Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Problem z ogrzewaniem


Picoolo

Rekomendowane odpowiedzi

Przeczytałem większość postów odnośnie problemów z ogrzewaniem i nic u mnie to nie pomogło :wallbash: Walczę już z ogrzewaniem od kilku dni , probowalem juz wszystkiego (prawie) , płukalem nagrzewnice parę razy : na ciepło na zimno , na ciepło z proszkiem do prania i do mycia naczyń i nic nie poleciało szczególnego , zostawiałem gorącą wodę z tymi chemikaliami na jakiś czas i nic . Wymieniony płyn i przepłukany układ . Nadmienię jeszcze ze na samym początku walki z ogrzewaniem nie było go wcale a teraz jest trochę cieplej , w porównaniu z innymi samochodami to umie jest tylko letnie powietrze , najcieplejsze powietrze leci od kierowcy i pasażera w środku nie za bardzo na szybę to samo zimniejsze niż na boki i na nogi daje zimniejsze tez , po zmianie np z nawiewu z środka na szybę czuć przez chwile gorące powietrze ale tylko przez chwilkę ok 3- 4 sec. w środkowym nawiewie. Sprawdzając vagiem nic nie było a patrząc na climatronicu pokazało mi tylko raz błąd 13.1 : Silnik klapy nogi/odszraniacz nie może dłużej być sterowany automatycznie, tylko ręcznie :mysli: cokolwiek to znaczy . Co do powietrza to czuć zmianę z HI na LOW . Układ odpowietrzony z podnoszeniem zbiorniczka. I jeszcze jedno na samym początku walki z układem ogrzewania miałem kremowa piane przy korku ale to było tydzień temu , po zmianie płynu nie ma jej już około tygodnia jak mam ten płyn,sprawdziłem olej i nie ma oznak wody .

Na kanale 52 pokazuje mi nr 13 a na 53 :100 o ile to coś znaczy

BTW. węże dochodzące do nagrzewnicy są gorące.

Proszę o pomoc co jeszcze mogę zrobić i czy zabierać sie do tych silników czy tylko wymiana nagrzewnicy pomoże .

Jestem ze tak powiem zdesperowany ze jutro do audi pojadę na analizę , chyba ze ktoś znajdzie jeszcze na to rade :confused4:[br]Dopisany: 22 Październik 2007, 21:10 _________________________________________________Proszę o pomoc bo już nie wiem co mam z tym robić :wallbash:

Jeszcze jedno pytanie odnośnie ogrzewania : na dole są 2 silniczki jeden z mechanizmem oznaczonym na czerwono a drugi na niebiesko - od czego one są ? jeden od temperatury

a drugi od rodzaju nawiewu czy jak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Rozumie cie , sam walczyłem z tym ogrzewaniem ale zrobiłem i działa , u mnie stały dwa silniczki od klap.

proponuje ci zdiąć schowek (pasażer) i osłone pod kierownicą. Po stronie pasażera są dwa silniczki jeden z niebieską dźwigienką a drugi z biąłą. ten z białą jest od ciepło/zimno.włącz zapłon i ustaw na HI zobacz czy sie ruszy. Od str kierowcy jest silniczek z brązową dźwigienką to jest od odszraniania. I to samo zapłon i na klimatroniku nadmuch nadół i sprawdź czy się ruszy.

do każdego silniczka idzie chyba z 5 -6 kabelków, weż miernik i sprawdź czy na białym i brązowym pojawia sie napięcie ( 7v )w czasie ustawiania temp na HI lub LO . jeżeli sie nie pojawi to większy problem , jeżeli się pojawi to trzeba wymontować te silniczki i je rozebrać można je reanimować.(wymontowanie bez rozbierania deski cieżka sprawa ale da sie) opisy są na forum sam z nich skożystałem.

u mnie tak było A4 1,9 TDI 95r 1z

pozdrawiam jak by coś to pisz poradzimy dalej :th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczki chodzą bez problemu wiec to nie to , wczoraj wymontowałem schowek i sprawdziłem . Głupia sprawa jest bo ogrzewanie jak by powoli wraca , powoli o parę stopni więcej , może faktycznie tak nagrzewnica jest zawalona i teraz sie odpycha po zmianie płynu albo coś takiego :mysli:, gdy ją płukałem to woda może nie zasuwała ale też za wolno nie leciała. Dzisiaj jadąc do pracy i wracając stwierdziłem nie znaczy wzrost temperatury.

