Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Światła dzienne z wykorzystaniem modułu SD-2 modele B5 i B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam co prawda temat ten został już poruszony na forum, ale postanowiłem że wkleje "prawie że gotowca" , jak i gdzie to podłączyć.

Działanie modułu:

Po zapaleniu auta gdy ładowanie będzie większe niż 12.8V moduł uruchamia światła drogowe na poziomie 30%

Po włączeniu świateł mijania -> światła dzienne (drogowe) gasną.

Po wyłączeniu zapłonu -> światła dzienne (drogowe) gasną.

Podczas jazdy na dziennych działa blenda.

Okablowanie modułu:

Czerwony -> + po stacyjce

Brązowy -> sygnał świateł mijania

2x Niebieski -> światła drogowe (długie)

Czarny -> masa

Podłączenie:

Model B5:

b5bezp.th.jpg

Bezpiecznik Nr: 20 - światło mijania prawe -> podłączamy kabel Brązowy

Bezpiecznik Nr: 18 - światło drogowe prawe -> podłączamy kabel Niebieski

Bezpiecznik Nr: 19 - światło drogowe lewe -> podłączamy kabel Niebieski

Bezpiecznik Nr: 25,26 - Panowie trzeba sprawdzić bo nie pamiętam do którego się wpiąłem!! do niego podłączyłem + po stacyjce trzeba sprawdzić miernikiem !!!!

Kabel czarny zarobić kabeloczko i przykręcić do masy!

Na kablu czerwonym dodałem bezpiecznik tak na wszelki wypadek.

Model B6:

Tutaj było trochę problemów ponieważ w "puszce" nie było tych bezpieczników które były potrzebne...

moduł zostal umiejscowiony w środku pod deska.

+ po stacyjce wzięty z któregoś bezpiecznika ale nie pamiętam którego trzeba sprawdzać miernikiem

masa jak w przypadku B5 kabeloczko i przykręcić do masy pojazdu.

Przewody do świateł zostały przeciągnięte do grodzi i podłączone bezpośrednio przed kostkami lamp.

Może to komuś pomoże przy szukaniu, kable do świateł drogowych BIAŁO-ŻÓŁTY i CZARNO ŻÓŁTY (nie pamiętam który na której stronie!!)

Natomiast kabel Świateł mijania.. koloru nie pamiętam ale to jedyny kabel który ma podtrzymanie ~8V!

Po włączeniu świateł mijania pojawia się 12V i do tego kabla podłączamy kabel BRĄZOWY naszego modułu!

Zamocowanie modułu:

Wg własnego uznania u mnie wyglada to tak:

B5:

b5ster.th.jpg

B6:

b6ster.th.jpg

Efekt Końcowy:

Model B5:

img0629small.th.jpg

Model B6:

b6final.th.jpg

MODUL SD-2 MODULOWI SD-2 NIE RÓWNY , BYŁY RÓŻNE WERSJE!!

PRZED MONTAŻEM NALEŻY ZAPOZNAĆ SIE Z INSTRUKCJĄ PRODUCENTA!!

PRZED MONTAŻEM NALEŻY SPRAWDZIĆ MIERNIKIEM CZY DANY BEZPIECZNIK FAKTYCZNIE NAM ODPOWIADA DO PODŁĄCZENIA!!

NIE PONOSZĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI JEŻELI PRZY PODŁĄCZANIU COŚ WAM PÓJDZIE NIE TAK :kox:

Opublikowano

Witam

Wiosną tego roku sam bawiłem się w takie wynalazki(światła dzienne) i zakupiłem SD-2 po podłączeniu światła działały zgodnie z opisem.I przez jakiś okres czasu wszystko działało poprawnie,do momentu kiedy po wejściu do samochodu czułem zapach spalonego plastyku,lub izolacji,ale nadal wszystko działało poprawnie.

Być może szczęśliwym trafem kupiłem nowy alarm i postanowiłem go zamontować.

Po demontażu półki nad nogami kierowcy zobaczyłem SD-2.Jego widok wywołał lekką panikę,gdyż jego plastykowa obudowa była stopiona i odwzorowywała znajdujący się pod nią układ scalony.(nie dało się jej zdemontować).

Skoro nic się nie zapaliło do tej pory postanowiłem sprawdzić co się dzieje.Zapaliłem silnik i zapaliły się światła "dzienne". Przełącznik świateł był w pozycji światła mijania.Układ scalony był gorący ,ale nie tak by topić plastyk.

Przełączyłem więc przełącznik świateł w pozycję światła drogowe.Po chwili było czuć znajomy zapach topiącego się plastyku.

Światła świeciły normalnie(ze zmniejszoną mocą).Natychmiast zdemontowałem urządzenie.

Napisałem pismo do konstruktora urządzenia ,a zarazem sprzedawcy.

