pastaldo Opublikowano 22 Listopada 2010 Opublikowano 22 Listopada 2010 Witam serdecznie, Miałem dziś przykrą niespodziankę rano bo jakiś (seria WULGARYZMÓW) przebił mi oponę przednią lewą pod blokiem A teraz pytanie: Nie zauważyłem na początku totalnego kapcia, wsiadam odpalam i silnik strasznie hałasował po odpaleniu. Ja kiedyś już pytałem o głośne chodzenie silnika ale to było ze 2 razy głośniej. Możliwe jest że gdy samochód był pochylony (przez oponę) to były jakieś duże naprężenia że tak głośno chodził? Druga sprawa podejrzewam że poduszki pod silnikiem sa wypracowane bo na postoju jak się doda gazu top strasznie rzuca silnikiem na boki. Mogę po południu zrobić filmik jesli to coś pomoże. Czy jeśli by zgrać do kupy pochylony samochód przez oponę i wywalone poduszki bo mój tok rozumowania jest prawidłowy? Zaznaczę tez że biegi trochę ciężkawo wchodzą i tez ktoś mówił że była to wina poduszki lub poduszek nie pamiętam. Będę wdzięczny za wszelka pomoc.
puertoss Opublikowano 22 Listopada 2010 Opublikowano 22 Listopada 2010 dawaj filmik jak silnik pracuje....a wypracowane poduszki różne czary z autem robią
pastaldo Opublikowano 22 Listopada 2010 Autor Opublikowano 22 Listopada 2010 No i jestem biedniejszy o 25zł przez jakiegoś .... ale juz jest ok. Co do silnika zrobiłem filmik ale telefonem i nie bardzo widać. Jak będę miał możliwość zrobie lepszy. http://w738.wrzuta.pl/film/0qYtqXsD2wC/silnik_afn Nie da się tego chyba zauważyć na filmie ale przy przegazowywaniu silnik odchyla się w prawo (powiedzmy korek od wlewu oleju) o jakieś 3cm od pierwotnego położenia. Inna rzecz mnie bardziej przeraziła Jak przegazowywałem żeby pokazać jak się silnik buja za którymś razie silnik zgasł co widać na filmiku. Próba odpalenia i zachowuje się jak przy 30* mrozie bez świeczek. Nie chciał załapać, po 3 sekundach zaczął łapać na pojedyncze garki aż w końcu załapał ale z 0 sekund telepało całym samochodem aż się w końcu uspokoiło i dało się odjechać. Macie jakies pomysły co to może być?
pastaldo Opublikowano 22 Listopada 2010 Autor Opublikowano 22 Listopada 2010 Możecie koledzy podac numery tych poduszek jakie muszę kupić? Przypominam że to silnik AFN z 97r. Podejrzewam że tę pod skrzynią też. Ile ta przyjemność będzie mnie kosztować? Oryginalne ASO czy jakieś inne firmy polecacie poduszek żeby mi nie stanęły wszystkie włosy na głowie jak zobaczę rachunek Ile to może kosztować?
puertoss Opublikowano 22 Listopada 2010 Opublikowano 22 Listopada 2010 lemforder w sklepie motoryzacyjnym (ori bez znaczka ) i obejdzie sie bez zawału
pastaldo Opublikowano 22 Listopada 2010 Autor Opublikowano 22 Listopada 2010 Widze ze na Allegro to wołaja po 180zł za lewą Pod skrzynie 60zł prawa 190zł ok 430zł komplet to ciekawe ile w sklepie zaśpiewają Powaliło mnie. A jak myślicie czy używkę warto włożyć jakby była z pewnego źródła?
puertoss Opublikowano 22 Listopada 2010 Opublikowano 22 Listopada 2010 jutro jak nie zapomne Ci w pracy sprawadze żebyś na zawał nie zszedł tylko daj mi linki do tych aukcji bo nie chce mi sie szukać [br]Dopisany: 22 Listopad 2010, 20:26_________________________________________________uuuuuu..... widze że ceny detaliczne są niezłe to ciekawe ile w ASO kosztują...?!
pastaldo Opublikowano 22 Listopada 2010 Autor Opublikowano 22 Listopada 2010 No własnie Bo ja jak zobaczyłem aukcje to mało nie padłem. Lewa - http://allegro.pl/lemforder-poduszka-silnika-lewa-passat-b5-a4-a6-i1298232958.html Prawa - http://allegro.pl/poduszka-silnika-lemforder-audi-a4-a6-vw-passat-i1325462361.html Pod skrzynię - http://allegro.pl/lemforder-poduszka-skrzyni-biegow-a4-a6-passat-i1298956752.html No byłbym wdzięczny jak byś mógł sprawdzić te ceny. A co tych używek to wiem ze ryzyko ale znam takich co zakładają używki (nie tylko w audi) i jeżdzą. A jak długo to z reguły czas pokaze. A jest jakiś sposób na sprawdzenie takiej poduszki jak nie jest włozona do samochodu?
koper84444 Opublikowano 23 Listopada 2010 Opublikowano 23 Listopada 2010 Jeśli poduszka jest mocno dobita to zobaczysz popękaną gumę. Ale czasami, nawet mimo dobrego wyglądu poduszka jest dobita. Proponuję kupić nowe.
