HiRide Opublikowano 16 Listopada 2010 Opublikowano 16 Listopada 2010 Jako ze tematow bylo duzo a ja nie jestem pewien do konca czy to alternator,nagralem filmik z pomoca ktorego napewno szybko pomozecie mi rozwiazac problem.Dzwiek wystepuje podczas krecenia kierownica przy niskich obrotach silnika.ciezko sie kreci,kierownica skacze i slychac tez rzegotanie. Co to moze byc ? Łozyska? sprzegielko? Co wymienic ?Jaki bedzie koszt czesci ? "http://img225.imageshack.us/flvplayer.swf?f=Pdscf7867" [br]Dopisany: 16 Listopad 2010, 22:23_________________________________________________W sumie to potrzebuje info jak sprawdzic czy napinacz paska jest do wymiany czy nie. Chcialbym kupic sprzegielko,napinacz i rolke prowadzaca ale nie wiem czy to wszystko jest potrzebne bo ktora z tych czesc moze byc dobra
michcio1985 Opublikowano 16 Listopada 2010 Opublikowano 16 Listopada 2010 skręć kierownicą do oporu w lewo i spowrotem do oporu w prawo, jesli pasek będzie piszczał to masz uwalony napinacz
YOGI3000 Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 jak napinacz skacze to znaczy że do wymiany, dobry powinien stac w miejscu lepiej wymień wszystko od razu łączny koszt czyli pasek, rolka, napinacz, sprzęgiełko ok 350zł oczywiście zalezy jakie i gdzie
HiRide Opublikowano 17 Listopada 2010 Autor Opublikowano 17 Listopada 2010 dzieki wam za odpowiedzi moge was prosic o jakies zdjecia rolki ? jak to wyglada bo nie jestem pewien o ktra chodzi
marewel Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 A masz to na wiskozie czy juz na elektrycznym wiatraku?
koper84444 Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 Jeśli chcesz zmieniać wszystko, to proponuję zacząć od sprzęgiełka. Uszkodzone będzie powodowało szarpanie paska i dziwne dźwięki.
czesia Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 Dokładnie, sprawdź sprzęgiełko na alternatorze,spróbuj poruszać małym śrubokrętem ten wiatrak widoczny w alternatorze jeżeli stoi jak wryty to sprzęgiełko.
HiRide Opublikowano 17 Listopada 2010 Autor Opublikowano 17 Listopada 2010 A masz to na wiskozie czy juz na elektrycznym wiatraku? od chyba 2003 w zwyz bylo juz na elektrycznym [br]Dopisany: 17 Listopad 2010, 16:18_________________________________________________Sprawdze tak jak mowicie ale chyba i tak jesli sciagam juz pasek to lepiej wymienic te pare elemenow i miec spokoj
marewel Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 Napinacz paska pasek i rolka alternatora groszowe sprawy.
HiRide Opublikowano 17 Listopada 2010 Autor Opublikowano 17 Listopada 2010 Wiec tak,napewno do wymiany sprzeglo altka bo stoi jak wryte w dwie strony.Tak na marginesie-czy rolka alternatora i sprzegielko alternatora jest ta sama czescia ???? Jak sprawdzic napinacz czy jest do wymiany?Nie wyciagalem go bo krecac rolka nic nie szumi. [br]Dopisany: 17 Listopad 2010, 19:20_________________________________________________ Napinacz paska pasek i rolka alternatora groszowe sprawy. groszowe ? pewnie zle popatrzalem na alledrogo bo napinacz - 200 zl sprzegielko(rolka?) 120zl ceny paska nie sprawdzalem
czesia Opublikowano 18 Listopada 2010 Opublikowano 18 Listopada 2010 Tak ta sama część, u mnie nad morzem wymina 60-80 zeta
HiRide Opublikowano 18 Listopada 2010 Autor Opublikowano 18 Listopada 2010 Tak ta sama część, u mnie nad morzem wymina 60-80 zeta cos malo sobie licza,zastanawiam sie jak sobie poradze z zalozeniem nowego paska wielorowkowego ze sciaganiem bylo juz ciezkawo [br]Dopisany: 18 Listopad 2010, 12:55_________________________________________________chcialem wyciagnac napinacz paska ktory wyglada tak http://allegro.pl/a3-a4-a6-tt-2-0-napinacz-paska-038903315t-i1291267873.html wyszedl tylko kawalek i dalej ani rusz bo juz sa chlodnice,Mam nadzieje ze nie musze sciagac przodu
lesand Opublikowano 18 Listopada 2010 Opublikowano 18 Listopada 2010 ja w AWX wymieniałem bez ściągania przodu : http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=119880.0 ale mam inny napinacz
