Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Audi 80 i A4 (B5) Jakie różnice w układzie napędowym quattro?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

tak, z V8

dyfry już mam, ale najgorsze w tym swapie jest to że trzeba/powinno się wymienić simering który w ASO kosztuje 220 zł :angry:

Opublikowano

masz wymiary tych zimmeringów ????

moze cos sie dopasuje :mysli: :mysli: :mysli:

Opublikowano

Czyli podsumowując:

Audi 80 Quattro:

przód - dyfer otwarty (zwykły mechanizm różnicowy)

środek - Torsen

tył - dyfer otwarty (zwykły mechanizm różnicowy) z włączaną 100% blokadą (automatycznie wyłącza się ABS), ale działającą tylko do 25km/h

"Czyli stały napęd na 3 koła :P"

Audi A4 B5 Quattro:

przód - dyfer otwarty (zwykły mechanizm różnicowy)

środek - Torsen

tył - dyfer otwarty (zwykły mechanizm różnicowy)

"Czyli stały napęd na 2 koła :P"

Zgadza się? :)

Opublikowano

Czyli podsumowując:

Audi 80 Quattro:

przód - dyfer otwarty (zwykły mechanizm różnicowy)

środek - Torsen

tył - dyfer otwarty (zwykły mechanizm różnicowy) z włączaną 100% blokadą (automatycznie wyłącza się ABS), ale działającą tylko do 25km/h

"Czyli stały napęd na 3 koła :P"

Audi A4 B5 Quattro:

przód - dyfer otwarty (zwykły mechanizm różnicowy)

środek - Torsen

tył - dyfer otwarty (zwykły mechanizm różnicowy)

"Czyli stały napęd na 2 koła :P"

Zgadza się? :)

jak naped na 3 koła?????

Opublikowano

z tyłu masz blokadę to ciągną 2, a z przodu tylko mechanizm różnicowy więc na śliskim masz 1 koło do dyspozycji

Opublikowano

przy EDS-ie bedzie ciagnac na 4 kola, ale pod warunkiem ze auto jest w ruchu i jedna strona nie "wisi"

Opublikowano

przy EDS-ie bedzie ciagnac na 4 kola, ale pod warunkiem ze auto jest w ruchu i jedna strona nie "wisi"

ale to ciągnięcie będzie przerywane przez hamulce?

Opublikowano

ingerencja EDS-u nastepuje w kazdej chwili gdy predkosc kol jest rozna

Opublikowano

przy EDS-ie bedzie ciagnac na 4 kola, ale pod warunkiem ze auto jest w ruchu i jedna strona nie "wisi"

EDS działa od 0 do ok. 40km/h (FWD) i do ok. 80km/h (Quattro).

A co ma do tego fakt "wiszenia" jednej strony :?: :rolleyes:

Przecież jeżeli wisiałaby przednia oś, to Torsen powinien ruszyć auto poprzez oś tylną.

Jeżeli wisiałaby tylna oś, to silnik bezpośrednio przez skrzynię biegów i przedni dyfer powinien ruszyć auto poprzez przednią oś.

Jeżeli wisiałyby lewe/prawe koła, to wtedy EDS powinien poprzez przyhamowanie kół wiszących ruszyć auto przy pomocy kół stojących na ziemi.

Opublikowano

przy EDS-ie bedzie ciagnac na 4 kola, ale pod warunkiem ze auto jest w ruchu i jedna strona nie "wisi"

EDS działa od 0 do ok. 40km/h (FWD) i do ok. 80km/h (Quattro).

A co ma do tego fakt "wiszenia" jednej strony :?: :rolleyes:

Przecież jeżeli wisiałaby przednia oś, to Torsen powinien ruszyć auto poprzez oś tylną.

Jeżeli wisiałaby tylna oś, to silnik bezpośrednio przez skrzynię biegów i przedni dyfer powinien ruszyć auto poprzez przednią oś.

Jeżeli wisiałyby lewe/prawe koła, to wtedy EDS powinien poprzez przyhamowanie kół wiszących ruszyć auto przy pomocy kół stojących na ziemi.

teoretycznie masz racje

ale teoria zwykle jest daleka od praktyki

Opublikowano

a ja mam pytanie z innej beczki czy dało by rade w FWD tak przeprogramować Vagiem EDS żeby działał tak jak w Q do 80 km/h a nie do 40?? Ja mam u siebie EDS i generalnie jak by przy trochę większych prędkościach działał nie było by to złe.

Opublikowano

a po co Ci działanie EDS-u pow predkosci 40km/h ?????

Opublikowano

Myślisz że by się nie sprawdziło :mysli: a to w takim razie czemu w Q działa do 80 a w FWD tylko do 40??