Konkluzja wymiany korespondencji było taka że"to chyba tylko w Audi tak się dzieje " i na tym się zakończyło.

No cóż o mały włos nie sfajczyłem sobie autka.

Pozdrawiam

Ps.Gdybym nie wyrzucił urządzenia były by i zdjęcia.

Opublikowano

Ja jestem ciekaw co siedzi w środku tego modułu, może ktoś był taki ciekawy i zdjął obudowę? Zasadę działania znam, bo na stronie autora jest opisana, ale z oczywistych względów nie ma schematu tego urządzenia. Skoro urządzenie działało tak długo, to pewnie kwestia jakości elementów użytych do budowy lub odpowiedniego odprowadzenia ciepła.

Opublikowano

Witam

Wiosną tego roku sam bawiłem się w takie wynalazki(światła dzienne) i zakupiłem SD-2 po podłączeniu światła działały zgodnie z opisem.I przez jakiś okres czasu wszystko działało poprawnie,do momentu kiedy po wejściu do samochodu czułem zapach spalonego plastyku,lub izolacji,ale nadal wszystko działało poprawnie.

Być może szczęśliwym trafem kupiłem nowy alarm i postanowiłem go zamontować.

Po demontażu półki nad nogami kierowcy zobaczyłem SD-2.Jego widok wywołał lekką panikę,gdyż jego plastykowa obudowa była stopiona i odwzorowywała znajdujący się pod nią układ scalony.(nie dało się jej zdemontować).

Skoro nic się nie zapaliło do tej pory postanowiłem sprawdzić co się dzieje.Zapaliłem silnik i zapaliły się światła "dzienne". Przełącznik świateł był w pozycji światła mijania.Układ scalony był gorący ,ale nie tak by topić plastyk.

Przełączyłem więc przełącznik świateł w pozycję światła drogowe.Po chwili było czuć znajomy zapach topiącego się plastyku.

Światła świeciły normalnie(ze zmniejszoną mocą).Natychmiast zdemontowałem urządzenie.

Napisałem pismo do konstruktora urządzenia ,a zarazem sprzedawcy.

Konkluzją wymiany korespondencji było taka że"to chyba tylko w Audi tak się dzieje " i na tym się zakończyło.

No cóż o mały włos nie sfajczyłem sobie autka.

Pozdrawiam

Ps.Gdybym nie wyrzucił urządzenia były by i zdjęcia.

dzięki za przestrogę, trzeba będzie zwrocic na to uwagę!

jeżeli chodzi na wnętrzności tego modułu to gdzies widziałem zrobiona fote srodka.. bodajrze forum audi a8 jak znajde to wkleje linka

Opublikowano

kolego mstan sprecyzuj ile to chodziło normalnie i kiedy mniej więcej zacząłeś mieć z tym problemy :)

i nie bardzo rozumiem:

Zapaliłem silnik i zapaliły się światła "dzienne". Przełącznik świateł był w pozycji światła mijania.Układ scalony był gorący ,ale nie tak by topić plastyk.

Przełączyłem więc przełącznik świateł w pozycję światła drogowe.Po chwili było czuć znajomy zapach topiącego się plastyku.

Światła świeciły normalnie(ze zmniejszoną mocą)

przełączyłeś w pozycje drogowych przy włączonych mijania?? światła świeciły normalnie czy ze zmniejszoną mocą bo dla mnie to 2 różne sprawy :)

pozdro

Opublikowano

Chyba to ta fotka, ale jest słabej jakości i nie widać oznaczeń na niej. Jak by ktoś mógł zrobić lepsze fotki można by zrobić schemat tego moduł i samemu sobie zrobić takie coś. Jak widać na fotce elementy nie są najwyższych lotów więc nic dziwnego że moduł lubi stopić sobie obudowę.

ciemniacz.jpg

Opublikowano

Witam

Do "bragi" Chodzi o pozycje drugiego (dłuższego )ramienia przełącznika świateł(w którym są kierunkowskazy).Pozycja w dół to światła drogowe(długie). Jeżeli przełącznik był w pozycji do góry(światła mijania)to urządzenie SD-2 działało "dobrze".Dopiero po przełączeniu przełącznika w dół(światła długie) SD-2 zaczynał się niebezpiecznie grzać.Światła świeciły bez zmiany to znaczy ze zmniejszoną mocą.Urządzenie jako takie było sprawne(było podłączone około miesiąca) tylko ja bym musiał się pilnować by nie mieć tego przełącznika w pozycji w dół(światła długie) włączonego.Dodam tylko że mam sprawny przełącznik i wszystko funkcjonuje poprawnie.

Tak trochę na marginesie każdy zrobi jak uważa ,ale obniżenie napięcia do 6V nie wpływa na żarówki halogenowe dobrze tzn. obniża ich żywotność,ale tą wiedzę zdobyłem już po fakcie (zakupie urządzenia).

