Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Co to za filtr paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dziś chciałem wymienić filtr paliwa,ściągam pokrywe a tu takie cóś.....

c18c60fe3a803e2d.jpg

co to jest za filtr,z tego co patrzałem na necie wszędzie są te standardowe, a tu zaskoczka,musze czekać do poniedziałku bo dziś już zamknięte wsystko,czy to tylko ajm ma taki wynalazek??

Opublikowano

Wszystko jest w porządku. Tylko tak groźnie wygląda. Po wykręceniu imbusa z góry odstawiasz na bok część filtru z przewodami.Potem luzujesz śrubke mocującą filtr i go wyciągasz (to jest część którą musisz zakupić). Nowego zalewasz paliwem i wkładasz na miejsce. Skręcasz wszystko i po robocie. ;)

Opublikowano

tylko musisz dobrego inbusa znaleźć, kolega na AKP pisał że objechał kilka warsztatów i nie mieli takiego klucza, nadomiar złego obiecywali mu że tak oczywiście mają, a jak pojechał na godzinę która sie umówił to nic nie mieli.:(

ja taki taki klucz sobie sam dorobiłem.

ps. na zdjęciu zauważyłem że nie masz śruby mocującej (już nie pamiętam czy silnik, czy jakiś elementy na silniku)

Opublikowano

spoko jak wymienić to ja wiem tylko czemu to taki jakiś inny filtr,większość jest taka że 3 przewody nakładasz i heya... akurat miałem taki filtr a teraz musze kupić :P a klucz akurat to przecinak który jest sześciokontny po jednej stronie i pasuje na wymiar :thumbup:

Opublikowano

co do filtra to widac ten typ tak ma ;) nie jest to najgorsze rozwiązanie.

a śruby brakuje tam gdzie Ci zaznaczyłem strzałką

zestrzakdz2.jpg

Opublikowano

spoko jak wymienić to ja wiem tylko czemu to taki jakiś inny filtr,większość jest taka że 3 przewody nakładasz i heya... akurat miałem taki filtr a teraz musze kupić :P a klucz akurat to przecinak który jest sześciokontny po jednej stronie i pasuje na wymiar :thumbup:

Taki wkręcany jest nawet w 110km AVG tylko bez chłodniczki.

Te na 3 przewody to w starszych modelach chyba??

Opublikowano

co do filtra to widac ten typ tak ma ;) nie jest to najgorsze rozwiązanie.

a śruby brakuje tam gdzie Ci zaznaczyłem strzałką

zestrzakdz2.jpg

co tam ma być za śruba?? jutro zobacze co to jest wogóle, w dziale "zrób to sam" jest pokazana wymiana chyba w awx i tam jest ten filtr właśnie na 3 przewody

Opublikowano

to tak, tam brakuje śrubki z dużym kołnierzem, a przykręcona nią jest obejma co trzyma filtr paliwa, mam nadzieje że na foto coś będzie widać (robione tel)

zdjcie54ux2.th.jpg

zdjcie55ek8.th.jpg

Opublikowano

no będe musiał coś z tym zrobić ale mocowanie filtra bardzo dobrze się trzyma. dzięki ;)

Opublikowano

Witam. Odgrzewam kotleta z pytaniem - to ustrojstwo na górze filtra paliwa to chłodnica, czy raczej podgrzewacz? Wczoraj sprawdzałem temperaturę tej chłodniczki, i przy temp. silnika około 70 stopni już była ciepła. Gdy silnik osiągnął 90 - nie szło utrzymac na niej ręki. Więc w tym momencie działa ona raczej jak podgrzewacz. W którym logu jest podana temp. paliwa - ostatnio kolega robił mi logi i mówił że temp. paliwa jest bardzo wysoka, ale nie pamiętam ile wynosiła.

