wodi87 Opublikowano 12 Listopada 2010 Opublikowano 12 Listopada 2010 1.Na początku zaopatrujemy się w łożysko (num. widoczny na jednej z fotek) w hurtowni koszt około 35PLN. 2.Następnie 3/4 piwa 3.Wymagany kanał lub najazd. 4.Demontażu płyty podłogowej, napinacza paska nie będę opisywał z wiadomych względów. 5.Odkręcamy sprężarkę (4 śruby 8mm) dla laików klucz 13. 6. Następnie w otwory widoczne na fotce wkręcamy dwie śrubki 5mm które blokujemy wkrętakiem i odkręcamy centralną śrubę 6mm. Klucz 10. 7.Następnym krokiem jest wykonanie ściągacza. Potrzebujemy do tego kawałka płaskownika, wiertarki, oraz wiertła 5,5mm. Wiercimy 3 otwory, które będą się pokrywały z otworami na sprzęgle.( zaoszczędzamy w ten sposób 380PLN na zakup ściągacza) 8.W miejsce wykręconej wcześniej śruby 6mm wkręcamy do oporu tej samej średnicy lecz dłuższą śrubę. 9.Przykręcamy ściągacz trzema śrubkami 5mm. Klucz 8 10. Wykręcamy śrubę centralną, do momentu, aż sprzęgło nam wyjdzie. 11.Ściągamy pierścień Segera (widoczny num. łożyska) 12. Nie mając ściągacza do koła pasowego pobijamy młotkiem przez kawałek drewna raz z jednej, raz z drugiej strony koło pasowe (schodzi bez większych problemów) 13.Tak wygląda nasza sprężarka po zdjęciu koła pasowego. 14.Wybijamy łożysko. 15.Nabijamy nowe i składamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności oczywiście nie używając ściągacza. 16. Na sam koniec, aby koszty naprawy nie były zbyt wysokie udajemy się do sklepu po zwrot kaucji za butelki, nie zapominając oczywiście o zakupie następnej partii piwka, abyśmy mogli delektować się dobrze wykonaną robotą i zaoszczędzoną kasą. Moje łożysko podczas kręcenia ręcznie kołem pasowym wydawało takie dźwięki
PiterA4 Opublikowano 12 Listopada 2010 Opublikowano 12 Listopada 2010 Nareszcie cos ruszylo w tym dziale kolego super dziekuje w swoim imieniu bo napewno sie przyda
Gniady Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 Właśnie czytam ten opis i zaczynam podwijać rękawy mi po zakręceniu strasznie szumi i wyje -dobra schodze do garażu robic ściągacz ,dzięki za opis.[br]Dopisany: 13 Listopad 2010, 17:31_________________________________________________Lożysko wyjęte ale czy jestem zadowolony w 100% tego nie wiem ponieważ nie chciało mi zejsć koło pasowe i musiałem je może nie dotkliwie ale troche pobić na przemian obracając,boje się że może być minimalnie zwichrowane ,cały zabieg robiłem bez wymontowywania sprężarki.[br]Dopisany: 13 Listopad 2010, 19:43_________________________________________________Lożysko wymienione wszystko w jak najlepszym porządku,to łożysko NSK we Wro kosztuje 80pln ja kupiłem innego japońca za 50pln -wymiary :35-55-20 dzięki za opis.
marcin78 Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Sprawa wygląda na prostą ale z braku kanału lub garażu sie nie podejmuje. Spróbuje opisać sprawę. W listopadzie w samochodzie taty a4 b5 wymieniał wszystkie płyny i paski od tego czasu zrobił ok 2tyś km. Niedawno zerwał a właściwie spalił lub stopił mu sie pasek od klimy ( drugi raz), wyglądało to tak jakby jedno z kół sie nie kręciło. Czy przyczyną może być sprężarka (łożysko)?. Próbowałem zakręcić kołem od sprężarki i sie obraca. I czy konieczne jest rozszczelnienie układu klimy, lub uzupełnienie czynnika?
rikardo Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Sprawa wygląda na prostą ale z braku kanału lub garażu sie nie podejmuje. Spróbuje opisać sprawę. W listopadzie w samochodzie taty a4 b5 wymieniał wszystkie płyny i paski od tego czasu zrobił ok 2tyś km. Niedawno zerwał a właściwie spalił lub stopił mu sie pasek od klimy ( drugi raz), wyglądało to tak jakby jedno z kół sie nie kręciło. Czy przyczyną może być sprężarka (łożysko)?. Próbowałem zakręcić kołem od sprężarki i sie obraca. I czy konieczne jest rozszczelnienie układu klimy, lub uzupełnienie czynnika? W takim razie jeżeli wykluczyłeś pasek, napinacz nie można wykluczyć awarii kompresora. Kompresor może się zacierać w trakcie pracy i stawia opór. Miałem uszkodzone łożysko wewnątrz kompresora i objawy były takie, że po przejechaniu ok 30 km wyraźnie odczuwało się spadek mocy silnika. Łożysko miało uszkodzoną bieżnie i grzało się powodując głośniejszą prace kompresora.