Opublikowano

bladego pojecia nie mam, musi byc jakis tego powod skoro tak jest

w starych 80-ach blokada dzialala do 25km/h

Opublikowano

Myślę że w starych 80 blokada była mechaniczna i dlatego działała do 25 żeby przy wyższych prędkościach nie występowały za duże naprężenia w całym układzie jak skręcasz bo by mogła coś nie wytrzymać i strzelić. A co do EDS to np jak jedziesz po śliskim na dwójce dasz gazu koła stracą przyczepność a że prędkość auto bierze z obrotów przednich kół szybko przekracza 40 km/h i już nie działa nam EDS a jak by tak dało się go np do chociażby 60 przestawić to by mógł przyhamować koło i trakcja była by na pewno lepsza.

Nie wiem czy dobrze rozumuje jak coś to mnie poprawcie

Opublikowano

może z tym ograniczeniem chodzi o ochronę hamulców, albo o zachowanie stateczności samochodu przy wyższych prędkościach ??

powyżej 40 km/h funkcję EDSu przejmuje ASR i to ten system ogranicza siłę napędową na kołach przy poślizgu, ale przez zmniejszenie mocy silnika

Opublikowano

EDS (niem. Elektronische Differentialsperre) lub EDL (ang. Electronic Differential Lock) elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego. Jeden z typów układów kontroli trakcji pełniący funkcje podobne do mechanizmu blokady układu różnicowego, czyli umożliwienie przeniesienie napędu na koło o dobrej przyczepności gdy drugie koło utraciło przyczepność, ale bez blokowania mechanizmu różnicowego[1]. Poprawia bezpieczeństwo i pewność prowadzenia auta.

System rozpoznaje poślizg kół napędzanych poprzez analizę sygnałów z czujników ABS-u. Jeśli obroty kół są różne, to wyhamowuje koło obracające się szybciej. Dzięki temu koła napędowe pojazdu nie wpadają w poślizg, co umożliwia np. ruszenie z miejsca pojazdem, gdy koła napędowe stoją na nawierzchni o różnym współczynniku przyczepności. System EDS działa przy prędkości mniejszej niż ok. 40 km/h. System EDS nie może być montowany bez systemu ABS, ponieważ korzysta z czujników i systemu hamowania ABS-u.

EDS jest często stosowany w samochodach przeznaczonych do jazdy po drogach asfaltowych, ale wykonanych na podobieństwo pojazdów o charakterze terenowym. Stosuje się tam EDS, aby auto w terenie radziło sobie tak, jak samochód terenowy z blokadą mechaniczną układu różnicowego. Negatywną cechą EDS jest to, że podczas jazdy w trudnym terenie mogą ulec przegrzaniu hamulce. W takim przypadku EDS wykryje nadmierną temperaturę hamulca i wyłączy EDS, aby nie doprowadzić do uszkodzenia hamulców. Przegrzanie hamulców może nastąpić nawet po ok. 200 metrach jazdy terenowej. System EDS jest zazwyczaj elementem elektronicznej kontroli pracy silnika (np. ESP, ASR), który potrafi zmienić moc silnika wykrywając różnice w obrotach kół napędzanych i nienapędzanych.

zrodlo zaczerpniete z wikipedia.pl[br]Dopisany: 14 Grudzień 2010, 10:54_________________________________________________http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=175628.0 kolega juz sie przekonal ja dziala EDS o ktorym tak duzo mowy

Opublikowano

Jak działa i co to jest to ja już od dawna wiem. Ale tak jak na przykładzie kolego w B5 chyba nie ma żadnego czujnika temperatury co by wyłączał jego działanie jak się układ hamulcowy przegrzeje. A jeżeli ktoś nie ma ASR tak jak ja to mi się wydaje że jak by dało rado przesunąć granicę jego wyłączenia tak do 60 km/h to by to pomogło w jeździe zwłaszcza w zimie. Ciekawe czy jak by się porównało kodowanie sterownika ABS auta z Q i bez Q to by było widać jaką wartość trzeba wpisać żeby w FWD EDS działał do 80 jak w Q :mysli: :mysli:

Opublikowano
[...]powyżej 40 km/h funkcję EDSu przejmuje ASR i to ten system ogranicza siłę napędową na kołach przy poślizgu, ale przez zmniejszenie mocy silnika

ASR nie działa tylko powyżej 40km/h, lecz w całym zakresie prędkości.

[...]Ale tak jak na przykładzie kolego w B5 chyba nie ma żadnego czujnika temperatury co by wyłączał jego działanie jak się układ hamulcowy przegrzeje.[...]

W B5 blokada EDS wyłącza się chwilowo przy bardzo dużym obciążeniu. Nie ma to jednak wpływu na układ hamulcowy - on działa normalnie, a samochód zachowuje się tak, jakby nie był wyposażony w EDS.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...