moskal Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 zdejmą kolo przy kontroli i zabiorą na bank.
Dibo Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 sorry że napisze troszkę nie na temat przed chwilą wymieniałem u kumpla w Bravie bębny i szczęki hamulcowe szkoda że nie zrobiłem fotki, tak każdy pisze o homologacji a na tych bębnach nie było nić żadnego napisu żadnej literki a na starych było coś tam napisane nie pamiętam co, czyli tak sobie myślę że powinni mu zabrać dowód że nie ma homologowanych bębnów A na opakowaniu nie było żadnej homologacji ?
grippen Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 nie popatrzyłem ale przecież nie będzie jeździł z pudełkiem możliwe że jakoś to ominęli albo maszyna nie wybiła ale to mało prawdopodobne nie wiem zobaczę na opakowaniu później czy coś pisze
moskal Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 to ma po samochodzie , niech lepij sam jedzie na komende i zawczasu odda dowod
rtocki Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 Wg obowiązujących w Polsce (nie interesuje mnie jak jest na Wyspach czy w Bangladeszu) przepisów rację mają koledzy, podpierający się wyśmiewanym przez niektórych wszechwiedzących "Regulaminem nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w odniesieniu do urządzeń oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej" http://www.infor.pl/download/site/pl/oj/2007/l_137/l_13720070530pl00010067.pdf , czyli do reflektorów wyładowczych są wymagane zarówno układy oczyszczania (np. spryskiwacze/wycieraczki) jak i ukł. samopoziomowania. Przepisy te były ratyfikowane : http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=WDU20011041135&type=2&name=ATT4H7HN a tu dla leniwych, którym się nie chce czytać całego Dziennika Ustaw cytat: "Po zaznajomieniu się z powyższym porozumieniem, w imieniu Rzeczypospolitej Polskiej oświadczam, że: — zostało ono uznane za słuszne zarówno w całości, jak i każde z postanowień w nim zawartych, — jest przyjęte, ratyfikowane i potwierdzone, — będzie niezmiennie zachowywane. Na dowód czego wydany został akt niniejszy, opatrzony pieczęcią Rzeczypospolitej Polskiej. Dano w Warszawie dnia 18 października 2000 r. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej: A. Kwaśniewski Prezes Rady Ministrów: J. Buzek" Przepisy są w różnych dziennikach ustaw (a nie jak niektórzy by chcieli w Kodeksie drogowym), i nie jest je łatwo od ręki odnaleźć, więc wcale mnie nie dziwi brak ich znajomości przez niektórych (zaznaczam-niektórych) "inteligentnych inaczej" policjantów czy diagnostów. No i jest w sumie kilkadziesiąt stron do poczytania i zrozumienia, a przecież na takie szkolenia to szkoda czasu. Kwestia prawna jest poza dyskusją (chodź jak czytałem te wypowiedzi to myślę, że jeszcze potrwa), warunki techn. mogą być wprowadzane również tak by obejmowały pojazdy wyprodukowane wcześniej (z aktualnych spraw zapytajcie np. kierowców ciężarówek - właśnie niektórzy muszą wymienić lusterka w swoich autach bo zmieniły się przepisy UE) ale chciałem jeszcze odnieść się do kilku spraw: >pet3r , dziwnie masz, przeglądnąłem kilkanaście zdjęć s8 '97 z ogłoszeń i żaden nie ma ręcznej regulacji ksenonów - jesteś pewny, że nie było nic kombinowane? a przy okazji były bodajże jakieś stare serie s-klasy Merca bez np. sprysków i takiego merca (z takiego rocznika) wolno nam przerobić, bo na ten konkretny model i rocznik Mercedes miał homologację na ksenony bez tych sprysków czy też samopoziomu, natomiast fabrycznej a4 nigdy takiej nie było - więc tworzymy coś co nie miało homologacji (jako całość!) No i perełka: nie wiem kto to napisał a nie chce mi się już czytać od początku: (sorry może niedokładnie): "... myśl kolego, przecież na przegląd można założyć zwykłe żarówki i nie ma problemu..." No po prostu rewelacja, proponuję także nie wymieniać łysych opon, końcówek drążków itp., bo przecież na przegląd (wg zasady "myśl kolego") można pożyczyć od kogoś i nie ma problemu... Acha ale takich sztuczek to już się nie robi no bo to przecież NASZE bezpieczeństwo, a kiepskimi ksenonami to oślepiamy tych INNYCH, a to można olać