Co do silniczków i dżwigienek to u mnie to jest tak : od strony silnika czerwony pierdułek z biała dżwigienką a od środka niebieski pierdułek też z biała .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Picoolo spróbuj zamienić swój korek od zbirnika wyrównowaczego a wcześniej ręcznie odpowietrzyć układ lewym wężem od nagrzewnicy ( rozgrzany silnik i wolne obroty) W AUdi układ chłodzenia sam się odpowietrza, ale jeżeli jest pecherz powietrza, to pompa wodna go nie wypcha. Jeżeli chodzi o korek, to w nim jest mały termostat. Jeżeli będzie zapchany bądź nie sprawny to układ się nie bedzie odpowietrzał, Objawy: przy rozgrzanym silniku na wolnych obrotach gotuje się płyn w zbiorniczku wyrównawczym, podobie jak przy wydmuchanej uszczelce pod głowica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Szukałem i szukałem na forum, ale mojego przypadku nie znalazłem, więc napisze o co chodzi i proszę Was o pomoc

Jak kupiłem autko to ogrzewanie było sprawne i wiało gorącem, ale po wymianie rozrządu i wszystkich płynów i pasków ogrzewanie nagle przestało działać (nie wiem, może to tylko zbieg okoliczności)

W każdym razie sprawa wygląda następująco:

Pojechałem podpiąc się pod VAGa ale nie pokazało mi żadnego błędu, więc mechanik zaczął sprawdzać, czy klapy pracują czy układ nie jest zapowietrzony lub zatkany i nic. Podejrzenie padło więc na nagrzewnicę, że nadaje się do wymiany. Znalazłem więc innego gościa który stwierdził, że podejmie się wymiany nagrzewnicy, ale jak mu przedstawiłem sytuację to stwierdził, że skoro nagrzewnica nie cieknie a z nawiewów leci przez chwile ciepłe powietrze to napewno winien będzie zapchany układ. Jak powiedział tak zrobił i odpowietrzał układ chyba z pięc razy jednak nie przyniosło to żądanych efektów.

Mechanik rozkłada teraz ręce bo nie wie co jest przyczyną, ale dowiedziałem się od niego tyle, że po odpowietrzeniu układu grzeje przez chwile, ale po jakimś czasie (czytaj kilku-kilkunastu sekundach) przestaje lecieć ciepłe powietrze a układ znowu się zapowietrza. Idąc tym tropem, mechanior stwierdził, że może uszczelka pod głowicą przepuszcza, ale jednak to nie to, a układ jest szczelny, ponieważ nie ubywa płynu. Wa takim razie jak to jest możliwe, że układ mam szczelny, a mimo to jakoś dostaje się "lewe" powietrze

Sytuacja jest niezbyt ciekawa mając na uwdze że już dzisiaj były przymrozki, a sami napewno wiecie jak jeździ się zaszronionym autem w którym temperatura rowna się prawie zewnętrznej.