Zamontowałem LED-y z homologacją.Zużywają znacznie mniej energii,a i funkcjonariusze są już bardziej wyedukowani i nie czepiają się tak.

Pozdrawiam

Opublikowano

hmmm czekaj czekaj bo ja nie kapuje tych Twoich manetek...

masz dwie dzwignie pierwsza krotsza ktora ma takie dzialanie

pozycja 0 (dzwignia na samym dole) - swiatla wylaczone

pozycja 1 (dzwignia na srodku ) - wlaczone swiatla postojowe

pozycja 2 (dzwignia na samej gorze) - wlaczone swiatla mijania

noi dzwignia dluzsza

dzwignia w dol - lewy kierunkowskas

dziwgnia w gore - prawy kierunkowskaz

dzwignia do siebie - blenda (czyli miganie dlugimi)

dzwignia od siebie - wlaczone swiatla drogowe (z tego co pamietam to funkcja dziala tylko i wylacznie przy wlaczonych swiatlach mijania czyli gdy krotsza dzwignia jest w pozycji 2 czyli na samej gorze...

gdzie wpinales sie modulem?? jeszcze jedno jakiej mocy zarowki masz w swiatlach drogowych??

wczoraj auto postalo troche na dlugich i nic sie z modulem nie podzialo... pozwolilem sobie zadzwonic do sprzedawcy/producenta i ten twierdzi ze modul jest zabezpieczony przed pojawiajacym sie plusem podczas wlaczonych swiatel drogowych...

zeby nie bylo... niechce tutaj nikogo bronic.

Twoje uwaga o przegrzewaniu sie modulu jest zastanawiajaca i trzeba na to zwrocic uwage.

a i tak nie wiem czy profilaktycznie nie trzeba bedzie zabezpieczyc przewodow przed "cofka" pradu ze swiatel drogowych (przy ich wlaczeniu)

o ledach myslalem ale te bajery mi sie stylistycznie nie podobaja dlatego wybor padl na ten modul, z ktorego no jak narazie jestem zadowolony zobaczymy jak bedzie dalej... bede informowal na biezaco ;)

Opublikowano

Witam

Do "PG" no to teraz namieszałeś

"noi dzwignia dluzsza

dzwignia w dol - lewy kierunkowskas

dziwgnia w gore - prawy kierunkowskaz

Dźwignia dłuższa

W pozycji środkowej (góra dół) są światła mijania w dół są drogowe ,a w górę drogowe "impuls"

W pozycji do przodu (prawy kierunkowskaz) w pozycji do tyłu-do siebie (lewy kierunkowskaz)

No chyba że mamy inne manetki,ale patrząc na rocznik niczym się nie różnią (jeżeli chodzi o światła z przodu).Ja mam jeszcze halogeny w lampach.Halogeny (żarówki)standardowe żadnych kombinacji.

"te bajery mi sie stylistycznie nie podobaja dlatego wybor padl na ten modul" ,ale te bajery są zgodne z obowiązującymi przepisami , a SD- 2 nie.

Pozdrawiam

Opublikowano

Oj powiem Ci ze jeszcze w zadnym aucie nie widziałem zeby kierunkowskazami kierowalo sie manetka do przodu , do tylu... i jakos sobie tego wyobrazic nie moge.... ale wyglada to tak jakbys mial manetke niewiadomo skad...

byc moze legalne sd-2 nie jest.. ale przynajmniej auto nie wyglada jak choinka... ale to kwestia gustu a o tym sie nie dyskutuje...

z mojej strony koniec OT jak cos sie bedzie dzialo z modulem to bede dawal znac.

pozdro

Opublikowano

...mam ten modulik już z rok i narazie odpukać nic sie z nim nie dzieje :good:

co do podłączenia w B6 to dodam że można wpiąć sie w światła drogowe przy module centralnej elektryki (więcej o tym gdzie go znależć i jakie to kabelki tu http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=157734.0) w ten sposób omija nas ciąganie kabli do komory silnika i cały montaż mamy w kabinie :good:

Opublikowano

Koledzy a nie pali się wam to urządzonko? Mi się już spaliło z 5 razy, po 2 przepaliły się ścieżki na płytce (jakoś to zrobiłem i działało) a ostatnio spalił się mi po raz 5. Za każdym razem pali się w momencie jak przez przypadek dam dźwignię świateł długich do przodu czyli mam włączone długie, wtedy po jakimś czasie zaczyna śmierdzieć w środku i pali się. Dałem na przewodzie zasilającym bezpiecznik ale i on nic nie pomógł bo po drugim razie nie przepaliło go i spalił się układ. Nie wiem co jest grane :disgust:

PS

Możecie mi podać jeśli macie to na wierzchu jaki nr mają te dwa tranzystory zaczyna się na IRF bodajże. Pytam bo zimno na polu jest a żeby to wyjąć to trzeba dłubać przy otwartych drzwiach a nie jest to przyjemne przy -15.

