Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przejście nawigacji z BNS 5.0 na RNS-E i podłączenie linii K w Audi A4 B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czyli na długość klmatronik jest taki sam tylko jest węższy? Zmierzył może ktoś o ile mm? Do czego jest ta szara wtyczka w rnsie nad wejściem od anteny? Mam fabryczny moduł Bluetooth gdzie on jest podłączany do RNS-E?

Tu masz temat o doconianiu klimatronika i wymiarach :wink:

http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?127043-ALL-B6-Docinanie-climatronica-i-tunelu-pod-kosz-2-DIN&highlight=docinanie+klimatronika

Opublikowano

Powiedzcie mi jeszcze chłopaki jak wygląda ten kable z anteny dachwoej do rns-a. Dzwoniłem dzisiaj do Navi services i mówię chłopowi że potrzebuje kable od anteny na dachu tego rekin,że mam fabrycznego BNSE 4.1 a on mówi że muszę rozebrać radio i powiedzieć jakie potrzebuje końcówki z jednej i drugiej strony i ile tego kabla potrzebuję. Napiszcie jak ten kable ma być dokładnie żebym mógł im w navi services powiedzieć? Chyba że jest możliwość kupienia gdzieś samego kabelka i końcówek i samemu zarobić ten kabelek?

Opublikowano
. Czy kolega który zaczął ten post mógłby jeszcze raz umieścić wszystkie zdjęcia bo wygasły?

Ja wszystkie widze- czy cos nie tak?

Opublikowano

Witam.

Zmieniłem radyjko właśnie z BNS 5.0 na RNS-E i chciałem podpiąć K-Line. Pojawiły się schody, bo nie mam czego przepiąć...

Od początku. Podłączyłem nowe radio, sprawdziłem wszystkie funkcję, czyli Navi, Radio Zmieniarkę, Bluetooth, Kierownice multifunkcyjną itp. Wszystko działa jak należy, ale chciałem sprawdzić jeszcze w VAGu.

Pojawiła się masa błędów, których nie było wcześniej. Mniejsza o to.

Próbowałem zrobić wszystko wg opisu kolegi RS, ale niestety okazało się że nie mam we wtyczce C pinu 7, więc nie mam co zamienić.

Ma ktoś może jakieś pomysły? Czy w ogóle potrzebna jest linia K do zakodowania RNS-E i nie wystarczy CAN?

Jeśli tak to jak je zakodować?

Opublikowano

Heh, właśnie siedze w aucie i miałem zabrać sie do przepinania a tu zonk-ja nie mam wogóle wtyczki B:kox:

Opublikowano
Witam.

Zmieniłem radyjko właśnie z BNS 5.0 na RNS-E i chciałem podpiąć K-Line. Pojawiły się schody, bo nie mam czego przepiąć...

Od początku. Podłączyłem nowe radio, sprawdziłem wszystkie funkcję, czyli Navi, Radio Zmieniarkę, Bluetooth, Kierownice multifunkcyjną itp. Wszystko działa jak należy, ale chciałem sprawdzić jeszcze w VAGu.

Pojawiła się masa błędów, których nie było wcześniej. Mniejsza o to.

Próbowałem zrobić wszystko wg opisu kolegi RS, ale niestety okazało się że nie mam we wtyczce C pinu 7, więc nie mam co zamienić.

Ma ktoś może jakieś pomysły? Czy w ogóle potrzebna jest linia K do zakodowania RNS-E i nie wystarczy CAN?

Jeśli tak to jak je zakodować?

skoro połączyłeś sie aby zczytać błędy z rns-a to i zakodować możesz:wink:

Opublikowano
Witam.

Zmieniłem radyjko właśnie z BNS 5.0 na RNS-E i chciałem podpiąć K-Line. Pojawiły się schody, bo nie mam czego przepiąć...

Od początku. Podłączyłem nowe radio, sprawdziłem wszystkie funkcję, czyli Navi, Radio Zmieniarkę, Bluetooth, Kierownice multifunkcyjną itp. Wszystko działa jak należy, ale chciałem sprawdzić jeszcze w VAGu.

Pojawiła się masa błędów, których nie było wcześniej. Mniejsza o to.

Próbowałem zrobić wszystko wg opisu kolegi RS, ale niestety okazało się że nie mam we wtyczce C pinu 7, więc nie mam co zamienić.

Ma ktoś może jakieś pomysły? Czy w ogóle potrzebna jest linia K do zakodowania RNS-E i nie wystarczy CAN?

Jeśli tak to jak je zakodować?

skoro połączyłeś sie aby zczytać błędy z rns-a to i zakodować możesz:wink:

Ale błędy dotyczą innych adresów, m.in. kierownicy, itp.