VR6 Opublikowano 25 Maja 2011 Opublikowano 25 Maja 2011 kolego ciezko ci bylo wymontowac te sprezarke ?? mi stanela deba :/ jakis czas temu zaczela mi jakos swiergotac , pewnie lozysko i do wyplaty tak jezdzilem az do momentu kiedy zapalalem silnik i prawie mi zgasl ale swiergotanie ustalo , okazalo sie ze pasek sie zmielil a sprezarka a dokladniej to kolo pasowe na niej delikatnie sieprzestawilo xD ;( , zamiast wymiany pewnie lozyska czek amnie wymiana sprezarki :| i moje drugie pytanie czy jesli sprezarka jest wyciagnieta to mozna jezdzic samochodem normalnie ?? przynajmniej przez jakis czas?
zdzis Opublikowano 25 Maja 2011 Opublikowano 25 Maja 2011 Można jeździć i jak słychać że coś nie tak to lepiej zdjąć pasek i tym odłączyć sprężarkę żeby do takich rzeczy nie dopuścić.
VR6 Opublikowano 26 Maja 2011 Opublikowano 26 Maja 2011 Można jeździć i jak słychać że coś nie tak to lepiej zdjąć pasek i tym odłączyć sprężarkę żeby do takich rzeczy nie dopuścić. nawet o tym nie pomyslalem , ehhh sprezareczka zajechana ;/ trudno nastepna bedzie btw chodzilo mi o to czy jak ja wyjmniesz i fizycznie jej nie bedzie w silniku to czy nic sie nie stanie mozna jezdzic tak ?
marewel Opublikowano 26 Maja 2011 Opublikowano 26 Maja 2011 Pany mam takie kompletne sprzęgło z łożyskiem do sprzedania.
VR6 Opublikowano 26 Maja 2011 Opublikowano 26 Maja 2011 a sprezarareczki nie bedziesz mial ?? :gwizdanie:
PG Opublikowano 27 Czerwca 2011 Opublikowano 27 Czerwca 2011 dzieki za opis, kawal dobrej roboty!! jakby ktos szukal lozyska to daje nr optimala: k1-100CL lub 0-K355520A. noi sam wymiar jak juz ktos podawal wczesniej 35x55x20 pozdro
horny devil Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Odgrzeje kotleta. Czy na postoju (klima wyłączona) też słychać stuki? czy tylko jak jest włączona??
slimaczek89rz Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 No ok, a jak odpalam klime i słychać takie mocne uderzenie ale tylko podczas zalanczania sprezarki, to winne też będzie łożysko?
horny devil Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 mam tak samo. Co wiecej jak dwa razt wcisne i puszcze sprzeglo to przestaje
grippen Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Opublikowano 22 Kwietnia 2013 pany da radę wymontować to koło bez wyciągania sprężarki bo szkoda by było czynnika puścić w atmosfere
slimaczek89rz Opublikowano 26 Czerwca 2013 Opublikowano 26 Czerwca 2013 To jak? da rade zmienić bez ściągania kompresora?
majeczka9 Opublikowano 6 Lipca 2013 Opublikowano 6 Lipca 2013 To jak? da rade zmienić bez ściągania kompresora? Kompresor odkrecasz tylko po to abys mial wieksze pole manewru.Nie musisz odkrecac przewodow i wypusczac czynnika
slimaczek89rz Opublikowano 7 Lipca 2013 Opublikowano 7 Lipca 2013 A ma ktoś może jakieś szkice tego ściągacz? jaki rozstaw mają mieć otwory? Majeczka, zgadza się, ale chyba gdy ma się kanał
maniekaudia4 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 próbowałem ściągnąć sprzęgiełko 1 wykręciłem środkową śrube 2 wkręciłem równo trzy śrubki 5mm do końca 3 mam dorobiony ściągacz kręcąc wygina tylko tą trójkątna blachę ,a sprzęgiełko nie schodzi dałem spokój coś robię źle jakaś podpowiedź ?u was zeszło bez problemów ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się