Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Odgłosy piszczenia pod maską-gdzie szukać przyczyn?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jako ze tematow bylo duzo a ja nie jestem pewien do konca czy to alternator,nagralem filmik z pomoca ktorego napewno szybko pomozecie mi rozwiazac problem.Dzwiek wystepuje podczas krecenia kierownica przy niskich obrotach silnika.ciezko sie kreci,kierownica skacze i slychac tez rzegotanie. Co to moze byc ? Łozyska? sprzegielko? Co wymienic ?Jaki bedzie koszt czesci ?

"http://img225.imageshack.us/flvplayer.swf?f=Pdscf7867" [br]Dopisany: 16 Listopad 2010, 22:23_________________________________________________W sumie to potrzebuje info jak sprawdzic czy napinacz paska jest do wymiany czy nie.

Chcialbym kupic sprzegielko,napinacz i rolke prowadzaca ale nie wiem czy to wszystko jest potrzebne bo ktora z tych czesc moze byc dobra

Opublikowano

skręć kierownicą do oporu w lewo i spowrotem do oporu w prawo, jesli pasek będzie piszczał to masz uwalony napinacz

Opublikowano

jak napinacz skacze to znaczy że do wymiany, dobry powinien stac w miejscu

lepiej wymień wszystko od razu

łączny koszt czyli pasek, rolka, napinacz, sprzęgiełko ok 350zł oczywiście zalezy jakie i gdzie

Opublikowano

dzieki wam za odpowiedzi :)

moge was prosic o jakies zdjecia rolki ? jak to wyglada bo nie jestem pewien o ktra chodzi

Opublikowano

A masz to na wiskozie czy juz na elektrycznym wiatraku?

Opublikowano

Jeśli chcesz zmieniać wszystko, to proponuję zacząć od sprzęgiełka. Uszkodzone będzie powodowało szarpanie paska i dziwne dźwięki.

Opublikowano

Dokładnie, sprawdź sprzęgiełko na alternatorze,spróbuj poruszać małym śrubokrętem ten wiatrak widoczny w alternatorze jeżeli stoi jak wryty to sprzęgiełko.

Opublikowano

A masz to na wiskozie czy juz na elektrycznym wiatraku?

od chyba 2003 w zwyz bylo juz na elektrycznym [br]Dopisany: 17 Listopad 2010, 16:18_________________________________________________Sprawdze tak jak mowicie ale chyba i tak jesli sciagam juz pasek to lepiej wymienic te pare elemenow i miec spokoj

Opublikowano

Napinacz paska pasek i rolka alternatora groszowe sprawy.

Opublikowano

Wiec tak,napewno do wymiany sprzeglo altka bo stoi jak wryte w dwie strony.Tak na marginesie-czy rolka alternatora i sprzegielko alternatora jest ta sama czescia ????

Jak sprawdzic napinacz czy jest do wymiany?Nie wyciagalem go bo krecac rolka nic nie szumi.

[br]Dopisany: 17 Listopad 2010, 19:20_________________________________________________

Napinacz paska pasek i rolka alternatora groszowe sprawy.

groszowe ? :shocked:

pewnie zle popatrzalem na alledrogo bo

napinacz - 200 zl

sprzegielko(rolka?) 120zl

ceny paska nie sprawdzalem

Opublikowano

Tak ta sama część, u mnie nad morzem wymina 60-80 zeta

cos malo sobie licza,zastanawiam sie jak sobie poradze z zalozeniem nowego paska wielorowkowego :kox: ze sciaganiem bylo juz ciezkawo :tongue4:[br]Dopisany: 18 Listopad 2010, 12:55_________________________________________________chcialem wyciagnac napinacz paska ktory wyglada tak

http://allegro.pl/a3-a4-a6-tt-2-0-napinacz-paska-038903315t-i1291267873.html

wyszedl tylko kawalek i dalej ani rusz bo juz sa chlodnice,Mam nadzieje ze nie musze sciagac przodu :blink:

Opublikowano

ja w AWX wymieniałem bez ściągania przodu : http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=119880.0

ale mam inny napinacz :cool1:

no wlasnie,masz inny napinacz

Nie wiem poki co sprobuje jakos sie z tym pobawic a jak nie to odchylanie przodu :thumbdown:[br]Dopisany: 18 Listopad 2010, 14:40_________________________________________________

Usterka opisana na poczatku byla spowodowana zatarciem sprzegielka alternatora.

