Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Czy prze niski poziom oleju auto nie odpali ?


Arek150

Rekomendowane odpowiedzi

no czyli ze nie miałem zapiętych pasów i ze to niby takie zabezpieczenie ze jak nie mam zapiętych pasów to poducha nie zadziała. Nie wiem czy dobrze rozumuje, ale pojade w przyszłym tygodniu sprawdzić to auto dokładniej

Temat z pasami już przerabiałem, jeżeli masz nie zapięte pasy to powinna Ci się palić kontrolka niezapiętych pasów (o ile ją masz bo ja u siebie w żadym aucie nie mam takiej kontrolki, ale są wersję z tą opcją).

Kontrolka od poduszki Ci się powinna zapalić i nie zgasnąć jeżeli nie łączy przewód od czujnika pasów (ale w innym rozumieniu, tam jest jeszcze to urządzenie pirotechniczne czy jakoś tak, po odpięciu tego urządzenia powinna się zapalić kontrolka od poduszek a po ponownym podłączeniu nie powinna zgasnąć, przynajmniej u mnie tak było. Jeżeli jest już wszytko ok z instalacją to trzeba skasować błąd i dopiero zniknie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak trzeba podpiąć VAG i zobaczyć co wyświetli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej nie miał tu nic do rzeczy, szukaj przyczyny (jak pisał kolega wyżej) w układzie paliwowym

Spokojnie z takimi opiniami. miałem dosłownie jakieś 2 lata temu dokładnie identyczny problem. Nie odpalał. Tak jak by nie miał paliwa. łapał na 1 cyl i koniec. I tylko piszczał ze nie ma oleju i na kompie wielki napis stop podczas odpalania. Juz sie poddałem i zadzwoniłem po lawetę. Az w końcu cos mnie kopło by dolać oleju. Mimo tego ze miałem stan to wlałem ok 0,2 l. Odpalił od strzała. I tez to było w styczniu przy dużych mrozach. A więc wydaje mi sie za to jest jakiś błąd czujnika oleju który może sobie gdzieś przymarz i nie widział kompletnie oleju i nie pozwalał na odpalenie silnika. Jak dolałem to cos może cos sie tam zamieszało i odpalił bez problemu. Po tym 1 razie problem nigdy sie nie powtórzył i nie zostawił żadnego błędu po sobie w kompie.

Pozdro

ZC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale do vaga musisz podpiąć bo poduszka nie ma prawa się palić w trakcie jazdy :wink4: serwis skasują Ci przy wymianie oleju itd :) i w sumie nie chcę szukać tutaj problemów i wyolbrzymiać ale pierwsze słyszę, żeby silnik nie odpalał bo stan oleju mu się nie zgadza :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem ostanio mało oleju w AJMie i odpalil od razy ale moze ATJy tak maja hyyy ciekawy przypadek.

a pytanie z innej beczki co sie stanie jak ma sie za duzo oleju w silniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka oleju zaświeciła się gdy oleju było w połowie między minimum i końcem bagnetu. Silnik nadal pracował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem ostanio mało oleju w AJMie i odpalil od razy ale moze ATJy tak maja hyyy ciekawy przypadek.

a pytanie z innej beczki co sie stanie jak ma sie za duzo oleju w silniku ?

nadmiar oleju zostanie spalony w katalizatorze co może spowodować jego uszkodzenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pytanie z innej beczki co sie stanie jak ma sie za duzo oleju w silniku ?

właśnie dołączam się do pytania :) bo gdzieś nawet słyszałem, że nie powinno być ponad stan :mysli: ile może go być w końcu za dużo i na co to ma wpływ?

voytek80 już w sumie odpowiedział no moje pytanie :) ale.. co jeśli katalizatora nie ma bo został wycięty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pytanie z innej beczki co sie stanie jak ma sie za duzo oleju w silniku ?

właśnie dołączam się do pytania :) bo gdzieś nawet słyszałem, że nie powinno być ponad stan :mysli: ile może go być w końcu za dużo i na co to ma wpływ?

voytek80 już w sumie odpowiedział no moje pytanie :) ale.. co jeśli katalizatora nie ma bo został wycięty?

Jedno z tych trudniejszych pytań :decayed: Wydaje mi się, że jeśli nie masz katalizatora, to nie powinieneś się martwić jego uszkodzeniem ;) A tak na poważnie, to nadmiar oleju ma też negatywny wpływ na turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem ostanio mało oleju w AJMie i odpalil od razy ale moze ATJy tak maja hyyy ciekawy przypadek.

a pytanie z innej beczki co sie stanie jak ma sie za duzo oleju w silniku ?

uszczelniacze mogą Ci puścić w silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co w przypadku gdy oleju było zbyt mało w silniku?

Miałem ostatnio taką przygodę (jadąc w okolice Tarnowa) iż wydmuchało mi ok 1,5-2l oleju przez uszczelkę pokrywy zaworów. Prawdopodobnie przez zmarzniętą odmę (temp. dochodziły do -20*C). Mimo to żadna kontrolka się nie zapaliła.

Czy w tym przypadku jakieś podzespoły mogły ulec uszkodzeniu? Np. silnik, turbo?

Dodam tylko, że dolałem oleju do stanu 3/4 i żadnych negatywnych objawów nie zauważyłem. Auto pali, nie kopci na niebiesko, nie utraciło na mocy itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[A4 B5] Ja dzisiaj miałem podobny przypadek tyle że do tego doszła lekka "wariacja" komputera. Po jakiejś pół godzinie wszystko mineło jak ręką odjął:) Podejrzewam wilgoć w układzie elektrycznym. Jutro jestem umówiony u elektryka i okaże się co to było. Jak coś bede wiedział to napisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ajm jak i atj nie mają żadnych zabezpieczeń co do odpalania i poziomu oleju :decayed:

skąd wiem kolega ma 115kę Q i jeździł "bez oleju" aż zajechał turboburbo

ajm, wysrało mi się turbo olej poszedł cały przez wydech, musiałem go na chwilę odpalić żeby ręczny ruszyć i też odpalił :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co powiecie na to, ze jak chce go dłużej pokręcić w ostre mrozy (-20 C) to odcina mi rozrusznik po jakimś czasie i na wyświetlaczu pojawia sie na czerwono kontrolka oleju (konewka) i zaczyna pipkać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak akumulator jest słaby, to wyswietla się wykrzyknik w kółku, taki jak kontrolka ręcznego.

Arek150, dzieje się tak, ponieważ przy takiej temperaturze olej jest bardzo gęsty i jak pompa rozchlapie go po calym silniku, to poziom w misie jest bardzo niski, długo tam ścieka spowrotem. Reasumując, coś chyba jest w tym, że jak stan oleju jest zbyt niski, to nie pozwoli się odpalić..

A jesli oleju jest za duzo, to najprędzej wypluje go przez odmę, przepali i pójdzie w wydech (je**ąc w katalizator nawiasem :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...