siemian Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 rtocki dobra robota :good: brawo :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski:
grippen Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 zastanawiam się czy by nie zamknąć tematu bo znowu zacznie się kłótnia itp więc [br]Dopisany: 09 Luty 2009, 18:41_________________________________________________niech któryś z zielonych zamknie temat bo znowu dostaniemy po kropce z moskalem
jarko Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 Zamkniemy temat i co... Problem zaraz powróci przy najbliższej okazji i znowu będzie kłótnia... Nie lepiej się normalnie dogadać i ustalić jak jest na prawdę
ykk Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 Ale wy wiecie, ze ten regulamin dotyczy procedury homologacji w odniesieniu do producentow..? :gwizdanie: Poswiecilem chwilke i przeczytalem go w calosci.. :gwizdanie:
grippen Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 ten przepis jest od 2000 r a jak z samochodami z 99 te które miały xenony a nie miały np spryskiwaczy czy samo poziomu
rtocki Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 Warunkom homologacji nie podlegają pojazdy zarejstrowane jako SAM lub zabytkowe więc droga wolna, a co do rocznika 99 - pisałem na przykładzie Mercedesa, znajdźcie fabryczne a4 z ksenonami i bez sprysków/samopoziomu i można robić
siemian Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 Wtedy wszystko zależy od homologacji a nie od przepisów. To zależy czy auto mialo homologowane xenony z tymi bajerami czy bez. Jak producent homologował np. w 98r auto ze spryskami i samopoziomowaniem to musisz to mieć. Wydaje mi się że wszystko zostało już dokładnie wyjaśnione i temat nadaje się do zamknięcia.
ykk Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 Na tej zasadzie, wymieniajac zarowki (z tych co byly fabryczne) auto tez traci homologacje. Bo w koncu homologacja byla przeprowadzana na fabrycznych zarowkach..
siemian Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 chodzi o rodzaj żarówek. Nie możesz przerobić refletkora z H4 na H7 itp... bo stracisz homologacje
ykk Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 chodzi o rodzaj żarówek. Nie możesz przerobić refletkora z H4 na H7 itp... bo stracisz homologacje Z tym akurat sie zgadzam
slepy Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 Na tej zasadzie, wymieniajac zarowki (z tych co byly fabryczne) auto tez traci homologacje. Bo w koncu homologacja byla przeprowadzana na fabrycznych zarowkach.. panowie popadamy w błedne koło, może lepiej wypowiedzieli by sie Ci którzy mieli stycznośc z policja, na HIDach, i jak się to skończyło, bo jeśli chodzi o temat to trudno bedzie wnieśc coś nowego :gwizdanie:
rtocki Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 Na tej zasadzie, wymieniajac zarowki (z tych co byly fabryczne) auto tez traci homologacje. Bo w koncu homologacja byla przeprowadzana na fabrycznych zarowkach.. nie na fabrycznych lecz na homologowanych, określonego typu
siemian Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 myśle że temat pod względem podstawy prawnej został już całkiem wyjaśniony. Jest to NIELEGALNE a osobiście dodam od siebie że uważam że trzeba myśleć też o innych użytkownikach dróg którzy są oślepiania przez nieoryginalne HIDy. Jeśli chodzi o egzekwowanie prawa to wiadomo że w Polsce różnie z tym bywa... Myśle że temat nadaję się do zamknięcia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się