Wymienilem:

-Sprzegielko (INA)

-Napinacz paska (Ruvile)

-Pasek (Cont)

Koszt czesci 240 zl

iJednak musialem odkrecac przod i cofnac go pare cm co pozwolilo bezproblemowo sciagnac stary i zalozyc nowy napinacz.Zrobilem pare fotek gdyby ktos nie wiedzial co odkrecic.

Pominalem kwestie sciagania zderzaka bo to raczej dosc prosty zabieg.

Po odkreceniu zderzaka mozemy odkrecic mocowanie gorne pasa przedniego (2 sruby na strone)

dscf7873v.jpg

Jak widac gorne mocowanie jest cofniete o tyle ze widac w nim mocowanie dolne-taki efekt uzyskamy juz na koncu rozbiorki.

Nastepnie odkrecamy srube pod lampa -1 na strone (czerwone kolko)Na zolto zaznaczylem otwory po srubach ktore mocuja zderzak (3 na strone)odkrecamy te sruby od strony zbiorniczka spryskiwaczy po wyjeciu lamp

dscf7875.jpg

Na koniec najpierw wkrecamy srube(wystarczy na centymetr) w miejsce zaznaczone zoltym kolkiem a nastepnie odkrecamy 3 sruby mocujace sztyce -element glowny do ktorego jest mocowana belka zderzaka(Na fotce jest juz zdemontowany).Trzeba jeszcze odkrecic nakretke ktora znajduje sie miedzy czerwonym a zoltym kólkiem.To samo z drugiej strony.Teraz mozna delikatnie i z uwaga odsuwac przod ale tylko tyle ile jest potrzebne do wyciagniecia napinacza.

dscf78740.jpg

Jak widac miejsca jest dosc dzieki odsuniecie przodu.Czerwonym kolkiem zaznaczylem napinacz.

dscf78770.jpg

Na koniec bardzo wazna uwaga.

Po zakonczeniu wymiany napinacza i ulozenia na swoim miejscu przodu,trzeba koniecznie podniesc do gory najpierw jedna a potem druga (badz obie jednoczesnie) strone pasa np za pomoca "zaby" podstawiajac drewniana listewke aby niczego nie uszkodzic.Miejsce na to jest zaraz za chlodnica.Po uniesieniu przodu,

mozna mocno zakrecic sztyce aby przod nie opadl.Po tym mozna opuscic lewarek.

Ja o tym nie pomyslalem i skrecilem przod tak jak pasowal.Po zlozeniu wszystkiego do kupy maska zamknela sie z trudem.Okazalo sie ze pas przedni jest za nisko i odboje maski opieraly sie o blotniki a zamek ledwo siegal maski.Maska byla zapadnieta.Efekt taki ze sciagalem zderzak i odkrecalem wszystkie sruby pasa przedniego zeby to poprawic :wallbash: :wallbash:

Mam nadzieje ze komus przyda sie ta mala instrukcja i przyspieszy prace :good:

Opublikowano

Witam! Koledzy, dzisiaj zadowolony i pełny szczęścia wymieniłem bez rozkręcania przodu napinacz paska alternatora (oczywiście nówka oryginał). Odpalam samochód, żeby sprawdzić czy wszystko ok i co si okazuje..., że jest to samo. Czyli napinacz skacze na zimnym silniku. Jak się rozgrzeje to jest ok. Sprawdziłem sprzęgło alternatora (chodzi lekko i nie jest zatarte), pompę wspomagania i kompresor klimy. Wszystko ładnie chodzi bez problemu. Także trochę mi ręce opadły. Macie jakieś pomysły dlaczego tak się dzieje?

Opublikowano

Co to znaczy "chodzi lekko, nie jest zatarte" ?

Sprzęgiełko to tzw. wolne koło, w jednym kierunku ma przekazywać napęd, w drugim nie.

Jak w kierunku w którym powinno przekazywać napęd na altka, blokuje się z opóźnieniem, to napinacz też będzie skakał.

Opublikowano

W sumie to nie wiem jak powinno chodzić nowe sprzęgiełko. U mnie jak zdjąłem pasek, to lekko kręcąc kołem alternatora, wirnik obracał się w dwóch kierunkach. Dopiero jak mocniej szarpnąłem kołem w kierunku w którym powinno blokować i gwałtownie zatrzymałem koło, to wirnik zrobił jeszcze kawałek obrotu. Bo jeżeli przy lekkim kręceniu kołem wirnik alternatora powinien się obracać tylko w jedną stronę, to u mnie sprzęgiełko do wymiany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...