Może nie jasno napisałem, pod adresami 37 i 56 mam błąd "Brak odpowiedzi ze sterownika". :hi:

Opublikowano
Witam.

Zmieniłem radyjko właśnie z BNS 5.0 na RNS-E i chciałem podpiąć K-Line. Pojawiły się schody, bo nie mam czego przepiąć...

Od początku. Podłączyłem nowe radio, sprawdziłem wszystkie funkcję, czyli Navi, Radio Zmieniarkę, Bluetooth, Kierownice multifunkcyjną itp. Wszystko działa jak należy, ale chciałem sprawdzić jeszcze w VAGu.

Pojawiła się masa błędów, których nie było wcześniej. Mniejsza o to.

Próbowałem zrobić wszystko wg opisu kolegi RS, ale niestety okazało się że nie mam we wtyczce C pinu 7, więc nie mam co zamienić.

Ma ktoś może jakieś pomysły? Czy w ogóle potrzebna jest linia K do zakodowania RNS-E i nie wystarczy CAN?

Jeśli tak to jak je zakodować?

skoro połączyłeś sie aby zczytać błędy z rns-a to i zakodować możesz:wink:

Ale błędy dotyczą innych adresów, m.in. kierownicy, itp.

Może nie jasno napisałem, pod adresami 37 i 56 mam błąd "Brak odpowiedzi ze sterownika". :hi:

to poprowadz sobie kabelek z gniazda diag z pinu 15 do rns-a a konkretnie do kostki B5 , aczkolwiek nie chce mi sie wierzyć że przy bns nie miałeś k-line:eusathink: sprawdz jeszcze raz

bns.jpg

<br /><br />

Opublikowano

chyba ze u kolegi ten BNS 5,0 tez byl dokladany? :eusathink:

Czasami fotki sa juz pomocne...

Opublikowano

Może nie jasno napisałem, pod adresami 37 i 56 mam błąd "Brak odpowiedzi ze sterownika". :hi:

to poprowadz sobie kabelek z gniazda diag z pinu 15 do rns-a a konkretnie do kostki B5 , aczkolwiek nie chce mi sie wierzyć że przy bns nie miałeś k-line:eusathink: sprawdz jeszcze raz

http://s17.postimage.org/hc05zr5hn/bns.jpg

<br /><br />

Sprawdzałem już kilka razy. Uwierz że mój BNS nie miał i nie ma podpiętego tego pinu i co najlepsze w VAGu wszystko bangla :doh:

---------- Post dopisany at 14:21 ---------- Poprzedni post napisany at 14:19 ----------

chyba ze u kolegi ten BNS 5,0 tez byl dokladany? :eusathink:

Czasami fotki sa juz pomocne...

No chyba że bluetooth i antena GPS były też dokładane i ktoś się pofatygował na kupno i podmianę całej nowej fabrycznej wiązki do całości... :eusathink:

Opublikowano
chyba ze u kolegi ten BNS 5,0 tez byl dokladany? :eusathink:

Czasami fotki sa juz pomocne...

No chyba że bluetooth i antena GPS były też dokładane i ktoś się pofatygował na kupno i podmianę całej nowej fabrycznej wiązki do całości... :eusathink:

Wątpliwe... a może po kolorze poszukasz? Kurde nie wiem co ci przez neta doradzić... chyba tylko mostek z pinu OBD2- żeby nic się nie sp***doliło....

Opublikowano
chyba ze u kolegi ten BNS 5,0 tez byl dokladany? :eusathink:

Czasami fotki sa juz pomocne...

No chyba że bluetooth i antena GPS były też dokładane i ktoś się pofatygował na kupno i podmianę całej nowej fabrycznej wiązki do całości... :eusathink:

Wątpliwe... a może po kolorze poszukasz? Kurde nie wiem co ci przez neta doradzić... chyba tylko mostek z pinu OBD2- żeby nic się nie sp***doliło....

To rozwiązanie już gdzieś znalazłem na bodaj audiforums.us ale wolałbym tego uniknąć. Możliwym jest że BNS 5.0 łączy się po CAN ze wszystkim dookoła a RNS-E nie potrafi? :doh:

Później wrzucę screeny kostek i z VCDS (BNSa i RNS-E). :thumbdown:

Opublikowano

Diagnoza RNS-E leci tylko po lini K. Po CAN-ie jest niemozliwa

Opublikowano

..kolor kabelka lini k to zwykle niebieski z zielonym paskiem:wink: poszukaj go u siebie:wink:

Opublikowano

Odczyt BNS:

vcds_bns.jpg

Wtyk B:

wtyk_b.jpg

Wtyk C:

wtyk_c.jpg

I błędy z VCDS które pojawiły się po wyjęciu BNSa:

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC        Labels: 8E0-820-043.lbl
  Part No: 8E0 820 043 BL
  Component:   A4 Klimaautomat   3233  
  Coding: 00000
  Shop #: WSC 00000  
  VCID: 6CDCC6EE70D1E17C

1 Fault Found 
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285) 
           49-10 - No Communications - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 16: Steering wheel        Labels: 8E0-953-549.lbl
  Part No: 8E0 953 549 Q
  Component: Lenksáulenmodul     0701  
  Coding: 04042
  Shop #: WSC 06335  
  VCID: 4182475A27D3DC14

4 Faults Found 
01304 - Radio 
           49-10 - No Communications - Intermittent
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393) 
           49-10 - No Communications - Intermittent
01303 - Telephone Transceiver (R36) 
           49-10 - No Communications - Intermittent
01301 - Control Module for Voice Recognition (J507) 
           49-10 - No Communications - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments        Labels: 8E0-920-9xx-8EC.lbl
  Part No SW: 8E0 920 932     HW: 8E0 920 932 
  Component: KOMBI+WFS 4     H10 0200  
  Revision: 0200        Serial number: 00000000000000
  Coding: 0006118
  Shop #: WSC 00291 211 85106
  VCID: E6C834C6EE3D5B2C

2 Faults Found 
01304 - Radio 
           004 - No Signal/Communication - Intermittent
01305 - Databus for Infotainment 
           014 - Defective - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 77: Telephone        Labels: 8P0-862-335.lbl
  Part No SW: 8P0 862 335 H    HW: 8P0 862 335 H
  Component: FSE_255x BT     H26 0290  
  Revision: 00000000    Serial number: 00000005118283
  Coding: 0011802
  Shop #: WSC 00291 211 60355
  VCID: 3B7E35B2453FB6C4

3 Faults Found 
01305 - Databus for Infotainment 
           014 - Defective - Intermittent
            Freeze Frame:
                   Fault Status: 00101110
                   Fault Priority: 5
                   Fault Frequency: 1
                   Reset counter: 174

00466 - Control Module for Steering Column Electronics (J527) 
           004 - No Signal/Communication - Intermittent
            Freeze Frame:
                   Fault Status: 00100100
                   Fault Priority: 5
                   Fault Frequency: 1
                   Reset counter: 211

01304 - Radio 
           004 - No Signal/Communication - Intermittent
            Freeze Frame:
                   Fault Status: 00100100
                   Fault Priority: 5
                   Fault Frequency: 1
                   Reset counter: 202


End   ---------------------------------------------------------------------


Opublikowano

pierwszy kabelek po prawej na 2 foci to k-line , siedzi jak byk w 7pinie:wink:

Opublikowano
..kolor kabelka lini k to zwykle niebieski z zielonym paskiem:wink: poszukaj go u siebie:wink:

Mam tylko zielony z niebieskim paskiem :wink:

Opublikowano
..kolor kabelka lini k to zwykle niebieski z zielonym paskiem:wink: poszukaj go u siebie:wink:

Mam tylko zielony z niebieskim paskiem :wink:

to ten:wink:

Opublikowano
..kolor kabelka lini k to zwykle niebieski z zielonym paskiem:wink: poszukaj go u siebie:wink:

Mam tylko zielony z niebieskim paskiem :wink:

to ten:wink:

:doh::doh::doh:

nie wiem jak jak to robiłem ale chyba mi się wtyczki pop.liły :grin:

Chociaż wydaje mi się że próbowałem ten zielono-niebieski przepiąć, ale późno w nocy :whistling:

Generalnie to jest to. :hi:

Dla potomnych - łopatologicznie:

Trzeba przepiąć zielono-niebieski kabelek, czyli pin nr7 z wtyczki zielonej do pinu nr 5 we wtyczce niebieskiej.

Dzięki domin79 i RS:hi::hi::hi:

Opublikowano

Witam. Nie chce zakladac nowego tematu :) wiec napsize tutaj :) chce zmienic z concert 2 na BNS 5.0 albo concert 3 :) co lepiej? na drugi rok wloze RNS ale narazie brak kasy ;d a chce juz sobie przygotowac pod RNS to :) sterowanie Gps w BNS sterowany jest z radia czy jak? czy musze miec jakis dzojstik kolo podlokitnika? jak to wszystko wygalda,jakie musze kupic kable? jak pozniej to zaadaptować w kompie? :) moze ktos ma jakas instrukcje czy cos jak za to sie zabrac :) aha i czy srodkowy tunel 1din jak dotne i wloze klimatronik ori 2din to nie bedzie szpar po bokach? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...