HiRide Opublikowano 25 Listopada 2010 Autor Opublikowano 25 Listopada 2010 ja w AWX wymieniałem bez ściągania przodu : http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=119880.0 ale mam inny napinacz no wlasnie,masz inny napinacz Nie wiem poki co sprobuje jakos sie z tym pobawic a jak nie to odchylanie przodu [br]Dopisany: 18 Listopad 2010, 14:40_________________________________________________ Usterka opisana na poczatku byla spowodowana zatarciem sprzegielka alternatora. Wymienilem: -Sprzegielko (INA) -Napinacz paska (Ruvile) -Pasek (Cont) Koszt czesci 240 zl iJednak musialem odkrecac przod i cofnac go pare cm co pozwolilo bezproblemowo sciagnac stary i zalozyc nowy napinacz.Zrobilem pare fotek gdyby ktos nie wiedzial co odkrecic. Pominalem kwestie sciagania zderzaka bo to raczej dosc prosty zabieg. Po odkreceniu zderzaka mozemy odkrecic mocowanie gorne pasa przedniego (2 sruby na strone) Jak widac gorne mocowanie jest cofniete o tyle ze widac w nim mocowanie dolne-taki efekt uzyskamy juz na koncu rozbiorki. Nastepnie odkrecamy srube pod lampa -1 na strone (czerwone kolko)Na zolto zaznaczylem otwory po srubach ktore mocuja zderzak (3 na strone)odkrecamy te sruby od strony zbiorniczka spryskiwaczy po wyjeciu lamp Na koniec najpierw wkrecamy srube(wystarczy na centymetr) w miejsce zaznaczone zoltym kolkiem a nastepnie odkrecamy 3 sruby mocujace sztyce -element glowny do ktorego jest mocowana belka zderzaka(Na fotce jest juz zdemontowany).Trzeba jeszcze odkrecic nakretke ktora znajduje sie miedzy czerwonym a zoltym kólkiem.To samo z drugiej strony.Teraz mozna delikatnie i z uwaga odsuwac przod ale tylko tyle ile jest potrzebne do wyciagniecia napinacza. Jak widac miejsca jest dosc dzieki odsuniecie przodu.Czerwonym kolkiem zaznaczylem napinacz. Na koniec bardzo wazna uwaga. Po zakonczeniu wymiany napinacza i ulozenia na swoim miejscu przodu,trzeba koniecznie podniesc do gory najpierw jedna a potem druga (badz obie jednoczesnie) strone pasa np za pomoca "zaby" podstawiajac drewniana listewke aby niczego nie uszkodzic.Miejsce na to jest zaraz za chlodnica.Po uniesieniu przodu, mozna mocno zakrecic sztyce aby przod nie opadl.Po tym mozna opuscic lewarek. Ja o tym nie pomyslalem i skrecilem przod tak jak pasowal.Po zlozeniu wszystkiego do kupy maska zamknela sie z trudem.Okazalo sie ze pas przedni jest za nisko i odboje maski opieraly sie o blotniki a zamek ledwo siegal maski.Maska byla zapadnieta.Efekt taki ze sciagalem zderzak i odkrecalem wszystkie sruby pasa przedniego zeby to poprawic :wallbash: Mam nadzieje ze komus przyda sie ta mala instrukcja i przyspieszy prace
gregor_gg Opublikowano 20 Marca 2013 Opublikowano 20 Marca 2013 Witam! Koledzy, dzisiaj zadowolony i pełny szczęścia wymieniłem bez rozkręcania przodu napinacz paska alternatora (oczywiście nówka oryginał). Odpalam samochód, żeby sprawdzić czy wszystko ok i co si okazuje..., że jest to samo. Czyli napinacz skacze na zimnym silniku. Jak się rozgrzeje to jest ok. Sprawdziłem sprzęgło alternatora (chodzi lekko i nie jest zatarte), pompę wspomagania i kompresor klimy. Wszystko ładnie chodzi bez problemu. Także trochę mi ręce opadły. Macie jakieś pomysły dlaczego tak się dzieje?
piotrsob1 Opublikowano 23 Marca 2013 Opublikowano 23 Marca 2013 Co to znaczy "chodzi lekko, nie jest zatarte" ? Sprzęgiełko to tzw. wolne koło, w jednym kierunku ma przekazywać napęd, w drugim nie. Jak w kierunku w którym powinno przekazywać napęd na altka, blokuje się z opóźnieniem, to napinacz też będzie skakał.
gregor_gg Opublikowano 23 Marca 2013 Opublikowano 23 Marca 2013 W sumie to nie wiem jak powinno chodzić nowe sprzęgiełko. U mnie jak zdjąłem pasek, to lekko kręcąc kołem alternatora, wirnik obracał się w dwóch kierunkach. Dopiero jak mocniej szarpnąłem kołem w kierunku w którym powinno blokować i gwałtownie zatrzymałem koło, to wirnik zrobił jeszcze kawałek obrotu. Bo jeżeli przy lekkim kręceniu kołem wirnik alternatora powinien się obracać tylko w jedną stronę, to u mnie sprzęgiełko do wymiany.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się