Proszę pomóżcie co jeszcze mogę zrobić, żeby to wkońcu zaczeło grzaaaać

Dodam jeszcze, że temperatura silnika jest ok, bo 89-90st

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......ostatnio miałem podobny problem.....zaczołem od od przepłukania nagrzewnicy (przepłukałem i teraz grzeje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobote naleje srodek ktory sie nazywa R6 sluzy on do : ....czyszczenia kiblekow :D , po kilku testach jakie zrobilem zaczyna on trawic aluminium po jakis 3 godzinach ( tyle ze nie byl on rozrobiony ) zostawilem kiedys cienki kawalek alu na jakas godzinke i nic sie nie stalo, trzymajcie kciuki aby nic nie rozerwalo :D , probowalem tez zrobic jak inni mowili ale nic nie dalo wiec to bedzie srodek ostateczny jak to nic nie da to padne chyba .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, czy przy rozrządzie wymieniłeś pompę wodną? Problem możesz mięć taki, że źle odpowietrzyłeś układ. Poczytaj o wymianie termostatu - bo jest tam dokładny opis odpowietrzenia. I nie kombinuj z opowietzraniem ponieważ jak układ będzie miał poduszkę powietrza to szkoda twoich sił. Najłatwiej zalewać silnik przez uniesiony do góry zbiorniczek wyrównowaczy i wyciągnięty min. wąż (wylot z dziurką) z nagrzewnicy. Zzakręcamy korek zb.(płyn na wysokość MAX) wyrównowaczego. Odpalamy silnik, nagrzewamy do I włączenia dodatkowego wiatraka, Mamy wtedy pewność, że układ jest zalany. Po ostygnięciu dolewamy płyn w zbiorniku. Proponuje przed zalaniem układu przedmuchać nagrzewnicę (powietzrem bądź wodą). Mamy pewność, że jest ona drożna a przy okazji wyleci jakieś świństwo. Proszę to robić delikatnie, bo do rozszczelnienia nagrzewnicy dużo nie trzeba, zwłaszcza gdy będzie przytkana. Jeżeli chodzi o korek zbiornika wyrównowaczego, to musi on wytwarzać podciśnienie a w przypadku ostrego zagrzania płynu, część płynu wydalić przez otwór w zbiorniku. W przypadku, gdy nie wytworzy podciśnienia, daremny trud szukania ogrzewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korek w naczyniu wyrównawczym to nic innego jak tylko zawór ciśnieniowy ( a nie termostat ) . Wiadomo ,że

podczas pracy silnika płyn nagrzewa się , rośnie jego objętość a tym samym wzrasta ciśnienie w układzie

chłodzenia , po osiągnięciu ok 100 do 130 KPa powinien się otworzyć aby zmniejszyć ciśnienie w układzie.

Jeżeli nie utrzyma takiego ciśnienia płyn może zacząć wrzeć i może to spowodować spiętrzanie i nieprawidłowy

przepływ w układzie chłodzenia , nie otwarcie z kolei może doprowadzić do pęknięcia jakiegoś węża albo

nawet do rozszczelnienia chłodnicy . Tak żle i tak nie dobrze a więc korek musi być sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wiec czy jest jakis LOPATOLOGICZNY sposob na sprawdzenie go ? czy raczej nie , chcial bym jeszcze dodac ze moj jak do odkrecilem jakis czas temu byl zaklejony jakims ustrojstwem probowalem go czyscic ale nic to chyba nie dalo.

Co do nagrzewnicy 1: w momencie plukania ja woda leciala on nawet nawet z drugiego weza wiec mysle sobie ze powinna byc ok , tak czy nie ?

Co do nagrzewnicy 2: ile powinno wejsc plynu do nagrzewnicy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymontowałem cały zbiornik , zaślepiłem jeden otwór a drugim pompowałem kompresorem

powietrze , kontrolowałem cały czas manometr no i faktycznie przy ciśnieniu ok 130 KPa

usłyszałem jak schodzi powietrze przez korek ze zbiornika , ot całe sprawdzanie .

Nagrzewnica to jest najzwyklejszy wymiennik ciepła , jak płyn czy woda wleci z jednego

końca to musi wypłynąć z drugiego ( chyba , że jest pozapychana ) .

Ile płynu wchodzi do nagrzewnicy niestety nie wiem , nie sprawdzałem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzisiaj mialem troche czasu miedzy wyjmowaniem czujnikow parkowania a zajmowaniem sie ogrzewaniem i to cholerstwo sie zapowietrza czyli jak dam rade jutro to pojade po nowy korek i zobaczymy co z tego bedzie. Ciekawe ile kosztuje a ASO tutaj :gwizdanie:

A teraz takie pytanie : gdy zdjelem oslone pod kierownica moim ocza ukazala sie lezaca od tak sprezyna i teraz pytanie od czego to moze byc ? ? ? oto ta sprezyna dsc00030ws1.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...