Opublikowano

u mnie jak narazie smiga ok, dlugie tez nie raz zapalalem i odpukac nic nie smierdzi....

przegladalem modul ostatnio ze wzgledu na motanie instalacji do spryskow lamp mialem wszystko na wierchu i obudowa nie naruszona...

bezpiecznik na kablu nic nie da.

trzeba by skoczyc do jakiegos sklepu eletrycznego i kupic diody zabezpieczajace dzieki ktorym prad nie bedzie wracal do modulu. na chlopski rozum ... niebieskie kable beda tylko wysylac prad na swiatla a nie przyjmowac go z powrotem na modul gdy wlaczysz dlugie.

jak u mnie cos niepokojacego zacznie sie dziac to pewnie najpierw pobawie sie z diodami.

zobacz czy czasem na dlugich nie masz zarowek 100W.

Opublikowano

Witam

Wiosną tego roku sam bawiłem się w takie wynalazki(światła dzienne) i zakupiłem SD-2 po podłączeniu światła działały zgodnie z opisem.I przez jakiś okres czasu wszystko działało poprawnie,do momentu kiedy po wejściu do samochodu czułem zapach spalonego plastyku,lub izolacji,ale nadal wszystko działało poprawnie.

Być może szczęśliwym trafem kupiłem nowy alarm i postanowiłem go zamontować.

Po demontażu półki nad nogami kierowcy zobaczyłem SD-2.Jego widok wywołał lekką panikę,gdyż jego plastykowa obudowa była stopiona i odwzorowywała znajdujący się pod nią układ scalony.(nie dało się jej zdemontować).

Skoro nic się nie zapaliło do tej pory postanowiłem sprawdzić co się dzieje.Zapaliłem silnik i zapaliły się światła "dzienne". Przełącznik świateł był w pozycji światła mijania.Układ scalony był gorący ,ale nie tak by topić plastyk.

Przełączyłem więc przełącznik świateł w pozycję światła drogowe.Po chwili było czuć znajomy zapach topiącego się plastyku.

Światła świeciły normalnie(ze zmniejszoną mocą).Natychmiast zdemontowałem urządzenie.

Napisałem pismo do konstruktora urządzenia ,a zarazem sprzedawcy.

Konkluzja wymiany korespondencji było taka że"to chyba tylko w Audi tak się dzieje " i na tym się zakończyło.

No cóż o mały włos nie sfajczyłem sobie autka.

Pozdrawiam

Ps.Gdybym nie wyrzucił urządzenia były by i zdjęcia.

Mój moduł też się spalił już chyba z 5x

Ostatnio w grudniu i jak na razie nie wyjmuję go bo szkoda czasu. Mój pali się też wtedy jak pracuje sobie normalnie i przez przypadek dam manetkę na światła drogowe. Efekt jest taki że moc żarówek zmniejsza się jeszcze o kilka % i po chwili czuć topiący się plastik. W momencie spalenia moduł świeci razem z xenonem i bardzo się grzeje. Ja mam to na bezpieczniku tak że jak czułem ten zapach to od razu łapałem za bezpiecznik.

Opublikowano

Witam, jako że posiadam A4 B6 z biksenonami po przeczytaniu wielu wątków forumowiczów, którzy montowali moduł świateł dziennych SD-2 w światłach drogowych mam wrażenie, że nagrzewanie tego modułu jest bardzo niebezpieczne, do tego bardzo dostaje po uszach cewka biksenona, w związku z powyższym pomimo tego, że bardzo nie lubię lampek choinkowych, proszę o wrażenia na temat tego rozwiązania:

http://moto.allegro.pl/lampy-swiatla-dziennego-dzienne-drl-led-audi-a4-8e-i1436890478.html

Co Wy na to?

Opublikowano

Witam, jako że posiadam A4 B6 z biksenonami po przeczytaniu wielu wątków forumowiczów, którzy montowali moduł świateł dziennych SD-2 w światłach drogowych mam wrażenie, że nagrzewanie tego modułu jest bardzo niebezpieczne, do tego bardzo dostaje po uszach cewka biksenona, w związku z powyższym pomimo tego, że bardzo nie lubię lampek choinkowych, proszę o wrażenia na temat tego rozwiązania:

http://moto.allegro.pl/lampy-swiatla-dziennego-dzienne-drl-led-audi-a4-8e-i1436890478.html

Co Wy na to?

zalozenie sd-2 do bixenona jest srednim pomyslem...nawet kiepskim bym powiedzial...

uklad zostal stworzony do zarowek halogenowych...

a diody jak to diody jednym sie podobaja drugim nie :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...