK Opublikowano 10 Października 2006 Opublikowano 10 Października 2006 Masz rację Kaziu_Wichura muszę jednak wejść pod autko. Wczoraj tak tylko patrzyłem i gazowałem to mi wychodziło, że przedostatni ma jakieś lewe wydmuchy. Kurcze jak nie urok to sraczka. Już mnie pochłonęła plecionka i dem. kata i dalej trza wkładać kase. Chyba na razie tak będę jeździł aż się całkiem rozszczelni. Mimo tego oblukam to dziś dokładnie i może jakiegoś fotexa wrzucę jak wygląda plecionka po wymianie może się komuś przydać.
adadur Opublikowano 10 Października 2006 Opublikowano 10 Października 2006 Wrzucaj wrzucaj bo powoli sie szykuje to podobnego zabiegu - plecionka + odetkanie kata
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 10 Października 2006 Opublikowano 10 Października 2006 Dzisiaj bylem na kanale i zauwazylem ze ta "metalowa siatka" ktora jest w czesci z katalizatorem sie rusza i juz troche zuzyta jest , przeszkadza to w czyms, da rade wymienic czy nie trzeba ?? :???: Jeśli nic nie "burczy" to nie wymieniaj narazie. Dodam, że koszt wymiany to jakieś 70-80 zł.
wojtas-audi Opublikowano 11 Października 2006 Opublikowano 11 Października 2006 Dzisiaj bylem na kanale i zauwazylem ze ta "metalowa siatka" ktora jest w czesci z katalizatorem sie rusza i juz troche zuzyta jest , przeszkadza to w czyms, da rade wymienic czy nie trzeba ?? :???:
ciku Opublikowano 11 Października 2006 Opublikowano 11 Października 2006 Jeśli nic nie "burczy" to nie wymieniaj narazie. Dodam, że koszt wymiany to jakieś 70-80 zł. Dokladnie...moja plecionka juz od 1,5 roku jest lekko "rozpleciona" ale nie puszcza jeszcze tyle powietrza zeby syczala itp...wiec na razie nie wymieniam. Kata wycialem ok 3 tyg. temu wiec teraz po tym okresie moge juz jednoznacznie stwierdzic ze samochodzik jest lekko zwawszy :mrgreen: Poza tym lepiej mi sie teraz rozpedza na zimnym silniku. Na 5 biegu jest bardziej elastyczny (na nim najbardziej to czuc). Jesli chodzi o uciekanie powietrza z wydechu to najlepiej wjedz na kanal, zapal silnik i zatkaj reka bardzo dokladnie wydech... niech druga osoba wejdzie pod auto i dokladnie sie przysluchac gdzie ucieka powietrze.
wojtas-audi Opublikowano 11 Października 2006 Opublikowano 11 Października 2006 Kata wycialem ok 3 tyg. temu wiec teraz po tym okresie moge juz jednoznacznie stwierdzic ze samochodzik jest lekko zwawszy Poza tym lepiej mi sie teraz rozpedza na zimnym silniku. Na 5 biegu jest bardziej elastyczny (na nim najbardziej to czuc). A jak ze spalaniem ??
AZIK Opublikowano 12 Października 2006 Opublikowano 12 Października 2006 A więc tak jak obiecałem przesyłam zdjęcia spod autka. Widok wspawanej rury zamiast kata i plecionki pozostał jeszcze ten nieszczęsny przedostatni tłumik, bo teraz autko chodzi jak duży fiat w większym zakresie obrotów.
Wihajster Opublikowano 12 Października 2006 Opublikowano 12 Października 2006 A więc tak jak obiecałem przesyłam zdjęcia spod autka. cos ci ten link nie bangla i nie da sie powiekszyc fotki
pet3r Opublikowano 12 Października 2006 Opublikowano 12 Października 2006 A więc tak jak obiecałem przesyłam zdjęcia spod autka.Widok wspawanej rury zamiast kata Obrazek masz znajomosci w Stacji Kontroli Pojazdow?
AZIK Opublikowano 12 Października 2006 Opublikowano 12 Października 2006 A więc tak jak obiecałem przesyłam zdjęcia spod autka.Widok wspawanej rury zamiast kata Obrazek masz znajomosci w Stacji Kontroli Pojazdow? Jakoś się przejdzie, na którejś ze stacji? Na nowego kata mnie nie stać a tu jeszcze przedostatni pada.
Gość zdeniu Opublikowano 12 Października 2006 Opublikowano 12 Października 2006 u mnie po usunięciu kata jedyna różnica to przyjemny świst pracującej turbiny :mrgreen:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się