Killer1984 Opublikowano 23 Listopada 2010 Opublikowano 23 Listopada 2010 Spytam i ja, czy regułą jest, że wymienia się wszystkie poduszki? Czy mechanik jest w stanie stwierdzić w 100% która poduszka jest do wymiany?
pastaldo Opublikowano 23 Listopada 2010 Autor Opublikowano 23 Listopada 2010 No ok tak tez chyba zrobię. Dozbieram troszkę kasy bo nie planowałem, zapytam znajomego z kanałem i narzędziami kiedy będzie miał czas żeby mi pomóc i będzie wymiana. Mam nadzieje ze to rzucanie samochodem ustanie i te biegi będą wchodzić już jak Bóg przykazał. Tzn biegi raz jest ok a raz ciężko dlatego podejrzewałem poduszki a nie sprzęgło bo chyba cały czas by wchodziły ciężko Poza tym korci mnie żeby się przejechać AFNem kogoś innego by zobaczyć jak się zbiera, jak się prowadzi i w ogóle bo może mam przeczulice. To mój pierwszy Diesel i pierwsze audi i aby jeżdżę i słucham czy coś się nie dzieje i każde dziwne zachowanie wkurza. Dobrze by było tez jakby się moim przejechał ktoś z doświadczeniem i powiedział co myśli o tym moim samochodziku
puertoss Opublikowano 23 Listopada 2010 Opublikowano 23 Listopada 2010 zrobi sie spota w lublinie to i sie przejedzie
pastaldo Opublikowano 23 Listopada 2010 Autor Opublikowano 23 Listopada 2010 Trzymam za słowo i czekam na spot Ale jak ktoś może odpowiedzieć na pytanie kolegi Killer1984 to było by dla potomnych
AudiB4 Opublikowano 23 Listopada 2010 Opublikowano 23 Listopada 2010 Ja tam jakoś w wywalone poduszki,po pracy silnika nie wierzę,bo mój też tak chodzi na boki,ale z tego powodu pojawia się poszarpywanie przy puszczaniu sprzęgła na zimnym silniku,poza tym raczej od poduszek to nie gaśnie,sprawdz czy błędów nie masz,i powietrza w paliwie
pastaldo Opublikowano 23 Listopada 2010 Autor Opublikowano 23 Listopada 2010 Tzn zgaśnięcia tez nie przypisuje poduszkom tylko jak w końcu odpalił To z 10sek nie równo chodził i aż bujało buda. Poza tym przy podjazdach gdzieś pod górkę poszarpuje trochę przy ruszaniu i wciskaniu sprzęgła. Ale właśnie dlatego że poszarpuje najczęściej gdzieś gdzie jest nie równo i czasami biegi ciężko wchodzą to zastanawiam się nad poduszkami. Co do VAGa to pożyczę lapka (mies kabel nie mieć lapka ) i sprawdzę. Co do powietrza w paliwie to skąd niby? Z odpalaniem niema problemu, nie ksztusi się w całym zakresie obrotów więc co by wskazywało na powietrze? To zgaśnięcie faktycznie i mnie zastanawia. Postaram sie sczytać błedy i zobaczymy. A tak nawiasem mówiąc która poduszka najczęściej pada, może nie trzeba wszystkich wymieniać?
AudiB4 Opublikowano 23 Listopada 2010 Opublikowano 23 Listopada 2010 No właśnie to telepanie silnikiem po ponownym odpaleniu może wskazywać na powietrze,a jak masz czarne wszystkie przewody to tego nie zobaczysz,a powietrze to może być nawet uszczelka w filtrze paliwa.
pastaldo Opublikowano 23 Listopada 2010 Autor Opublikowano 23 Listopada 2010 Aha rozumiem. Ale kojarzę że kiedyś też miałem coś podobnego że po przegazowaniu na postoju zgasł i tak miał cieżko z odpaleniem tylko że tez potraktowałem jak jednorazowa anomalie). Ale jakby się tam pojawiało powietrze to przy wysokich obrotach nie łapał by muła? Nie dawno przepalałem turbinę ze względu noflauty i ciągnąłem go do 5000rpm i zająknięcia nawet nie było. Filtr paliwa był wymieniany przy rozrządzie jakieś 15tys km (przynajmniej mieli zmienić ) A co fakt to fakt przewody mam czarne. Chyba że założe w celach sprawdzenia ten kawałek od filtra do pompy przezroczysty. Chyba nie powiedziałem o istotnej rzeczy. Wtedy jak nim tak szarpało to za mna była niebieska chmura dymu Jak szarpanie ustało to dymek tez znikł.
Gniady Opublikowano 23 Listopada 2010 Opublikowano 23 Listopada 2010 Spytam i ja, czy regułą jest, że wymienia się wszystkie poduszki? Czy mechanik jest w stanie stwierdzić w 100% która poduszka jest do wymiany? U mnie poleżałem pod autem i z jednej pod silnikiem kapie lekko olej jeszcze jej nie wymieniam druga dobra nie popękana- pod skrzynią ta pod kierowcą lekkie spękania zostawiłem ale tą pod pasażerem wymieniłem bo była dość poważnie rozerwana[wcisnąłem śrubokręt i widać] i dobrze przeczuwałem bo podczas zmiany biegów czułem że skrzynia jest niestabilna .Prawidłowo powinno się parami albo wszystkie bo ta nowa będzie się szybciej zużywać przy tej starej ale ja mało jeżdże i się z tym nie spiesze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się