Opublikowano
Witam. Odgrzewam kotleta z pytaniem - to ustrojstwo na górze filtra paliwa to chłodnica, czy raczej podgrzewacz? Wczoraj sprawdzałem temperaturę tej chłodniczki, i przy temp. silnika około 70 stopni już była ciepła. Gdy silnik osiągnął 90 - nie szło utrzymac na niej ręki. Więc w tym momencie działa ona raczej jak podgrzewacz. W którym logu jest podana temp. paliwa - ostatnio kolega robił mi logi i mówił że temp. paliwa jest bardzo wysoka, ale nie pamiętam ile wynosiła.

ja odgrzebie jeszcze bardziej temat. wynalazlem ze AJM ma chlodnice paliwa ktore powraca do baku, z tego co mi wiadomo to powinien miec tez podgrzewacz paliwa (chyba w filtrze wlasnie). a jezeli to na filtrze jest chlodnica paliwa to co jest w prawym nadkolu w miejscu gdzie w lewym jest IC? chlodnica oleju?

Opublikowano

Witam. Odgrzewam kotleta z pytaniem - to ustrojstwo na górze filtra paliwa to chłodnica, czy raczej podgrzewacz? Wczoraj sprawdzałem temperaturę tej chłodniczki, i przy temp. silnika około 70 stopni już była ciepła. Gdy silnik osiągnął 90 - nie szło utrzymac na niej ręki. Więc w tym momencie działa ona raczej jak podgrzewacz. W którym logu jest podana temp. paliwa - ostatnio kolega robił mi logi i mówił że temp. paliwa jest bardzo wysoka, ale nie pamiętam ile wynosiła.

To jest chłodnica paliwa wracającego do baku , auta wyposażone w pompowtryski tak mają bo paliwo w pompowtryskach jest bardzo gorące. Oczywiście po konstrukcji tego filtra widać że działa zarazem jako wymiennik ciepła.

Opublikowano

przecież chłodnica paliwa jest w okolicach klaksonu i osuszacza klimy

Opublikowano

przecież chłodnica paliwa jest w okolicach klaksonu i osuszacza klimy

Czyli to o co pytałł comar_pl i znajduje się przy prawym nadkolu

tu fajny schemat i od razu wiadomo o co chodzi:

schematchodzeniapaliwa.jpg[/url]

Opublikowano

czyli wlasnie nie, z rysunku wynika ze chlodnica paliwa jest na obudowie filtra - to co ja myslalem ze jest podgrzewaczem paliwa. a przy prawym nadkolu, chodzi mi dokladniej o miejsce ze hakiem do holowania (za prawa kratka zderzaka) jest co? :mysli:

aha czyzby w takim razie to byla dodatkowa chlodnica plynu chlodzacego paliwo? i czyzby nie tylko w pasku?

Opublikowano

aha czyzby w takim razie to byla dodatkowa chlodnica plynu chlodzacego paliwo?

tak
Opublikowano

przy prawym nadkolu jest chłodnica paliwa, natomiast to przy filtrze to wymiennik ciepła, cała instalacja ma za zadanie schładzać paliwo a nie podgrzewać

Opublikowano

no przecież tak napisałem , a dlatego jest napisane że tylko w pasku bo to jest z artykułów VW.

Opublikowano

odświeżę trochę temat.

Czy przy wymianie filtra paliwa W AJM B5 trzeba zaciskać węże, a potem odpowietrzać układ?

Poszukałem różne opinie są na forum.

Po zdjęciu chłodniczki z filtra paliwa coś zacznie wyciekać? Czy dopiero jak wykręcę wkład to wycieknie paliwo. Rozumiem, ze wycieknie trochę z węży i przestanie, czy jest jakieś ciśnienie w obiegu, które faktycznie wypchnie jakąś część paliwa?

Opublikowano

Jeśli wypłynie to niewiele. Najważniejsze to zalać filtr paliwem i powinien zapalić bez problemów. Po zapaleniu przytrzymaj chwilę na obrotach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...